Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ventilky TPMS
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4486
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 12:22    Předmět: Ventilky TPMS Citovat

Už po druhé se při přezouvání stalo, že se poškodil ventilek TPMS. Poprvé to byla jednoznačná chyba gumaře. Teď se ventilek rozpadl na dvě části. Jeden kus ventilek a druhý elektronika. Nový stojí necelých 1800,-Kč a tahle vymoženost při té ceně se mi přestává líbit. Zvlášť při představě, že za 2-3 roky budu muset koupit 4 kvůli vybitým baterkám. Celý život jsem to nepotřeboval a myslím, že se bych se bez toho klidně oběšel i dál.
Na obrázku je celá elektronika, kde je vidět, že celé to má na starosti jeden IO s označením ZA603286M13. Napadla mě taková hříšná myšlenka nějak tomu čidlu vnutit, že tlak je OK a mít elektroniku někde v přihrádce v krabičce. Jenže jsem nenašel žádné údaje, ale třeba jen neumím hledat.
Neřešil někdo podobný problém, nebo není jiný nápad co s tím?



cidlo.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  cidlo.jpg
 Velikost:  85.37 kB
 Staženo:  222 krát


_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.


Naposledy upravil hafca dne st říjen 25 2017, 15:34, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 15:22    Předmět: Citovat

Když už to máš, tak proč ten tlak nemít online? Zdá se mi, že se auto divně zhouplo, tak se podívám na tlaky v kolech (v kPa) a buď jsem klidný nebo reaguji.
Kdysi jsem taky pindal, ale už jsem si na to zvykl, i když to byla pálka navíc, protože mám dvoje kola + čidla za podobnou cenu (moje vypadá viz. obrázek). Ty asi přehazuješ dvoje pneu na jedny disky? Ta elektronika by se dala při nejhorším přilepit na ten disk.
Taky stále koluje historka, že jeden všechny čidla strčil do rezervy, aby měl klid, asi si z ní udělal štěrkátko. Mám snímač u každého kola, tak je otázka, jestli by to z kufru dosáhlo a nedělalo paseku, protože po výměně kol ty čidla musím spárovat (viz. aktivátor).



cidlo.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  cidlo.jpg
 Velikost:  28.37 kB
 Staženo:  185 krát


aktivator.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  aktivator.jpg
 Velikost:  40.57 kB
 Staženo:  225 krát


_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4486
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 15:47    Předmět: Citovat

Koukám, že už blbnu, nedal jsem do úvodu fotku elektroniky. Embarassed
Já mám čidla co jsou na obrázku. S tím přiepení to není až tak špatný nápad. Jenže nevím jak to přesně funguje. Na fotce jsou vidět 3 otvory. Dva vedle sebe je baterka CR2030. Ten třetí kontakt je spojený s tím hliníkovým kouskem v plastu. Když to ovšem měřím proti tělu ventilku, tak to propojené není. Přitom to vypadá jako z jednoho kusu. Nevím, jestli to má být něco jako anténa a je to slisované přes nějakou izolaci.



tpms-trw-oe.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  tpms-trw-oe.jpg
 Velikost:  19.24 kB
 Staženo:  195 krát


_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 17:58    Předmět: Citovat

Mě se zdá, že tam vidím segerovku, takže ten ventilek půjde oddělit od toho samotného čidla.
Já mám ventilek s tím čidlem spojený kloubem, což u tebe nevypadá. To bude problém pro manipulaci při přehazování pneu, bude stačit o to čidlo zavadit a ten plast praskne.
Anténu bych tipoval na plošňáku, jako mám já.



ele-vent.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  ele-vent.jpg
 Velikost:  46.78 kB
 Staženo:  209 krát


_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4486
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 18:17    Předmět: Citovat

Není to segrovka, je to druhý konec ventilku. Je to celé jeden kus, který je tím koncem co vypadá jak segrovka zastříknutý v tom plastu. Je to nedělitelné a celé i s plastem na pevno. Jako anténa je tam s největší pravděpodobností ten třetí vývod, vede k němu cestička od odporu.
_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 19:21    Předmět: Citovat

Já už taky koketoval s myšlenkou jak to oblbnout. S pomocí této stránky jsem úspěšně postavil druhý přijímač ke své meteostanici a na podobném principu by se dalo odposlechnout vysílání ze všech ventilků, nacpat je do MCU (schválně nepíšu arduino) a potom v pravidelném intervalu vysílat z krabičky zapíchnuté třeba do zapalovače.
Myšlenka myslím hezká, k realizaci jsem se ještě nedostal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 19:36    Předmět: Citovat

Toto je jedna z najprrij.... eu vychytavok, ktoru niektore automobilky s chutou vyuzili. V pripade, že auto nema 8 pamati na kolesa, tak aj pri kompletnej sade zimnych kolies je potrebne na diagnostiku do servisu na jesen a na jar.
Napr. taky koncern vw dokaze eu danu presnost merania stale dosiahnut zo snimacov abs.

Ked su tie auta take lacne, niekde treba zakaznikovi pustit zilou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenys



Založen: Feb 11, 2008
Příspěvky: 2120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 19:36    Předmět: Citovat

Asi OT, ale když už se tu řeší hlídání tlaku v kolech, tak bych se chtěl zeptat, jak je udělané hlídání tlaku u Fábie ll 1,2 TSi. Ve ventilcích to nebude, mám jinou sadu zimních kol, nechanou dělat jinde než v autorizovaném servisu, bez nějakého spárování to normálně funguje. Jaký může být jiný systém hlídání?

Děkuji.

_________________
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Smile Co vás nezabije, to vás posílí Smile Jenys Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 19:39    Předmět: Citovat

Může být systém nepřímého měření přes ABS a nebo si auto dokáže samo vyhledat a uložit vysílače.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 19:44    Předmět: Citovat

@hafca: Aha, už to chápu.
U mě se díky tomu kloubu čidlo co nejvíc přitlačí k disku a poloha se zajistí dotažením matice ventilku, takže to moc do prostoru netrčí, ale nejezdím na přehazování pneu.
Píšeš taky o bateriích, z toho mám taky obavu, ale budu je měnit. Sice to prej bez mírné destrukce vyloupnout nejde, ale potom to klidně zaliju tavným lepidlem (nebo něčím jiným) a pár let to zase vydrží.
Já bych pneu vypustil, nějakým dřevěným šprajcem bych si udělal místo a to čidlo bych zkusil něčím nalepit na disk. Akorát co použít, zkusil bych silikon.

@xmurgi: U Oplu stačí mít ke spárování aktivátor viz. mé video.

_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 19:49    Předmět: Citovat

Jenys napsal(a):
Asi OT, ale když už se tu řeší hlídání tlaku v kolech, tak bych se chtěl zeptat, jak je udělané hlídání tlaku u Fábie ll 1,2 TSi. Ve ventilcích to nebude, mám jinou sadu zimních kol, nechanou dělat jinde než v autorizovaném servisu, bez nějakého spárování to normálně funguje. Jaký může být jiný systém hlídání?

Děkuji.


Ako som spomenul vyssie, koncern pouzil modifikovaný algoritmus vyhodnotenia otacok kolies zo snimacov abs. Pozadovanu presnost dosiahol bez elektroniky v diskoch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 19:52    Předmět: Citovat

Jak už jsem napsal, mě ty čidla vyhovují. Nikdy jsem nebyl pedant na dohušťování a kontrolu tlaku v pneu. Nyní ty tlaky vidím online, takže stačí vzít kompresorek a podle čidel dohustit.
_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenys



Založen: Feb 11, 2008
Příspěvky: 2120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 20:17    Předmět: Citovat

xmurgi: Díky za odpověď, bylo mi právě divné jak to funguje, ale funguje to dobře. Pozná to i menší tlak v kole, tak asi o 50kPa.
_________________
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Smile Co vás nezabije, to vás posílí Smile Jenys Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 21:16    Předmět: Citovat

No úžasný - aby to poznalo "už" o půl baru menší tlak. Jsem rád, že takovouhle kravinu v autě nemám a radši to každejch 14 dní změřim. Doufám že to idioti uzákoněj do všech aut... Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 21:34    Předmět: Citovat

Od listopadu 2014 musí mít nějakou variantu (přímé - nepřímé měření) všechny vyrobené nebo dovezené vozy v/do EU. A jakých půl baru, mě to měří to v jednotkách kPa.


tlak_pneu.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  tlak_pneu.jpg
 Velikost:  37.94 kB
 Staženo:  185 krát


_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund