Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

jehla na gramo Tesla mc600q
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 12:07    Předmět: Citovat

Holt jste na to /asi jako moc mlaďoši/ šli blbě. Chělo to nafasovat nějaký TW200 či podobný, nějakej mix, zbouchat bedny a udělat pár nějakých ozvučovaček líp, než to uměly města či komunál.
Zlíňáci to takhle dělali - postupně vybudovali praktický monopol na ozvučení BarumRallye, až snad do roku 89..
Toho vybavení, co tam měli, a těch drátů a zesilovačů, to si neumíš představit - kilometry! Napíchli se chytře i na výkonový rámy městského rozhlasu na Kolhausu a prali to vlastně zadara do celého města.
Už někdy v roce 88 to ale nebyli žádní troškaři - dobrá polovina "západní" vybavení, jenom tuzexový Shury a myslím, že už tehdy měli nějaký dobrý bezdráty. Když to člověk viděl pohromadě jen u nich "v klubovně", kam teda chodili pak hlavně píchat holky, místo nějakého bastlení aparátů, to bylo vybavení doslova za milióny. Byla tom komplet měřicí sada B&K a kočas tehdy říkal, že tenhle model nemají ani ve Valmezu, že snad za půl mega tehdejších československých..
Pokud se mi doneslo, tak to bylo tak, že uspořádali nějakou "klubovou" akci, kde byli nějak chycení drápem a pozvali na ní nějakého krajského hlavouna Svazarmu, většinou teda lampasáka. I s celou famílií a na celý víkend Very Happy
Kromě toho tam byl důležitý faktor - jeden z "vedení" HiFi klubu pracoval ve Slušovicích, na mikroelektronice a tím je řečeno téměř vše podstatné...Agroteam tehdá valchoval záda škodovákům, jak se slušelo a patřilo, takže to šlo tím líp Very Happy
Taky by mě zajímalo, kam zmizely všecky ty Revoxy, Akaie, mixy Peavey, Zeck, osmistovky zesilovače, mikrofony, mraky reproduktorů navenek. Jak jsem uved - muselo toho být za milióny.
Řekl bych, že si někdo na přelomu 90/91 dost slušně pomohl.
Stejně tak to dopadlo i s bývalými svazáckými majetky. Objekty většinou teda patřily městům a obcím, ale větší cenu vždycky mělo to, co bylo uvnitř. Jen tady v městečku toho bylo za několik stovek tisíc.
Ale tady naštěstí dost přesně vím, kdo za tím stojí a kde to všecko skončilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Osmdesat



Založen: Jan 19, 2016
Příspěvky: 1515
Bydliště: Liberecko

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 18:49    Předmět: Citovat

Tak nás, Sinclaire, už nenapínej, a místo toho, kdo na kom hopsal v klubovně audioklubu, nám prozraď, jak je to tedy s těmi domnělými litovelskými krabičkami? Co v nich je? Pajcy? Nepodarky? Típlé vajgly? Very Happy Ne, vážně, zajímá mě to a určitě nejen mě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 20:39    Předmět: Citovat

Začněme téměř neuvěřitelnou informací, že lisovací formu na acrylové krabičky a vnitřní červenou/oranžovou/zelenou vložku z původně tvrzeného PE a později polystyrenu, zakoupila jistá firma přímo z Litovle za celkem pakatel. Za úplně stejný pakatel /ETA ve sračkách/ pak tatáž firma zakoupila i 12kg hliníkových šroubů a matic M2,5 dvojí délky a kromě toho si zdarma odvezla i mraky náhradních dílů, o které tenkrát nikdo nestál. Dál už je to známý.
Jistý je jedno. To, co se prodávalo pod označením OMB5E ještě v roce 2012 /měření a porovnání/ furt ve stejných krabičkách, ale už z recyklátu /hrany a lokální zakalení, nějaký čas jsem u PL vstřikolisů onanoval/
je podle mého vlastního měření ve třech parametrech horší vložka, než je OM3E.
Teď důležitá věc: SUBJEKTIVNĚ to na normálních, tuzemských deskách není poznat ve srovnání např. s VM2102 a maličko horší VM2103 a novými chvějkami. Subjektivně hrají všechny prakticky stejně.
Ale přímé subjektivní srovnání "toho oného", o kterém není přesně známo, kdo to vlastně vyrobil a pro koho přesně, s OM5E je dost vypovídající o všem předchozím.
To by podle Tvého hodnocení mělo znamenat minimálně "rozdíl třídy". Já si to ale nemyslím.
Podotýkám jen, že to není způsobený chvějkami či zfušovanými hroty - je to o systému.
Uzavřel bych to tím, že pokud někdo nově osazuje třeba NC420, 430 i NC470 a podobné stroje, tak je vyšší boční tuhost spíš výhoda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12059
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 21:29    Předmět: Citovat

sinclair napsal(a):
Teď důležitá věc: SUBJEKTIVNĚ to na normálních, tuzemských deskách není poznat ve srovnání např. s VM2102 a maličko horší VM2103 a novými chvějkami. Subjektivně hrají všechny prakticky stejně.

. . . tak teď tomu už teda vůbec nerozumím.
doporučuješ jistý typ přenosky a nakonec z tebe vypadne, že "všechny hrají všechny prakticky stejně" . . .
. . . blbě,
jen ta tvoje je ale "nejlepší" . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 21:32    Předmět: Citovat

Jo, objektivně asi nejlepší je, ale na československých deskách hraje úplně stejně, jako ta OMB5. Ale já nemám jenom desky z východního bloku, no.
Vynechal jsi důležité slovíčko SUBJEKTIVNĚ.
Doporučil jsem jistotu u oficiálního zastoupení značky. Po všech těch zkušenostech už svým známým a kamarádům nakupuju vložky jen tam.
Ortofon není jediná firma na světě, ale mám s ní nějaké zkušenosti. Kdo má zkušenosti s rejží a zárukou na ně, ať doporučí taky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 21:39    Předmět: Citovat

Tak to je jasné, že když si koupím přenosku za 15 stovek, budu mít subjektivně pocit vyšší kvality než v případě téže přenosky za pětikilo.
Desky vyráběné mimo východní blok mají být nějaké víc deskovější? Několik jich taky mám a nějak odlišné se mi (kromě u nás tehdy nedostupného obsahu) nezdají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 22:55    Předmět: Citovat

Já nevím, kde se pořád bere ta představa, že naše produkce gramodesek vypouštěla něco horšího, než okolní svět. Zapomeňme na programovou náplň edicí a hleďme si kvality technické.
Kvalita desek totiž byla a je u všech významnějších výrobců střídavá. Někdy za to mohla nestabilní kvalita lakové fólie, do které se řezal záznam (proto po dlouhá léta odebíraly GZ fólie od firmy PYE, myslím, že od nich také braly saze do vinylu) právě kvůli stabilním vlastnostem. Záznam se předzkresloval, aby při snímání sférický i eliptický hrot konal pohyb co nejméně odlišný od pohybu řezacího nože. Společnost Decca (později TelDec) šla ještě dál, tvrdili, že stereofonní záznam na jejich deskách je upravený počítačem tak, aby nahrávky měly "křišťálovozu průzračnost". Co tím mysleli, netuším, podle mne šlo o reklamní tah přinejmenším v době, kdy digitální zpracování zvuku ještě neopustilo laboratoře. Tom Jones od nich hrál přehrávaný Šurkou stejně, jako jeho klubové vydání v Supraphponu, různými postupy přece předzkreslovali záznam všichni. Hlavní rozdíl byl, že záznamová charakteristika desek Decca a Teldec se od RIAA poněkud lišila.
Péče věnovaná zpracování až po hotový výlisek včetně jeho zabalení také hraje roli. No a pak hraje technická kvalita předlohy.
Takže ano, asi některým firmám se dařilo udržet technickou kvalitu v užších tolerancích, ale to je tak všechno. Když si pustíte nějaké desky značky Melodija nebo Balkanton, zjistíte, že jejich kvalita se pohybuje od hrůzné až po průměrnou, vyjímečně se některý titul povedl v kvalitě špičkové, ale těch bylo hodně málo. Zkrátka na to žádné tolerance neplatí.
Museli bychom srovnávat srovnatelné, ale to také nejde: některé licenční nahrávky (například od CBS Columbia nebo EMI) se lisovaly přímo v Loděnicích z jejich matric, jiné se řezaly z pásu také tady, výběry se naproti tomu občas jinde dělaly i přepisem na pás z desky (pamatujete desky Dum dum India? Tak ty zněly, jako řezané ze záznamu na kazeťáku)! Naši tohle snad nedělali, nebo aspoň bych rád, kdyby ne...

Zkrátka mi celá tahle debata připadá, jako bychom se sunuli s Bastlírnou někam mezi puristy a hifipýry, kterým častěji hraje líp to, nač dlouho šetřili, ačkoli stejný, ba i lepší, zvuk mohli pořídit za zlomek té ceny. A nerad bych tady řešil, zlacené špunty a bezkyslíkatou měď...
Buďme realisté: do slušného gramce slušnou přenosku, to ano, ale mít přitom na paměti, že dražší a dražší přenosky už nebudou téměř žádným přínosem, jestli se nevymění také to šasi kolem nich.
A neskočit na prospektové údaje, zejména u asijských výrobců: vždycky měli nějakou záhadnou metodiku měření parametrů, jejich normy psané rozsypaným čajem si nepřečteme, proto je na místě jistá skepse, poslech a třeba i měření, ale po našem. Ať nenastane rozčarování, že jsme investovali do něčeho, co nehraje líp, než to, co tam bylo předtím...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 23:16    Předmět: Citovat

ES, takhle já to neberu, vážně.

Celý tohle vlákno stejně vede akorát tak do temný řiti.

Každý máme nějaký svoje zkušenosti a každý věříme něčemu jinýmu. Ono je to dobře, ale jenom do momentu, než přijde někdo jako tenhle a chce instantní radu v kostce, nebo v prášku. Pokud možno co nejlepší, že.

Prostě tady klukovi vypište pět typů vložek, o kterých si sami myslíte, že jsou hodny osazení do toho autovaklu na emcéčku a hotovo, ať si vybere sám. Vinyl je samostatný obor a zkušenosti jsou až na výjimky nepřenosný.
Třeba už jen kvůli tomu, že má každý člověk se zkušenostma od vinylu úplně jiný, domácí reprodukční řetězec, jinou cimru, jiný uši, jiný nároky a sleduje jinej cíl.
Víme úplný howno, jakej má třeba předzesík a ten zbytek řetězce, sám nenapsal ani prd, jak už to u požadavků na instantní rady bývá.
Přitom je ten zbytek možná podstatnější, než laikem málo postřehnutelný rozdíly mezi jednotlivýma vložkama.
Třeba jen někde našel tátovo, kdysi opečovávaný emcéčko a ono shodou náhod funguje, stává se to.
Třeba ho koupil pod vlivem masírky z jinýho webu a cíleně. Zas víme howno.
My mu tady poradíme vložku za dva litry a on to pak požene přes kurewský předzesík z Tipy, protože je mladej a myslí si, že je to standard a že to tak má být, když to prodávaj ke gramcům.
A čertví, jestli vůbec ví, že je nějakej předzesík k MM vložce vůbec potřeba. Podle mých zkušeností to neví dobrých 60 až 70% mladých lidí, co s gramofonem přijdou poprvý do styku.
Ale ty největší pčusi nakonec budeme my /teda já/, protože mu ten vinyl prostě blbě hraje, praská to a vůbec..
Beztak to mladej jen sleduje a má z toho akorát tak oprskanej monitor..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33907
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 23:30    Předmět: Citovat

A vysledok je teda aky? Ze medzi MM prenoskami su male rozdiely, tak na bezne pouzivanie staci kupit nejaku lacnu, napr. AT91?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
judeware



Založen: Aug 04, 2009
Příspěvky: 1280
Bydliště: okres Písek

PříspěvekZaslal: út únor 06 2018, 0:24    Předmět: Citovat

Já mám dobré zkušenosti s běžnými VM2102/2103 a troufnu si tvrdit, že dobře zrepasovaný a seřízený MC600Q (vlastním 4ks) s nimi hraje velice slušně, určitě líp, než "právě v aukci zakoupený NC440/450 na něž nikdo odborně nesáhl" (osazený kupříkladu novou OM(B)5, OM10 apod.).
"Vzor" českých přenosek VM (Nagaoka) údajně taky není k zahození, ale neměl jsem tu příležitost.
O přenosce OM(B)5 se traduje, že do MC600Q nepasuje kvůli tomu, že je "příliš dlouhá" a zasahuje svým koncem do systému optického navádění raménka. To jsem při přímém srovnání s VM vyloučil. Cool
Ortofonka je ale vyšší (myslím vzdálenost mezi horní montážní plochou a hrotem jehly), asi o 2,5mm. Jestli to "vadí geometrii", nedovedu posoudit. Orfotonku jsem se při restaurování MC600Q neodvažoval nasadit do provozu, anžto jsem se obával poškození hrotu (kdyby začala automatika ramene bláznit) a v servisovaných kusech vždycky zůstala VM210x. Ale rád bych ji někdy zkusil téžž.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út únor 06 2018, 6:07    Předmět: Citovat

Ano, tato odpověď celkem odpovídá i mému názoru (což jsem psal v souvislosti s nejslabším článkem řetězce, v němž přenoska sice hraje důležitou roli, ale zdaleka ne vždycky tu hlavní - dnešní MM přenosky mají vesměs tak slušné parametry, že zbytek řetězce dokáže rozdíly mezi nimi skrýt).
Ortofony s eliptickým hrotem jsou dobrý standard pro MC600Q, jen si nepamatuji, jestli lze seřídit výšku kloubu raménka u MC600Q, aby i s nimi byla trubka rovnoběžně s rovinou desky. Taková AT95E je o fous lepší, velmi dobré a dlouhé zkušenosti mám s Shure M44-7, ale, jak píše Sinclair, je to subjektivní záležitost. Mimoto se do ní těžko sháněla náhradní chvějka, dnes už to zase není problém, ale už nemám tu přenosku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33907
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út únor 06 2018, 8:38    Předmět: Citovat

Problem s tymi VM210x je v tom, ze sa neda do toho kupit novy hrot. Tym vlastne zacala cela tato diskusia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Osmdesat



Založen: Jan 19, 2016
Příspěvky: 1515
Bydliště: Liberecko

PříspěvekZaslal: út únor 06 2018, 9:58    Předmět: Citovat

Je pravda, že ani nevíme, nakolik rozštelované to emcéčko má... Pak by drahá přenoska mohla přijít vniveč nebo k úrazu.

A pokud bych měl zmínit své osobní poznatky (nebo "dojmy", jak to asi budete chtít nazvat) ohledně přenosek, shrnul bych to následovně:

K eliptickému hrotu bych se už nevrátil.

Tedy jednou, jakmile mi AT440mla doslouží, asi budu muset, protože tak levno, jak jsem ji sehnal (cca 2000 Kč), ji už asi neseženu.

Nevím, čím to je, možná výrobce přidává do zvuku nějaký glutamát sodný, ale eliptickou řehtačku už jen ve stavu nezbytí...

Ale popořádku:
Celé roky jsem se potýkal s problémem rostoucího harmonického zkreslení zvuku a úbytku výšek směrem ke konci desky. Tohle mi vždycky dost vadilo. Zkoušel jsem různá nastavení snímacích úhlů, experimentoval s materiály přenoskových ramének, různá tlumení a jiné vychytávky, nakonec různé přenosky různých výrobců.
Paradoxně nejlépe se v tomto ohledu chovaly nepoddajné krystalové přenosky s obrovským přítlakem zabořené do drážky až po hedšel, ale touto cestou jsem chtít nechtěl.

Shledal jsem, že všechny eliptiky, které jsem vyzkoušel (Ortofon, Shure, AT), se chovají v tomto směru podobně, a dovtípil se, že zakoupením sebedražší eliptiky se kvalita už nikam výrazně neposune (což potvrzuje Hillův názor), neboť dnešní levná dynamická přenoska se přiblížila svému fyzikálnímu maximu.

Šel jsem tedy nakonec cestou změny tvaru hrotu, v případě Audio Technicy na microline. Všelék to není, z ohrané desky to novou neudělá, ale u těch zachovalých desek je rozdíl opravdu zřetelný. A to prosím nedisponuji "referenčním" či jakým audiořetězcem a můj ušní lékař mě označil za mírně nedoslýchavého.

Úbytek výšek na konci desky je téměř neznatelný, něco jako zkreslené sykavky od té doby neznám (zrovna ta OMB5 na to byla háklivá), lupance jsou o chlup tišší, zkreslení u dobré neopotřebené desky není ani na konci záznamové oblasti.

K tomu ještě připočtu dobrou snímavost i přemodulovaných maxáčů, nižší opotřebení drážky, vyšší životnost hrotu.

Další přidanou hodnotou u této přenosky je nadstandardní separace kanálů, stereo zní opravdu jako stereo.

Tyto přínosy ocení jistě i uživatel s průměrnou hifi výbavou nedisponující nejlepším sluchem.

Kdyby si leckterý audiomil koupil takovou přenosku za 5 tisíc místo předražených eliptik firem Grado nebo Goldring, získal by za řádově menší peníze řádově vyšší kvalitu. Ale chápu, že ten placebo efekt z velmi drahé přenosky je k nezaplacení Laughing

Ale situace "Shibata (Microline v mém případě) do každé domácnosti" se bohužel asi nedočkáme, spíš naopak. Jednou budeme rádi, že si desku přehrajeme aspoň kaktusovým hrotem... Rolling Eyes


Naposledy upravil Osmdesat dne út únor 06 2018, 11:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TheLastUnicorn



Založen: Jan 17, 2018
Příspěvky: 420
Bydliště: Trenčín

PříspěvekZaslal: út únor 06 2018, 10:28    Předmět: Citovat

Denon DL110 osazená zakázkovou shibatou byla asi nejlepší přenoska, co jsem slyšel...a nebyl jsem jediný, komu to takhle vyšlo. Test byl slepý, nikdo nevěděl, jaká přenoska aktuálně hraje. Nechytaly se ani věci jako Grado a Benz. Co se tehdy užilo za gramofon si už ani nepamatuju...Thorens TD126 nebo nějaká podobná třída, předzesilovač Luxman C02 se step-up trafama na gramovstupu, koncák Revox B750 a bedny Revox Symbol MKIII.
Do MC600Q bych ale asi nic extra nestrkal...2000Kč strop a to ještě s přihlédnutím ke zbytku řetězce. Nejsem žádný netopýr, ani zatvrzelý hifista. Beru to tak, že všechno by mělo mít nějaký ratio. Neobuju Rollse do matadorek...
MC600Q: OM5, OM10, AT91BL, AT95E, M92e, Music hall tracker,...úplný strop by asi byla 2M Red, nebo M97xE.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
starecd



Založen: Aug 17, 2010
Příspěvky: 2726
Bydliště: kousek od Zlína

PříspěvekZaslal: út únor 06 2018, 11:27    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund