Dovolím si oslovit znalce z oboru .Pro elektrokolo 500W řeším otázku nákupu Pb aku 3x 12 V 15-17Ah.Z finančních důvodů neuvažuji o Li-Fe,LiIon atd.
Je velký rozdíl v kvalitě a životnosti mezi značkovými aku např Panasonic a jinými výrobci(to co je v GES,GME...).Jaký typ by jste doporučili ?
Neřešme otázku hmotnosti ,účinnosti ,až moderní aku slevní o nějakou tu korunu,nebude o čem uvažovat.
Děkuji za podnětné informace.
Založen: Feb 22, 2005 Příspěvky: 1440 Bydliště: Kunratice u Prahy
Zaslal: so duben 21 2012, 21:11 Předmět:
Na tom kole se jezdí hlavně když je pěkně. A to je problém. Se zvyšující se teplotou rychle klesá životnost gelových aku. Dá se to najít v katalogových listech. Při provozu jen v létě vychází - kvalita nekvalita - tři sezóny a dost. _________________ Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: so duben 21 2012, 22:26 Předmět:
Nemusí to byť vždy len na tri sezóny. Len 90% šetrílkov kupuje akumulátory do UPS, ktoré nie sú určené na cyklickú prevádzku a potom sa čuduje, ako málo vydržali. Z vlastnej skúsenosti, kedy mi bežné (do UPS) batérie vydržali sotva dve sezóny, ako štvrtú sadu som kúpil batérie cyklické, Panasonic:
Je pravda, že stoja o dosť viac ako bežné, noname šmejdy, zato sú určené priamo na časté nabíjanie a trakčnú prevádzku. Dve sezóny už prešli a akumulátory stále ešte držia. Takže máš na výber: alebo zúrivo šetríš a každých 1500 - 2000km meníš batérie, alebo zvolíš kvalitu za vyššiu cenu ale aj podstatne vyššiu životnosť a spoľahlivosť.
Hlavne nekupuj aku značky VISION, tie som behom troch mesiacov dvakrát reklamoval, lebo stihli stratiť kapacitu... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Nedavno sme o tom pisali. Dobra je YUASA, Panasonic. V tomto pripade by som rad podotkol, v tychto mopedoch tie baterky dlho nevydrzia. Neviem, ci je to preto, ze sa o ne uzivatel nestara ako sa patri, alebo tym baterkam vadia zataze indukcneho charakteru(motory).
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne duben 22 2012, 10:49 Předmět:
V prvom rade je to tým, že tie lacnejšie VRLA batérie sú určené do UPS, kde sú väčšinu času v stand-by móde pri cca 13,8V a len občas sa pri výpadku siete vybijú. Je to podobné ako u autobatérie, kde jeho životnosť v plných cykloch sa pohybuje okolo 20 cyklov, avšak v bežnej prevádzke sa nikdy nevybije viac ako na 70%, takže vydrží aj 6rokov.
TRAKČNÉ batérie sú priamo určené na časté nabíjanie a vybíjanie v plných cykloch, preto ich aj seriózni výrobcovia osadzujú do nových vozidiel. Nevýhodou je cena, ktorá je až dvojnásobná oproti UPS batériám.
Môžem to stokrát opakovať, aj tak sa väčšina používateľov elektrobajkov nakoniec rozhodne pre tie lacnejšie a potom nadáva, že málo vydržali.
Do benzínového auta tiež nelejete petrolej, aj keď tiež horí, však? _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: ne duben 22 2012, 11:19 Předmět:
helios: do kamene tesat.
Problém s olověnými VRLA bateriemi je ten, že jejich životnost je omezena velmi malým početem cyklů. Typické slušnější baterie do UPS: Panasonic, YUASA, CSB, BULL, mají kolem 200-300 cyklů pro pokles kapacity na 60%.
Při každodenním ježdění je relativně drahá baterie po jedné aktivní sezóně a zimní přestávce, na začátku druhé sezóny prakticky po smrti.
Existují cyklické baterie stejných výrobců, které vydrží ty sezóny dvě.
Pokud jezdíš aktivně i v zimě, máš tu baterii tak na půl roku.
Dejme tomu, baterie CSB pro běžné použití v UPS, typ GP1270 za 1345,- které vydrží v motokole tak jednu sezónu. Stejný výrobce CSB, baterie pro cyklické použití a hluboké vybíjení EVX12170 za 1634,-
A nebo druhá varianta, výrobce Alarmguard CJ12-18 za 990,- jestli tu sezónu vydrží máš kliku, ale celý rok na ní jezdit nebudeš.
Jeden náš zákazník si vymrčel mobilní měřící stolici s příkonem cca 1000W postavenou na UPS a sadě baterií. Baterie CSB typu GP byly dimenzovány tak, aby byly po 8 hodinách trvalého vybíjení vybity na zhruba 50% kapacity. Po roce byly po nich. Instalovaly se mu baterie EVX, po roce bylo po nich. A to měl maximální servis a podporu zkušené firmy. Takže asi tak...
Tady je mimochodem vidět, kde končí snaha ekologických environmentálů. Halda použitých VRLA až do nebe. Někdo je musel vyrobit, dopravit, po krátké životnosti zase (možná) shromáždit a (možná II) kdovíjak recyklovat. Plast z ropy na skříňku, energie z ropy na dopravu po světě, nějaká energie na hutní zpracování olova, další energie na zpětný svoz a na recyklaci.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: ne duben 22 2012, 16:51 Předmět:
Malý postřeh k olověným akumulátorům- koupil jsem si no name halogenovou svítilnu, v ní byla použita olověná baterie 6V/4,5 Ah (výrobce HKbil- asi nějaký Bill z Hong- Kongu ). Svítilo to, ale výdrž tak 15 minut. Koupil jsem v GESu akumulátor od Panasonicu (stejné parametry, cena necelých 300kč), první co mě zarazilo, byl nepoměr ve váze- Panasonic byl asi o polovinu težší. A svítilna s ním vydrží svítit asi půl hodiny.
Už jsem od té doby kupoval dalším lidem asi 5 akumulátorů Panasonic, všichni jsou spokojení...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne duben 22 2012, 17:26 Předmět:
To vieš, ryža a bambus sú ľahšie ako olovo.
Parametre HKbilla budú asi podľa Talianskej normy, zveličené dvakrát. Často som sa s týmto fenoménom stretol u zdrojov CB talianskej výroby... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
K těm baterkám - Já osobně taky doporučuju kupovat kvalitnější věci než šunty na jedno použití - ale tady bych možná zkusil trochu počítat -
Pokud má člověk to kolo jen tak na víkendový ježdění, tak je zbytečný kupovat třeba dvakrát drahý baterky....ono se taky může stát, že ty šmejdy vydrží třeba rok nenáročnýho provozu bez problémů...ty značkový by vydržely třeba 3roky, ale pak to jezdec zapomene nabít před zimou a baterky zruší ať jsou sebelepší (nebo ho to po roce omrzí a kolo bude stát v kůlně...)...no a u lacinejch alespoň nebude taková škoda
A samozrejme dbat na spravne nabijanie tychto akumulatorov. Este ku tej znacke. Niekolko rokov som pouzival aj GENESIS. Boli dobre, urcite lepsie, ako FIAMM.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne duben 22 2012, 21:54 Předmět:
Genesis je dodnes výborná značka, podobne ako HAWKER. Ja mám pri malej UPS akumulátor Hawker, ktorý ja už používam cez 10rokov a stále má ešte kapacitu. Keď som ho zohnal, bol vyradený po pár rokoch prevádzky ako záloha napájania BTS. Lenže to je iná liga, aj čo sa týka kvality a samozrejme aj ceny. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: ne duben 22 2012, 22:50 Předmět:
Značka Hawker je součástí koncernu EnerSys a není to výrobce baterií.
Nemají vlastní vývoj spíš něco jako "assemblárnu". Technologii mají od YUASY.
O výborné značce by se dalo dikutovat. Spíš bych řekl že jsou to výborní obchodníci.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.