Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 02 2022, 13:06 Předmět:
Rezerva vepředu v dolní části kufru resp. pod ním byla součást bezpečnostní "bortivý" zóny proti nárazu. I to by mělo bejt v tý Hrdličkově knížce zmíněný, v jednom rozhovoru s ním to bylo vysloveně zdůrazněný, že po přemístění nádrže zepředu před zadní nápravu do bezpečnějšího prostoru museli právě tu rezervu nechat vepředu.
Ještě bych zmínil, že u běžnejch aut z minulosti s koncepcí "všecko vzadu" je uvnitř v kabině o poznání hlučnější, než motor vepředu - a to i když je chladič náporovej umístěnej dopředu jako u Š105/120 a u motoru není hlučná vzduch honící vrtule/ventilátor. Někdo mi tvrdil, že to je proto, že u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí, ovšem nechápu, proč by se stejný konstrukční uspořádání nedalo udělat u motoru vzadu. Přitom "zadomotorový" vzduchem chlazený tatry počínaje T-77 a konče T-613(T-700) byly známý svým luxusním a relativně tichým interiérem, takže bych to zase posunul někam mezi "urban legends" podobně jako ty koně, co se musejí zapřahat před vůz... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 03 2022, 0:25 Předmět:
Samara sice byla bezlicenční, ale její přední náprava je opajcovaná píča na kapotě. A ani dederónský dvoutakty nebyly "vlastní konstrukce", ale vycházely z předválečný produkce DKW. Fanouš byl skutečně jedním z mála východoevropskejch typů, vyvinutej bez dalších pajců v hlavní konstrukci - měl třeba licenční chladič (ale to už měla Š120), licenční kotoučový brzdy, karbec a pozdějc i jednobodovej vstřik a další věci - všecko ale byly přiznaný a placený licence. Podvozek fanouše se dokonce ladil u Porsche. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po říjen 03 2022, 14:05 Předmět:
Licenčních tam bylo víc věcí, třeba pístní kroužky. U Porsche se ladilo především uložení motoru (což ovšem u předohrabu s nápravou souvisí), což se u Favouše opravdu povedlo; vedle řazení, to šlo krásně. Na to se měli jezdit žabožrouti koukat a učit se to.
Mám doma časopis Automobil z roku 1987, který je celý Fanoušovi věnován; velmi zajímavé čtení. Vývoj, jak jezdili tam či onde, jak makali o víkendu a podobně. V podmínkách socialistického hospodářství byl Fanouš téměř upletení biče z hovna a je obdivuhodné, co konstruktéři vydupali ze země. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
uprostřed nějaký tunel má, Vpředu na tom tunelu má řadicí páku. Proč je to tak i vzadu netuším
U mého tam vede výfuk.
citace:
u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí
U Fáva to soudruzi konstruktéři těžce pokadili, od nepaměti tou dvojitou přepážkou byl oddělený i vstup vzduchu do topení (Fiat 124,125..), ale několik moudrých lidí dalo hlavy dohromady a topení strčili přímo do motorového prostoru. Tak byli cestující ve Fávu odděleni od motoru jen 2mm plastu.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17783 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po říjen 03 2022, 22:22 Předmět:
A nebyl taky na prvních Favořitech problém s celkovou pevností čumáku? Já jen že si pamatuju svolávačku, kdy se mezi příruby tlumičů dávala rozpěrná roura. _________________ Jirka
O svolávačce nevím, ta rozpěra ale byla v prodeji jako tuningovej díl. (1).Vzhledem k celkové váze či hmotnosti auta to s tou tuhostí bylo dost slabé. Myslím, že na tátové oktávce byly plechy minimálně 2x tlustší.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: út říjen 04 2022, 13:06 Předmět:
ransom napsal(a):
Hydrawerk napsal(a):
Proč vůbec škodovka používala motor vzadu?
Protože to je konstrukčně nejjednodušší. Motor vepředu potřebuje buď komplikovanější přední nápravu a homokineťáky, nebo kardanku a diferák za ní.
A nebyla zdaleka jediná. Když vynechám naše Tatrovky, tak namátkou Renault 8, Fiat 500, 600 a 850, NSU Prinz 4...
Ještě bych doplnil Záporožce, u nás se ale neprodával, jezdili s tím dederoni, vycházelo to z Prinze
Diaľkový ovládač k autíčku. Keď si autíčko zapol, išlo vkuse vpred. Ak si zatlačil tlačítko na ovládači, autíčko začalo cúvať a zároveň zatáčať do strany, už sa nepamätám do ktorej. Je to cca 35-40 rokov dozadu, čo som sa s ním hrával. Do tej dierky išla zapichnúť anténa (drôt)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.