Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak zajistit sepnutí od určitých otaček benzinového motoru
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
legal



Založen: Feb 03, 2005
Příspěvky: 129
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 14:25    Předmět: Jak zajistit sepnutí od určitých otaček benzinového motoru Citovat

Zdravím Vás Bastlíři. Dnes jsme se známým uvažovali jak zajistit aby od určitých otáček vyšších než 2000 u benzinového 6 válcového motoru zajistit nějakým způsobem aby seplo relé ovládající elektomagnet na který by byl připojen předstih který by se tímto dal skokově od určitých otáček změnit.Bohužel jsem na nic nepřišel ale napadlo mě že bych se zeptal Vás zkušenějších jestli by vás nenapadlo jak neco takového realizovat. Uvažovali jsme že by se bral signál bud z indukční cívky , případně přes tlumivku ,z některého svazku za rozdělovačem? Jak ale dále zpracovat pulzy a zajistit aby od určitého počtu pulzu seplo relé ? Neporadili by jste někdo jak by něco takového šlo provést?Díky za případné rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3488

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 14:52    Předmět: Citovat

Podívej se na aplikace obvodu NE555, tam nějaký snímač otáček najdeš- převodník kmitočtu na napětí.
A když použiješ NE556, druhý obvod zapojíš jako komparátor napětí a je to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4118

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 15:43    Předmět: Citovat

Napríklad odstredivým regulátorom?
Len prečo meniť predstih skokovo, keď sa dá meniť plynule?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 15:55    Předmět: Citovat

Tohle se dá elegantně řešit jednočipem. Analogová cesta má svoje úskalí, hlavně v rychlosti (popř. způsobu) reakce na změnu otáček.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 16:07    Předmět: Citovat

Taky mě nějak nenapadá důvod, proč tohle dělat.
Kór u šestiválce - to je něco historického či speciálního?

Neměly rozdělovače některých starších, např. čtyřválcových aut /myslím třeba všecky starší Fiaty a jejich klony/ už z výroby zabudovanou regulaci předstihu v určitém rozsahu, ale odvozenou nejenom od otáček, ale i od podtlaku v sacím potrubí?
Protože jenom přesně podle otáček je to podle mě špatně.
Auto může aktuálně jet z kopce, brzdit motorem, ten má v tom momentu sice vysoké otáčky, ale nedává vůbec žádný výkon.
Není ta podtlaková regulace, odvozená od stupně otevření škrticí klapky+skutečných otáček motoru rozumnější ?
Jestli by to nešlo třeba z rozdělovače jiného auta implementovat do rozdělovače toho anonymního šestiválce.
Fakticky se tam asi natáčí /proti odporu nějakých pružin/ celá ta základní deska s kladívkem, beze změny velikosti odtrhu.
Základní předstih je pak daný natočením celého rozdělovače a podtlaková regulace ho v nějakém rozumném rozsahu mění.
Taky mi připadá, že myšlenka měnit předstih podle zatížení motoru je určitě správná, ale už je to myslím hodně dávno vyřešeno i "analogově", u těch starších aut Very Happy


Naposledy upravil sinclair dne po květen 07 2018, 16:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 16:12    Předmět: Citovat

Je pravda, že já to kdysi s jednočipem řešil pro jakousi závodní motorku či co to bylo za experiment. U toho šestiválce si to taky nějak nedokážu představit...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31794
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 16:12    Předmět: Citovat

Kombinaci podtlaku a odstředivky na rozdělovači měly škodofky snad už někde od embéčka (1000 Malých Bolestí), jestli to teda nebylo už dřív. Na tuhle vyfikundaci není potřeba chodit se ptát k Talošům ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 16:14    Předmět: Citovat

Ovšem ten rozdělovač měl takový mechanický vůle, že je otázka, jestli to vůbec k něčemu bylo... Very Happy
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 16:15    Předmět: Citovat

No vidíš to, že už je to dávno vymyšlený. A nejspíš i dobře funkční, za ta léta, co se dělaly motory s rozdělovačem.
Jestli bych se teda někoho ptal, tak automechaniků, ne elektroniků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
legal



Založen: Feb 03, 2005
Příspěvky: 129
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 16:33    Předmět: Citovat

DIKY ZA ODPOVĚDI, JAK PSAL SINCLAIR JEDNA SE O 28 LET STARÉ BMW JEZDICI VÝHRADNĚ NA PLYN. Majitel auta tam má predelano již spoustu věcí, a teď by chtěl nějak předělat i ten předstih. Tvrdil mi že jezdí stále v základním nastavení a chtěl by právě mít možnost to nějak elektronický upravit. Manuálně by si s tím poradil , ale neví jak toho docílit elektronický. Myslí si že by auto jelo lépe, než teď. V novějších autech prý lze montovat univerzální jednotky kde si člověk může vybrat z několika nastavení ale v takto starém autě to nejde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4118

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 16:49    Předmět: Citovat

A nie je škoda takto przniť veterána? Nebol by na každodenné jazdenie a úpravy lepsí nejaký nový, vysoko úsporný, dizajnovo bezcenný, spotrebný automobil?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
legal



Založen: Feb 03, 2005
Příspěvky: 129
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 17:24    Předmět: Citovat

Právě ten člověk, si staré auto drží z důvodu že si většinu věcí vymění a upraví sám v garáži. Nové úsporné auto nechce, protože kolikrát oprava moderního superauta stojí 10 více než poctivého starého auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 17:42    Předmět: Citovat

A na jaké úrovni to chce regulovat? Řídit časování zapalování, nebo třeba servem otáčet rozdělovač? Cool
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 17:44    Předmět: Citovat

6 válců je mu málo, že potřebuje zvyšovat výkon?
_________________
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po květen 07 2018, 18:15    Předmět: Citovat

Odhadl bych to na kolem roku 75 , bylo v amáru . Jen si nejsem jist , zda českým či ruským . Tranzistorová záležitost , při zvyšujících se otáčkách stoupal předstih . Bylo to na motorku . Hledat . Sypači mouder ti nepomůžou , jen nakrandaj .....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund