Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výber jazdenky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7635
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 20:03    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
jak z fábie vydyndat o 2,5 kW navíc

Ty, poslouchej. Nepsal jsi čirou náhodou tuto recenzi na onen boleslavský zázrak?
http://tuzingforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=265

Razz

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32037
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 20:37    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
EKKAR napsal(a):
...zapni s tou vypnutou baterkou světla...

Není lepší šlápnout na brzdu, nebo zmáčknout klakson ? Very Happy
Není. Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka, protože je zapojená na ECU až "za spínačku" (u některejch typů ještě od dřívějších ročníků) a pokus zabrzdit s vypnutým zapalováním i baterkou způsobí vznik novejch závad zapsanejch v paměti komfortky = centrální ECU. I když by se zdálo, že s vypnutou baterkou si to nemá jak zapamatovat, tak mám vyzkoušený, že se tam ty závady objevujou - a když Duvšan nemá VAG, aby si je sám smáznul, s těma světlama je to nejjednodušší - a nemusí se vohejbat k pedálům, na spínač světel dosáhne v poho rukou jen pootevřenýma dveřma. Navíc první poloha přepínače světel zapíná obrysovky a podsvícení budíků přímo, bez dalších relátek nebo spoluúčasti ECU.
Hubert_79 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
jak z fábie vydyndat o 2,5 kW navíc

Ty, poslouchej. Nepsal jsi čirou náhodou tuto recenzi na onen boleslavský zázrak?
http://tuzingforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=265
Ne, autorem nejsem. Ale můžu se pod to podepsat včetně aktualizace údajů s datem prosinec 2018, když jsem já osobně měl ze servisu Auto Hlaváček Litomyšl - Nedošínek půjčenou jako náhradní kchár trojkovou fábulu kombi s hyperagregátem 1.0MPI neboli hátépéčkem odmocněným na obsah 999cm³ = objem shodnej s komunistickým Wartburgem (případně Barkasem). Výkon celejch 55kW (ještě o 4kW víc vyždímali soudruzi pod tlakem z Vlkohradu z nebohýho obřezanýho trojhrnečku), zvuk nezmýlitelnej, volnoběh na místě rozklepanej jak když postavíš na mráz drahýho psa, spotřeba po ujetí celkovejch asi 80 kilometrů (z toho asi 35km cesta ze servisu domů a po pár dnech zpátky - zbytek nutný couračky po městě) zprůměrována na hodnotu 15,5 litru/100km = jsem zvyklej ze svýho auta nezdržovat provoz a jet na hranici limitu, což u tý litrovky po městě znamená například nespadnout s točkama pod 2500RPM, jinak ji prostě udusíš - anebo jseš brzda provozu, protože jedeš s bídou 40 po městě ... Jako z místa startuje rychle - ale na jedničku po snad 25m jseš v omezovači, protože je extrémně krátká a dvojka to nezachrání. Pak je trojka a stráááááášně dlouhej skok na čtyřku. Takže po městě musíš jet na trojku a 2500-2700RPM, protože na čtyřku ten motor dusíš na pouhý 2000RPM = v oblasti, kdy se teprve začíná zdvihat krouťák - jakejkoliv kopeček včetně třeba pro tebe určitě velice dobře známýho stoupání z Můstku nahoru k Muzeu (abych použil pro tebe dobře známý místo) vyžaduje buď tu vytočenou trojku (a rychlost nad hranicí městskýho limitu kolem 60-65kmh), nebo nutně podřadit na dvojku - a pak aby ti to ve 4500RPM nežralo i chodce z chodníku, musíš zpomalit a jet na rozumnou spotřebu a v točkách kolem 2500RPM jen asi 40kmh. Čtyřka by to brala jedině že by to bylo v rychlosti kolem 90kmh, kdy zas bude motor v oblasti aspoň kolem tý 100Nm - jinak ho prostě udusíš jak žida peřinou.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne únor 24 2019, 21:00, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7635
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 20:54    Předmět: Citovat

citace:
Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka

Nepravda. Fordy ročník 2007 a 2009 troubí i bez klíčku ve spínačce.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6087
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 20:58    Předmět: Citovat

No to si budu muset oměřit, jestli mám po odpojení baterky na palubní síti ozajstnú nulu Very Happy
Na to, aby se smazaly adaptivní hodnoty jsem to nechal radši odpojený přes noc Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6087
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:04    Předmět: Citovat

To myslí EKKAR u Škodovek, na Fordy nemá Laughing

Ale to slyším poprvé, že s odpojenou baterkou nesmíš šlápnout na brzdu Rolling Eyes


Naposledy upravil danhard dne ne únor 24 2019, 21:05, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32037
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:05    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
citace:
Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka

Nepravda. Fordy ročník 2007 a 2009 troubí i bez klíčku ve spínačce.
Fofdíky možná - o těch ale z mý strany nepadlo slovíčko.. Koncernový auta s vypnutým zapalováním netroubí - rada byla směřovaná na fábuli, kde to platí. Smolíček, Hubertusi.
danhard napsal(a):
To myslí EKKAR u Škodovek, na Fordy nemá Laughing
Ale to slyším poprvé, že s odpojenou baterkou nesmíš šlápnout na brzdu Rolling Eyes
Na fordy skutečně nemám - ale náladu jezdit na vejlety fordem a zpátky vlakem. A nikdy jsem neřek, že NESMÍ šlápnout na brzdu, ale jenom že to nedoporučuju, protože potom se objevujou další závady v registru v ECU, který je potřeba smáznout diagnostikou. Takže Vašku zase překrucuješ cizí tvrzení, namísto toho, abys sám něco pořádnýho poradil, protože tys nejspíš sám nikdy nic podobnýho nedělal - přesně jak ti to předevčírem nebo kdy napsal Leoš, co?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6087
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:11    Předmět: Citovat

Taky to nechápu, ale asi zvolili nejakej kompromis v bezpečnostni.
Když se blondýnka nabourá a zůstane poprsím ležet na klaksonu, tak ten se přehřeje a způsobí požár Very Happy možná je to takhle přes spínací skříňku lepší.
U brzd se to ta udělat nesmí, že se Ti rozjede auto s kopce i bez fungujícího zapalování, je prostá fyzika.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32037
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:24    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
Taky to nechápu, ale asi zvolili nejakej kompromis v bezpečnostni.
...
U brzd se to ta udělat nesmí, že se Ti rozjede auto s kopce i bez fungujícího zapalování, je prostá fyzika.
A zas kecáš a lžeš jak Kalousek, viď? Brzdy osobáků mají (skoro) odjakživa kapalinovej přenos ovládací síly, část z tý doby mají i podtlakový posilovače. Systémy ABS jsou sice napájený z baterky a při vypnutým zapalování nefungujou, ale normy jasně říkají, že auto musí bejt možný zastavit i bez motoru a bez baterky (a tím i bez posilovače a bez ABS) pouhým zvýšeným tlakem na pedál - a to silou, kterou musí bejt schopnej vytvořit každej zdravej člověk fyzicky schopnej obdržet řidičák. A z důvodu, aby i takový auto bylo zezadu identifikovatelný jako brzdící se nesmějí brzdový světla zapojovat až za spínací skříňku, ale musejí bejt napájený přímo od baterky - a to spolu s tím, k čemu se brzdovej spínač používá v souvislosti s tím co jsem napsal dřív (blokování vstřikování při brždění atd = spojení s ECU motoru a další elektronikou) dává právě ty komplikace při jeho zapojování a při poruchovejch stavech, kdy v něm dojde k nějaký závadě a třeba svodům. Se samotným zabrzděním to nemá nic společnýho.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6087
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Takže Vašku zase překrucuješ cizí tvrzení, namísto toho, abys sám něco pořádnýho poradil, protože tys nejspíš sám nikdy nic podobnýho nedělal - přesně jak ti to předevčírem nebo kdy napsal Leoš, co?

Sice si neumím vyměnit svíčky u koktávky, ale řídících jednotek jsem opravoval několik a dělal tuning (měnil EPROMKu v soklu), to zase ty automontéři neumí Very Happy
A jednotka bez napájení neumí dělat nic, než chvíli podržet adaptivní data.
Neumí tam zapisovat nové chyby (snad jedině, kdyby jsi baterii připojil se sešlápnutou brzdou).
Data se drží v CMOS RAM a jsou zálohované kondem.
Zálohové napájení přes diodu a drží to při dobré kondici kondu třeba i hodinu.
Vůbec nezáleží, jestli se zkratuje palubní síť.
Tolik asi stav řídících jednotek 20 let starých BMW, na kterých závodil náš exzeťák Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34015
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:35    Předmět: Citovat

Novsie jednotky maju nepochybne aj flash a EEPROM.
Uz v mojej Mazde z roku 1997 ma jednotka ABS EEPROM, takze chyby ABS sa nemazu odpojenim baterie, ale opakovanym stlacanim brzdoveho pedalu v TEST mode.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6087
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:39    Předmět: Citovat

A tam můžeš podle EKKARovy rady počítat ovečky do nekonečna Smile
Hlavně si nezapomeň zapnout ty světla, to měli zažitý ty kluci od BMV taky Laughing

To je asi jako by ses se ptal, jak se dá odkódovat rádio.
To si taky musí chvíli pamatovat na výměnu baterky.
Skutečně EKKAR mě baví, jak do toho nevidí Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32037
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:49    Předmět: Citovat

No vidíš - já si dokonce umím tu EPROMku vyměnit i zapájenou do DPS a mám na to i doma verky pro ESD práci. Ale to je historie, takový ŘJ byly ještě tak ve favoritech, ve felinách možná ještě na začátku produkce - potom už ale ne, řídicí jednotky i v obyčejnejch autech s ročníkem výroby zhruba po roce 1995-6 už jsou jiný, používají paměti FLASH místo EPROM, takže se dají přeprogramovat i "po kabelu" - a to je celej ten základ "čiptuningu" a "čiptuzingu". Tam žádný zálohový kondy nejsou, jen dva sektory paměti - jedna s potřebou napájení, v ní jsou i ty adaptivní hodnoty - a druhá bez potřeba zálohování, smzatelná jen servisním zásahem pomocí autorizovaný diagnostický konzole - a ta je stejně jako paměť palivový mapy a dalších řídících konstant typu FLASH ... Takže stáhni plyn, džigite, povol knipl a přestaň stoupat jak blázen, vykopni si pomalu levou nohu, udělej si hezky novej vokruh s vytaženýma klapkama na 15° a pak hezky přistaň zase zpátky na dráhu - jseš se svým žvaněním totálně mimo mísu.
rnbw napsal(a):
Novsie jednotky maju nepochybne aj flash a EEPROM.
Uz v mojej Mazde z roku 1997 ma jednotka ABS EEPROM, takze chyby ABS sa nemazu odpojenim baterie, ale opakovanym stlacanim brzdoveho pedalu v TEST mode.
Mně nejde o vymazání závad ani "závad" ABS z registru FLASH, já svým popisem Duvšanovi radil, jak to má udělat, aby se mu žádný další takový závady právě do těch odpojením baterky nesmazatelnejch registů nezapsaly. To jen Vašek se nevím jakýho důvodu tady ze mne snaží udělat pitomce úplně přesně stejným štylem, jakej používá Bohoušek Fedérkmán - chytáním za slova a překrucováním argumentů včetně toho, že tady na mě vytahuje protiargumenty nesouvisející s mnou popisovanýma věcma respektive argumety, který byly relevantní s věcma o jednu až dvě generace staršíma nebo vůbec utíká od tématu. Je to prostě hňup provokatérskej a zkouší tady dělat stejný svinstva jako Fedérkmán.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne únor 24 2019, 22:00, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6087
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 21:55    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
, používají paměti FLASH místo EPROM, takže se dají přeprogramovat i "po kabelu" - a to je celej ten základ "čiptuningu"

A na co je tam dobrý "miláčku" to zapnutí světel ?

ps. na žádost administrativy doplním název tohoto vola "miláčku" jiným vhodným výrazem z mé sbírky Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7635
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 22:10    Předmět: Citovat

Nečekal jsem kluci takovou zábavu pro nedělní večer Laughing
Jen s tím tříválcem, wow, jsem myslel že je to znouzectnost a vono ne. Voni to maj tak vychytaně vymyšlený a jde vo vrchol automobilový techniky. Voni přece nejsou blbí, tak vědí, vo čem to vlastně je. Paráda. Hodím Forda ze skály a šup pro tříhrnkovou fábii Smile Jak jsem bez toho mohl žít. Ještě ji vytuním tou vodborně popsanou jízdou, to přidá možná dva tři kilowatty a kdepak pak na mě. Všem pak ukážu záda.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6087
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 22:14    Předmět: Citovat

Saab byl taky tříválec a ještě dvoutak, to je ten svěží vítr do plachet Very Happy

Vůbec se takové vizi nebráním, přímé vstřikování, klapka na vstupu, EGR ventil jim nahradí nedokonalý výplach Laughing


Naposledy upravil danhard dne ne únor 24 2019, 22:17, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Další
Strana 20 z 28

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund