Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Palubní displej do Fábie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 27 2018, 19:49    Předmět: Citovat

Jinak jsou 2 verze tohohle motoru - AZQ a BME. Rozdíl je v softu a v počtu lambda sond - AZQ má jednu, BME dvě. Jinak tvarovaný jsou svody i kat (AZQ má svody delší, kat šikmo, BME kratší a kat svisle před motorem), jinej je i střední díl s prostředním tlumičem a spojovací roura vejfuku. Zadní díl se zadním tlumičem je stejnej. Vejfuk z BME pasuje na AZQ jedině když se to vymění celý i s katalyzátorem a parohama až po vývody z hlavy (a zaslepí se díra pro druhou lambdu). Odlišný jsou ještě některý další drobný díly, na tom vejfuku jsou asi největší rozdíly.
AZQ se osazoval od ledna 2003 do prosince 2004, BME od ledna 2005 do prosince 2007.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: ne červen 10 2018, 16:00    Předmět: Citovat

Při 3000 ot/m to jede 95km/h :-/
takže při 130km/h to má kolem 4100 ot/m.
Deklarovanou spotřebu na dálnici 5.2L/100km to nezná. I při soušasným stavu D1, kdy se jede část rychlostí 80km/h bere 7L/100km.

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 10 2018, 16:30    Předmět: Citovat

No, jestli ty rychlosti máš "změřený tachometrem", tak je zkus ještě ověřit pomocí libovolný GPS navigace v mobilu a zjistíš, že při 3000RPM to je skoro přesně 90km/h a při dálničních SKUTEČNEJCH 130km/h to je něco kolem 4300-4500RPM.

Proměřování tachometrů "do plusu" jsme tady probírali víckrát, je to obecnej fakt, my jako majitelé aut s tím nic nenaděláme. Otáčkoměr je daleko přesnější, ukazuje s ochylkou menší než 1-1,5% od skutečnosti i když to je krokovým servomotorkem řízená rafika a ne exaktní číslicovej displej, zatímco tachometr je plánovitě od výrobce nastavenej tak, že proměřuje minimálně o +5%.

Skutečná spotřeba kolem 7 litrů u HTP je podle mě při kombinovaným provozu naprosto normální, obzvlášť když tam je víc jak 25% podíl dálnice - tam bohužel haťapka žere jak německej zájezd právě z důvodu potřeby nepřehřát katalyzátor.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: ne červen 10 2018, 18:16    Předmět: Citovat

To bylo měření spotřeby čistě na dálnici tj. plná nádrž před nájezdem a dotankování do plné při sjezdu po 225 km. Nikde to nejelo rychleji jak 130 km/h, pomalej jak 80 a průměr s těmi opravovanými úseky byl (od boku) 110km/h.
Je pravda, že při 120 lehce chvěje řízení, to nějakou energii pobere, asi potřebujou vyvážit kola. Ale 7,2 je o 2L více než deklarují.

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne ne červen 10 2018, 20:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 10 2018, 18:30    Předmět: Citovat

To teda nevím, kdes nahrabal dálniční spotřebu (= při rychlosti 130km/h) krátký fábule s haťapkou pod kapotou na 5,2l/100km, když roomster s 1,2HTP/47kW (lehčí stálej převod v diferáku = jede na stejný točky motoru pomalejc) má deklarovanou spotřebu město - mimo město - kombinace na 8,7 - 5,5 - 6,8 l/100 km (parametr přímo ze stránky roomsterclubu). A to "mimo město" je spotřeba při 90km/h - dálniční rychlost se už dost dlouhou dobu v testech spotřeby neuvádí, ani hodnota spotřeby pro rychlost 120km/h - jednoduše proto, že všecky motory vyrobený po roce 2000 při dálničním provozu právě žerou daleko víc, než je komukoliv příjemný právě kvůli udržení katalytický soustavy vejfucku při životě - a žádnej výrobce pochopitelně nemá zájem na tom, aby mu na to nějakej zákoš poukazoval. Proto taky ani doposavad platná metoda měření emisí a spotřeby vůbec dálniční jízdu nezahrnuje ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: po červen 18 2018, 0:43    Předmět: Citovat

Našel jsem to v sešitu s parametry, který je přiložen k manuálu.
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po červen 18 2018, 18:28    Předmět: Citovat

To auto na dialnici nema co robit. Inak zalezi aj od stylu jazdy. Ked stale objehas kamiony a pustas auta v lavom za tebou tak sa nevuduj spotrebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 9:33    Předmět: Citovat

Statistika ze spritmonitoru ukazuje, ze ta spotreba je ok:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&constyear_e=2005&power_e=59&powerunit=2



sm.png
 Komentář:
 Velikost:  4.08 kB
 Zobrazeno:  122 krát

sm.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: po červenec 16 2018, 19:49    Předmět: Citovat

Jeden válec má nižší tlak. Na diagnostice naměřili tlaky 15, 14, 8 (jednotky neuvedeny). Najeto 240k. Prý únosné ale bude dobré to řešit.
Co to ovlivňuje a jak dlouho to lze ignorovat? Na spotřebu to asi vliv má, že?

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: po červenec 16 2018, 20:04    Předmět: Citovat

No nevim, jestli je 8atm unosny, rekl bych, ze ten valec uz neni moc prinosnej... Ale jestli to jede pocitove normalne tak asi ok
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po červenec 16 2018, 20:51    Předmět: Citovat

Ale trt, pri benzinaku to uplne staci Wink Na jednom starsom 260k motore som nameral tlaky iba 6Barov na kazdom valci a jazdil ako drak Twisted Evil Zato diesel, tam je to o inom, tam uz by nenastartoval Laughing Buduci tyzden idem robit 6.5TDi V8, tiez jeden valec KO, bez kompresie, tiez som zvedavy, co sa mu stalo...Ale samozrejme tak velky rozdiel medzi jednotlivymi valcami nie je OK, ten chod motora nebude asi to prave orechove Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: út červenec 17 2018, 8:56    Předmět: Citovat

No toho draka bych chtel videt Smile se 6atm... U nafty je to samozrejme jinde, logicky uz z principu ze Smile

Mas na mysli detroit diesel 6.5? Smile To je asi jeden z mala naftaku, ktery bych doma (mozna) snesl Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út červenec 17 2018, 9:58    Předmět: Citovat

No neviem, ci by si sa mu iba na chrbat nepozeral, 260km/h zvladol Razz Hej, to je on, v GMC, ten zvuk (ci skor hluk) motora bez vyfuku nema chybu, ludia myslia, ze prave startuje raketa Laughing Len neviem, ci by ta potesila spotreba, pod 15l medzimesto a 30l v meste nejde Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út červenec 17 2018, 12:07    Předmět: Citovat

8bar je dost malo, hlavne ked ine maju 14 a 15.
Yrebalo vstreknut kusok oleja do valca co ma 8 a zmerat tlaky znova ak sa zlesia na 14 tak nieco s kruzkami a ak nie tak ventili.
Okrem toho. Otazka je ci ten 8 nebol mrrany ako posledny zo starou baterkou, to moze tiez skreslovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červenec 17 2018, 13:05    Předmět: Citovat

Tlaky 15, 14 a 8 barů u haťapky signalizujou jasnou závadu na tom třetím válci - pokud je to 6-ventilovka, tak skoro tutově rozkvetlej a podpálenej vejfukovej ventil. Výkonnější dvanáctiventily tím tolik netrpí, tam by se mohlo (!) jednat i o prasklej nebo zapečenej kroužek, ale u 40/44kW verze to je na 99% ventil.

Vzhledem k rozložení expanzních dob tříválce na 2 otáčky se ten jeden nedostatečně stlačující válec projeví hlavně při startech - obtížnější chytnutí studenýho motoru, po roztočení už takovou nezdobu nedělá a právě že se to hooodně dlouho neprojeví ani na nějakým znatelným úbytku maximálního výkonu, protože ten motorek do sekačky ani zdravej nijak excelentně nejede - a pomalej úbytek výkonu v tom jednom postiženým válci jeho majitel skoro nikdy ani nepozná. Pozná to člověk, kterej najednou přesedne ze zdravý haťapice do nemocný - anebo technik, kterej právě vezme tlakoměr a "udělá tlaky".

Atlanova připomínka o měření se slabší baterkou jako poslední válec nemá moc opodstatnění - pokud by to byla pravda, většina komprese by byla vyvozená rychlostí pohybu pístu ve válci, jenže komprese je poměr objemu nasátýho vzduchu k objemu spalovacího prostoru na konci stlačování - a pokud má motor správně velký provozní vůle (neboli těsní jak má), je kompresní tlak na koncu zdvihu určenej jen a jen objemama, ne rychlostí, s jakou se vzduch stlačí - adiabatickej ohřev tam tolik nehraje roli. V případě dobrýho motoru by slabá baterka mohla znamenat rozdíl v tlaku u posledního válce kolem 1 baru - ale rozhodně ne skoro 50% odchylku do mínusu.

Prostě je tam něco chorýho a řešení je jen jedno - palice dolů, vyházet ventily, poměnit co je potřeba, palici srovnat a případně přetěsnit, protože bude s pravděpodobností kolem 75% taky zkřivená kvůli nerovnoměrnýmu ohřevu způsobenýmu tím nedokonalým stlačováním a spalováním ve 3. válci. Pak bude haťapice zas "lítat jak drak" (papírovej, samozřejmě...)

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund