Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá březen 16 2018, 16:50 Předmět: HP vtip týdne- jak zastavit automat se zaseknutým plynem
To je čtení bez komentáře, proto rovnou v HP. Uvítáte stejnou pomoc ?
citace:
Floridská dálnice I-95 zažila drama, když muži v BMW X5 z roku 2003 nešlo zpomalit a jeho vůz zrychloval ke 160 km/h. Volal tedy policii s tím, že potřebuje asistenci, že má „zaseknutý plynový pedál”. Incident se stal v únoru letošního roku.
Osmadvacetiletý Joseph Cooper najížděl ve svém BMW na dálnici I-95 a jeho vozidlo začalo zrychlovat i po uvolnění plynového pedálu. Dle jeho vlastních slov nebylo možné zařadit neutrál a ani provozní brzdy údajně neměly požadovaný efekt.
Na otázku policejní dispečerky, jestli zkoušel nouzovou brzdu („emergency brake” - tak se v USA někdy nazývá parkovací či ruční brzda), odpověděl, že to ve 160 km/h opravdu dělat nebude. Pochopitelně – mohla by se zablokovat zadní kola a mohl by nad vozem ztratit kontrolu.
Provoz nebyl silný, takže se Cooper dokázal i v relativně vysoké rychlosti protáhnout mezi ostatními auty a nezpůsobit žádnou nehodu, a to po poměrně dlouhou dobu – po dálnici ujel celkem asi 80 kilometrů.
Policie se vůz pokoušela třikrát zastavit pomocí zastavovacích pásů s hroty, kterými mu prorazila pneumatiky. Nebylo to příliš účinné, vůz pokračoval dál s roztrhanými pneumatikami, a tedy byl pro Coopera obtížněji ovladatelný.
Pokračoval ale nižší rychlostí a policii se nakonec povedlo dostat před vůz a pomocí tzv. PIT manévru, tedy šťouchnutí do auta s cílem ho roztočit, ho zastavit o svodidla u středového dělícího pásu. Cooper poté z vozu vystoupil a byl převezen do nemocnice kvůli údajné bolesti na hrudi.
_________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Celé je to hovadina.
I ta opatrná věta
" a ani provozní brzdy údajně neměly požadovaný efekt"
je samozřejmě též hovadina, i ty nejhorší provozní brzdy to musí zastavit.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá březen 16 2018, 17:01 Předmět:
Je to hovadina. Ale je to taky strašná blbost. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá březen 16 2018, 17:11 Předmět:
Ale jestli se ta elektronika opravdu dožrala, tak díky řízení trakce ho nebylo jen tak jednoduchý dostat na svodidla... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3365 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá březen 16 2018, 17:31 Předmět:
Dovedu si představit, že auto s roztočeným motorem a plynem na podlaze brzdama fakt nezastavíš - hlavně ne s automatem. To ty brzdy musí zákonitě upálit. Tohle asi nemělo "pouhých" 100kW. Tady je fakt asi na řadě jen EMP, přestřižení kabelů nebo postupné brždění výrazně větším autem....
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá březen 16 2018, 18:04 Předmět:
Třeba se bál, že to dopadne jak u Žigulíka. Ten měl tak tvrdej motor, že to šlo i při podřazení 4 na 3 a bez plynu na horším povrchu okamžitě do smyku... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Celé to je blbost.
a) BMW X5 se zaseknutým plynem pojede víc než 160km/h
b) brzdy mají mnohem větší sílu než motor. Ono většinou brzdíte/ zpomalujete mnohem rychleji než zrychlujete. Nicméně je fakt, že elektronický systém je dokáže vyřadit z provozu. Třeba ABS.
c)pokud má startovací čudlík - tak opětovným zmáčknutím, či přidržením se vypíná motor
d)má strach z parkovací brzdy aby nedostal smyk, ale oni mu zastavovacími pásy propíchají gumy??? to je opravdu logické. Jak to pak může jít řídit...
e) emergency brake - pokud vím tak to není ruční brzda, ale brzda která bezpečně odstaví vozidlo v případě, že se něco stane
Prostě suma sumárum se mi to celé zda jako fake. _________________ Internet - metla lidstva
Ze 160 zastaví většina aut do 120m. Zatímco na rozjezd na 160 potřebují i supersporty tak 200m, obyčejná auta (mezi něž patří i to BMW) potřebují tak půlkilometr. Prostě brzdy vždy zastaví motor bez problémů. Ono taky ty brzdy mají i ve 160kmh schopnost uvést kola do bloku, kdežto motor naopak ve 160 ty kola neprotočí ani na jedné nápravě.
Pri niektorych americanov by som sa ani necudoval, keby to pravda bola, no realne je to uplny nezmysel - kazde novsie auto pri stlaceni brzdy prestane vstrekovat palivo, urcite sa plyn s brzdou nebude pretlacat, okrem toho brzdy maju ovela vacsiu silu nez hocijaky silny motor, tym duplom pri takej rychlosti a prevodovom stupni...a ze staci vypnut zapalovanie, to je skoda zmienovat, aj dement vie, ze tak vypne motor a zrychlovaniu je koniec...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 16 2018, 23:19 Předmět:
Burnsi - já bych tě chtěl vidět, jak vypínáš zapalování v autě s bezklíčkovým ovládáním (má jen START tlačítko jako Windowsy) - tam musíš záměrně podržet to tlačítko určitou dobu, aby si elektronika ověřila, že chceš skutečně motor vypnout - minimálně za jízdy to tak je. Připočti si situaci, kdy nečekáš, že auto začne bez tvýho přičinění zrychlovat, přestane reagovat na ubrání plynu a navíc se řítíš provozem, kterej o tvejch problémech nic netuší - a ty se snažíš nikomu neublížit a všem se vyhnout. Nevím jak bych se zachoval já, ale vím, že tutově 99% lidí zpanikaří a nebudou ani vědět jak se jmenujou. V takovým momentě jsou nějaký poliši se zastavovacím pásem nebo pit-manévrem úplně k h0vnu - způsobí se tím ještě horší ovladatelnost vozidla. Jediný řešení který v takovej moment přichází do úvahy je rozhodnej člověk typu Simíra Gerchána, kterej najede svým autem před takový splašený vozidlo a "chytne ho na sebe" - neboli v podstatě ho plynule vybrzdí = nechá ho opatrným snížením rychlosti najet na kontakt kastle na kastli a pak intenzívním brzděním zkusí zastavit obě auta najednou, aby nedošlo k prudkýmu nárazu, ale aby zpomalování bylo učuněný při soustavným mechanickým kontaktu obou vozidel. Jsou doložený případy, kdy se to povedlo i civilistům, který v podobný krizovce neztratili hlavu, stalo se to mnohokrát i na dráze, když někde "ujely vozy" neboli došlo k neočekávanýmu rozjetí odstavenejch vagónů a ty se nedopatřením v nastavení výměn dostaly na trať - duchapřítomnej mašinfíra před nima začal couvat, aby do něj "narazily" s minimálním rozdílem rychlosti a pak brzděním celej komplet zastavil. Jistě, podobný jednání je vždycky proti předpisům a zdánlivě proti zdravýmu rozumu, když ale pasažér z dotyčnýho auta volá na 911 (u nás 158 nebo 112) a žádá pomoc, rozhodně ji nevidím v položení bodců do cesty - ale právě v řízeným kontaktu "zepředu" a v pokusu zastavit splašenou techniku daleko logičtějším postupem - navíc když řidič postiženýho auta může dostat instrukce, aby nepanikařil a pomohl svým řízením udržet auta v kontaktu a aby se smířil s tím, že do něj právě se záměrem mu pomoct mírně drcne - čímž rozhodně způsobí daleko menší škodu než zastavovacím pásem rozcupovaný pneumatiky a dojebaný disky. Prostě i kdyby to nebyl fake a hoax, ať se mi nikdo nepokouší tvrdit, že pro policejní hlídkový auta dálniční policie HLAVNĚ v Americe je takovej obr-problém se před takový auto dostat OBZVLÁŠŤ když bude řidič spolupracovat a nebude kličkovat ani jinak bránit v předjetí a potom ho zkusit zastavit zmíněným sjetím se dohromady a vybržděním zepředu. To už budu radši fakt koukat na Popelku a Jasněnku v TV ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4960 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: pá březen 16 2018, 23:34 Předmět:
Vrtuľník s obrovským elektromagnetom by to vyriešil... _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.