Založen: Jan 10, 2018 Příspěvky: 520 Bydliště: Olomoucký kraj
Zaslal: pá březen 23 2018, 12:32 Předmět:
V manuálu píšou "DOMEZOVACÍ" proud nabíječky 2,8A
Nevím co je domezovací proud, ale - nabíječka má 85W, to by při 4,6V mohlo dát špičkově i 18A!
Ono těch 60s bude asi jen reklamní trik, zřejmě to bude čas dobití při částečném vybití...
Každopádně je to skoro k ničemu, má to jen 200 otáček naprázdno bez regulace, žádné nastavení momentu, nemá to brzdu...
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: pá březen 23 2018, 19:36 Předmět:
Dřív se písmeno k používalo na malý hodnoty(dneska tam je p nebo n,nevim) jako se používá u odporů,teď se bude používat klasicky jako násobek.Snad by měl existovat 1k a 2k2(2200F) na 2V.
BTW.Mě by stačily nějaký 4F7-10F na 6.3V s malym svodem do zahradních světýlek místo akumulátorů.Ten plast je mizernej a nejde to rozdělávat donekonečna.
Založen: Dec 16, 2010 Příspěvky: 206 Bydliště: mezi HK a JC
Zaslal: ne březen 25 2018, 14:54 Předmět:
Ten rázový utahovák od parksidu mám doma od pátku a jsme z něho takovej rozpolcenej.
Na plechové ráfky na xsara picasso (90Nm utahovací moment) uplně v pohodě, párkrát si to kleplo a šroub byl venku.
Na ford galaxy s hlinikovými koly (utahovák 170Nm) se to snažilo marně. Pomohlo pouze povolení trhákem a znovu dotažení na předepsaný moment, pak to po chvilkovém trápení povolilo. Nevím jestli se ty šrouby do hliníku lépe zakousnou, ale na šroubu je ještě klasický půlkulatý profil (ne jako na těch novějších kde je už plochá podložka).
A dotahování mi, po porovnání s momenťákem, vyšlo zhruba na polovinu toho co mají napsáno.
Jo a ty ořechy taky nevypadají na kované, alespoň podle opotřebení při tom chvilkovém použití.
Takže pokud se rozsype ještě v záruce, tak se nebudu vůbec divit
Ale za ty prachy se prostě zázrak konat nemůže.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 25 2018, 16:33 Předmět:
Nevím jak Fovdíci nebo Žabožrouti obecně, ale koncern VW má na plecháče předepsaný hlavy šroubů/matice s půlkulovou dosedací plochou a na hlíny s plochou kuželovou - s tím, že ty kuželový jde používat i na plechový ráfky. Obvyklej dotahovací moment je 120Nm na 1 šroub bez rozdílu matroše ráfku. Majitel pneuservisu, kam obvykle jezdím, mi potvrdil, že to je kvůli NEzahryznutí se matek/šroubů do slitinovýho ráfku. Takže jestli máš na Fovdíku hlíny dotažený půlkulovýma hlavama/matkama, je možný, že se do hnilíku koušou a proto nejdou po určitý době ježdění povolit předepsaným momentem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 16, 2010 Příspěvky: 206 Bydliště: mezi HK a JC
Zaslal: ne březen 25 2018, 20:40 Předmět:
Na citroenu mám právě ty obojetný šrouby (jak půlkuláč pro plech (zimák), tak plochu podložku pro hliníky) a tam to běhá v pohodě.
Fordík asi v minulém století ještě nevěděl že tam má dát rovnou dosedací plochu s podložkou, tak tam je holt půlkuláč co drží jak židovská víra.
edit:
jdu hledat na netu jestli tam nemají být jiné šrouby, protože auto bylo holt těžce zánovní už při koupi, tak jestli tam někdo nedoprasil i šrouby které tam nemají být
edit2:
tak je to správně, do r.v.2000 pouze pevný šřoub, od r.v.2000 šroub s půlkulatou podložkou. Oboje polokoule má rádius 14mm a oboje je pro plechové i hliníkové disky.
Takže zítra letím na oblíbené vrakoviště prohrabat jim tam bednu se šrouby neboť za nový šroub 50Kč dávat nebudu.
Naposledy upravil AlesALF dne ne březen 25 2018, 21:21, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7503 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne březen 25 2018, 20:57 Předmět:
Mám Ford Fusion a na hlíny jsou matky s kuželovou plochou. Když jsem to koncem října chtěl povolit, myslel jsem, že vypustím duši... Na plechy jsou ty klasické půlkulaté, s tím problém nemívám.
Jo a ještě ty hlíny "přihnijou" k tomu středu, že je potřeba je vždycky povolit a normálně do nich kopnout ze strany, aby se to pustilo. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 25 2018, 21:33 Předmět:
Přireznutí hlín k náboji jde zabránit použitím NEMASTNEJCH konzervačně-protikorozních přípravků na plochu náboje. Ty se zároveň nesmějí dostat na závity šroubů - tam jedině jemnej drátěnej kartáč, ale jinak žádný mazadlo, ani šupinkovej grafit ne. Utahovací momenty jsou určený pro suchý nenamazaný závity. Ještě na starý šáde jsem si musel nechávat vyměnit šrouby v bubnech potom, co mi "dobrák" známej jako extra bonus namazal závity kolovejch šroubů Konkorem - a já si pak při přezouvání ručním fajfko-klíčem z vejbavy auta místo povolení kol ožvejkal matky do kulata. V servisu je museli naříznout flexou a ohřát autogenem, aby se daly sundat. Od tý doby si radši u každýho přezouvání jsem a buď si ho dělám sám, nebo se snažím v pneuservise asistovat. Nářadí z LIDLu bych si asi na věc takhle důležitou pro bezpečnost nekoupil. Když měním sám, šroubuju výhradně ručním nářadím bez vlastního pohonu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 783 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: ne březen 25 2018, 22:59 Předmět:
VW koncern má na všech ORIGINÁLNÍCH ráfcích hliníkách i plecháčích půlkulovou dosedací plochu, NIKDY nemá kuželovou. Kuželová je v případě použití neoriginálních ráfků a dodávaji se s nimi šrouby s kuželovou dosedací plochou. I nové vozy značky škoda mají půlkulovou dosedací plochu jak pro hliník tak pro plech.
Jinak všechny kola utahujeme utahovákem "na plno" s pomocí prodloužení omezujucí utahovací moment na 120nm. Hliníky vždy přetahujeme momeňtákem na předepsaný moment, u některých vozů i plecháče (transporter, galaxy atd.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 25 2018, 23:38 Předmět:
PCmaniac99 napsal(a):
VW koncern má na všech ORIGINÁLNÍCH ráfcích hliníkách i plecháčích půlkulovou dosedací plochu, NIKDY nemá kuželovou. Kuželová je v případě použití neoriginálních ráfků a dodávaji se s nimi šrouby s kuželovou dosedací plochou. I nové vozy značky škoda mají půlkulovou dosedací plochu jak pro hliník tak pro plech.
....
Asi jak v kterým roce. Já to mám tak jak jsem napsal vejš i napsaný přímo v návodu k autu - Roomster 1,4 benzín modelovej ročník 2008. Plechový disky půlkulový, slitinový kuželový s možností použít je i na plecháče. Z fabriky vyjel na originálních hlínách (je to označený i v tabulce kódů zvláštních vejbav) a má kuželový šrouby. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 3985 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út březen 27 2018, 20:14 Předmět:
Na hliníkové, pokud je nedělám sám předepsaným momentem, mám vždy problém. V servisu na přetažení pneumatickým utahovákem asi moc nehledí. Pořídil jsem si na to dlouhý klíč a k němu ořech z Goly přesně podle pojistného nástavce. Je to půlmetrová páka, dá se na ni šlápnout a s vypětím sil to nějak povolím. Co kdybych potřeboval sundat kolo někde na cestách? Ony ty moje kolečka jsou 235-60-16, potřebují na utažení 105nm a nějakým párátkem to nepovolím.
Atlan napsal(a):
Tusim myslel 105Nm.
Díky nevšiml jsem si čárky. Opraveno.
Naposledy upravil jjilek dne čt březen 29 2018, 13:30, celkově upraveno 1 krát.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.