Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4272 Bydliště: Skalica
Zaslal: so leden 20 2018, 18:46 Předmět: Ventilátor chladiča.
Zdravím. Neriešili ste niekto aký je ovládací signál na ventilátore chladiča do octávie s plynulou reguláciou? Je to regulované PWM alebo analógovo napätím?
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: so leden 20 2018, 19:36 Předmět:
Tranzistor (alebo dva)...analógovo, na plný výkon sa ešte zopne paralelne relé.
Chladí sa to samo, býva tam aj nejaký thermistor opretý o chladič, asi na ochranu pred prehriatím.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4272 Bydliště: Skalica
Zaslal: so leden 20 2018, 19:43 Předmět:
Nieje to tak procesor. skúšal som to teraz. Sú tam dva hrubé káble + a - ďalej dva tenké, pričom jeden je zapojený "natvrdo" na + a druhý je vedený do riadiacej jednotky motora ( predpokladám že ten je ovládací ). Nijak to ale na výkon nereaguje. Skúšal som to analógovo proti mínus aj plus.
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 785 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: so leden 20 2018, 21:07 Předmět:
DJ_PAUL: Škodovka s klimou má vícerychlostní sahary. Když zapneš klimu tak běží pomalu, když stoupne teplota chladící kapaliny nad určitou mez sepne je jednotka naplno. Ale způsob řízení neznám, leda vzít auto, diagnostikou a v akčních členech spustit sahary a měřit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 20 2018, 22:28 Předmět:
Protože milej Bořku koncern už minimálně 10 let dílenský příručky poskytuje výhradně smluvním partnerům v režimu on-line a to co je k nalezení na Uložto jsou věci starší. Na modernější auta tam nic nenajdeš - poslední věci tam jsou některý nekompletní věci k výrobním ročníkům 2009, v některejch případech 2010 ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19521 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so leden 20 2018, 23:19 Předmět:
Jestli to skutečně má nějakou regulaci otáček, tak určitě PWM. Vzhledem k pojistce ventilátorů (teda nevím, jaká je ve Škodovkách, já měl ve Swiftu vždycky 30 A, ať už šlo o systém start/stop nebo dvourychlostní motor s přepínaným vinutím od r.v.2005) by se na lineárním regulátoru protopil nějaký výkon!
Ale stejně se mi nezdá, že by ty ventilátory měly plynule řízené otáčky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 20 2018, 23:23 Předmět:
Drobek je ročník 2007 (modelovej 2008) - a větrák na chladiči má jen 2 stavy - vypnuto nebo "plnej plyn" a regulace chlazení se děje prostě jen spínáním na určitou dobu - hlavně na stojícím autě a při zapnutý klimě, s vypnutou klimou se za jízdy stíhá motor za normálních podmínek uchladit jen náporem a větrák se skoro nezapíná ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1526 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: ne leden 21 2018, 0:10 Předmět:
Tak třeba ventilátor topení (climatronic) je řízen PWM, 8V, 400Hz. Mohlo by to být podobné. Jinak to chce vzít diag. kabel, osciloskop a číhnou na to. Stává se, že ŘJ odejde a větráky se točí pořád.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4272 Bydliště: Skalica
Zaslal: ne leden 21 2018, 0:49 Předmět:
Zasa trepete pedesiate cez tisíce. Vo väčšom motory je integrovaná riadiaca jednotka. Jej vstup nepoznám. Mám len ventilátory. A tu posielam názvy schém. Dúfam že tí najchytrejší vedia čo je plynulá regulácia.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.