Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12337
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út říjen 17 2006, 22:20    Předmět: Citovat

Můj názor je, že takhle změříš kulové.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ViPali



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 524
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út říjen 17 2006, 23:32    Předmět: Citovat

Naopak, je to jednoduché. Nabíjacie napätie alternátoru je väčšie ako napätie batérie, preto pri každej polvlne vzrastie napätie v sieti z Ubat na Ualt. Toto zvlnenie má frekvenciu úmernú otáčkam. Čím je staršia batéria, alebo čím je väčšia záťaž, tým je amplitúda väčšia.
Všetko ostatné je fyzika.
Teleso zostáva v pokoji, alebo rovnomernom pohybe ak sila, ktorá naň pôsobí je rovná nule.
Ak na teleso pôsobí konštantná sila, teleso sa pohybuje rovnomerne zrýchleným pohybom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12337
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út říjen 17 2006, 23:48    Předmět: Citovat

Jen tak mezi náma, jak vyhodnotíš, jaký je převod mezi otáčkami motoru a počtem pólů alternátoru ?
Jenže ty potřebuješ vyhodnotit ne konstantní otáčky, ale potřebuješ nejlépe vyhodnotit pulzaci otáček, ke které dochází při zážehu směsi ve válci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 7:35    Předmět: Citovat

to je úplně jedno,kolik má altík fází,nebo jak to zveš ty polů.Ono se opravdu vybírá jen ta DEVIACE pískání před a po výbuchu.Ze to není jadnoduché,o tom jsem se již přesvědčil.Viz ATAL113.Ted de o to jestli je drahé ta identifikace imp.nebo to převedení a zobrazení na displeji.Asi ten nápad .Prodávají to za 50 kolíků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12337
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 8:31    Předmět: Citovat

Já to chápu, stačí vyhodnocovat okamžitou změnu úhlové rychlosti, o tom se tady bavíme už po třetí. V tom případě je zcela jedno, jaká je vazba mezi napětí altu a motorem, pokud se na něj tento jev dostatečně přenese. Jednoduchým analogovým zapojením to prostě nepůjde, možná v úzkém oboru otáček.
Jestli chce někdo bádat pořádně, je třeba nakreslit a rovnicemi popsat chování motoru, chování převodů a alternátoru (bude to filtr asi 2. řádu), následně převod otáčky-napětí s vazbou na odezvu regulátoru nabíjení, a vazbu na palubní síť. Taky je třeba analyzovat zdroje dalších signálů, ev. rušení, selektivně je odfiltrovat. To vše pro celý rozsah otáček a více typů motorů. Bastlení nějakého filtru je k ničemu, požadovaný signál je třeba REKONSTRUOVAT z příznaků, prostě je třeba se podívat "za roh".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ViPali



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 524
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 9:36    Předmět: Citovat

Chlapci zabudnite!!!
Ak nastane v motore výbuch paliva, tak dostane impulz ktorý ho roztočí. Ak nenastane v krátkej dobe ďalší a ďalší výbych, tak sa motor zastaví. Teória o tom, že pred výbuchom motor spomalí a po výbuchu zrýchli je síce pravdivá, ale logicky ani nič iné nemôže nastať. Od posledného výbuchu až po ďalší motor stále spomaľuje. V konečnom dôsledku stále hovoríme o priemerných otáčkach, takže nam netreba merať nič iné len otáčky !!! (Teória o spomalení je len krytie know-how autora programu.)
Ak má alt. 3póly (p), N pulzov a prevod na kľuku k1 a kľuka na kolesá k2 a obvod kolesa k3, potom rýchlosť auta je v = N.k2.k3/p.k1
Ak dodáš autu jednotkový impulz = zošľapneš plyn na podlahu a meriaš čas za ktorý dosiahne maximálne otáčky = maximálnu rýchlosť, tak vypočítaš energiu, výkon a deriváciou podľa času moment sily.
Hmotnosť auta zadáš ako konštantu, kolesá ako konštantu, odpor auta ako konštantu, ...

Nevidím problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12337
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 9:43    Předmět: Citovat

Odpor auta jako konštantu ????? joj, a to vraveli v tej múdrej televízii ? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 10:37    Předmět: Citovat

Hele porad stim ATALEM nac potrebujes merit otacky? Tobe staci zmena cisla z X na Y za urcitou dobu tak proc si nevzit ten sinus co bude na baterce z altu a nezjistit jak meni frekveci. Na volnobeh treba 200Hz na plny 1,5kHz. Ten sinus dostat pujde ne? Treba si nedovedu prestavit ten ATAl u motoru s vyvažovaci hrideli nebo s otocnym zavazim v setrvacniku (tusim u TDI PD). Vsak tam bys mel (spis tedy nemel) deviaci ze bys nespocital valce Laughing
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ViPali



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 524
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 11:58    Předmět: Citovat

On to chce snímať z kabíny auta (zapaľovač je univerzálna zásuvka vo všetkých autách), inak by musel ťahať káble od motora.
Nechce to merať na stolici, ale na rovnej asfaltke.
Tá frekvencia nie je lineárna a práve v tom je tá finta, keď spraví dreriváciu podľa času, tak nájde miesto - frekvenciu, kde má motor najväčší výkon.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 13:27    Předmět: Citovat

Ok pokud pujde po tech devijacich dostane skutecne otacky namotulovane na f altu. Pokud jsem dobre pochopil princip mereni Question Question Question tak kroutak urci prirustek otacek za cas v oblasti vetsiho kroutaku bude narust otacek vetsi a naopak. proto by mu stacilo vyrubat si tu frekvenci altu. sice nebude nic vedet o otackach motoru ale prirustek to to urci. Pokud ma to auto otackomer tak si to dokonce muze prenest v grafu. Jinak by se mu ty krivky sibly jen v otackach. ale mely by zustat stejne. Chapu dobre ten princip mereni? At nevypadam jako blbec Cry
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ViPali



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 524
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 18:01    Předmět: Citovat

Number one presne, najčistejšie sú na alternátore (hovoríme o nafťáku), ale aby sa nemusel napichovať krokodilom na káble, tak využije zásuvku zapaľovača, ktorá je rovnaká v Škode aj vo Fiate. To koľko pólov má alternátor a aký je prevod je nezaujímavé, pretože v každom okamihu bude vyhodnocovať prírastok otáčok.
Alternátor má pevný prevod s motorom a motor má pevný prevod na kolesá. Počas testu nesmie preradiť rýchlosť a na začiatku nesmú prekĺznuť kolesá.
Podľa sily motoru možno na trojke, bude motor spočiatku lenivý, postupne budú rásť otáčky (rýchlosť) a v závere motor bude hučať, ale na výkone sa to už neprejaví, lebo sa prejavia mechanické tlmenia. Takže niekde v 70% bude maximálny výkon - to všetko vyrieši PC.
Pre misumi - zadaj to ako úlohu synovi, uvidíš pri správnej stimulácii si poradí.

Podľa môjho názoru, chyba bola v tom, že misumi najskôr zosilňoval signál aj s celým spektrom a potom ho čistil. Ak ho najskôr vyčistí a potom zosilní, mohlo by to pracovať.
Príznačná je ukážka toho priateľ z indukčnej cievky. Ten neodstránil tie zákmity a potom mal softvér pri vyšších otáčkach problém určiť správnu frekvenciu. Ak by to bol pustil cez dolnú priepusť a derivoval na ihly, bolo by meranie pri vysokých otáčkach presnejšie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12337
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 18:28    Předmět: Citovat

Co se stane s filtrovaným signálem po derivaci ? No nic, raději toho nechme...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 19:56    Předmět: Citovat

Nemohl bys někde pověsit ve WAVu 48Khz mono nahrávku tohu "šumu", a to pro volnoběh a pro nějaké vyšší otáčky ? Prosím ne MP3 ! Stačí dvě tři vteřinky, ať to není moc velký.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ViPali



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 524
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 19:57    Předmět: Citovat

Sendyx
Keď pustíš veľa úzkych impulzov cez integračný člen, tak z nich urobí jeden široký impulz. Ak sú to tlmené kmity, tak je vhodné vybrať úroveň prvého najväčšieho, podľa neho spraviť integráciu a následnou deriváciou vznikne ihla v čase nástupnej hrany prvého originálneho kmitu.
Ak pôvodne mohol byť problém rozlíšiť kedy končia predchádzajúce a začínajú následné impulzy, tak pri ihle bude táto jednoznačne vždy na začiatku impulzov.



Spýtaj sa aj druhý krát, nemám problém odpovedať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12337
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2006, 20:03    Předmět: Citovat

Jenže to, cos namaloval, není prostá integrace, ale integrace absolutní hodnoty stříd. složky, dalo by se asi říct demodulace nebo "obálkování".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund