Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ponorné čerpadlo Sigma NDMU - překabelování, utěsnění
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Osmdesat
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jan 19, 2016

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 12:59    Předmět: Ponorné čerpadlo Sigma NDMU - překabelování, utěsnění Citovat

Potřebuji zprovoznit čerpadlo Sigma 1 1/1"-NDMU-100-12-AB-00. Má ustřižený kabel, takže kouká jen camcour.
Nedaří se mi dostat dovnitř, protože "vrtule" brání sejmutí horního krytu. "Vrtule" je tam nalisovaná, nebo co, nejde běžnými prostředky sundat. Asi výrobce nepočítal s tím, že bude kabel během životnosti čerpadla stříhán a vyměňován.

Jsem ochoten se vzdát otevření pro nové připojení kabelu, pokud existuje bezpečný způsob vodotěsného napojení toho camcouru na nový kabel - kdosi mi poradil elektroinstalační krabici zalitou asfaltem. Asfalt tu nemám, je nějaký jiný spolehlivý způsob - např. vyplnění spoje medvědím lejnem nebo nějaký silikonovým tmelem např?

Není mi také jasné, jak bylo v tomto čerpadle vyřešeno utěsnění motorového prostoru - po rozšroubování nevidím žádné těsnění spoje mezi základnou a zvonovým krytem. Možná styčné plochy byly namazány tuhou vazelínou? Takže bych mohl před sešroubováním to napatlat vazelínou. Nebo mě napadá silikonový tmel, no mám tu jen takový ten kyselý "sanitární", takže nevím, jestli tak kyselina nezpůsobí nějakou korozi toho hliníku.

Neznám vnitřní konstrukci čerpadla - počítám s tím, že hřídel bude mít gufero a rotor bude utěsněný. Olej z toho nevytekl, takže v oleji ten motor asi nebyl. Nebo byl?
Na boku základny se totiž - vedle výtoku - nacházejí dva šrouby - na fotce jsou vidět otvory. K čemu slouží? Nejsou náhodou pro plnění olejem? V ustřiženém kabelu - v jeho bužírce, mezi vodiči - je navíc navzlínaný olej, takže je otázka odkud se tam vzal....

Žádná dokumentace k těmto starým čerpadlům na vševědoucím internetu nejspíš není, vezmu tedy zavděk jakýmkoliv pamětnickým vzpomínkám (:



P1060563.jpg
 Komentář:
 Velikost:  272.69 kB
 Zobrazeno:  28 krát

P1060563.jpg



P1060564.jpg
 Komentář:
 Velikost:  254.01 kB
 Zobrazeno:  17 krát

P1060564.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cabernet
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Nov 26, 2005

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 13:16    Předmět: Citovat

V krajnom pripade gelova spojka: https://www.firn.sk/p/3791/shark-6801-b
Doporucujem pripojit cerpadlo cez prudovy chranic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001
Team member
Team member



Založen: Apr 01, 2004
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 13:39    Předmět: Citovat

Dá se koupit sada na prodloužení kabelu čerpadla, což je set:
4 kusy mačkacích spojek, malých smršťovacích bužírek a jedné velké, která se ještě přetáhne přes to celý. Všechny jsou s lepidlem uvnitř.
Tohleto čerpadlo, co si matně pamatuju, obsahuje olejovou náplň (jaký typ oleje tam patří, to jsem nepátral).
Ucpávky jsou tam nějaký speciální keramický, nebo co. Klasický Gufera tam nejsou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Osmdesat
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jan 19, 2016

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 14:06    Předmět: Citovat

Ok, na spojovací sadu se optám v prodejně.
Takže olej tam má být. Teď je otázka jaký. Předpokládám nějaký nízkoviskozitní, aby to nebrzdilo motor. Co třeba kuchyňský? Laughing Tak dobře, ten asi ne. Co transformátorový?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001
Team member
Team member



Založen: Apr 01, 2004
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 14:21    Předmět: Citovat

Co se týká toho oleje - kontaktoval bych nějaký servis SIGMA. Já byl jen u toho, když se to rozebíralo. Byl v tom řídký olej, lehce do žluta. Ten olej to chladil a zrovna musel být izolační. Do některých Nautil se lije voda, pokud už nejsou výrobcem naplněný nějakou "provozní kapalinou", která je zdravotně nezávadná, protože se s nima může čerpat i pitná voda - to ale není případ tohoto čerpadla.
Pokud se Ti to vyplatí - když to zaneseš do opravny, můžeš si nechat "odborně" prodloužit kabel a zrovna si nechat vyměnit ucpávky a naplnit. Slovem "odborně" rozuměj to, že na to budeš mít papír (jistota bezpečnosti jak čerpadla tak okolí)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Oct 23, 2007
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 16:01    Předmět: Citovat

Do toho čerpadla spodem vůbec nelez. Držadlo je vidět, že už máš sundaný. Nahoře uprostřed je šroubovací zátka. Je těsněná O kroužkem. Vyšroubuje se speciálním klíčem za dva otvory cca 6 mm. Ten klíč vypadá jako klíč s kolíčky na brusný kotouč, na flexu - brusku. Jdou na to použít i dva šroubky do děr a kleště, nebo přímo větší kulaté kleště. Zátka má jemný pravý závit. Pod zátkou je svorkovnice - čokoláda. Povolíš staré dráty a ucpávkovou vývodku. Vytáhneš starý kabel. Dáš nový kabel a dál už opačný postup. Čerpadlo má být naplněno trafo olejem, až nahoru k čokoládě. Olej ho chladí a zároveň maže. U tohoto čerpadla je výměna kabelu jednoduchá, proto se nastavování kabelu spojkou neprovádí. Když to vezmeš do opravny čerpadel, tak při slušném jednání by ti to mohli udělat i na počkání. Je to oprava na max. půl hodiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Achab
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Nov 05, 2010
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 16:38    Předmět: Citovat

Osmdesat napsal(a):
"Vrtule" je tam nalisovaná, nebo co, nejde běžnými prostředky sundat.
Oběžné kolo by mělo jít stáhnout, hřídel bude jenom zarezlá. Je potřeba opatrně - nové stojí přes 800Kč.
Čerpadlo v neznámém stavu je vhodné napřed prověřit po elektrické stránce, jinak může být další práce zbytečná. Část s motorem jsem nikdy nerozdělával - dané kusy měly vadné vinutí, takže šly rovnou do šrotu.



NDMU_oběžné kolo.jpg
 Komentář:
 Velikost:  56.55 kB
 Zobrazeno:  7 krát

NDMU_oběžné kolo.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001
Team member
Team member



Založen: Apr 01, 2004
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 16:52    Předmět: Citovat

Mám pocit i podle té fotografie, že na tý vrtuli - naproti klínku je červík, co musíš napřed povolit, než vrtuli stáhneš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Osmdesat
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jan 19, 2016

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 17:49    Předmět: Citovat

Je to zabité - víčko nejde povolit - zkoušel jsem to pomocí dvou šroubů M6 nakrátko upnutých ve svěráku. Šrouby ohnuty, víčko stále drží.
Ano, v ob. kole je červík, ale zapomněl jsem zmínit, že je zarezlý. Odvrtat se ho bojím - smekne se mi vrták a zavrtá se mi do mosazi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Osmdesat
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jan 19, 2016

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 18:18    Předmět: Citovat

Ok, víčko povoleno. Je třeba kromě nalití oleje něco dalšího udělat? Nějak utěsnit spojení základny s krytem? Nebo je tam něco, co těsní, ale já to nevidím?
Olej totiž nejspíš nebyl vypuštěn záměrně. Došlo k jeho ztrátě nejspíš proto, že to netěsnilo. Dokonce, když jsem se snažil sundat kryt, vyteklo z toho trochu vody...

Jinak motor je elektricky v pořádku, neprobíjí, točí se.

EDIT P.S. Když o tom tak přemýšlím, olej je lehčí než voda, tudíž se nemůže stát, že pokud kryt čerpadla dobře těsní seshora (to víčko svorkovnice a kabelová průchodka) a je plně naplněn olejem, voda nemůže do nitra vůbec vniknout Idea Pak tedy není třeba spodek nijak zvlášť těsnit. Nebo se pletu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001
Team member
Team member



Založen: Apr 01, 2004
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 18:39    Předmět: Citovat

Jestli je vinutí v pořádku se přesvědčíš měřením. Izolační stav megmetem. Pokud byla ve zbytku oleje voda, máš vadnou ucpávku hřídele a "natlačila" se Ti tam voda. Pokud je tam transformátorový olej, mělo by se vinutí před naplněním novým olejem nechat vysušit. Předpokládá se, že napřed opravíš ty ucpávky. Jak jsem psal - víc by Ti poradili v servisu, při nejmenším by Ti mohli pomoct se sháněním nutných dílů. Po opětovném naplnění si aspoň nech změřit izolační stav (pokud nemáš doma megmet)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Osmdesat
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jan 19, 2016

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 19:15    Předmět: Citovat

Nakonec jsem po otevření horní zátky a odpojení zbytků kabelu zjistil, že je tam plný stav oleje.
To pak znamená, že motorový prostor těsní. Pod ním ale musí být ještě nějaký prostor, odkud vytekla ta voda. Ten má taky těsnit a být naplněný olejem (pomocí těch otvorů naboku, vedle výtoku?)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO
Team boss
Team boss



Založen: Feb 25, 2008
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so červen 09 2018, 21:06    Předmět: Citovat

Sadu nekupuj , je zbytečně drahá , kup si metráž a máš do zásoby . Neměl jsi se v tom vrtat , jen nastavit kabel . Gelová spojka není pro upevnění kabelu , šroubovací zase není pro trvalé ponoření . Toto čerpadlo je , narozdíl od dnešních bordelů určeno pro trvalé ponoření .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
foxrider
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Sep 28, 2013
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: ne červen 10 2018, 8:31    Předmět: Citovat

Matně vzpomínám když jsem byl na střední na praxi v Kovohutích v elektrodílně tak toto čerpadlo tam opravovali. Motorový prostor byl suchý (nebo už ho mezitím z čerpadla vypustili?) Horní velké víko bylo těsněné O- kroužkem.
Olej vypouštěli a dolévali některým z těch otvorů zatěsněným šrouby u výtlaku, byl jen pro mazání ucpávky tak moc tam toho nebylo. (Právě s tim olejem jim z z ní vyteklo trochu vody.) Možná jeden byl plnící a druhý kontrolní/odvzušňovací, ale to už je moc dávno.....


Naposledy upravil foxrider dne ne červen 10 2018, 9:00, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
foxrider
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Sep 28, 2013
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: ne červen 10 2018, 8:41    Předmět: Citovat

Řez čerpadlem


Snímek 3668.jpg
 Komentář:
 Velikost:  245.48 kB
 Zobrazeno:  32 krát

Snímek 3668.jpg



Snímek 3669.jpg
 Komentář:
 Velikost:  186.48 kB
 Zobrazeno:  64 krát

Snímek 3669.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund