Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kapacita autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1346
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:19    Předmět: Citovat

Proč by měl být při napájení 12 volty menší odpor celé soustavy než při napájení 8 volty? malá nápověda 12/8 = 1,5
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 4738
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:23    Předmět: Citovat

U mého MB1000 byl doměček startéru, čelo motoru, z nemagnetické slitiny.
Ono to tak u motorů bývá Rolling Eyes

A proud startéru mi značně ovlivňoval zemní pásek u motoru Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1346
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:24    Předmět: Citovat

Oni totiž už u 1203 to dělali z hliníku


s1203.jpg
 Komentář:
 Velikost:  41.07 kB
 Zobrazeno:  38 krát

s1203.jpg




Naposledy upravil microlan dne pá říjen 27 2017, 12:25, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 24059
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:24    Předmět: Citovat

Ale kdes našel těch 8V? Tady vůbec nejde o napětí - tady se řeší o dvě různý baterky s několikanásobně odlišnou kapacitou - PROČ DO TOHO FURT MOTÁŠ NĚJAKÝ NAPĚTÍ? Já se ptám, jestli ses někdy setkal s tím, abys na startovacím obvodu běžnýho benzínovýho motoru něco změřil - a jestli chápeš, CO je v těch dvou případech (jednou baterka 40Ah a podruhý baterka 140-180Ah, prostě jednou obvyklá sériová z osobáku a podruhý "nějaká z náklaďáku") vlastně nejvíc odlišný?
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 4738
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:27    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Ale kdes našel těch 8V?

EKKAR napsal(a):
Celej agregát se při takovým startu musel klepat jak drahej pes - protože ta 180Ah baterka při zatížení šádynkovým startérem PAL Magneton 12V 1,2kW nejspíš prakticky neklesla s napětím jako by to udělala malá 40Ah (ta klesla klidně až na 8V) a startér jel opravdu na plný koule - a s motorem to muselo zaklepat jak s užíváním ...

Vycházíme z Tvých hodnot Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1346
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:31    Předmět: Citovat

Měl jsem na brzdě 10ky starterů na madarské stolici napájené 2 x 150 Ah, byly přtáhnuté takovým třmenem a brzdou šly úplně zastavit. 8 V jsme vzali jako napětí slabší baterky, v porovnání s velkou baterkou. A jak bobo pravdivě napsal poškodit to starter nemůže
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 24059
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:43    Předmět: Citovat

No a zrovna u tebe, Vašku, bych čekal, že si vzhledem ke svýmu věku a vzdělání uvědomíš právě ten největší rozdíl mezi oběma případama. Tam totiž vůbec nejde o napětí ...

Těch 8V jsem tam napsal víceméně jen proto, že to je nejmenší napěťová hranice, u který ještě bejvalo garantovaný, že obyčejný baterko-cívkový zapalování s mechanickým kontaktem ještě dodá dostatečně energetickou jiskru pro zapálení směsi. Při napětí pod 8V už to PAL Magneton = výrobce zapalování nezaručoval. My co jsme se babrali s nejrůznějšíma tyristorovýma a kondenzátorovýma zapalkama podle Amára nebo podle sborníku Urob si sám víme, že jakous-takous jiskru obvykle cívka dala i při 7V, respektive s měničovým kondenzátorovým zapalkem že to jiskřilo ještě při 4V - ale ne vždycky byl při startu ten pokles až tak výraznej. Přesto je ten váš výpočet "rozdíl v proudech je 1,5násobek" naprosto vedle jak ta jedle. A já jsem zvědavej, komu z vás ten nesmysl nejdřív dojde - respektive kdo z vás si jako první dojde změřit ten odpor startéru - protože až pak mu to možná docvakne ...

Ale sorry jako, doučovat vás tady základní věci z prvního nebo druhýho ročníku střední není můj úkol.

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 4738
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:49    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Zkusil sis někdy změřit STEJNOSMĚRNEJ ohmickej odpor samotnýho startéru? Nezměřil. A spočítal sis, o kolik se změní odpor vinutí jeho ohřátím z -20°C na třeba +120°C, když tady machruješ nárůstem odporu vlivem ohřátí?

Měří se průběh napětí a proudu.
A z -20C/+120C spadne proud o cca 40%, prostě když to budeš zkoušet několikrát, do zablokovaného startéru, tak půjde proud dolů a tím i záběrový moment.
Ale rozdíl mezi -20C/+10C cca 10% při prvním pokusu prakticky nepoznáš, při -20C je na tom baterka s vnitřním odporem mnohem hůř.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1346
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 12:55    Předmět: Citovat

No jo, multimetrem si to změř sám. Př zabržděným starteru na stolici je na svorkách 10V a proud do 200A, takže tak 50 mΩ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1095

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 13:01    Předmět: Citovat

Vida, první konkrétní (zajímavý) údaj. Jaký startér se měřil ( pro jaký typ auta ) ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1346
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 13:17    Předmět: Citovat

Ten co postnul danhard na obrázku, neměřil jsem ho já, ale kámoš v autoelektroservisu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 24059
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 13:25    Předmět: Citovat

2 jirkaTom - na konkrétním typu startéru příliš nezáleží, ony si jsou vlastnostma hodně blízký - pokud mají podobnej výkon a koncepci, tzn. musí se rozlišovat jen jestli se jedná o přímoběžnej nebo reduktorovej rychloběžnej startér - tam je rozdíl, samozřejmě. Ale rozdíly ve stejnosměrným odporu mezi starším přímoběžným startérem PAL, dederónským RFT z warťasu a třeba Magnetti Marelli z fiata ze stejný doby a s podobným výkonem budou minimální.

Ale Vašku, ty v tom posledním postu už jseš hoooodně blízko ...!!!

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1346
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 13:29    Předmět: Citovat

To snad tiše předpokládáme všichni, že vlivem vnitřního odporu baterie to napětí spadne (Na těch "kýžených 8V)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1095

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 13:31    Předmět: Citovat

Ptal jsem se pro jistotu, jestli se neměřilo nějaké "prdítko" do dnešních aut...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 4738
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 16:13    Předmět: Citovat

Ono to "prdítko" má díky redukci větší rozběhovej moment, takže trhá litinový skříně ostošest Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 5 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund