Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výber jazdenky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 661
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 15:07    Předmět: Citovat

Fabiu si nekupuj, radšej sa poobzeraj po šesť elkovej Ibize
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5166
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 15:11    Předmět: Citovat

Nebo raděj osmičkový BMW. Laughing
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 15:33    Předmět: Citovat

Golf IV 1,6 16V (kód BCB AZD) boli motoricky dobré až na EGR ale ktorí EGR je dobrý že? Ale ak ti nevadí že sa sere elektrika hlavne zámky tak je to super dobré auto . Ale len to to jediné. Ostatné motorizácie golfov IV stáli za h....o .
Údržba je tiež primitívna . Rozvod vcelku jednoduchý výmena po 90000km.
Tu ale zaplatíš troška viac jak za Saxo či Tháliu. Pričom prdel ti odvezie aj to aj to tak včil buď múdri .

Za koncern VW si priplatíš hlavne za tú značku či logo VW Laughing s tým počítaj .
Tie to autá Golf IV sa dakedy kradli tak isto aj Ochcávky teraz bežia skorej nové Ochcávky a Passat .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 15:34    Předmět: Citovat

fredis napsal(a):
Nebo raděj osmičkový BMW. Laughing


To radšej Lambo alebo Ferrari Laughing . Alebo zrovna Veyrona .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 15:56    Předmět: Citovat

Jo, Bugatti je taky jediná pořádná francouzská značka Very Happy. I když německá.

Každopádně ale nekupuj Logana, nebo Thalii - tam Ti vážně hrozí, že se přes noc na parkovišti na jeho zadním okýnku objeví buď zelenej trojúhelník se "Z" uprostřed, nebo velkej reflexní oranžovej trojúhelník, nebo Ti na střechu někdo dá rakev s věncem.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 17:00    Předmět: Citovat

Ani ochcávku, ani prase. Ani Daciu, ani Ladu. Bramborák a pod., to si nechajte. Držme sa pri zemi.
Urobme sumár. Fiata prečo nie? Hnije? Kazí sa?
Renault hnije, spoľahlivosť a diely myslím že v pohode.
Peugot hnije a drahý servis. Správne?

Vychádza mi z toho ten Golf, Fabia a Saxo. To za štvorkilo ma provokuje, už len na hranie. Mohol by som sa na ňom učiť a Fabiu si za čas nechať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 17:30    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
...
Fiat chápem že je poruchový?
Talian čo má s našou zimou? Hrdzavie? Elektronika (kontakty)?
....
Mne sa asi najviac pozdával Golf 4, 1.6l, z AAA.
....
Vymeniť jedničkovú haťapku za dvojkovú, no to neviem. Musel by som sa v tom povoziť.
...
Taliáni obecně nedobře startujou v našich zimách, často mizerně topí, zamrzají zámky, stahovačky oken atd - prostě už při konstrukci není moc dobře vyřešená ochrana před zatečením a zamrznutím vody v jemný mechanice a v elektronice. Navíc v podmínkách zimního solení reznou a zase - sůl a mizerně chráněná elektronika dává dohromady nedobrý chování u exemplářů staršího data výroby. Nový auto je good, ale 6-8letý už stojí za hojno, guma na chráničkách konektorů zpuchří a slaná voda zaleze všude.

DELONG napsal(a):
Golf IV 1,6 16V (kód BCB AZD) boli motoricky dobré až na EGR ale ktorí EGR je dobrý že?
...
Údržba je tiež primitívna . Rozvod vcelku jednoduchý výmena po 90000km.
....

Rozvody jsou samostatná kapitola. Koncern píše, že 90 000km je proběh do 1. kontroly, pak každejch 30 000km navíc se má řemen kontrolovat a "podle potřeby vyměnit" (citace z koncernový literatury).
ALE.
Nikdo a nic neřeší časový stárnutí polymerů, ze kterejch jsou řemeny vyrobený. Výrobce počítá životnost auta na 5 let a potom potopa. Je jim ganz putna u prdele jedno, jestli to auto za tu dobu nalítá 60 tisíc nebo 150 tisíc. Už se poučili a v souladu s výrobcema motorovejch olejů dávají výměnnou lhůtu 15 tisíc NEBO 1rok, podle toho, co nastane dřív. Ale už nikdo nikde nenapíše, že třeba převodovka má náplň s životností maximálně 8 let - protože to je víc než těch 5, který oni počítají jako plánovanou dobu života auta. Pro ně má převodovej olej životnost na dobu celý OD NICH PLÁNOVANÝ životnosti celýho auta - basta, fertig, finito. Co je dýl jak 5 let, je "celoživotní"....
TAKŽE BACHA - VÝROBCI OZUBENEJCH ROZVODOVEJCH ŘEMENŮ VE SVEJCH INTERNÍCH MATERIÁLECH UDÁVAJÍ, ŽE MAXIMÁLNÍ ŽIVOTNOST ROZVODOVEJCH ŘEMENŮ JE V SOUHRNU ČASOVÝ ŽIVOTNOSTI I PROVOZNÍHO OPOTŘEBOVÁNÍ JE 15 LET NEBO 150 000KM - přitom se bere každej další 1 rok věku řemenu nad 5 let jako dalších ujetejch 10 000km. Neboli - pokud má auto 10 roků, je potřeba k najetým km na tachometru přičíst dalších 50 000km - a výsledek udává úměrný opotřebování řemenu. Proto jsem i já nechal rozvoďák preventivně vyměnit už při cca 83 000km na tachu, protože v tu samou chvíli auto mělo 9 let - neboli ekvivalentní "nájezd řemenu" byl v tu chvíli už přes 120 000km (83 000 na tachu + 4 roky nad 5letou hranici věku) !!!!!! Výsledek je, že v podstatě každý auto s nájezdem menším jak 30 000 ročně a starší jak 5-6let naprosto běžně "přejíždí rozvoďák" o desítky tisíc km a riskuje přitom fatální havárii rozvodu svýho motoru ... Za to, že nepotkáváme víc potkanejch motorů vděčíme jen a jen rezervám, který v těch řemenech jsou konstrukčně vnesený - až se jejich výrobci naučej konstruovat kurwítka stejně jako se to naučili výrobci například elektroniky, bude hůř ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 17:34    Předmět: Citovat

Renault problém jak s motorom tak s elektrikou.Špatný prístup k oprave. Napríklad štartér.
Peugeot to isté navyše zastaralé motory .Olejničky tečie s ních olej .

Golf IV , Saxo . Je to na tebe.
Fábiu obíď oblúkom hlavne dvojkovú radu krhličku Mr. Green .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 17:46    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):

DELONG napsal(a):
Golf IV 1,6 16V (kód BCB AZD) boli motoricky dobré až na EGR ale ktorí EGR je dobrý že?
...
Údržba je tiež primitívna . Rozvod vcelku jednoduchý výmena po 90000km.
....

Rozvody jsou samostatná kapitola.

Ekkare súhlasím s tebou .
Viem že životnosť rozvodu nezáleží len od km ale aj od rokov.

To výrobca udáva v dielenských príručkách. Ale ak bežne ročne najazdíš 20000km tak do 5 rokov musíš remeň vymeniť. Teda mal by si.
A ak si kúpiš jazdenku tak to je prvé že sa mení rozvod ! Bez ohľadu aký tam bol. Teda mal by si Laughing .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 18:03    Předmět: Citovat

DELONG napsal(a):
EKKAR napsal(a):

Rozvody jsou samostatná kapitola.

Ekkare súhlasím s tebou .
Viem že životnosť rozvodu nezáleží len od km ale aj od rokov.
To výrobca udáva v dielenských príručkách.
...
Právě - že jenom v dílenskejch příručkách !!!!
Ale obyčejnej uživatel ví jen to, co má v návodu a maximálně v servisce - při 90 000km první kontrola a pak každejch dalších 30 000 km opakovaná. Pokud těch 100-120 tkm nalítá první majitel a další kupec rozvoďák preventivně vymění/nechá vyměnit, je to OK. Ale pokud má auto nefiremní majitel, najezdí za 10 let nějakejch 60-80tkm a pak ho prodá - a další majitel si myslí, že má ještě dalších 10tkm do povinný kontroly a pořád ještě to bude v poho, tak ve skutečnosti má na rozvoďáku ekvivalent nájezdu 110-130 tisíc - A NEVÍ VO TOM!!!!!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 19:24    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Já bych fóbliji s trojhrncem zas tak úplně nezavrhoval - ale vzhledem k výkonům a spolehlivosti bych šel do "dvojkový" s výkonovou variantou 51kW. Tam už jsou vychytaný motorový vrozený nemoce včetně jinýho zavěšení motoru, takže ten zvukovej projev aspoň uvnitř je mnohem přijatelnější, než "vžííí! vžíí! vžííí!" jedničkovýho agregátu.

DELONG napsal(a):
Fábiu obíď oblúkom hlavne dvojkovú radu krhličku Mr. Green .


A teraz čo?

Zaujímavé počítanie.
MetalGod, čítaj.

Asi si tie špekulácie odložím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 20:05    Předmět: Citovat

Rozdíl mezi jedničkovou a dvojkovou fóblijí je v podstatě podobnej, jako mezi favořiťou (na Slovensku Škoda Hovoriť) a felichčijí. Motorizace podobný, tvary modernější, výbavový prvky poplatný době, životnost i opravitelnost veskrze podobná. Otázka proč (v době výroby trojkový fóblije) volit jako ojetinu radši dvojkovou než jedničkovou má stejnou odpověď, jako otázka v době prvních let výroby fóblije - koupit ojetou favořiť nebo ojetou felichčiji? Vpodstatě je odpověď jedna - cena. Kdo měl hluboko do žlabu, kupoval favořiť, kdo měl na dražší, koupil felichčiji. Kilometrovou výdrž mají obě generaci v podstatě stejnou, novější generace má ale některý konstrukční vylepšení proti starší - felichčiji beru jako druhou generaci favořitě - ona ani nic jinýho nebyla. U fóblije platí nemlich to samý - vnitřní prostor kastle je srovnatelnej, velikost kufru taky, jízdní výkony jakbysmet. Modernější motory novější generace ale určitě mají míň nalítáno a mají odchytaný konstrukční problémy líp než starší generace - samozřejmě nedokážu odhadnout, jak se ke konkrétnímu autu choval(i) jeho předchozí majitel(é) - ale to se dá zjistit při servisní obhlídce, kterou každej jen trošku seriózní prodejce před koupí dovolí.

A jako poslední věc - velkobazarům jako jsou "písmenka" bych se vyhnul obloukem o poloměru několika světelnejch roků, protože to jsou podvodníci a zloději největšího kalibru. A ne jen "písmenka", ale i další jako AutoESA atp. Auto nafotí a dají na net s tím, že ho na požádání dovezou na libovolnou pobočku - leda h0vn0, protože když tam přijdete, řeknou "... ono se nám někde zaseklo, měli ho objednaný na druhým konci republiky a ještě ho nestačili převézt, ALE MÁME TADY DALŠÍ STEJNĚ DOBRÝ..." a snažej se zájemce natlačit do koupě jinýho auta, který samozřejmě vidí na místě poprvé v životě a už vůbec ho nemá možnost ani trošičku "proklepnout" po internetu jako to předchozí.

Já osobně můžu jako dobrou volbu doporučit auta prodávaný komisně ŠkoFinem jako zabavený lízingy nebo auta odebraný z operativního lízingu. Ty v drtivý většině podvodný nejsou - na rozdíl od "ročních vozů" prodávanejch nejrůznějšíma prodejcema bez možnosti ověření původu ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 20:37    Předmět: Citovat

Ja doporucujem najst babu, ozenit sa, spravit dieta. Aby ta podobne vymysli presli Very Happy
Auto mas. Fu guje tak do neho nehrab a voz sa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 20:55    Předmět: Citovat

Už som doň hrabal. Vymenil som kabeláž do dverí a poriešil centrál a pritom vymenil oba pravé zámky. Ďalej som si nechal vymeniť olej v prevodovke a brzdovú kvapalinu. Kúpil som ich sám a menil mi ich známy. Motorový olej by mal byť nový, risknem to a nechám si ho na budúci rok. V pláne sú brzdové valčeky, predný ľavý podblatník a spodný kryt motora. Ešte som nespomenul výmenu manžety na tiahle riadenia.

S tou ženou to bude ťažšie. Very Happy

Dvojková Fabia podľa mojich informácií viac dala na šetrenie. Napr. plech vo dverách pod tapacírom je u mňa priskrutkovaný, v dvojkovej je prinitovaný. Vymeň potom zámok, keď sa ti zlomí úchyt tiahla. Ďalej by ma zaujímala antikorózna úprava (šetrenie). U mňa by to malo byť poctivé. Iste, niektoré technické veci okolo motora a ďalej áno, to jasné.


Že prečo musím toľko vyšliapávať pri rozbehu. Aha. Stiahol som to odtiaľto. Nedarí sa mi nájsť krivky ostatných motorov.
Aspoň keby do toho nehúkal ten vysávač. Koľko je v tom valcov je mne osobne jedno, kľudne dva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2017, 21:59    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
...
Ekkare, myslím si, že medzi Favoritom a Felíciou tie rozdiely boli citeľnejšie. Ale nebudem sa hádať.
Dvojková Fabia podľa mojich informácií viac dala na šetrenie. Napr. plech vo dverách pod tapacírom je u mňa priskrutkovaný, v dvojkovej je prinitovaný. Vymeň potom zámok, keď sa ti zlomí úchyt tiahla. Ďalej by ma zaujímala antikorózna úprava (šetrenie). ....
Základní skelet kabiny byl shodnej, měnila se přední část kvůli možnosti záměny uchycení jinejch náprav a agregátů - aby do kastle šel zavěsit i motor VW 1,6 16V benzín a 1,9SDI nafta spolu s příslušnou převodovkou a nápravou. Další úpravy kastle se týkaly zadní části kvůli kulatějšímu tvaru, byly víc vyztužený prahy u kombíku, aby se ve vyšších rychlostech tolik nekroutil. Kvůli vyšším výkonům to nebylo, koncernová litinová "jednašestka" měla 77 kobyl a nejvýkonnější OHV třináctistovka z favořitě měla těch kobyl 68 - rozdíl 9 HP není tak vysokej, aby měl význam. Důležitější byl rozdíl v točivejch momentech. Víc rozdílů kromě estetickejch tam nebylo. Dvojková fábula má těch konstrukčních změn proti jedničkový víc, než měla feli proti fáčku. Skelet je sice v základu stejnej, ale je v něm víc prvků z vysokopevnostní oceli lisovanejch za horka, takže při vyšší pevnosti je lehčí - rozdíl je asi 30 kilo, což je u auta velikosti fóblije docela dost. Motory už jsem zmínil, dvojková má ve vejbavách víc airbagů než první - ta měla v základu jen pytel pro řidiče, dvojka má i pro spolujezdce. Vyšší vejbavy mají boční bagy v sedačkách, nejvyšší i hlavový nade dveřma - ty jednička vůbec neměla. I kvůli tomu má dvojka ty vysokopevnostní výztuhy kolem dveří - je celkově bezpečnější v pasívním módu.

Výměna stahovačky nebo zámku - no bóže, tak těch pár trhacích nejtů ve dvojkový fóbliji odvrtáš a po opravě zanejtuješ z5. Furt je to jednodušší oprava, než kdyby to zavařili natvrdo plech na plech a "s Pánom Bohom" ...

A neber mě jako jen že prosazuju koncern - já ti tady píšu všecky informace, který jsem sehnal o autech, který mě zajímaly než jsem před lety vyměnil svýho formana. Když si seženeš někoho, kdo má podobnou sumu informací o koncernovejch autech PSA nebo Rencek/Nissan případně Fiat/GM, můžeš je porovnat.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Další
Strana 2 z 28

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund