Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výber jazdenky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st květen 02 2018, 18:49    Předmět: Citovat

Taky menim po 10k, nebo max 2r, lepsi utratit za olej nez GO motoru... jo a longlife intervaly byvaji bezne 30kkm - to je tak aby to prezilo zaruku ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31971
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 02 2018, 18:54    Předmět: Citovat

Jo, to je přesný - LL intervaly jsou dělaný doslova proto, aby se auto dřív posralo ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 05 2018, 14:28    Předmět: Citovat

Ekkare, ak som Ťa správne pochopil s tými Fabiami, tak by nebolo márne skombinovať motor štvorvalec a prevodovku z HTP. Správne? Akur. by to chcelo väčšiu päťku. Alebo doplniť šesťku. Ale to som už zase inde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31971
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so květen 05 2018, 16:21    Předmět: Citovat

Podle příslušný příčurky byly do rooma osazovaný manuálně řazený 5-stupňový převodovky typovýho označení 02T a 02R. Převodovka 02R byla montovaná do vozidel s motorizací 1,9TDi 77kW a 1,4TDi 59kW, převodovka 02T příslušela k motorizacím 1,6 16V 77kW, 1,4 16V 63kW (4-válce), 1,4TDi PD 51kW a 1,2HTP 47kW (3-válce). Měla přitom dvě varianty odstupňování - pro 4-válce a pro 3-válce, odlišnost spočívala v rozdlílným pátým převodu, čtyřválce dostávaly (světe poser se nikdo neví proč, přitom mají samozřejmě vyšší krouťák než trojhrnce) LEHČÍ pětku než trojválce. Motor 1,2HTP 47kW byl od listopadu 2006 nahrazenej silnější variantou s výkonem 51kW, převodovka zůstala stejná.
Příslušný převodový poměry pro jednotlivý motory se právě lišily jen podle typu převodovky - a motorizace navíc ještě odlišovaly rozdíly v diferenciálu. Základní převody převodovky 02R (dýzly) byly:
- 1. stupeň: 34 : 09 = 3,778
- 2. stupeň: 33 : 16 = 2,063
- 3. stupeň: 31 : 23 = 1,348
- 4. stupeň: 29 : 30 = 0,967
- 5. stupeň: 30 : 39 = 0,769
- zpátečka: 18 : 09 x 36 : 20 = 3,600

a stálej převod byl u 1,4TDi 59kW 61:18 = 3,389, u 1,9TDi 77kW pak 60:19 = 3,158.

U benzínů to pak bylo v převodovce 02T takhle:
- 1. stupeň: 49 : 13 = 3,769
- 2. stupeň: 44 : 21 = 2,095
- 3. stupeň: 43 : 31 = 1,387
- 4. stupeň: 40 : 39 = 1,026
- 5. stupeň: 38 : 49 = 0,776 (trojhrnky) NEBO 39 : 48 = 0,813 (čtyřválce)
- zpátečka: 35 : 24 x 24 : 11 = 3,182

a stálej převod byl u 1,2HTP 69 : 14 = 4,929, u 1,4 16V 67 : 16 = 4,188, u 1,6 16V 59 : 15 = 3,933 a u 1,4TDi PD 65 : 18 = 3,611. Z toho je krásně vidět, že třeba zrovna u roomstera 1,4 stačí vyměnit 2 ozubený kolečka pátýho kvaltu za soukolí určený pro HTP a najednou je na dálnici citelně rychlejší (maximálka se zvedne o cca 4,7%) a přitom míň hladovej. Kdo sáhne k ještě radikálnější výměně a dá k motoru 1,4 převodovku od motoru 1,6 nebo jenom přehodí diferákový kola, dostane změnu o 6,5% "do plusu" u všech kvaltů, kdo vymění obojí (a zkombinuje tak diferák z 1,6 s pětkou z HTP), dostane ve finále maximálku vyšší o 11,5% (podle papírů pro 1,4 by to finálně dělalo maximum 190km/h místo fabrickejch 171km/h) respektive při dodržení dálničního limitu 130km/h by to znamenalo o stejnejch 11,5% NIŽŠÍ otáčky motoru než u sériovýho provedení a tím i zhruba o litr menší spotřebu.

Situace se změnila až s příchodem faceliftu v červenci-srpnu 2010, kdy se celkově změnila €uronorma, kterou daný auta musely plnit, z €uro4 na €uro5. Proto od data výroby 08/2010 jsou všecky ty motory přeznačený na 4-písmennej kód a právě kvůli dalšímu omezení spotřeby došlo vedle úpravy softwaru pro ŘJ motorů i ke změnám právě těch stálejch převodů v diferenciálech na těžší = takový, aby v dálničních rychlostech auta točily menší počet otáček a tolik nežraly. Přesný hodnoty změn jsem nezjišťoval, i když by se samozřejmě dohledat daly - já ale faceliftový auto nemám, tak jsem je nehledal.

U fábií byla situace podobná, převodovky se lišily vysloveně jen v drobnostech spočívajících právě jen v těch různě "těžkejch" posledních rychlostech a hlavně v těch převodech v diferenciálech. Pro hledání je v tom ještě navíc velká komplikace daná tím, že od roku 1998 se vyrábělo celkem asi 60 různejch kombinací motor/převodovka JENOM V RÁMCI TYPU FÁBIA - čistě jenom v rámci různejch faceliftů, generačních změn a zavádění/vyřazování různejch agregátů do produkce - a to ještě některý motorizace na českej/slovenskej trh vůbec nikdy nepřišly a koupit šly jen na nějakým úzce vymezeným segmentu trhu - příkladem budiž třeba oturbenej dvoulitr u fábule první generace. Vyráběla se jako Fábia 2.0GTi a bylo jich vyrobenejch jenom asi 2500 VÝHRADNĚ pro řeckej trh ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 05 2018, 17:34    Předmět: Citovat

Si borec. Že sem budeš citovať techničáky som nečakal.
Takže by viac-menej stačilo štvoršúlu dať diferál z HTP a zo zátačok by ma to vystreľovalo. A keby som zväčšíl i 5-ku, bol by som vysmiaty od ucha k uchu. Správne?
Alebo nechať diferák a zmenšiť jedničku a dvojku, prípadne i trojku.
Na štvorke pri 50 km/h som zvyknutý točiť okolo 2000.
Spiatočka by podľa mňa stačila polovičná i menej. Ale to je detail.
Jasne že to robiť nejdem, len akademicky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31971
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so květen 05 2018, 17:48    Předmět: Citovat

Obráceně - diferák z HTP by všecky ostatní verze ZPOMALIL - ale přidal by jim trakční sílu pro rozjezd. To by se ti vyplatilo třeba v případě, že bys s takovým autem chtěl tahat letadla po aeroklubáckým letišti a podobně = bylo by to jako redukce. Když si vezmeš ty desetinný čísla u jednotlivejch převodů a u diferáku, vynásobíš je mezi sebou a výsledkem vydělíš otáčky motoru, dostaneš počet otáček KOL, který při danejch RPM motoru budou mít = spočítáš celkovej převod agregátu. Pak už stačí kus špagátu, změřit obvod kol a vynásobit otáčkama - a získáš SKUTEČNOU RYCHLOST AUTA NA DANEJ KVALT PŘI ZVOLENEJCH OTÁČKÁCH. A věř tomu, že bude jiná, než jakou v daný chvíli bude ukazovat tachometr ... Já jsem si takhle ocejchoval otáčkoměr před léty ve formanu, protože tam byl tachometr v kekeli a rafička ukazovala nesmysly - a jezdil jsem vesele jen podle otáčkoměru. A věděl jsem, že po městě musím jet na trojku maximálně 2600RPM, na čtyřku 2000RPM a na pětku 1500RPM - abych nepřekročil 50km/h. Spolujezdci samozřejmě šíleli, tacho ukazovalo při 50km/h reál někam na 75km/h. Kola byly klasika 13palcový 165/70 - a několikrát se mi stalo, že jsem byl zastavenej hlídkou za účelem buzerace a případný pokutování za rychlost - a po přesným dotazu na naměřenou hodnotu se ukázalo, že jsem byl sice jen o pověstnej kundí chlup, ale přeci jen POD zákonným limitem - nejblíž jsem byl změřenej při rychlosti 49,7km/h Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing.

A v techničáku takový informace nenajdeš - na to musíš mít dílenský příčurky přímo z fabriky pro servisy k opravám danejch aut. Dřív se to dalo sehnat v pdf, ale zhruba od roku 2010 už je to všecko výhradně on-line na továrních serverech a poskytnutí informace je vázaný na licenci servisu a VIN konkrétního auta = bez zpoplatněnýho přístupu a VIN auta se k žádnejm servisním informacím nedostaneš ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 05 2018, 19:49    Předmět: Citovat

Veď tak som to i myslel. Na štvorke chcem pri päťdesiatke točiť 2000, päťku radšej väčšiu, než je obvyklé, nižšie kvalty krátke. Keď sa rozbieham, nevadí motor vytočiť, je to len krátkodobo, ale mám odpich. Ale automechanik nie som, že čo diferák a čo prevodovka. Ale robiť to nejdem, tak len na okraj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 05 2018, 22:27    Předmět: Citovat

https://www.autobazar.sk/15608550/skoda-fabia-combi-1-4-16v-elegance/
https://www.autobazar.sk/15092736/volkswagen-golf-1-6-highline-74kw-m5-5d/
Už sú tam dosť dlho. To je asi podozrivé.
Fabie 1,4/77kW vraj cucajú olej. Spomínal si niečo o krúžkoch, možno to bolo o tom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31971
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2018, 0:21    Předmět: Citovat

Jo, motor 1,4 16V s kódem AUB nebo BBZ (74kW = 101HP) trpěl na přehřátí stíracích pístních kroužků - ty ztratily pružnost, přestaly těsnit a stírat a olej začal prosakovat nad písty, kde se spaloval. Na výkonu se nic nepozná, na emisích taky ne, všecko stačí požrat katalyzátor. Pozná se to jedině na měrce, kdy prostě proti bezvadnýmu motoru, kterej nebere mezi výměnama prakticky nic, ten nemocnej sblafne od dvou deci až klidně litr a půl na 1000km.

Oprava je minimálně na celej pracovní den, musí se vypustit olej i chlazení, sundá se rozvodovej řemen, pak jde dolů hlava (a měla by se přeměřit na rovinnost a těsnost, případně přebrousit kvůli srovnání), pryč jde i olejová vana, musejí se zdola vyšroubovat šrouby držící pohromadě ojnice, ty se pak i s pístama vyndají nahoru, vyhodí se starý kruhy, vyčistí se drážky od karbonu, namontujou se nový kruhy, písty s ojnicema se namontujou zpátky BACHA ABY SE NEOTOČILY, zdola se namontujou dolní ojniční pánve ZASE BACHA NA OBRÁCENÍ, položí se nový těsnění pod hlavu, osadí se zpátky zkontrolovaná hlava s vyměněnýma guferama na ventilech a případně zabroušenýma ventilama, utáhne se momenťákem v předepsaným pořadí a předepsaným momentem, nastaví se přesná poloha kliky i rozvodu a nasadí se novej rozvoďák. Vymění se vodní pumpa, dole se silikonem znovu nalepí a přišroubuje vana. Nalejou se nový náplně, připojí se elektrika a můžeš zkusit startovat. Můj "dvorní mechoš" za takovou opravu bere 10 klacíků (cca 400€), pokud není potřeba brousit, rovnat a přetěsňovat hlavu - a dává si na to celej den. Když se musí "dělat hlava", je to u něj o dva dni delší a patřičně dražší, protože hlavu pro něj kontroluje a opravuje specializovaná firma vzdálená cca 40km - takže dovoz tam a zpátky plus cena práce tý firmy.

Fakt je, že taková oprava je 100% účinná a navíc se při ní dají odstranit i další menší neduhy, třeba zanesený/zalepený hydroštely (cena samozřejmě naroste o práci a použitej materiál), vyměnit vačka za ostřejší (musí se koupit u speciálního úpravce), vyleštit kanály atd - je to v podstatě generálka motoru (podle velikosti nájezdu se při ní doporučuje i výměna rozvodovýho řemenu a vodní pumpy).

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2018, 1:40    Předmět: Citovat

Veľa hovoriť, natož písať. Ale keby inak bola tip-top, to by som za ňu dal. Katalyzátor by napokon vyšiel viac. A tie krúžky by tiež na furt asi nevydržali.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2018, 8:18    Předmět: Citovat

EKKAR: to predpokladam dela bez demontaze motoru primo na aute ne?

Ja jsem patral po zdroji obcasnyho, dutyho klapani z prave strany motoru, ktery se projevuje zatim jen tim zvukem, a zatim jsem zjistil, ze bez vytahnuti motoru ven nezjistim vubec nic. A vytazenej se bude fakt tezko testovat, pokud problem nebude videt ...... navic to dela jen nekdy... tak cekam, co failne Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31971
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2018, 15:57    Předmět: Citovat

Jo, ty kroužky se dají udělat bez vyndání motoru z auta, jen se vyhákne pravej silentblok, kterej visí za kryt rozvoďáku.

Zvuk zkus lokalizovat pomocí kulatý bukový tyčky, kterou koupíš v železářství jako "truhlářskou hmoždinku" = surovinu na truhlářský kolíky na spojování desek. Konec tyčky sevřeš do pěsti, povytáhneš ji ven tak, aby pod ukazovákem a prostředníkem v tý pěsti zůstala dutina a plochou nad palcem si tu pěst přilož k uchu - konec tyčky přilož na místo na motoru odkud si myslíš že to klape. Vyrobíš si tak primitivní stetoskop, starý mechoši tak dřív používali i velkej šroubovák ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út květen 08 2018, 5:38    Předmět: Citovat

Vymenit 5 sukolie na fabii res seate alebo roomstti je tak na 1 az 2 hodky. Kolesa 5 sukolia su z 1.2 niekde mam aj cisla dielov. Zase kupovali sa nove tak ze pekna palka to bola. Teraz uz pojdu splasit z vrakaca.
Vypustit olej demontovat zadny kryt 5 sukolia, mat speci klieste na segerky, zhodit vidlicku, dat dolenkolesa. Nove predohriat teplovzduskou. Nasadit ich, preskusat ci to radi. Dotiahnut vidlicku momentakom. Nasadit dekel. Utiahnut skrutky momentakom. Naliat novy olej(podla vin cisla, su vlastne 2 typy oleja).
Naliat olej nastartovat zaradit 1 az 5 kvalt. 10min. Doplnit olej po nalievaci otvor.
Motor toci na cca 500ot menej pri dialnicnej rychlosti.
Tak ze pri ceste do chorvatska 140na tahaci to toci 3500 a nie 4000ot co uz je poznat.
Z 5 sa vlastne stane 6. Tak ze v meste sa musi jazdit na 4ke. Co az taka zle nieje. Problem je inde, tempomat ide zapnut na 5 len ak sa radi 5 s medzi plynom res troska zvysene otacky pri radeni 5. Ale da sa zvyknut.
Asi by trebalo upravit nastavenie pre motor aby si myslel ze ma 6st prevodovku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31971
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út květen 08 2018, 6:29    Předmět: Citovat

Tak s meziplynama respektive na dvě vyšlápnutí já řadím normálně i bez vyměnýho soukolí - převodovce to šmakuje, akorát spojkový ložisko mě hustě proklíná ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út květen 08 2018, 17:05    Předmět: Citovat

Nejde ani tak o velki medzi plyn ako o to radenie z 4 na 5. Proste nieje mozne radit v synchronych otackach. Ale asi o min 300az 400 viacej ako by zodpovedalo idealnim otackam.
Res nieje mozne napri pri jazde dole kopcom bez rychlosti zaradit pri 50 5. Ano pekne tam vojde ale nefunguje tempomat. Ale akp som vravel dasa to naucit aby to bolo ok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Další
Strana 13 z 28

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund