Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po únor 05 2018, 19:02 Předmět:
Motokov točil pěkný reklamy.
Vzpomínám na vyprávění jednoho panskýho kočího z dob bolševika. Ono to ježdění s T603 nebyla zas taková sranda. Tihle chlapi na T603 povýšili většinou z Volhy a podobnejch pekáčů a když ji potom trochu vosolili, bylo z toho pěknejch pár havárek přes střechu. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 06 2018, 1:07 Předmět:
No, když si vezmeš, že na tu T-603 s V8 třílitrem přecházeli v tý době z "Carevny" neboli GAZ-21 Volga (kdo chce vidět jednu hezky zrenovovanou v provozu, ať se podívá na seriál "Polda" na Primě - bez nároku na pravděpodobnost děje, čistě jen kvůli tomu autu, jezdí tam v něm David Matásek alias "Kendy z Básníků" jako hlavní představitel děsně drsnýho detektiva Michala Břízy) a ne až z pozdějších "Leninovejch sání" GAZ-24, tak se vůbec není čemu divit. To je jako přesednout z "Aráda" Ar-96 do Spitfira Mk.IX (původně jsem chtěl napsat z Trenéra Z-26, ale radši jsem odcouval pár let, aby to bylo k tomu Spitfiru stylovější...). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út únor 06 2018, 15:53 Předmět:
EKKAR napsal(a):
To je jako přesednout z "Aráda" Ar-96 do Spitfira Mk.IX
Když už jsme u toho Arada 96 (později Avia C2) tak jsem měl čest se poznat s pánem, co ke konci války v Letovu Praha jako nuceně nasazenej dělal na vrtulích pro tohodle vtáka. Zajímavě o tom uměl vyprávět. Bohužel už to má asi 15 let za sebou. Víš, že asi 2/3 veškerý produkce bylo dělaný u nás v Avii a Letovu? A zas taková popelnice to nebyla, ještě 10 let po válce na tom cvičili naši piloti. _________________ Jirka
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 06 2018, 16:03 Předmět:
citace:
když si vezmeš, že na tu T-603 s V8 třílitrem přecházeli v tý době z "Carevny" neboli GAZ-21
Volga GAZ 21 - motor 2445 cm³, 52 kW, mechanický tříkvalt
Volga GAZ 24 - motor 2445 cm³, 72 kW, mechanický čtyřkvalt
Tatra T 603 - motor 2,5 L, 77 kW, mechanický čtyřkvalt
Tatra T 613 - motor 3,5 L, 121 kW, mechanický čtyřkvalt; později 147 kW a pětikvalt. Motor T613 byl na svoji dobu dosti moderní, rozvod 2×OHC (byť se dvěma ventily na válec), rozvody hnané ozubeným řemenem a podobné. Jen tedy moc nevynikal úsporností; to až pozdější verze se vstřikováním. Pro ruské techniky ostatně byla úspornost sprosté slovo ještě nedávno...
Z toho je vidět, jaký soudruzi v SSSR dělali pokrok Ty jejich auta sice vydržely, ale jinak to byly kýble sto let za vopicema.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 06 2018, 16:07 Předmět:
2Celeron - Já ti to neberu, v Avii nebo Letovu určitě uměli éra stavět na světový úrovni - ale nechtěl jsem napsat srovnání Aráda s Mezkem (Messerschmitt Bf-109), protože i když ten mezek byl srovnatelně výkonnej s tím spiťákem, tak byl kvůli blbě navrženýmu aerodynamickýmu profilu křídla svéhlavej jako mula a spiťák proti němu byl hodnej jak delfín. Ale prostě jsem při srovnání Volha vs. Tatra 603 chtěl zdůraznit rozdíl mezi solidním cvičným vrtulákem a výkonným vrtulovým stíhačem ze stejný doby - a ty AR-96 jsou u nás právě proto dost dobře známej typ, protože se na nich ještě dlouho po válce lítalo i v naší armádě - a spiťáky v ní lítaly ve stejným období taky, teda než je ÚV prodal do Izraele. Kdybych napsal na místo cvičňáku anglickýho Tiger-Motha nebo americkýho Stearmana, myslíš že by si stejnej obrázek udělalo víc lidí? Když oba dva navíc byly dvojplošníky = cvičňák doslova elementární, s ekvivalentem C-104 = Bücker Bü-131 Jungmann u nás? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2939 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: út únor 06 2018, 19:17 Předmět:
Že Vám sem leziem, ale ja som mal tiež ,,vrtulák" - OLTCIT 11R, chladený vzduchom a bolo to pozemné približovadlo, takže to má bližšie k T603....
A dal sa naštartovať aj bez autobatérie. Kľukou
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 06 2018, 19:50 Předmět:
Klikou se dá nastartovat každý auto - pokud víš, kam ji nastrčit respektive co použít jako kliku, tak tímhle způsobem natočíš i moderní auto - s výjimkou automatickejch převodovek. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 06 2018, 20:13 Předmět:
Oltcit To bylo auto za trest... Kamarád to kdysi dávno měl a jet tím, no síla. Jen zapínání blinkrů vymýšlel idiot a ten jednoramenný volant
Na to, že to bylo 1,1 to mělo celkem odpich, chlastalo to ale strašně.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4491 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: út únor 06 2018, 20:19 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Z toho je vidět, jaký soudruzi v SSSR dělali pokrok Ty jejich auta sice vydržely, ale jinak to byly kýble sto let za vopicema.
Nehaň co jsi viděl maximálně v televizi a možná ani to ne.
Jezdil jsem několik let Natašu (Volga GAZ 21 ) a nedám na ní dopustit. Ve své době nadprůměrně prostorné a pohodlné auto. A vzhledem k velikosti a váze, tak i relativně bezpečné. A tříkvalt? Za Prahou za tři a v Karlových Varech jsem řadil podruhé, to když jsm musel couvat. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 06 2018, 20:28 Předmět:
citace:
Nehaň co jsi viděl maximálně v televizi a možná ani to ne.
Toto vozidlo jsem i řídil a několikrát jsem se v tom vezl. Prostě sovětská kovářská práce, nerozporuji to, že to vydrželo všechno a sneslo i různé podmínky, to vůbec. Pohodlí tam bylo, to jo, taky to dobře topilo.
Jen zkrátka nešlo o vozidlo s nikterak objevnou a moderní technikou, spíše naopak. Podobně jako americké vozy té doby. Ostatně, v devadesátých letech ještě v USA "letěly" motory s ohv rozvodem, vozy s tuhými nápravami pruženými "lisťáky" a podobně.
Obecně nic proti používání letité, ale osvědčené techniky nemám.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st únor 07 2018, 12:12 Předmět:
Jo to byly stroje. Kámoš nás občas vezl do školy starým kulatým Moskvičem. Jednou ho s náma šoupnul do příkopa na bok. Tak jsme vylezli, sehnali místního maníka se Zetorem aby ho vytáhl. Vůbec nikde nic pomačkanýho, jen trochu barva podrbaná. Však se mu říkalo "dlabanej ingot", blatníky byly minimálně z 2 mm plechu. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.