Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt květen 03 2018, 18:26 Předmět:
opraveno, hotovo, materiál rafku alloy (slitina) EN AW 6005 T6
všimněte si neobvyklého tvaru rámu velocipédu ale fakt brzdí jinak (za deště dnes odpol.) než na ocel
http://img24.cz/images/51901945615813353310.jpg _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: čt květen 03 2018, 21:50 Předmět:
To je nějaký malý, ne?
Mám tady na půdě ještě tříčtvrtku esku, ze které jsem před dvaceti lety slezl. Kola by mohly být dobrý. Ráfky ocel, s perforací.
Jen si musíš dojet... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
...protože jinak bys věděl, že kdo se to na opravdovým bajku naučí, ten dávkuje brzdnou sílu úplně automaticky i v momentě nouze a v panice - prostě pud sebezáchovy navyklýmu bajkerovi nedovolí zmáčknout brzdu tolik, aby přeletěl přes řidítka...
Ty moj keket, tak dobre som sa uz dlho nezasmial Sila, ake nezmysly dokazes niekedy vypotit Najskor tvrdis, ze v pripade paniky clovek ani nedokaze dupnut na brzdu v aute, a potom, ze dokaze automaticky presne davkovat prednu brzdu na biku Mal by si si v tom spravit trochu poriadok Ani nejake forum trkvasov ma nezaujima, netreba nic ine, iba si pozriet zopar videi peknych "karambolov" profi cyklistov, ako krasne letia cez riaditka v pripade kolizii
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8975 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá květen 04 2018, 9:49 Předmět:
Bylo by dobrý, kdyby ses vyjadřoval jen ke věcem, kterým rozumíš a se kterýma máš osobní zkušenosti. A tím nemyslím ježdění na kole do hospody a zpět. Nikdo, kdo jezdí na kole často a dobře ten tvůj blábol nepodpoří. To by ti právě na tom fóru vysvětlili, ale sám ses pasoval na chytráka, co jen blábolí. Mimochodem "trkvasov" je co, nějaká zelenina, kterou se cpeš?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6593 Bydliště: Praha
Zaslal: pá květen 04 2018, 10:10 Předmět:
Na kole je to dávkování brzdného účinku skutečně do té míry natolik věcí zvyku, že ani při krizovce jeden přes řídítka nelétá, alespoň já ne:-) Ale chápu, že někde v pelotonu, kde se jezdí obecně o dost rychleji, než na horském kole a s malými rozestupy a s nemožností vidět více dopředu může být všechno jinak. Ale stejně ty jejich držkopády budou spíš následky nárazu, než přebrždění. A v autě je to kupodivu alespoň u mě úplně jinak, tam při pár těžkých krizovkách, co jem zažil, jsem prostě brzdil, co to dalo a snažil se při tom auto řídit, tedy vyhnout se překážce, což bylo samozřejmě možné jen díky ABS, za které jsem proto zatraceně rád a rozhodně nepatřím mezi ty, co si na něj stěžují. V autě je rychlost výrazně větší, jinak je normální jízda celkem klidná a příchod krizovky většinou zatraceně náhlý a já tedy reagovat tak, abych během těch řekněme několika stovek milisekund správně reagoval, kdy naplno brzdit, kdy přestat a vyhýbat se a kdy zase začít, já to prostě nedokážu, takže vítám, že mi ABS umožní brzdit i vyhýbat se dohromady. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
...protože jinak bys věděl, že kdo se to na opravdovým bajku naučí, ten dávkuje brzdnou sílu úplně automaticky i v momentě nouze a v panice - prostě pud sebezáchovy navyklýmu bajkerovi nedovolí zmáčknout brzdu tolik, aby přeletěl přes řidítka...
Ty moj keket, tak dobre som sa uz dlho nezasmial Sila, ake nezmysly dokazes niekedy vypotit Najskor tvrdis, ze v pripade paniky clovek ani nedokaze dupnut na brzdu v aute, a potom, ze dokaze automaticky presne davkovat prednu brzdu na biku Mal by si si v tom spravit trochu poriadok Ani nejake forum trkvasov ma nezaujima, netreba nic ine, iba si pozriet zopar videi peknych "karambolov" profi cyklistov, ako krasne letia cez riaditka v pripade kolizii
...a pak ses probudil.... Zajice z "Nu, pogodi!" bych jako profi cyklistu uplne nebral - nebo jsi ty karamboly videl v necem jinym?.
Ano, na kole se bezne brzdi predni brzdou.
Doporucuju nejaky kolo poridit (treba na bazosi) a jizdu na nem vyzkouset, sam uvidis ... a hlavne zkus (nejlepe) pri rychle jizde z kopce treba po lesni ceste prudce brzdit zadni
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6078 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá květen 04 2018, 11:37 Předmět:
Od ty doby, co mam kapalinovy diskovky, tak jsem si rozbil hubu uz 2x a helmu vozim na riditkach, protoze se mi v tom poti lebka
Vzdycky pres riditka rovnou na hubu
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: pá květen 04 2018, 15:40 Předmět:
Tak přední, a vlastně asi ani jakákoli jiná brzda se nedá "dopředu" nějak dávkovat. Vždyť i asfaltové povrchy jsou různé, ta adheze se nedá nějak odhadovat, ani na to není čas. Ale to přece ničemu nevadí. Od zablokování kola do nevyhnutelnosti pádu uplyne většinou ještě dostatečný čas brždění přizpůsobit a pádu předejít. Když cítím, že se mi zvedá zadní kolo, brzdu povolím. Kolo sedne, pád se nekoná. Když vidím, že už se kolo netočí, jede smykem, třeba na trávé, štěrku, povolím, kolo se chytne a srovná. Do toho smyku přechází často pozvolna, je to prostě poznat a zvládnout se to dá. Samozřejmě člověk musí reagovat rychle. Nemůže ustát několikasekundový smyk, jako se to v pohodě dá na kole zadním.
No a reakce v krizovce? Nevím jak kdo, ale mi jednou vlezl do cesty chodec. Zřejmě byl mentálně trošku jinde, ale to není podstatné. Rovina, suchý asfalt. Brzdil jsem co se dalo, jenom přední. Několikkrát se mi zvedlo zadní kolo a nechal jsem ho zase spadnout. Brždění jsem měl zcela pod kontrolou. Ale nestačilo to, začalo být jasné, že takhle nezastavím. Když už jsem byl blízko, a bylo to jisté, teprve pak jsem tu brzdu reflexivně zamáčk. Ano, přepadl jsem přes řídítka, ulomil jsem si roh, ale toho chodce jsem se ani nedotkl. Spadl jsem vedle něj, ale protože během brždění jsem většinu rychlosti ztratil, nic jiného se prostě nestalo. Chodec se na mě nepřítomně podíval a velmi pomalým krokem pokračoval silnicí dál. Já sebral roh, zvedl kolo, pokecal s lidma okolo a taky jsem jel.
Takže ano, přední brzda je trošku nebezpečná, ale to jen proto, že něco umí. Všechno, co doopravdy NĚCO UMÍ je nebezpečné. Mnohem nebezpečnější je ovšem přední brzdu nemít, nebo ji schválně nechávat měkkou.
Bylo by dobrý, kdyby ses vyjadřoval jen ke věcem, kterým rozumíš...
Zbytocne sa tu hras na premudreleho frajera, ktory lezie Ekkarovi s radostou do zadku, len ti nohy trcia, nijako ti to nepomoze Bike pouzivam castejsie nez auto, a zdaleka nie iba po obycajnych cestach, takze sa nemusis bat, ze je to pre mna nieco cudzie - ocividne nepatris medzi tych chapavejsich, spolu s tvojimi forumovcami - mimochodom velmi dobre poznam, aki "profi odbornici" medzi nimi su, ktorym fyzika a podobne nic nevravi - takze zopakujem este raz, ze ani ty, ani tebe podobni fyziku neoseru, bike s jeho rozmermi a pneu a taziskom sa s autom neda porovnavat ani omylom a zablokovanie predneho kolesa znamena automaticky bud smyk a okamzity pad v pripade zlej adhezie, alebo okamzite salto v pripade dobrej, ani ziadne ABS by nepomohlo - obe verzie su hlavne vo vacsej rychlosti poriadne nakkt, preto ja osobne urcite radsej spomalim a snazim sa vyhnut, pripadne narazim, nez nespomalim a poriadne sa vytriem
...a pak ses probudil.... Zajice z "Nu, pogodi!" bych jako profi cyklistu uplne nebral - nebo jsi ty karamboly videl v necem jinym?
No tie tvoje argumenty tiez stoja za vela, asi by ste mali napisat zoznam najvacsich ritolezov, nech uz to ma nejaky zmysel, teda aspon pre vas Len pre tvoje info, kedze youtube ti asi nic nevravi, tak si predstav, ze napriklad prave tam najdes kopec takych videi, kde aj najvacsi profik pri nehode prudko zabrzdi a leti, a ziadnym narazom to nie je, takze tie svoje mudrosti o dostatku casu pre davkovanie brzdnej sily mozete vysvetlovat im
Celkom jednoducho, mam ju nastavenu tak, ze brzdi celkom dobre, ale na beznom suchom asfalte (cize vtedy, ked je sanca, ze idem z kopca 80km/h a nechcem sa zabit) koleso nezablokuje, a kedze mam brzdu aj vzadu, tak dokazem zabrzdit celkom rychlo, ale hlavne bezpecne - v terene a lese je mi to fuk, tam sa 80km/h jazdit neda A je aj dost rozdiel medzi taziskom 70kg forumoveho mudrlanta a 1m90 cloveka so 116kg, ktory je podstatne tazsi a sedi o kus vyssie - tam je to riziko este podstatne vyssie...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá květen 04 2018, 17:43 Předmět:
Michal22 napsal(a):
To je nějaký malý, ne?
Mám tady na půdě ještě tříčtvrtku esku, ze které jsem před dvaceti lety slezl. Kola by mohly být dobrý. Ráfky ocel, s perforací.
Jen si musíš dojet...
no ponivač i já jsem malého vzrůstu (169 cm) ale, rafky jsou rozměru 622 což je nejběžnější míra říkal mně prodavač, za nabídku děkuji, to jo, ale již vyřešeno _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6593 Bydliště: Praha
Zaslal: pá květen 04 2018, 19:17 Předmět:
Jen tak BTW, docela by mě zajímalo, jak se na brzdách na kole dá nastavit brzdný účinek Nastavitelná je v některých případech snad jen vzdálenost páčky od řídítek, ale to nemá na brzdný účinek pražádný vliv, pokud má páčka ještě dostatečný chod, samozřejmě. Jinak se snad brzdy nastavují tak, aby měly špalky minimální, ale ještě dostatečnou vzdálenost od ráfku, aby brzda nepřibržďovala za jízdy, ale když se za páčky vezme plnou silou, musí být tato síla přenášena na brzdu a ne, že se opře páčka o řídítka. U kotoučovek už není vůbec nic nastavitelné. Kdo si jakkoli omezí brzdný účinek, oklivě si koleduje. Ono zabrzdit pořádně rozjeté kolo není taky žádná legrace. Jel jsem takhle jednou takový celkem pohodový sjezd v Rakousku, bylo to po výborném asfaltu, ani mi to nepřišlo a tachometr ukazoval skoro 90 km/h (konkrétně něco málo přes 87, pro rýpaly). Bylo to pořád z kopce a potřeboval jsem odbočit. Začal jsem brzdit, brzdil víc a víc a brzdný účinek pořád nic moc a to už jsem za to tahal opravdu pořádně. Rozhodně to nemělo tendenci jít do smyku ani mě katapultovat přes řídítka. A to vážím nějakých 75 kg, tedy vzhledem k průměru celkem málo, přičemž těžiště se svými 190 cm zase tak nízko nemám. Brzdy byly véčka od Tektra, za běžných rychlostí brzdící zcela vyhovujícím způsobem. Odbočku jsem lehce přejel, tak jsem to po dobrždění musel zase kousek vyšlapat. Jakákoli krizovka by v takové rychlosti na kole asi hodně špatně dopadla, ty brzdy na to prostě nejsou dimenzované. U sjezdových kol to určitě musí být samozřejmě mnohem lepší. Sjezd ale nejezdím a zkušenost nemám. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8975 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá květen 04 2018, 20:20 Předmět:
To, že mám na něco stejnej názor jako kdokoliv neznamená, že mu lezu do prdele. Od děcka jezdím na kole, dřív i závodně. Jezdím i v zimě na sněhu a ledu. Jezdím i skákat na dráhu. Hydraulický kotoučovky mám od roku 2008. Ale nikdy bych jim neomezil účinnost. Ty tvý kecy jsou jen k smíchu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.