Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt říjen 26 2017, 17:51 Předmět: Motor sa dusi pri rozbiehani
Dnes sa mi pri rozbiehani na krizovatke stala neprijemna vec. Na jednotku som sa rozbehol, zaradil dvojku a pustal spojku, motor sa ale zacal dusit, az mi zdochol. Bol problem ho nastartovat, ale po par pokusoch sa podarilo. Na volnobeh bezal normalne. Nasledne mi pri rozbiehani zdochol znovu. Na tretikrat sa mi to uz podarilo - vytocil som ho asi do 3000, vtedy rozbeh prezil. Pri zaradeni dvojky v nizsich otackach trhal, vo vyssich bez problemov. Ked je auto rozbehnute, tak je vsetko OK. Isiel som aj kusok po dialnici, tam bol vykon bez problemov.
Domov som dosiel, ale kazdy rozbeh bol problemovy, motor sa musi poriadne vytocit, aby sa nezadusil. Co by to mohlo sposobovat?
Mazda 323 1998, motor je Z5 - benzin 1,5l, je tam viacbodove vstrekovanie a rozdelovac, v ktorom je zapalovaci modul.
Tipujem to na nejake cidlo. Diagnostiku skusim zajtra, nechcem sa tam rypat teraz po tme.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt říjen 26 2017, 18:59 Předmět:
Snímač teploty možná, chce to prověřit. A pak má dojem že japonci nepoužívají váhu vzduchu ale MAP senzor. Ten taky prověřit. Podle něj se dávkuje palivo (jako podle váhy vzduchu).
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt říjen 26 2017, 20:51 Předmět:
Ta bola pred par rokmi menena kvoli emisiam (motor isiel bez problemov). Najprv za nejaku nahradu, ta ale nevydrzala dlho (motor isiel stale bez problemov), tak sa menila znovu, tentokrat za originalnu.
Motor bol tento rok vonku, lebo sice isiel bez problemov, ale tiekol z neho olej vsetkymi stranami. Mozno sa pri tom nieco "nacalo" a teraz to odislo.
A čo filter paliva ? Je menený ? Tlak paliva je OK ? Mal som také prípady že motor neťahal dusil sa . Raz bol upchatý výfuk až mu chumáče trčaly s laufne . Kompresiu si nemeral že ? OBD to nemá ?
Skontroluj si tieto body:
Váha vzduchu pin 3B napetie pri voľnobehu 1-2,5V
Vstrekovacie ventily - po odpojení konektora 13,8Ohm (potom ešte doporučujem použiť fuel cleaner petrol STP)
Zapaľovanie (sviečky, trafo káble)
Filter vzduchu
Tlak paliva/regulátor tlaku systémový tlak 2,9-3,2bar čerpadlo 5-6,6bar
EVR tlaku paliva
Filter paliva
Výfukovú sústavu katalyzátor
Snímač uhlu kluky a vačky
RJ motora (pin 4I a kostra - nap.batérie zap. je vypnuté a odpojený konektor od RJ)
Pin 4B a kostra zapalovanie zapnuté - nap. batérie
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt říjen 26 2017, 21:40 Předmět:
Diagnostiku urobim zajtra, mam na to LED s odporom a kus drotu. Vyblika to 4-miestne OBD-II kody (ked som mal vadnu lambdu, tam tam bolo P0134 a P1170). Dufam, ze tam nejaky kod bude.
Upchaty vyfuk som uz mal (asi sa mi niekde podarilo zachytit a znicit tlmic, ale dodnes som nezistil kde a ako), vtedy to islo tazko do otacok, zvuk bol divny a hore kopcom som musel ist na nizsi stupen.
Palivom to nebude, to by pri vysokych otackach neslo.
Založen: Jan 06, 2005 Příspěvky: 122 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá říjen 27 2017, 7:14 Předmět:
Nejprve zkus zkontrolovat těsnost sacího traktu-gumové potrubí rádo praská a pak motor dělá psí kusy. Další problém může být ve ventilu volnoběhu jak je zaprasený tak auto nejde do otáček a motor netáhne. Pak to chce vyčistit váhu vzduchu a škrtící klapku, ale s váhou vzduchu velmi opatrně jinak dojde k poškození její aktivní vrstvy. A co svíčky kolik mají naběháno?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.