Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zajímavé nabídky na Aukru, Bazoši apod. 1
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 107, 108, 109  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 13:06    Předmět: Citovat

Rezerva vepředu v dolní části kufru resp. pod ním byla součást bezpečnostní "bortivý" zóny proti nárazu. I to by mělo bejt v tý Hrdličkově knížce zmíněný, v jednom rozhovoru s ním to bylo vysloveně zdůrazněný, že po přemístění nádrže zepředu před zadní nápravu do bezpečnějšího prostoru museli právě tu rezervu nechat vepředu.

Ještě bych zmínil, že u běžnejch aut z minulosti s koncepcí "všecko vzadu" je uvnitř v kabině o poznání hlučnější, než motor vepředu - a to i když je chladič náporovej umístěnej dopředu jako u Š105/120 a u motoru není hlučná vzduch honící vrtule/ventilátor. Někdo mi tvrdil, že to je proto, že u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí, ovšem nechápu, proč by se stejný konstrukční uspořádání nedalo udělat u motoru vzadu. Přitom "zadomotorový" vzduchem chlazený tatry počínaje T-77 a konče T-613(T-700) byly známý svým luxusním a relativně tichým interiérem, takže bych to zase posunul někam mezi "urban legends" podobně jako ty koně, co se musejí zapřahat před vůz...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33935
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 18:49    Předmět: Citovat

Na Skode 105/120 je deformacna zona rovnaka ako pri modernych autach - od predneho narazniku po koniec motora Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7573
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 20:31    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
Jediná východní nelicenční auta s pohonem přední nápravy byly Wartburg a Trabant (a Barkas apod.)

Lada Samara. Ta byla venku dřív, než Fanouš.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 0:25    Předmět: Citovat

Samara sice byla bezlicenční, ale její přední náprava je opajcovaná píča na kapotě. A ani dederónský dvoutakty nebyly "vlastní konstrukce", ale vycházely z předválečný produkce DKW. Fanouš byl skutečně jedním z mála východoevropskejch typů, vyvinutej bez dalších pajců v hlavní konstrukci - měl třeba licenční chladič (ale to už měla Š120), licenční kotoučový brzdy, karbec a pozdějc i jednobodovej vstřik a další věci - všecko ale byly přiznaný a placený licence. Podvozek fanouše se dokonce ladil u Porsche.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7573
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 14:05    Předmět: Citovat

Licenčních tam bylo víc věcí, třeba pístní kroužky. U Porsche se ladilo především uložení motoru (což ovšem u předohrabu s nápravou souvisí), což se u Favouše opravdu povedlo; vedle řazení, to šlo krásně. Na to se měli jezdit žabožrouti koukat a učit se to.
Mám doma časopis Automobil z roku 1987, který je celý Fanoušovi věnován; velmi zajímavé čtení. Vývoj, jak jezdili tam či onde, jak makali o víkendu a podobně. V podmínkách socialistického hospodářství byl Fanouš téměř upletení biče z hovna a je obdivuhodné, co konstruktéři vydupali ze země.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4150

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 14:53    Předmět: Citovat

Myslíš ten Favorit, čo mal 548 zlepšení? Very Happy
https://youtu.be/e9wIsAu5-zg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 15:32    Předmět: Citovat

Ne, tenhle: https://www.youtube.com/watch?v=sa8sllg5KIU
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12063
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 15:34    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Myslíš ten Favorit, čo mal 548 zlepšení?

. . . a tady a tady a tady !
https://youtu.be/sa8sllg5KIU
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1621
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 18:17    Předmět: Citovat

Ekkar:
Když jseš tak moc na tu koncepci "všechno vzadu", doporučuju Enyaq.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2408

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 19:30    Předmět: Citovat

citace:
uprostřed nějaký tunel má, Vpředu na tom tunelu má řadicí páku. Proč je to tak i vzadu netuším
U mého tam vede výfuk.
citace:
u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí
U Fáva to soudruzi konstruktéři těžce pokadili, od nepaměti tou dvojitou přepážkou byl oddělený i vstup vzduchu do topení (Fiat 124,125..), ale několik moudrých lidí dalo hlavy dohromady a topení strčili přímo do motorového prostoru. Tak byli cestující ve Fávu odděleni od motoru jen 2mm plastu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17783
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po říjen 03 2022, 22:22    Předmět: Citovat

A nebyl taky na prvních Favořitech problém s celkovou pevností čumáku? Já jen že si pamatuju svolávačku, kdy se mezi příruby tlumičů dávala rozpěrná roura.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2408

PříspěvekZaslal: út říjen 04 2022, 11:46    Předmět: Citovat

O svolávačce nevím, ta rozpěra ale byla v prodeji jako tuningovej díl. (1).Vzhledem k celkové váze či hmotnosti auta to s tou tuhostí bylo dost slabé. Myslím, že na tátové oktávce byly plechy minimálně 2x tlustší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: út říjen 04 2022, 13:06    Předmět: Citovat

ransom napsal(a):
Hydrawerk napsal(a):

Proč vůbec škodovka používala motor vzadu?

Protože to je konstrukčně nejjednodušší. Motor vepředu potřebuje buď komplikovanější přední nápravu a homokineťáky, nebo kardanku a diferák za ní.
A nebyla zdaleka jediná. Když vynechám naše Tatrovky, tak namátkou Renault 8, Fiat 500, 600 a 850, NSU Prinz 4...


Ještě bych doplnil Záporožce, u nás se ale neprodával, jezdili s tím dederoni, vycházelo to z Prinze
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: st říjen 26 2022, 11:05    Předmět: Citovat

Nevíte, prosím, někdo, co je toto za výrobek z doby SSSR?
https://aukro.cz/nejake-elektronicke-zarizeni-vyrobeno-v-sssr-7019497685
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: st říjen 26 2022, 18:09    Předmět: Citovat

Diaľkový ovládač k autíčku. Keď si autíčko zapol, išlo vkuse vpred. Ak si zatlačil tlačítko na ovládači, autíčko začalo cúvať a zároveň zatáčať do strany, už sa nepamätám do ktorej. Je to cca 35-40 rokov dozadu, čo som sa s ním hrával. Do tej dierky išla zapichnúť anténa (drôt)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 107, 108, 109  Další
Strana 97 z 109

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund