Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zajímavé nabídky na Aukru, Bazoši apod. 1
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 107, 108, 109  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33927
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá září 30 2022, 14:02    Předmět: Citovat

Dutinky sam su, ale priamo v ramienku. Pri vymene sa prenoska len vytiahne a zasunie nova. Ale ked chces dat inu, potrebujes redukciu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: pá září 30 2022, 16:57    Předmět: Citovat

PotPalo napsal(a):
Na kolíky sa nič nepájkuje. Zvyčajne sú na káblikoch pripájkované dutinky, ktoré sa nasúvajú na kolíky. Aspoň všetky gramce čo som doteraz videl to tak mali.

Mluvím o té náhradě. Jestli dobře vidím, ten plošňáček se třemi kolíky pro zasunutí do tesláckého raménka je přímo pájený na čtyři vývody té čínské přenosky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: so říjen 01 2022, 13:23    Předmět: Citovat

To bych neřekl, ta redukce je normálně na vložku nastrčena - redukce má zřejmě z jedné strany čtyři dutinky, z druhé tři nástrčky, které jsou vhodně s těmi dutinkami proletovány.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7895
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: so říjen 01 2022, 22:43    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
No hlavne ta (Pozn.: Škoda) 105ka, to byl strasnej kram uz jako novy Very Happy

Proč vůbec škodovka používala motor vzadu (a pohon zadních kol) až do roku 1990?? Krásně to chytalo smyk, děda dělal se stodvácou kotrmelce někdy roku 1997. Děda se dožil roku 2017 (chodil po svých nohou ještě den před smrtí) a škodovka odjela na šrotiště roku 2008 (taky po vlastních kolech).
https://en.wikipedia.org/wiki/Rear-engine,_rear-wheel-drive_layout

Mám dojem, že ani v zemích socialistického bloku to nebylo běžné... Mnoho modelů mělo motor vepředu (a někdy i pohon předních kol.) Třeba Wartburg 353, Trabant 601, Moskvič 412, FSO Syrena, Dacia 1300, VAZ-2101...

_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33927
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 01 2022, 23:01    Předmět: Citovat

Nevedeli vyrobit homokineticky klb alebo co.
Dacia = licencia Renault.
VAZ = licencia Fiat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7895
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: so říjen 01 2022, 23:15    Předmět: Citovat

Asi jo. Je sranda, že Citröen uměl něco takovýho vyrobit v modelu, kterej se prodával v letech 1934 až 1957. https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Traction_Avant
Furt ale mohla škodovka nechat motor vpředu a pohon zadních kol, to by mělo přijatelné jízdní vlastnosti...

_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17775
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so říjen 01 2022, 23:16    Předmět: Citovat

Hydrawerk napsal(a):
Proč vůbec škodovka používala motor vzadu (a pohon zadních kol) až do roku 1990??

To nevíš? Soudruzi z východu poručili. Měl jsem příbuznýho ve vývoji v MB a možná že by ses divil, co bylo prototypů s motorem vpředu jak zadokolky tak předokolky. Jako kluk jsem se dokonce Škodou 740 povozil. Měla být nástupcem 1000 MB.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7895
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: so říjen 01 2022, 23:53    Předmět: Citovat

Vlastně jsem cosi takovýho slyšel... Ale stejně se auta s motorem vepředu v socialistických zemích vyráběla.
_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 1:30    Předmět: Citovat

Nesahejte mi na stodvácu. To bylo bomba auto. Jen motor mohla mít silnější. Motor vzadu je výhodný, protože zatěžuje hnanou nápravu. Vyjela skoro všude a nehrabala na každým kamínku jako Fávoš a pak další. Náhon vpředu je výhodný leda tak proto, že se dozadu vejde větší nákup z hypáče.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 6:32    Předmět: Citovat

Kremik napsal(a):
Motor vzadu je výhodný, protože zatěžuje hnanou nápravu.
To snad dělá i motor vpředu. Laughing Jistě, vzadu má výhodu při jízdě do kopce a hlavně v zimě. Jinak lidi mají opravdu radši kufr vzadu a ne vepředu. No a kam se potom ten motor dá rozumně dát? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31864
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 6:41    Předmět: Citovat

Když se optáte nějakýho "odborníka na dopravní prostředky", skoro každej vám bude tvrdit, že předohraby jsou lepší než zadokolky, protože koně se přeci taky zapřahají před vůz a ne za něj. Jenomže to je nesmysl už v principu - ten kůň vůči vozu není ve stejným vztahu, jako jeho přední hnaná náprava, ale jako jeho tažný vozidlo, třeba traktor. A u traktoru si nikdo nedovolí zpochybňovat fakt, že hlavní hnací kola jsou zadní - stejně jako kůň má silnější zadní nohy. Vůbec, v celý přírodě nikdy neuvidíte "předohrab" - všichni běhající nebo plavající živočichové, ať mají nohy nebo ploutve, mají "náhon na zadek" a pokud už jsou "4x4", tak "zadní náprava" přenáší neporovnatelně větší výkon než "přední". Prostě i v tomhle případě se nám NĚKDO snaží vnutit nepřirozenou skutečnost jako zákonitou a "lepší". Odůvodňujou to tím, že auta s předohrabem nemají snahu utíkat ze směru a jsou "autostabilní" neboli při puštění volantu se sama mají snahu vyrovnávat. Bohužel, to je výsledek nastavení takový nápravy, jejího zavěšení a odpružení - při odlišný geometrii a kinematice (dýlka ramen pák a nastavení tvrdosti pružení/tlumení) se přední hnaná náprava může chovat úplně jinak - neboli úplně nestabilně. Prostě každá náprava se může chovat různě podle nastavení, autostabilita není vlastnost každý předohrabový nápravy. Je to výsledek konstrukčního záměru - a to se zatajuje, naopak se lže o tom, že to je "přirozená vlastnost předohrabu". Není a nikdy nebyla.

Další důvod, proč jsou prosazovaný "autostabilní" předohraby je ten, že se tvrdí, že přetáčivej smyk, ke kterýmu mají větší sklon zadokolky a koncepce "všecko vzadu" tuplovaně, je mnohem nebezpečnější než smyk nedotáčivej - proč? Protože při nedotáčivým smyku auto směřuje po tečně ven z oblouku čumákem napřed, zatímco při přetáčivým se zhoupne dopředu bokem a má snahu při přidání plynu zatáčku víc zavírat a proti případný překážce se natáčet buď bokem, nebo zadkem - a náraz bokem auta nebo zádí je mnohem destruktivnější jak pro auto, tak i pro jeho posádku ve srovnání s nárazem čelním - na kterej jsou auta daleko líp připravený a mají v tom směru naprojektovaný části výrazně pohlcující nárazovou energii, zatímco zadek aboky jsou ve srovnání s čumákem prakticky bez ochrannejch zón.

Výrobci tvrdí, že učunit auta bezpečný v podobný míře jako jsou dneska zepředu = při čelním nárazu i pro eventuality nárazu ze všech ostatních směrů by vedlo k takovýmu prodražení konstrukce, že by takový auto nikdo nezaplatil. Fajn, proč to teda aspoň nezkusit? Zatím se o to dlouhodobě žádnej seriózní výrobce kromě určitý doby škodovky, folksvágenu a dneska už jenom Porsche nepokusil - krátkodobejch pokusů bylo víc, anglickej hillman nebo sovětskej záporožec například, i několik fiatů by se našlo, žádnej ale svým životem do 21. století nepokračoval. Namísto toho se prosadila koncepce "všecko dopředu", o který se začalo tvrdit, že "toto jest nejlepší" - ale co je na tom pravdy?

Faktem je, že auta "všecko vpředu" bez náhonu na zadní osu nemají uprostřed podlahy tunel pro kardan, takže jsou u nich konstrukčně jednodušší různý varianty kastlí - hatch, kombi, liftback, kabriolet, dodávka nebo pick-up. Zadní náprava může bejt jednodušší včetně do "U" vyhnutý, která dovoluje nízko uloženou celistvou ložnou plochu bez hrbů nad nápravou nebo kardanem a diferenciálem. Jenomže jízdní vlastnosti takovýho auta s hodně proměnlivým poměrem vzdáleností náprav od těžiště (podle místa uložení nákladu) jsou zase značně proměnlivý a nestálý. Navíc přední pneumatiky, nucený zároveň řídit = přenášet zatáčecí momenty a v tu samou dobu ještě i akcelerovat nebo brzdit se opotřebovávají podstatně rychlejším tempem, než když předek řídí a zadek pohání. Zase těžko popíratelnej fakt, o kterým se ale prakticky vůbec nediskutuje.

Navíc všecky předohraby mají (jak už tady někdo napsal) problémy s adhezí při akceleraci. To je prostá fyzika, která naopak velí mít "všecko vzadu" - protože prostě při akceleraci se těžiště posunuje dozadu a zadní náprava dostává lepší přítlak a tím i lepší přenos síly na silnici. Zkuste někdo tvrdit jako neoddiskutovatelnej a nepopiratelnej fakt, že "všecko vpředu" je lepší komukoliv, kdo se pohybuje ve světě formulovejch závodních speciálů nebo americkejch dragsterů - a ten se vám jen vysměje. Zkuste si představit monopost F1 v předohrabu, nebo stejnou koncepci uplatněnou na "top fuell" případně "top nitro" dragster. Nedokážete to. Ale všecky automobilky světa s výjimkou Porsche, Koenigseggu, Ferrari, Bugatti, Lamborghini nebo Pagani a ještě několika produkujícícch auta označovaný jako "supersporty" vám budou tvrdit opak ...

Tak a včíl ogaři můžete začít snášet klepy a plivat zlou slinu na škůdky se zadohrabákem. Jezdil jsem všecko možný, ale jako "řidičský auto" já označím jedině koncepci "všecko vzadu" ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 7:25    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...Faktem je, že auta "všecko vpředu" bez náhonu na zadní osu nemají uprostřed podlahy tunel ...
Když jsme měli wartburga, ještě toho starého hezkého, vpředu měl rovnou podlahu, vzadu dokonce prohlubeň. Teď jezdím renaultem thalií a ta uprostřed nějaký tunel má, Vpředu na tom tunelu má řadicí páku. Proč je to tak i vzadu netuším, asi skrz to vedou brzdové hadičky, hadička od nádrže. lanka od ruční brzdy nebo i něco dalšího, snad je to kvůli tuhosti samonosné karosérie. Wartburgy měly ještě poctivý rám.
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 9:16    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Kremik napsal(a):
Motor vzadu je výhodný, protože zatěžuje hnanou nápravu.
To snad dělá i motor vpředu. Laughing

Reagoval jsem na toto:
Hydrawerk napsal(a):
Furt ale mohla škodovka nechat motor vpředu a pohon zadních kol, to by mělo přijatelné jízdní vlastnosti..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1618
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 10:29    Předmět: Citovat

Hydrawerk napsal(a):

Proč vůbec škodovka používala motor vzadu?

Protože to je konstrukčně nejjednodušší. Motor vepředu potřebuje buď komplikovanější přední nápravu a homokineťáky, nebo kardanku a diferák za ní.
A nebyla zdaleka jediná. Když vynechám naše Tatrovky, tak namátkou Renault 8, Fiat 500, 600 a 850, NSU Prinz 4...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2022, 12:22    Předmět: Citovat

Jediná východní nelicenční auta s pohonem přední nápravy byly Wartburg a Trabant (a Barkas apod.).

V knížce V soukolí okřídleného šípu uvádí Ing. Hrdlička (šéfkonstruktér favorita), že v 60. letech by škodovka udělala líp, kdyby komplexně zmodernizovala octavii, než aby se pouštěla do vývoje 1000MB. Motor vzadu má totiž zásadní nevýhodu v tom, že se takové auto těžko dělá v provedení kombi, pick up atd.. A právě tyhle typy karoserie byly u octavií a 1202STW exportně úspěšné. Všechen tento export zavedením motoru vzadu padl.

Zadomotorové škodovky mají hlavní nevýhodu v hrozně mělkém a nepraktickém kufru. Možná mohli náhradní kolo umístit za zadní sedačky nebo k motoru, aby dno kufru sahalo až na spodek auta. Jinak byla stodvacítka, zejména v provedení M, překvapivě použitelné auto na to, že vycházela ještě z tisícovky.

Jinak další zajímavé zadomotorové auto, dokonce se vzduchem chlazeným motorem, byl Chevrolet Corvair.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 107, 108, 109  Další
Strana 96 z 109

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund