Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 27 2018, 19:49 Předmět:
Jinak jsou 2 verze tohohle motoru - AZQ a BME. Rozdíl je v softu a v počtu lambda sond - AZQ má jednu, BME dvě. Jinak tvarovaný jsou svody i kat (AZQ má svody delší, kat šikmo, BME kratší a kat svisle před motorem), jinej je i střední díl s prostředním tlumičem a spojovací roura vejfuku. Zadní díl se zadním tlumičem je stejnej. Vejfuk z BME pasuje na AZQ jedině když se to vymění celý i s katalyzátorem a parohama až po vývody z hlavy (a zaslepí se díra pro druhou lambdu). Odlišný jsou ještě některý další drobný díly, na tom vejfuku jsou asi největší rozdíly.
AZQ se osazoval od ledna 2003 do prosince 2004, BME od ledna 2005 do prosince 2007. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Při 3000 ot/m to jede 95km/h :-/
takže při 130km/h to má kolem 4100 ot/m.
Deklarovanou spotřebu na dálnici 5.2L/100km to nezná. I při soušasným stavu D1, kdy se jede část rychlostí 80km/h bere 7L/100km. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 10 2018, 16:30 Předmět:
No, jestli ty rychlosti máš "změřený tachometrem", tak je zkus ještě ověřit pomocí libovolný GPS navigace v mobilu a zjistíš, že při 3000RPM to je skoro přesně 90km/h a při dálničních SKUTEČNEJCH 130km/h to je něco kolem 4300-4500RPM.
Proměřování tachometrů "do plusu" jsme tady probírali víckrát, je to obecnej fakt, my jako majitelé aut s tím nic nenaděláme. Otáčkoměr je daleko přesnější, ukazuje s ochylkou menší než 1-1,5% od skutečnosti i když to je krokovým servomotorkem řízená rafika a ne exaktní číslicovej displej, zatímco tachometr je plánovitě od výrobce nastavenej tak, že proměřuje minimálně o +5%.
Skutečná spotřeba kolem 7 litrů u HTP je podle mě při kombinovaným provozu naprosto normální, obzvlášť když tam je víc jak 25% podíl dálnice - tam bohužel haťapka žere jak německej zájezd právě z důvodu potřeby nepřehřát katalyzátor. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To bylo měření spotřeby čistě na dálnici tj. plná nádrž před nájezdem a dotankování do plné při sjezdu po 225 km. Nikde to nejelo rychleji jak 130 km/h, pomalej jak 80 a průměr s těmi opravovanými úseky byl (od boku) 110km/h.
Je pravda, že při 120 lehce chvěje řízení, to nějakou energii pobere, asi potřebujou vyvážit kola. Ale 7,2 je o 2L více než deklarují. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Naposledy upravil kulikus dne ne červen 10 2018, 20:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 10 2018, 18:30 Předmět:
To teda nevím, kdes nahrabal dálniční spotřebu (= při rychlosti 130km/h) krátký fábule s haťapkou pod kapotou na 5,2l/100km, když roomster s 1,2HTP/47kW (lehčí stálej převod v diferáku = jede na stejný točky motoru pomalejc) má deklarovanou spotřebu město - mimo město - kombinace na 8,7 - 5,5 - 6,8 l/100 km (parametr přímo ze stránky roomsterclubu). A to "mimo město" je spotřeba při 90km/h - dálniční rychlost se už dost dlouhou dobu v testech spotřeby neuvádí, ani hodnota spotřeby pro rychlost 120km/h - jednoduše proto, že všecky motory vyrobený po roce 2000 při dálničním provozu právě žerou daleko víc, než je komukoliv příjemný právě kvůli udržení katalytický soustavy vejfucku při životě - a žádnej výrobce pochopitelně nemá zájem na tom, aby mu na to nějakej zákoš poukazoval. Proto taky ani doposavad platná metoda měření emisí a spotřeby vůbec dálniční jízdu nezahrnuje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jeden válec má nižší tlak. Na diagnostice naměřili tlaky 15, 14, 8 (jednotky neuvedeny). Najeto 240k. Prý únosné ale bude dobré to řešit.
Co to ovlivňuje a jak dlouho to lze ignorovat? Na spotřebu to asi vliv má, že? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Ale trt, pri benzinaku to uplne staci Na jednom starsom 260k motore som nameral tlaky iba 6Barov na kazdom valci a jazdil ako drak Zato diesel, tam je to o inom, tam uz by nenastartoval Buduci tyzden idem robit 6.5TDi V8, tiez jeden valec KO, bez kompresie, tiez som zvedavy, co sa mu stalo...Ale samozrejme tak velky rozdiel medzi jednotlivymi valcami nie je OK, ten chod motora nebude asi to prave orechove
No neviem, ci by si sa mu iba na chrbat nepozeral, 260km/h zvladol Hej, to je on, v GMC, ten zvuk (ci skor hluk) motora bez vyfuku nema chybu, ludia myslia, ze prave startuje raketa Len neviem, ci by ta potesila spotreba, pod 15l medzimesto a 30l v meste nejde
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: út červenec 17 2018, 12:07 Předmět:
8bar je dost malo, hlavne ked ine maju 14 a 15.
Yrebalo vstreknut kusok oleja do valca co ma 8 a zmerat tlaky znova ak sa zlesia na 14 tak nieco s kruzkami a ak nie tak ventili.
Okrem toho. Otazka je ci ten 8 nebol mrrany ako posledny zo starou baterkou, to moze tiez skreslovat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31988 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 17 2018, 13:05 Předmět:
Tlaky 15, 14 a 8 barů u haťapky signalizujou jasnou závadu na tom třetím válci - pokud je to 6-ventilovka, tak skoro tutově rozkvetlej a podpálenej vejfukovej ventil. Výkonnější dvanáctiventily tím tolik netrpí, tam by se mohlo (!) jednat i o prasklej nebo zapečenej kroužek, ale u 40/44kW verze to je na 99% ventil.
Vzhledem k rozložení expanzních dob tříválce na 2 otáčky se ten jeden nedostatečně stlačující válec projeví hlavně při startech - obtížnější chytnutí studenýho motoru, po roztočení už takovou nezdobu nedělá a právě že se to hooodně dlouho neprojeví ani na nějakým znatelným úbytku maximálního výkonu, protože ten motorek do sekačky ani zdravej nijak excelentně nejede - a pomalej úbytek výkonu v tom jednom postiženým válci jeho majitel skoro nikdy ani nepozná. Pozná to člověk, kterej najednou přesedne ze zdravý haťapice do nemocný - anebo technik, kterej právě vezme tlakoměr a "udělá tlaky".
Atlanova připomínka o měření se slabší baterkou jako poslední válec nemá moc opodstatnění - pokud by to byla pravda, většina komprese by byla vyvozená rychlostí pohybu pístu ve válci, jenže komprese je poměr objemu nasátýho vzduchu k objemu spalovacího prostoru na konci stlačování - a pokud má motor správně velký provozní vůle (neboli těsní jak má), je kompresní tlak na koncu zdvihu určenej jen a jen objemama, ne rychlostí, s jakou se vzduch stlačí - adiabatickej ohřev tam tolik nehraje roli. V případě dobrýho motoru by slabá baterka mohla znamenat rozdíl v tlaku u posledního válce kolem 1 baru - ale rozhodně ne skoro 50% odchylku do mínusu.
Prostě je tam něco chorýho a řešení je jen jedno - palice dolů, vyházet ventily, poměnit co je potřeba, palici srovnat a případně přetěsnit, protože bude s pravděpodobností kolem 75% taky zkřivená kvůli nerovnoměrnýmu ohřevu způsobenýmu tím nedokonalým stlačováním a spalováním ve 3. válci. Pak bude haťapice zas "lítat jak drak" (papírovej, samozřejmě...) _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.