Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: ne únor 14 2021, 18:02 Předmět:
Viděl jsem ten podvozek s velkým proudovým motorem na vojenském letišti v ČB. Tahal to tahač tuším výroby Tatra, co normálně za přední podvozek tahá velká letadla, nic to s ním nedělalo.
Ale rachot to byl ohromný, žádné nízké otáčky, ten proud plynů doslova hrnul sníh i s povoleným ledem.
Výhoda byla i v tom, že to mohlo spalovat na hranu skladovatelnosti zestárlý kerosin, co do Migů kvůli bezpečnosti údajně už nesměl, což je pochopitelný - není to Čmelda za pár korun
V první polovině 80.let, ten dlouho skladovaný, NZ-tový kerosin po vypršení skladovatelnosti, útvaroví PHM-áci přímo z cisteren míchali 1:1 s klasickou naftou.
Prostě do nádrže v tankovišti autoparku, napustili z jedné cisterny 5m3 kerosinu, pak z jiné cisterny 5-6m3 nafty.
Vyjížděli to i tankisti, OT64 a BVP ve velkém tankovém útvaru na okraji ČB. Všude jinde /u nás v Žižkárně taky/ pak vejtřasky, malé skoty 65 a velké EC 15 a 50kVA, co byly naftové. Ty sloužily jen k napájení rušičů a kaskády RDM6 a RDM12.
Myslím si, že zainteresovaní důstojníci, se na těchto pololegálních handlech pakovali - nikdo nikdy u vojáků nedělal nic, co by mu nepřinášelo nějaký profit. Ostatně ani já ne, celé 2 roky.
Ostatně, útvarový PHM-ák tvrdil, že je v jeho příručce napsáno, že chemicky je letecký kerosin jen čistější, lehký petrolej s nějakým aditivem pro letecké motory.
Vojenské PV3S na něj mohly, klidně i na čistý, podle příslušné příručky standardně jezdit.
Tu příručku jsem pozorně študoval - to když nám kvůli bufíku chyběla nafta a bylo potřeba ji doplnit. Zpravidla až do poměru 3 díly nafty a 1 díl benzínu Normal - ušetřeným Normalem do elektrocentrál, páč jsme se vždy na někoho s větší centrálou připíchli.
Obvykle na centrálu R-140, která byla vždy poblíž, protože furt něco potřebovali, byl to dost poruchový krám.
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5172 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: po únor 15 2021, 11:06 Předmět:
U VÚ 3842 Přerov se do MiG 15 i MiG 21 tankoval Elerix . Za celé dva roky jsem neslyšel nic o leteckém petroleji nebo Kerosinu.. . VPD čistila PV3S s motorem z patnáctky který se ovládal z kabiny náklaďáku. Fungovalo to perfektně. Ale sundat v zimě plachty z mašin to neumělo . _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Tam mně něco neštymuje - na foto vidím: Tesla Karlín; 312A; 5.1.1950 a nějaké (zřejmě "výrobní") číslo.
Když zadám hledat: radio tesla 312a, tak najdu: Tesla 312A "Junior" - bakelitové radio, ovšem rok výroby: "Rok výroby/ Production: 1959/60 (Tesla Kolín, n.p.)".
V dalších odkazech je to stejné-podobné: Rok výroby/ Production: 1959/60 (Tesla Kolín, n.p.)
Pochybuji, že se v Tesle Pha - Karlín někdy nějaká rádia vyráběla. Před lety (konec 60.; 70.; atd.) v ní dělala má (stejně stará) sestřenka - v té době se tam vyráběly třeba "jazýčková relé".
Krabice není určitě od rádia! Co může pak znamenat to: 312A? _________________ Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Založen: Jun 21, 2008 Příspěvky: 8825 Bydliště: Valachy
Zaslal: út únor 16 2021, 16:52 Předmět:
Asi máš pravdu - ono je to v tom místě oloupané a já viděl (nwm proč?) ten Karlín
Ale s tím datem pravdu nemáš - spíš to bude 5.1.1960. Taky není pořádně poznat, jestli je to 5-ka, anebo 6-ka.
Bude to potom 5.1.1960 a je to z toho "Juniora" - to už odpovídá i době, kdy se vyráběly.
Takže krabice je skutečně od rádia - no, za dvě stovky, nekup to _________________ Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2015 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: pá únor 19 2021, 14:01 Předmět:
K Aukru mám praktický dotaz : Informaci o tom, že můj příhoz byl překonán, dostávám pouze na mail ? Pokud jsem on line na příslušné aukci, tak to nevidím ? Myslím poslední fázi, poslední minutu aukce. Díky.
Poslední minutu si to pravidelně refreshuju, takže když mě někdo přehodí, okamžitě to vidím. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2015 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: pá únor 19 2021, 14:21 Předmět:
Díky, takže na on line nic neuvidím.... Mohl bys mi prosím tedy poradit, jakým způsobem ten refresh děláš ? Také jsem uvažoval sledovat souběžně aukci a mail poštu, ale i to má pomalou odezvu.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7629 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá únor 19 2021, 14:28 Předmět:
Refresh děláš klávesou F5, vyzkoušej na libovolné stránce.
Taky jsem dělal to, že jsem měl na vedlejší záložce otevřenou stránku s příhozem před potvrzením - to, jak tam napíšeš částku, dáš přihodit a pak potvrdit. Tam jsem měl napsané celkem hausnumero a zbývalo kliknout na potvrdit. Vedle jsem stále pozoroval stránku s aukcí - F5 furt dokola. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Normálně kolečkem v prohlížeči vlevo nahoře - znovu načíst stránku, trvá to tak dvě vteřiny. Sledovat e-mail je podle mě zbytečné. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.