Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ventilátor chladiča.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4272
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 18:46    Předmět: Ventilátor chladiča. Citovat

Zdravím. Neriešili ste niekto aký je ovládací signál na ventilátore chladiča do octávie s plynulou reguláciou? Je to regulované PWM alebo analógovo napätím?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 19:36    Předmět: Citovat

Tranzistor (alebo dva)...analógovo, na plný výkon sa ešte zopne paralelne relé.
Chladí sa to samo, býva tam aj nejaký thermistor opretý o chladič, asi na ochranu pred prehriatím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4272
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 19:43    Předmět: Citovat

Nieje to tak procesor. skúšal som to teraz. Sú tam dva hrubé káble + a - ďalej dva tenké, pričom jeden je zapojený "natvrdo" na + a druhý je vedený do riadiacej jednotky motora ( predpokladám že ten je ovládací ). Nijak to ale na výkon nereaguje. Skúšal som to analógovo proti mínus aj plus.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4272
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 19:47    Předmět: Citovat

Toto je foto konektora. schému od auta mám ale tam nieje písaný aký je ovládací signál.


chladiče procesor.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  chladiče procesor.JPG
 Velikost:  31.12 kB
 Staženo:  154 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 19:56    Předmět: Citovat

Aha, chladič..., sedel som si na kábli Rolling Eyes . To neviem ako.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2401
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 21:02    Předmět: Citovat

Já mám za to, že ty ventilátory jsou zapojené paralelně na ty velké piny. Na těch malých je termostat na chladiči. Snad....

Ventilátory v sobě žádnou regulaci nemají, o to se stará řídící jednotka dochlazování. Regulace je podle mě jen zapnuto/vypnuto

Jakou máš motorizaci a výbavu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 785
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 21:07    Předmět: Citovat

DJ_PAUL: Škodovka s klimou má vícerychlostní sahary. Když zapneš klimu tak běží pomalu, když stoupne teplota chladící kapaliny nad určitou mez sepne je jednotka naplno. Ale způsob řízení neznám, leda vzít auto, diagnostikou a v akčních členech spustit sahary a měřit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2401
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 21:09    Předmět: Citovat

jo to má, ale jen s předřadným odporem. a také ne všechny. Proto se ptám na výbavu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 21:43    Předmět: Citovat

Nechápu , proč si nestáhnete dílenskou z uložto ........ Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
je to jak s tou fabií před nedávnem .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 22:28    Předmět: Citovat

Protože milej Bořku koncern už minimálně 10 let dílenský příručky poskytuje výhradně smluvním partnerům v režimu on-line a to co je k nalezení na Uložto jsou věci starší. Na modernější auta tam nic nenajdeš - poslední věci tam jsou některý nekompletní věci k výrobním ročníkům 2009, v některejch případech 2010 ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19521
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 23:19    Předmět: Citovat

Jestli to skutečně má nějakou regulaci otáček, tak určitě PWM. Vzhledem k pojistce ventilátorů (teda nevím, jaká je ve Škodovkách, já měl ve Swiftu vždycky 30 A, ať už šlo o systém start/stop nebo dvourychlostní motor s přepínaným vinutím od r.v.2005) by se na lineárním regulátoru protopil nějaký výkon!
Ale stejně se mi nezdá, že by ty ventilátory měly plynule řízené otáčky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 20 2018, 23:23    Předmět: Citovat

Drobek je ročník 2007 (modelovej 2008) - a větrák na chladiči má jen 2 stavy - vypnuto nebo "plnej plyn" a regulace chlazení se děje prostě jen spínáním na určitou dobu - hlavně na stojícím autě a při zapnutý klimě, s vypnutou klimou se za jízdy stíhá motor za normálních podmínek uchladit jen náporem a větrák se skoro nezapíná ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1526
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: ne leden 21 2018, 0:10    Předmět: Citovat

Tak třeba ventilátor topení (climatronic) je řízen PWM, 8V, 400Hz. Mohlo by to být podobné. Jinak to chce vzít diag. kabel, osciloskop a číhnou na to. Stává se, že ŘJ odejde a větráky se točí pořád.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4272
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: ne leden 21 2018, 0:49    Předmět: Citovat

Zasa trepete pedesiate cez tisíce. Vo väčšom motory je integrovaná riadiaca jednotka. Jej vstup nepoznám. Mám len ventilátory. A tu posielam názvy schém. Dúfam že tí najchytrejší vedia čo je plynulá regulácia.


Ventilátory.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Ventilátory.JPG
 Velikost:  62.03 kB
 Staženo:  174 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne leden 21 2018, 12:16    Předmět: Citovat

S některými voly to prostě nikdy nepůjde . Zase lezeš do sra ček ?


1st.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  1st.png
 Velikost:  20.71 kB
 Staženo:  139 krát


2st.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  2st.png
 Velikost:  21.86 kB
 Staženo:  142 krát


pwm.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pwm.png
 Velikost:  26.87 kB
 Staženo:  146 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund