Před časem jsem se na něčem takovém krátce projel.
Můj názor je takový, že z technického hlediska je to spíš dva než jeden krok zpět. Esteticky podivné, spleť 5 bowdenů na řidítkách, podivný výfuk o který je možné se popálit, nešikovné startování a manipulace s dekompresí. Spotřeba 3l/100 a olej 1:20 jsou docela brutální v poměru k výsledku. Nějak mi připadá, že to jak konstrukcí tak nárokama zapadá do "rozvojového" světa.
Zmiňovaná Babetta byla před 30 lety technicky nesrovnatelně výš.
Koexistence cykloidů na cyklostezkách je konfliktní i sama o sobě mezi nimi navzájem, natož s tímhle monstrem. To bych ani nezkoušel.
Na nejtěžší převodovou kombinaci 16/45 zubů se nám povedlo podle změřenýho času ujet určitej úsek rychlostí asi 120km/h
To mi připadá dost nereálné vzhledem k danému výkonu, s tím jak aerodynamické ztráty rostou nelineárně. Možná za nějakých hodně optimalizovaných podmínek, kapotáž, z kopce a se silným větrem v zádech.
Japonci měli kdysi nějakou padesátku pro podobné rychlosti, měla údajně 18!!!stupňovou předovku, ale ten motorek bzučel 12k/min.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9711 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt srpen 27 2020, 6:55 Předmět:
no, hanebný úpadek to je, do časů našich dědů a krize cca 100 let zpět když na dědině byly motorky jedna nebo dvě
a kolo s přídavným motorem platilo luxus nadstandart...dneska i ťaman a překupník na tržnici v Singapuru jezdí do rachoty na mopu honda, piaggio či peugeot fichtla (nového) 50/21 jsem měl již v roce 1975 za měsíční vejdělek o prázdninách v místní huti _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
.. Zmiňovaná Babetta byla před 30 lety technicky nesrovnatelně výš.... To bych ani nezkoušel.
Za 12 tis také ne. Ale za 3 tis. Kč jako já určitě ano (vždy v pohotovosti, roztlačím a jedu. V plavkách v montérkách nic nepotřebuji sebou). Babetta byl moped, toto je jízdní kolo s přídavným motorkem. Nemůžeš to srovnávat. Prodejci hotových kol (12 tis.Kč) se snaží odůvodnit cenu tím, že to za skoro-moped vydávají.
konosuke napsal(a):
no, hanebný úpadek to je, do časů našich dědů...i ťaman a překupník na tržnici v Singapuru jezdí do rachoty na mopu honda, piaggio ...
Kdyby nás předpisy nenutily mít na mopedu stejnou výbavu jako na nejsilnějším motocyklu, tak bychom jezdili jako v Singapuru (bez blembáku, TP a ŘP). Ten krok zpět udělal býv. ministr pablb Ruml. Stejně jako přednost na přechodech a omezení na 50km/h v obci.
Ani jednou, stejně tak jako jsem nikdy úmyslně nestrčil nohu do řetězu, nebo do drátů kola. Proč bych to dělal? Neúmyslně se mi to nemůže stát a nestalo se mi to ani když jsem sjel v lese z cesty do příkopu a spadl jsem. Ztratil jsem jen zrcátko, ale pak jsem se tam pro něj vrátil.
Vožralej z hospody přes les jezdit nedoporučuji (to ani na prostém kole).
Videí je na netu hafo:
https://www.youtube.com/watch?v=6wS6LtGvmfA když to zvládne šikmoočko - no asi už to někdy předtím dělal. Mně to napoprvé tak dobře nešlo.
https://www.youtube.com/watch?v=0xYZtlSSdyI Jarka Broki - to je baba!
https://www.youtube.com/watch?v=if6jGSUG_d8 Liberta - mladý šikovný kluk.
https://www.youtube.com/watch?v=7k2fJB1pmcc a můžeš si to zpřevodovat (ubrat plyn->spojka->přehazovačka)
https://www.youtube.com/watch?v=dDq_WqtjfMQ startování - všimni si kde je ten výfuk - spálit se nemůžeš - já ho trochu ohnul aby nepřekážel.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9711 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt srpen 27 2020, 11:42 Předmět:
synci nevím...za Rumla byl povinnej blembíak na mopedu ? fakt se už nepamatuji
o velocipedu jsem již jednou psal, na cestě povinnej není, v areálu místních železáren ano - tam platí interní předpisy vč. návštěv _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Jun 21, 2008 Příspěvky: 8979 Bydliště: Valachy
Zaslal: čt srpen 27 2020, 21:38 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Zajímal by mě rozdíl v geometrii těch dvou motorů - jestli mají stejnej karter a kliku a liší se jen vrtáním, tak tam je základní podmínka pro vyšší dosahovanej výkon splněná = větší plocha pístu vyvodí při stejnejch točkách určitě vyšší výkon. Ale spíš si myslím, že u osmdesátky bude větší zdvih než u tý padesátky a tím bude danej větší krouťák = prostě ten motorek bude mít snahu víc táhnout z nižších toček a bude vhodnější pro hmotnější jezdce. ...
Stačilo jen zkouknout Technické specifikace u obou motorů (odkazy jsem dal):
citace:
• Vrtání / zdvih: 40 mm x 38 mm (u 50ccm)
• Vrtání / zdvih: 47 mm x 40 mm (u 80ccm)
_________________ Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Ani jednou, stejně tak jako jsem nikdy úmyslně nestrčil nohu do řetězu, nebo do drátů kola. Proč bych to dělal? Neúmyslně se mi to nemůže stát
Každý není superman a navíc (technicky dořešené) výrobky už prostě bývají takové, aby nehodám předcházely.
Takže od té doby, co se lidstvo skládá z poserů, se na soustruzích zakrývají řemenice, vodiče se izolujou atd.
Popáleniny od výfuku nejsou tak raritní http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/prevence-urazu-otrav-a-nasili/administrace/clankyfile/20120328124957978731.pdf http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=3&t=4299
Na stejném fóru je i "čínskej plech" což je perforovaný kryt výfuku.
Jinak jsem ovšem taky proti masivní regulaci a zásahům ze strany státu, každý by si to měl řešit dle vlasní úvahy (a pak ovšem taky platit případné následky, ne že chlapa na vozíku co nepovažoval za nutné nosít na hlavě kýbl, bude do smrti opečovávat sociálka). Žádné cyklostezky z veřejných zdrojů, ale na pozemcích a za prostředky pořízené zájmovým sdružením cyklistů atd.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3410 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá srpen 28 2020, 8:32 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Jinak jsem ovšem taky proti masivní regulaci a zásahům ze strany státu, každý by si to měl řešit dle vlasní úvahy...
Jenže právě tohle moc ve standardní populaci nefunguje. Myslím, že nastavení rozumných mantinelů je žádoucí. Takoví exoti většinou újmu nezpůsobí jen sami sobě, ale i někomu ostatnímu.
Jezdí tady nějaký přičmoudlý mladý na podobném zgarbu. Předpisy, bezpečnost a ohleduplnost mu chybí. Myslím, že zásadním nedostatkem je provoz bez dopomoci (šlapání), co bylo uzákoněno pro elektrokola a omezení max rychlosti na realistickou hranici.
Ty dvě podmínky pro legální používání elektrokol na pozemních komunikacích se mi zdají vymyšlené celkem dobře.
To jestli si vezme škopek už je pouze jeho věc, když má v palici seno, není co chránit... To platí pro cyklisty/bruslaře obecně. Občas se divím, že rodiče nechají ratolesti dělat takovou rotyku bez snahy jim ochranu lebky vštípit od mala.
Za 12 tis Kč ani náhodou. Já koupil krásný kolo v bazaru za 150 Kč (asi čórka), vylepšil ho za 200, pak k tomu tu sestavu za 2500 a jezdím už 2 roky bez problémů (na ryby, pro pivo, za kámoši, jen tak na projetí...).
To že v tom obchodě prodávají bicykl s mtorem o větší kubatuře a výkonu bych neriskoval. Policajt to při běžné kontrole nepozná, ale běda kdyby ses zamotal do nějaké dopravní nehody, tak to PČR prověří a už v tom lítáš.
... Prodejci hotových kol (12 tis.Kč) se snaží odůvodnit cenu tím, že to za skoro-moped vydávají.
A to chceš srovnávat to tvé " krásný kolo v bazaru za 150 Kč" s tím Sunway-em?
To "tvé" má určitě rovněž festovní rám (s výztuhami); odpruženou přední vidlici; odpružené sedlo; přední kotoučovou brzdu; světla; nosič; stojanovou nohu; atd.
To (mnou odkazované - 80ccm!) není nutno rovněž zakupovat za 12 kKč - dal jsem rovněž odkaz, kde ho můžeš pořídit třeba za 10,5 kKč a pokud máš IČO (jakože já mám), tak se dá pořídit i pod těch 10 táců
A třeba i tobě bych doporučoval toto laserové zadní osvětlení:
_________________ Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
To Crifodo+Kvicala_r :
To s tou regulací trochu přeháníte. Komunisti když byli u moci tak nám také vnucovali všechno "pro naše dobro". Také nás chtěli "ochraňovat před zlem" a nebezpečím. A jak to s nimi dopadlo! Tak přehnané jako to teď dělá EU a naše administrativa v posledních létech to ale nebylo. Za ministra Rumla chtěl stát ochránit chodce a zavedl jejich přednost na přechodech. Výsledek je, že je na přechodech mnohem víc nehod než dříve, protože duté hlavy vkročí do jízdní dráhy řidičům bez rozhlédnutí. Zavedl místo 60kam/h v obci padesátku. Proč ne rovnou dvacítku? Jenom to svádí rychlost překračovat a učitě to nic nepřineslo - naopak. Atd, atp.
Když má někdo na motorce blbě umístěný výfuk a dutá hlava se spálí je stejné, jako když si dutá hlava postaví v sadu špatně žebřík a spadne. Zakažte žebříky a nebo na ně dejte ochranné mříže a záchytná síta. atd. atp.
Když něco dělám, tak počítám s tím, že se to, nebo to může stát a podle toho se chovám.
Ochranné prvky na soustruhu je povinen mít zaměstnavatel, jinak by se na něm zaměstnanec pak hojil. Izolace na drátech musí být, když není zajištěna jiná ochrana - např. polohou. Když dutá hlava vyleze na stožár, nebo na vagón a sáhne si na NEIZOLOVANÝ drát, je co za přístup? Naprostá hloupost duté hlavy! Chtěl bys snad ty dráty také izolovat, abys ochránil všechny duté hlavy? Blbosti, nemá smysl to dál rozebírat.
Ale zpět k výfuku na bicyklu s přídavným motorkem.. Všimněte si prosím, kde ten výfuk je a kde má jezdec nohy? Musel by být naprosté pako, aby se o výfuk spálil stejně jako by byl pako, kdyby strčil nohu do drátů, nebo do řetězu. Nesvéprávným dutým hlavám taková hračka prostě do ruky nepatří, ostatně stejně jako běžný bicykl a spousta jiných věcí.
Je snad někde zaznamenáno, že se někdo spálil o výfuk tohoto bicyklu s motorkem? Není! Jsou to jen spáleniny dutých hlav, co jezdí na nějakých motorkách, na které jejich rozum nestačí.
-------------
kokun: věř, že užitná hodnota obou bicyklů je pro moje potřeby stejná! (mám na Olpranu odpruženou přední vidlici, kotoučovky nemám, ale zadní světlo s laserem ano - ještě jsem ho nepoužil, ve tmě nejezdím, mám osvětlení jen kdybych zůstal někde viset)
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3410 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá srpen 28 2020, 11:51 Předmět:
samarit napsal(a):
...na přechodech mnohem víc nehod než dříve, protože duté hlavy vkročí do jízdní dráhy řidičům bez rozhlédnutí. Zavedl místo 60kam/h v obci padesátku. Proč ne rovnou dvacítku?
No právě, na přechod nelezu, pokud nevidím že mě řidič registruje a respektuje moji přednost. Vynucovat si ji nehodlám.
Omezení na 50 asi je dle statistiky vážnosti úrazů, kdy jim mohla smrtelnost klesnou výrazně (doufám, že to bylo na základě dat).
Jsi asi jeden z těch, co by nejradši nechal vše na posouzení jednajících a byla by tady z toho džungle.
Jakkoliv nemám rád zbytečné omezování předpisy a vytváření dalších pravidel, myslím že tento prostředek už je blíž skupině A(M) než kolu.
Co když zazmatkuje a i když nešlape motor táhne pořád. Tohle se mi krajně příčí. O rychlosti co je to schopno vyvinout taky.
Sám na kole běžně jezdím po městě skoro 40 a vím, jaké je pak dobržďovat i když mi netahá motor.
Že někdo leze na vagon nebo si blbě staví žebřík - ať klidně. Ublíží sám sobě. Zde je předpoklad, že bude jezdit v provozu a pravděpodobně mimo sebe ublíží někomu jinému a to mi jedno není..
Kvicala_r: ublížit jinému (pokud jsi dutá hlava) můžeš i jako cyklista dokonce i jako chadec. Např. jako chodec vlezeš někomu do jízdní dráhy, on se ti vyhne a srazí maminku s kočárkem. Myslím, že všichni pochopili, že to není o motorku na kole, ale o duté hlavě. U nás toho moc nejezdí, ale jinde všude možně je nás dost.
----------------
Ještě musím vymyslet pohodlné startování (nějaký stojánek, aby bylo zadní kolo ve vzduchu, rozšlapu a pustím spojku. Abych to nemusel roztláčet - rozšlapávat na cestě, čímž trpí zadní plášť. Tady to startování je ovšem luxusní - na šňůru.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.