Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31989 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 12 2017, 13:25 Předmět:
Vzhledem k tomu, že PTC jsou kovokeramický odporový topný "tablety" vpájený mezi kovový meandrovitý "lamely" sloužící zároveň jako přívodní vodiče proudu i teplovyzařující (= v podstatě chladicí) profil, musel bys je znovu zapájet. Problém je v tom, že se vyrábějí pájením v tunelový peci plněný inertní atmosférou pomocí vysokotavný pájky = doma to na potřebnou teplotu ohřeješ jen těžko a když už se ti to podaří například autogenem, asi ti to shoří, protože všude kolem budeš mít normální vzduch s 1/5 obsahu kyslíku. Ty pájecí pece se plní redukční atmosférou vznikající nedokonalým spalováním zemního plynu pomocí niklovýho katalyzátoru a i když je v nich kolikrát teplota vyšší jak 1000°C, tak uvnitř právě díky tomu obsahu neoxidující atmosféry nic neshoří.
Já osobně můžu jedině doporučit kvůli zachování funkčnosti PTC článek neopravovat, ale vyměnit. Jedině tak si zachováš jeho potřebný účinky = rychlej ohřev vzduchu vháněnýho do interiéru auta i v okamžiku, kdy je motor auta těsně po startu ještě studenej až ledovej a chladicí kapalina nemá dostatečnou teplotu k tomu, aby topemí mohlo fungovat "normálním způsobem". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Opravoval som si to už na dvoch O2 r2006 a 2007. Pájkuje sa ovládacia elektronika, nie samotný článok PTC. Neskôr sa na faceliftoch už vyskytoval PTC bez elektroniky. Skutočne na elektronike stačí prespájkovať meracie SMD odpory, na ktorých od tepla vznikajú studené spoje. Prvá oktávka tak funguje s PTC už 2 roky a druhá rok. Pripoj sa diag na adresu 7D, naštartuj motor a daj testovať akčné členy. Ak je samotný článok PTC v poriadku (na 99%bude OK), nabehne ti odber okolo 75A a 1000W. Tak to potom vyber a prespájkuj všetky 4 SMD súčiastky, ktoré vyzerajú ako tá v červenom krúžku a PTC bude znovu fungovať.
Dakujem za radu. O to viac ma to tesi ze sa jedna o modul z mojho auta. Riesim to paralelne s opravou kurenia standartneho. Klapka sa pomaly postupne zatvara sama od seba.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31989 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 13 2017, 9:42 Předmět:
To není tak úplně pravda. Regulaci bez zásahu lidský ruky jenom na základě rozdílu požadovaný teploty a teploty v autě dělá ClimaTRONIC = plně automatická klima. ClimaTIC umí jen regulaci na základě požadovaný teploty v určitým rozmezí a skutečný teploty vzduchu vyfukovanýho z klimatizačního agregátu. Rozdíl je v umístění měřicího čidla - climaTRONIC má čidla minimálně 2, jedno je v "kapličce" palubní desky pod čelním sklem pod takovou rádoby čtvercovou krytkou, druhý je dole na tunelu u ručky, u vícezónovýho Climatronicu jsou ještě další čidla u zadních sedaček.
ClimaTIC má čidlo jen ve výdechu ze samotný klimy a knoflíkem se nastavuje ne přesná teplota (jako u climaTRONICU), ale dává se manuálně povel TOPIT vs. CHLADIT. Klima pak udržuje nastavenou teplotu výstupního vzduchu, ale sama už neumí udržovat nastavenou teplotu uvnitř auta. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ale je to úplne pravda - climatic MÁ aj jeden senzor teploty interiéru - Unventilated interior temperature sensor a servo funguje tak, ako som napísal. Mám aj také auto doma, tak viem, o čom píšem. Rozdiel oproti climatronicu je, že nie je duálna. Snímač interiérovej teploty je taká čierna čočka umiestnená medzi tlačítkami panelu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31989 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 13 2017, 11:15 Předmět:
Ale teď ještě doplň, pro kterej typ a modelovej ročník ta tvoje tabulka platí. Důvod je nasnadě - ti drevení a plechom obitý k0k0ti z Bolky und Vlkohradu "v rámci ekonomický optimalizace" učunili s klimatizacema za posledních cca 8-10 let takový výjeby, že už dávno Climatronic není Climatronic a stejně tak Climatic není Climatic. A navíc ještě klima se stejným jménem v ochcáfce není funkčně totožná se stejně pojmenovaným systémem ve fóbliji a liší se i od supa - o tvarovejch a rozměrovejch rozdílech ani nemluvím. Já například mám Cli matic model 2008 a žádný čidlo interiérový teploty nemám - jen termistor na výdechu přímo z agregátu. Klima udržuje na svým výstupu ovladačem nastavenou teplotu a basta, interiére poser se. Regulaci podle teploměrnýho čidla v introši umí v uvedeným modelovým roce až Climatronic. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR - octavie s climaticom mali tento snímač G56 v paneli začiatku výroby 02/2004 po november 2010 - na betón. Či climatic v tej novej verzii berie informáciu o teplote interiéri z inej jednotky, alebo ten snímač tam je len nie je zakreslený v schéme, alebo vôbec o nej nevie a klapka pracuje tak, ako si popísal, neviem. Chce to napichnúť na vag a pozrieť merané hodnoty, čo tam všetko je. Takú verziu som ale pod ruku ešte nedostal.
cabernet - ak máš PTC s tým plošákom, budeš mať verziu climaticu s interierovým snímačom teploty. Ročníky s novším climaticom mali PTC bez plošáku, ovládanú relátkami z RJ motra. Bez diag si ale asi neprdneš. Chce to napichnúť kúrenie/klímu a sledovať, čo sa deje a prečo sa deje, keď ti tú klapku zatvára.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.