Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

HP vtip týdne- jak zastavit automat se zaseknutým plynem
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: so březen 17 2018, 0:02    Předmět: Citovat

Ekkare, ako som povedal, netreba robit nic, iba dupnut na brzdy a auto stoji, sanca, ze by mu zrovna pri tejto poruche aj zlyhali brzdy, to uz skor vyhra Sportku Very Happy Okrem toho, nie kazdy je panikar, a ti, co su, tak by to mali o sebe vediet a byt na paniku pripraveni, naratat do desat a zacat pouzivat hlavu Laughing Staci mi vidiet kopec videi, kde turbodieslom vcuclo do motora olej z chladica vzduchu, a motor vyleti do otacok a vypnutie klucikom samozrejme vobec nepomoze - to iste, staci zaradit rychlost, zabrzdit a motor zastavit mechanicky...Vyhovorky na paniku nie su na mieste, kazdy majitel turbodiesla by mal o takejto situacii vediet, aj ked pravdepodobnost tejto poruchy nie je moc vysoka...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7869
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: so březen 17 2018, 0:32    Předmět: Citovat

Huh, že by v tom BMW měl moc silný motor, slabé brzdy a k tomu byl sváteční řidič??
_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so březen 17 2018, 0:47    Předmět: Citovat

Burnsi, opakuju, 99% lidí zpanikaří a neví ani jak se jmenujou. Správně zareagovat by se museli někde naučit, musel by jim to někdo ukázat aspoň na instruktážním videu a ještě to s nima procvičit - v opačným případě zjančí skoro každej, kdo není automechanik. Já sám nejsem závodní jezdec, ale rád si zablbnu s autem na ručku na volným parkovišti, když je kluzko - a to ne jen pár posledních let, ale "bere mě to" už od klukovskejch let, když jsem poprvé "dráždil" tátovu stodesátou. A když mi v roce 2000 upadlo od šádyny pravý zadní kolo ve stokilometrový rychlosti, nikdo mě nevaroval - ale moje ruce a nohy zareagovaly tak, že jsem auto dokázal zastavit na silnici bez dalších škod na majetku nebo zdraví. Servisák, kterej pro mě přijel s odtahovkou, nevěřil údaji o rychlosti, protože jak tvrdil, emkovejch šádyn s upadlým kolem v tý době sbíral ze silnice několik tejdně a kdybych podle něj jel tak rychle, musel by mě sbírat někde z pole. Věřím tomu, že neudělat si sám od sebe těch "pár smyků" při každý možný příležitosti, asi bych v tom poli skončil. A stejně by tam skončili všichni ti, co by se do podobný situace a v tý rychlosti jako já dostali a neměli tu "domácí přípravu" - protože prostě přemejšlet v takovým momentě co mám dělat je na h0vn0 - přemejšlení je moc pomalý a navíc ovlivněný šokem z překvapení nikdy nemůže dát správnej výsledek. Proto si myslím, že obyčejnej řidič, kterýmu se stane ať to, co je v tý fejkový zprávě, nebo to co popisuješ ty (zdivočelej dýzl žeroucí olej) ve víc jak 9 případech z 10 nebude v prvním momentě schopnej zareagovat správně.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: so březen 17 2018, 10:33    Předmět: Citovat

No nevím jak ostatní, ale reflex mi vždy říká (cokoliv skočí do cesty nebo se mihne...) šlápni na brzdu co to jde.....
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2555

PříspěvekZaslal: so březen 17 2018, 14:44    Předmět: Citovat

Pokud je u dnešních elektronizovaných aut byť jen teoretická možnost, že by se elektronika zbláznila a řidič by s tím nemohl nic dělat, tak bych viděl jako účelné, aby v takových autech byl nějaký čudlík "Centrál stop" co by dovedl auto zastavit nezávisle na elektronice - třeba táhlem zavřít benzín.
Je tam něco takového? Já mám auto o kterém si myslím, že by stačilo vypnout zapalování (ale ještě jsem to nezkoušel).

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33756
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so březen 17 2018, 14:53    Předmět: Citovat

Do zakonov sa povinnost vyrobcov montovat taketo zariadenie dostane az ked sa takymto sposobom par ludi zabije...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4914
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: so březen 17 2018, 15:02    Předmět: Citovat

Elektronika riadi plyn (plynový pedál=potenciometer), brzdy (ABS), štartovanie/zhasínanie motora (štart tlačítkom), a v niektorých prípadoch dokáže aj točiť volantom (posilňovač riadenia/automatické parkovanie). Keď takejto elektronike šibne a prestane reagovať na užívateľa, asi budete ťažko hľadať tlačítko RESET, alebo kde to odpojiť z elektriny. Stačí aby začala samovoľne zrýchlovať, potom stočí volant do protismeru, a bum! Koniec, smrť. Samozrejme v správe o nehode bude príčina mikrospánok.
_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
rimi



Založen: Jun 26, 2011
Příspěvky: 288
Bydliště: Pribor

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 1:04    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19436
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 6:07    Předmět: Citovat

Ještě k zaseknutému plynu: už jsem řešil mechanicky zaseklé řízení volnoběhu u vozu, který má ještě mezi plynovým pedálem a šperrklapkou lanko (r.v.2000, najeto asi 240 tisíc km). Motorek vystavoval pohyblivý doraz, ale uměl jen přidat. Na opačnou polaritu vrčel, ale doraz už necouvl. Po rozebrání jsem našel odrbané zuby na plastovém šnekovém kolečku. Někdy se to za jízdy oklepalo a chytlo, takže po zastavení si volnoběh držel normálně, často ale zůstal kdesi na 2200 otáčkách. Moc sílu to nemělo, ale u převodu čistě elektrického (servo) to může přidávat do plného otevření. A to už problém je.
Jenomže to je mechanická závada, na kterou je elektronika krátká.
V takovém případě je elektricky nejspolehlivější možnost nuceně odpojit palivové čerpadlo nebo vstřikovací ventily. Nebo radši obojí.

A dveře zamykané pouze elektricky? To snad ani nelze schválit do provozu, vždyť nouzové otevření zevnitř může znamenat právě to přežití!
Že zvenčí nešlo odemknout baboláka, který stál přes zimu na ulici, a vybila se mu baterka, to mě nepřekvapilo. Kufr se odemknout dal, tak stačilo rozebrat a sklopit stěnu mezi kufrem a sedadly, to bylo 16 nebo 18 šroubů, už nevím, a dostat se do kabiny budky. Kterékoli dveře pak šly otevřít mechanicky páčkou zevnitř.
Jestli někdo totiž spoléhá na motorek Mabuchi, o němž neví, jestli jde o japonský originál, třeba licenčně dělaný v San Francisco De Los Romo v Mexiku či kdesi v Polsku (tam teď na ty motorky staví fabriku... jestli budou ty motorky tak spolehlivé, jako ty v SM260, no potěš...), nebo o čínský pajc, zadělává si na potíže. To platí i o plastových převodech. A což teprve, jestli se uláme přívod napájení kolem pantů!
Konečně - taky mám přístup do kufru jen tlačítkem, zámek odemyká a zamyká motorek. Ještě jsem nezkoumal, jak se k tomu dostat, jestli si začne dělat, co chce, ovšem všechny ostatní dveře lze odemknout i otevřít mechanicky, nezávisle na nějakém centrálu...

_________________
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.


Naposledy upravil Hill dne po březen 19 2018, 8:05, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2555

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 8:01    Předmět: Citovat

rimi napsal(a):
http://www.zvedavec.org/naokraj/2016/03/6804-uveznen-v-aute.htm

S baterkou se mi stalo přesně totéž. Byl jsem někde dál od domova, přijeli jsme domů, naprosto v pohodě, pak jsem ten den ještě jel na druhý konec města koupit nějaký žvanec a zpátky už jsem nenastartoval. Taky mne to překvapilo. Volal jsem na pojišťovnu, poslali asistenční odtah, abych se dostal domů, naštěstí to platila pojišťovna. Pak jsem volal do servisu, podle nich to byla špatná baterka (rok předtím mne upozorňovali, že už přesluhuje), po konzultaci s nimi, že tu baterku mohu odpojit a nic se nestane (Renault Thalia) jsem vzal velkou tašku a jel jsem do servisu koupit novou baterku. Konstatoval jsem, že ani s vercajkem co se dřív k autům dodával bych tu baterku nevymontoval - naštěstí jsem měl něco svého, čím jsem mohl povolit utopenou matici co tu baterku v autě držela (ale ten vercajk s sebou nevozím, kdyby se mi to stalo někde na cestě, měl bych o problém víc).
Na dvířkách mám naštěstí ruční kličky ale u kufru už to provedení nemá zámek. Už párkrát se mi přežvejkaly dráty od dálkového odemykání víka, naštěstí ve stavu, kdy kufr byl odemčený. Ale vrtá mi hlavou, co bych dělal, kdyby se ty dráty přežvejkaly a kufr byl zrovna zamčený a narvaný zavazadly, takže bych se nemohl k zámku dostat dírou za zadními sedadly.

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19436
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 8:16    Předmět: Citovat

Už se ná taky stalo, že jsme do kufru Felicie nemohli kvůli strženému točítku šroubu sklápění nosiče kola. Spravila by to osmnáctka stranový klíč, ten šestihran na šroubu výrobce prozíravě nechal, ale ta byla s nářadím v kufru. Zevnitř se k nářadí dostat nedalo přes plynovou nádrž. A během šestnácti hodin cesty (bohužel přes noc z neděle na pondělí) jsme nepotkali nikoho, kdo by měl s sebou osmnáctku klíč, nebo byl ochotný vyhrabošit nářadí. Na zpáteční cestu jsem si uchystal klíč pod sedadlo, kdyby jako oprava točítka nevydržela. Jenže to nebylo moje auto a synek si ho před cestou šel uklidit. Uklidil i klíč, což jsme zjistili po prvních čtyřech hodinách cesty zpět, když jsme se opět potřebovali dostat do kufru... Tentokrát jsme nikoho s klíčem nesháněli, těch dvanáct dalších hodin domů už jsme to na střídačku dotáhli.
Všimněte si, žádná elektrika ani elektronika, jen stržený plast na ručním kolečku nosiče kola.

_________________
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1962

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 12:05    Předmět: Citovat

Mam podobnou "konfiguraci" - automat a start tlacitkem... Podrzet jsem tlacitko nezkousel, ale obecne pokud neni volic AT na P nebo N, motor normalne vypnout nejde... Kazdopadne, kdyz se me zasekne plyn, tak normalne vyradim na N a dobrzdim.... Pochybuju, ze u X5 nejde za jizdy vyradit D > N...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19436
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 13:18    Předmět: Citovat

Musí to jít.
Ovšem nenapadne to každého, zejména ne tupouna, kterému to nenapsali v návodu, že to tak jde.
U nás jezdí ještě řidiči, kteří si užili embéček, Spartaků, stovek, stopětek, Trabantů a vůbec, takže se lekají až třetí den, a mají tedy čas si v hlavě srovnat, co je potřeba právě teď zkusit. Bez návodu. Ostatně za jízdy se blbě čte i spolujezdci.
Ale nejásejme předčasně, že chytrá auta za nás něco vyřeší: naopak pokládám je za nebezpečnější, než embéčka, Spartaky či Traboše. U těch se nějaká autonomní funkce sama bez vědomí řidiče nespustila (snad jen upadlé kolo nebo požár nemusel řidič předem vyžádat, ba ani povolit).
Každopádně, až přibude aut inteligentnějších, než jejich řidiči, začnu se na silnici bát. K tomu stavu se blížíme docela fofrem.
Konečně - využití energie z jádra původně také vypadalo, jako dobrý nápad...

_________________
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 14:22    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
...
Každopádně, až přibude aut inteligentnějších, než jejich řidiči, začnu se na silnici bát. K tomu stavu se blížíme docela fofrem.
Konečně - využití energie z jádra původně také vypadalo, jako dobrý nápad...
Pod první citovanou větu se podepisuju - a k tý druhý dodám jen to, že to opravdu byl dobrej nápad, akorát potřeboval od prvních fungujících verzí "poněkud dotáhnout", aby z něj nebyl megaprůser ... To samý prostě bude muset nastat pro autonomní a autonomitu projevující systémy - i pro ty, co by se k nežádoucí amomymitě mohly zvrhnout. Neříkám že to bude forma trvalý povinný kontroly nad funkcí systému, ale minimálně to "nouzový STOP-tlačítko" vynucující si lidskou kontrolu tam vždycky bude muset bejt.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: po březen 19 2018, 18:41    Předmět: Citovat

Tohle by se mohlo stát snad jen u elektromobilu se sériovym DC motorem a čistě bezkontaktním řízením.I z výkonovýho polovodiče se "stane drát" docela snadno,hlavně při induktivním zatížení a kór pokud tam je něco takovýho jako třeba komutátor.Většina elektromobilů ale má 3F synchroňáky a takovej by při propálení výstupu na + nebo na - spíš shořel,než aby zrychlil namax.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.50 sekund