Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19560
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:15    Předmět: Citovat

Protože mezi jedním koncem cívky a napájením je přece přerušovač. Jinak by to nezapalovalo.
Ty to chceš snímat před tím přerušovačem, kde je připojená baterka, u které je žádoucí co nejmenší vnitřní odpor, jinak řečeno, aby to co nejlíp vyhladila.
Snímej na přívodech cívky a něco spolehlivě nahraješ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12343
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:19    Předmět: Citovat

No, takže je to jinak, ty vlastně potřebuješ záznam pulsů zapalování nebo vstřiku paliva (pro dehťák) a řešíš to na jedoucím voze - případ, který jsem popsal původně já, by se aplikoval na volně běžící motor. Pokud si sw nějak dovodí třecí odpory, hmotnost vozu, momenty rotujících částí, tak to s nějakou přesností nějak funguje.
To, co je v tom odkazu jako snímač zapalování, je fušeřina nejhoršího zrna, typický výtvor autotuňáka (mít galvanicky spojený přehrávač s palcem, to je kus obrazek_cenzura, co to vymyslel). Podobně to ale fungovat bude, proč si neuděláš jednoduchý senzor zapalování a kvůli dehťákům si nekoupíš tlakový piezosenzor ? Nebo proudové čidla..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:24    Předmět: Citovat

nepochopil si mi.Skus to napíchnout třeba u nafty.Tam žádny kladívka nejsou.A co třeba vartas,Tam je těch kladiv jako za totáče Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:27    Předmět: Citovat

proč to firmě u přístroje, který v sériové výrobě stojí 50 litrů, funguje a tobě ne? to je otázka. Třeba je tam použita digitální filtrace dat, numerická statistika, nějaké vtipné algoritmy...
Aby to nebylo plácání o ničem, hoď sem nějaké schéma obvodu, o který se ti jedná, nějaké oscilogramy, a pak se můžem o problému bavit konkrétně.
kritiku myšlení tuningářů nechám stranou, slibuju Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12343
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:31    Předmět: Citovat

U nafty se dá použít tlakový piezosenzor, píšu to už potřetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:35    Předmět: Citovat

to Sendyx:Máš pravdu.Mohu vzít třeba piezo-mikrofom a snímat chvění motoru,ale ta zásuvka na 12v mi nedá spát.Toho Davese co počeštil dinostríd osobně znám a chci mu pomoci.Mělo by to umět auto ,moto, 6v 12v 24v, 2takt ,4takt benzin,dehet ,Skrátka změřit vše co se tuní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12343
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:42    Předmět: Citovat

Chvění motoru by šlo možná taky, ale ne mikrofonem. Nějaký akcelerometrický senzor by to zvládnul. Nebo možná tlakový senzor u výfuku. Z palubní sítě - asi jen odvozeno od altíku, čili při malých točkách asi nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 18:54    Předmět: Citovat

mám v kompu záznam tranzita dehtáka a vím, že mám horší vstřik.Na tom záznamu je to vidět,ale samozřejmě nadokážu určit který to je.Jen se to každým 4. impulzem opakuje.Nahrával jsem jen 750ot.volnoběh.Pokusím se to poskytnout k nahlédnutí i ze zapojením,které by to mělo dekodovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 19:25    Předmět: Citovat

chvění je už starost s mechanickým přiděláním k motoru a strácí to univerzálnost.Myslím si ,že už sme blízko u cíle.Já jsem televizák,vyučenej na oravach přez kolorky a dnešní btvp,vhs dvd a set top boxy mi stále ještě živí.Sice jakš takš ale boty podrážet neumím .Pro mně je počítač nepochopitelnej stroj a vadí mi,že mi to hlava nebere.Programování piců atd opravdu přenechám tim,co to umí.Myslím si,že vygenerovat imp.z palubní sítě musí jít jednodušeji,než pic a prog.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 19:43    Předmět: Citovat

misumi, každá věc, čím je univerzálnější, tím je víc na obrazek_cenzura. Zkus si zajít do lékárny pro univerzální prášky, do optiky pro univerzální brejle, do železářství pro univerzální šroubovák. Kdo je tu dříve narozený a dělal čb fotky, vzpomene si na Univerzální vývojku. Cry
Vybral sis velice problematické připojení, kde se žádný rozumný a snadno zpracovatelný signál čekat nedá, tak se nediv, že ani jeho vyhodnocení nebude úkol pro nedělního bastlíře. S tím digitálním zpracováním je to asi tak jako s DSP zpracováním radiosignálu: můžu si naladit silnou stanici a poslouchat ji třeba na krystalce, ale můžu se rozhodnout, že budu lovit signály tak slabé, že tam žádnou analogovou metodou prokazatelně nejsou. S pomocí DSP je tam naprosto spolehlivě najdu třeba 30 dB pod úrovní šumu...
Jiná věc je pak prezentace naměřených veličin, tam se můžeš přidržet tradičních metod a je to OK Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12343
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 19:50    Předmět: Citovat

Přesně to jsem chtěl napsat. Pokud by se to mělo v celém rozsahu toček nějak vyhodnocovat z palubní sítě, asi tam bude muset být nějaký adaptivní D filtr, který bude chytat třeba typické odezvy sítě na pulz čerpadla, rušení zapalování apod., žádná sranda to nebude a jen posbírat data potřebná pro vývoj podobného filtru bude dost potíž. Šel bych cestou nejmenšího odporu, sadu klamerek na zapal. kabely, senzory na potrubí, nebo zkusit snímat rázy u výfuku. Třeba by šlo i nějaké čidlo přímo na výfukové potrubí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 20:01    Předmět: Citovat

Pokud jem to dobre pochopil ty potrebujes zjistit jak rychle vylezou ty otacky tedy zrychleni. Co mit takove kolecko jako maji polisi na mereni vzdalenosti treba na prisavku za naraznik a na nem dynamometr. melo by jit o to jak rychle vylezou ty otacky a tedy vykon. Je tak me to napadlo uz mlcim Idea Wink
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12343
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 20:59    Předmět: Citovat

To jsem teda nepochopil...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: ne říjen 15 2006, 21:01    Předmět: Citovat

Myslenka byla merit rychlost. Impulz jako impulz. Ono je to stejne spjato a v jeho mereni je jak rychle to pujde nahoru
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2006, 8:09    Předmět: Citovat

Nerochopil bylo určeno pro HILL.Píše mi to pomalu.TO REZIS i taková možnost byla řešena,ale zas ta mechamika?Odpoledne pošlu to co sem nahrál z toho tranzita.Zatim dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund