Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Poškozený komutátor motoru wapky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Elektrické nářadí
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 12:00    Předmět: Citovat

Zdravím. Nedávno jsem někde narazil na fotografii kde bylo v krabici plno nových komutátorů,různých průměrů a počtu lamel (pochopitelně). Bohužel jsem to přešel jen jako zajímavost a dál jsem tomu nevěnoval pozornost. Když tu čtu toto vlákno tak se mi to vybavilo. Bohužel si nevzpomenu kde jsem to zahlédl,ale jistá šance by byla ? Jak je patrno z odkazu,který jsem,ale moc neštudoval. Viz:

http://www.komutatory.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9744
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 12:58    Předmět: Citovat

Však ano, komutátor je vyměnitelná součást rotoru. Bohužel se ale tahle "operace" vyplácí jen u speciálních typů motorů, kde se uvažuje i o převinutí. protože při tý výměně se rotor stejně musí převinout a samozřejmě i vyvážit.
kdežto tahle WAPka je záležitost necelých 3 tisíc. Pokud je to solidnější výrobce, dal by se ten agregát sehnat celý nový. My jsme tu kdysi podobný vyhazovali, protože u toho čerpadla praskla příruba ze "skelnoplastu". nešlo to ničím slepit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33751
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 13:01    Předmět: Citovat

Nepasuje tam motor z nejakeho ineho typu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18639
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 13:19    Předmět: Citovat

To jsi myslel vážně ???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9744
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 13:56    Předmět: Citovat

To by přišlo v úvahu jedině vyměnit celý agregát (celek motor-čerpadlo). Beztak většina těch značek (brandů) co prodávají Bau.. budou mít stejnou fabriku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4177
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 23:01    Předmět: Citovat

Nevidím dôvod prečo pri výmene komutátora prevíjať rotor. To vyvažovanie už je polemické ale myslim si že by to išlo aj bez toho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9744
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st prosinec 06 2017, 23:45    Předmět: Citovat

měl tu možnost si vyzkoušet, jaký to je, když ten rotor musíš ručně navinout. Věř tomu, že jen zaletovat ty drátky do drážek u nově navinutýho vinutí dá práci (no je fakt, že ta kotva byla navíjena asi mockrát, protože byla tréninková pro učně). To co vidíš na fotce je komutátor, kterej má "dráty" na sobě nabodovaný, páč je vinutá strojně. Když ten komutátor sundáš, ty drátky na něj už nenapojíš. Proto se musí převinout.
Navíc ten komutátor musíš "stáhnout" (bývá nalisovanej na tisícihranu, co je na hřídeli rotoru) a tím stahovákem to vinutí dojebeš - nehledě k tomu, že jej tam líp dáš, když tu kotvu zbavíš vinutí. Fakt ta wapka za tu drbačku nestojí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7918
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 6:42    Předmět: Citovat

Po navinutí jednotlivých cívek s daným krokem se smotaly patřičné Cu tenké drátky, do lamel se nabroušeným pilovým listem prořezaly drážky, Cu dráty se smirkem očistily, vložily do nařezaných drážek lamel a plochým tenkým důlčíkem se v lamele roznýtovaly. Pokud jsi uhodil málo, dráty byly volné, měly přechody. Pokud jsi uhodil moc, klidně jsi drát střihl a motalo se znova. Drát se často ulomil i jen při čištěni smirkem. Cínování v lamelách se nepoužívalo neboť teplota byla komutátoru byla leckdy vyšší než teplota tavení cínu a ten pak vystříkal vlivem rotace. Pak se to lakovalo a vypálilo v peci ale tak, aby se lak nedostal na komutátor. O dodatečném vyvažování a zajištění vinutí aby vydrželo i 10k i více otáček psát raději ani nebudu.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18639
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 8:16    Předmět: Citovat

Za mých mladých let se běžně pájelo . Onehdá totiž ty motory nebyly tak přetěžovány . Sám jsem si vyrobil ruční navíječku na rotory a převinoval rotor do plechové ČKD ruční vrtačky . Nikdy více .... Pokud opravuju rotory startérů , tak do praporku zaklepu a navíc zapájím . Perfektní očištění jak drátu , tak praporku je samozřejmostí .....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7918
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 8:53    Předmět: Citovat

Jistě, tak startéry mají taky trochu jiný vodiče a jak píšeš, i menší otáčky. Zato proudy jsou v řádů až stovek ampér. Proto ten cín.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9744
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 19:09    Předmět: Citovat

Spíš se pájely komutátory, když se rotory vinuly ručně, nebo ty, co byly z tenších vodičů. Ne každý podnik měl mašinu na vinutí kotev, nebo tu bodovačku (vyplatilo se to u větších sérií, ne při pár kusech). Ty vývody do pájecích praporků byly navíc velice pečlivě zabandážovaný špagátem a inpregnací.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18639
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 19:52    Předmět: Citovat

Ano pane . Od doby , co přestaly pro řadu Š105/120 bandážovat , měl jsem stále co dělat ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Elektrické nářadí Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund