Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Udělal jsem něco špatně?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 14:07    Předmět: Citovat

Taky sem před lety musel zpomalit, aby se ten vlevo co se mě snažil předjet nerozmázl o Tatru v protisměru. Vypadalo to, asi jako když se na dálnici předjížděly kamióny...nějaká plně naložená plečka plná brigošů.

Vrchol byla VW dodávka fizlů, kteří se mě po vyjetí z obce snažili předjet stejnou akcelerací jako mělo moje auto - logicky jeli vedle mě dokud jsem to neusekl na 90km/h. Pak opruzovali, že jsem jim bránil v předjíždění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2925
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: so prosinec 16 2017, 13:54    Předmět: Citovat

Dnes som mal krásny zážitok. Predo mňou cez Dubnicu vodič v klobúku na Fiate Seicento. Dnes bola malá premávka, ako každú sobotu, ale on viac, ako 40 aj tak nešiel. Na kruháči ešte v meste sa medzi nás dostala dvojica malých, ušatých hláv ( max. 20 rokov, viac isto nie, v odtieni pleti, ktorú tu nemôžem uviesť, lebo by som bol stíhaný za hanobenie...) v hrdzavom Opel Tigra. Túrovali to za Fiatkou, ale aj tak im to bolo prd platné. Na konci Dubnice je ďalší kruháč, kde je z pravej strany pripájač z dialnice a od hraníc s ČR, s pripájacím pruhom smerom na Trenčín. Pri vychádzaní z kruháča to ,,uši" roztúrovali a chceli ho obehnúť z pravej stany, cez ten privádzací pruh. A tu nastal úkaz, ako z filmu: Fiatka akcelerovala tak, že asi o 2 sekundy bola už viac, ako 100metrov pred nami a o ďalšie dve už iba botka na horizonte. Shocked Tigra ostala stáť na konci pripájaceho pruhu a keď som ju obiehal, videl som iba vytreštené oči a otvorené ústa tích deciek, ako čumia na tú vzďalujúcu sa bodku pred sebou... Laughing S istotu ten chlapík mal elektro pohon, lebo takú akceleráciu so spalovacím motorom, aj keď je to ľahké autíčko, by nedosiahol, aj keby tam mal ,,trojliter". Wink
P.S. Asi ten pán z TN mal toto: http://www.electroauto.cz/seicento_elettra.html , akurát to, čo som videl, bol nejaký novší model. Aspoň zo zadu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: so prosinec 16 2017, 20:29    Předmět: Citovat

V originále "Obsahovala 18 olověných článků 12V 60Ah, značky AGM" , to je 290-380 Kg. Spíš ta Tigra už byla u konce s dechem..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2925
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: so prosinec 16 2017, 20:49    Předmět: Citovat

Si nemyslím. Na to zrýchlenie Fiatu som čumel aj ja, ako PUK, lebo som netušil, že je to elektro. Mimochodom, videl si niekedy napr. akceleráciu 5-tonovej ,,ješterky" Balcancar napr. z r. 1985 Question Ja x-krát, lebo u nás sa do toho vyrábala tyristorová regulácia rady UHHS a som to servisoval, a, to bolo ozaj niečo veľmi zastarané, oproti súčasnosti.... Wink A, asi si nepochopil, v čom je rozdiel... Elektromotor totiž dokáže vyvinúť oveľa väčšie zrýchlenie, než spalovák, kde ešte okrem toho, treba preraďovanie rýchlostí a je jedno, či ručne, alebo automat. V súčasnosti je už takmer bežné zrýchlenie u ,,málohmotných" sérioviek z 0 na 100 za 3-6 sekúnd, dokonca aj pod 3, podľa číňana: https://automix.centrum.sk/koncepty/880189/elektromobil-ff91-konkuruje-tesle-s-akceleraciou-aj-problemami... Wink To 22rokov staré Seicento z odkazu malo napr. podľa papierov až 16 sekúnd, ale to, čo som videl, podľa zadku bol ročník 2005 a viac. Čiže, kľudne ten model môhol mať zrýchlenie na 100 za 8-12 sekúnd, čo bol už štandart v tej dobe. A je mi jedno, aké máš teórie, v každom prípade, po tom, čo som videl, tak som podvedomo očakával za Fiatkou aj ,,sonicky" tresk Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so prosinec 16 2017, 23:56    Předmět: Citovat

Moc se mi to nezdá, kdo ví co v tom měl za motor...

https://www.youtube.com/watch?v=u2nrR1bi5QY

Maximálka na budíku je 120kmh. Odpich mi zase neprijde az tak extra, ale tezko posoudit.

Prostě to asi byl Fiat Seicento Sleeper Smile Něco jako automobil jménem Karel, z knihy Tři kamarádi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne prosinec 17 2017, 12:26    Předmět: Citovat

Podle popisu události nepochybně elektrika. Ani sebepružnější velkoobjemový osm a víceválec neumí ve zrychlení to, co elektrika. Už proto, že u té elektriky si můžete zvolit úplně optimální rampu - vlastně až po zkrutnou pevnost hřídele a převodu, netřeba řazení.
Ale dokud nebude k dispozici zdroj, s energetickou hustotou vs. objem/váha/cena aspoň vzdáleně podobný benzínu, tak se všecko bude odehrávat jenom v rovině pokusů, co by bez štědrého dopingu jinak vůbec neproběhly.
Pamatuju si na akceleraci elektrovozíků ve fabrikách - a to byly ty starý potvory s NiFe akumulátory, vzadu velkým motorem jako kráva, řetězovým převodem a zřejmě ztrátovou regulací. Řídilo se to vestoje pomocí takových dvou ručních pák tvaru vodorovného U.
Když to bylo čerstvě nabitý a prázdný, jen s řidičem, zfleku to vystřelilo jak blesk, jen na vyleštěném potěru guma pohvizdovala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 17 2017, 13:05    Předmět: Citovat

Tyhle pákově řízený plošinový ještěrky si pamatuju z brigády na překládkový poště tady u nás v Třebový na nádraží - měli jsme tam 2, už měly tyristorovou regulaci se 3 stupněma výkonu, ten první byl vysloveně plazivka na opatrný najíždění třeba k boku vagónu po nástupišti - další dva už byly jízdní a pokud se regulátor promáčknul na místě do poslední polohy a motor dostal plný pecky z "palubní" NiCd baterie, plný gumový obruče hvízdaly i na betonu nástupiště ... Uvezlo to spolehlivě tunu a utáhlo minimálně další dvě na připojenejch vozejkách (ověřeno při vlečení denního návozu tisku, denně vlakem ve 3 ráno do Třebové z Prahy jezdily zhruba 3 tuny novin).

Zajímavá byla na těchhle ještěrkách i brzda - byla zároveň provozní i parkovací, pásová na motoru řízená pružinou. Na stupačce řidiče byl pedál, kterej pružina tahala nahoru - zároveň tím zatahovala brzdu. Když si řidič stoupnul na stupátko, jednou nohou sešlápnul pedál a tím zároveň odbrzdil. Kterou nohou to bylo záleželo na tom, jak se postavil k tomu "sloupku", ve kterým byl schovanej jak regulátor a přepínání směru pohonu, tak i řídící převod z těch pák na rejdovej mechanismus kol. Takže řidič musel umět brzdit jak pravou, tak levou nohou - a ještě "v obráceným gardu" = zvednutím nohy z pedálu. I smysl řízení se obracel podle postoje řidiče - já už si to přesně nepamatuju, ale mám takovej dojem, že když jsem stál čelem k tomu sloupku (a celou plošinu ještěrky jsem měl před sebou), tak "klacky dolů" se rejdovalo doprava - zatáčely kola blíž k řidiči. A když se člověk obrátil, tak samozřejmě musel počítat s tím, že rejdy se otočí taky ...

Byla s tím docela prdel jezdit kolem vstupů do podchodů v perónech, zábradlí kolem schodišť tam je "vypočítaný" tak akorát na tuhle plošinovku od zábradlí k okraji perónu, průjezd bez nárazu do zábradlí znamenal jet kolama tak 10cm od okraje perónu - a spadnout do kolejí znamenalo honem volat do dopravní kanceláře a nuceně odklonit rychlík na jinej perón, neboli průser až na půdu ...

Tady je obrázek - je tam vidět jak ty páky uvnitř krytů po stranách stupačky, tak tu zvednutou brzdu ...
http://fcdn.valka.cz/attachments/4461/voz_k.jpg

Tady je podobná, s mřížema místo plechů po stranách řidiče: https://www.bazos.cz/img/1m/836/80784836.jpg?t=1508316243
a pak ještě "brouček" - tříkolovej tahač vozejků Balkancar, toho jsme tam měli taky: https://www.bazos.cz/img/1m/731/80784731.jpg?t=1508316346

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund