Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Šalina na baterky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
patrikvarga



Založen: Apr 24, 2007
Příspěvky: 1122

PříspěvekZaslal: pá říjen 06 2017, 9:32    Předmět: Citovat

Už sa neviem dočkať, kedy bude niečo podobné na Slovensku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: pá říjen 06 2017, 9:39    Předmět: Citovat

Jo, v Brně by to taky bodlo. Zmizela by ta změť drátů nad hlavou a hlavně spousty sloupů. Celkově je to město takový čistší, bez drátů. Akorát tady se toho nedočkáme, ale možná tu budem mít ten hyperloop. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 06 2017, 12:26    Předmět: Citovat

Jó to by šlo, protinožci nám tu nakopou to lithium a budem jezdit o 106.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 8:38    Předmět: Citovat

V Severním Alžírsku je od Siemense systém přerušovaných středních kolejí. Prej to už docela funguje, o nákladovosti a spolehlivosti jednotlivých systémů se tu můžete pohádat.

Za mě každopádně na socku jebat, jezdím autem. S motorem s vnitřním spalováním samozřejmě Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4013
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 9:52    Předmět: Citovat

Na tento systém vyhrála Škoda Plzeň dodávku tramvají do Turecka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 10:38    Předmět: Citovat

Tak v Praze už jezdí. S nápisem Brno Very Happy
https://pbs.twimg.com/media/DLxmw0LXcAAqyLB.jpg:large
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2120
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 11:24    Předmět: Citovat

Já v tom vidím budoucnost. Během jízdy na trati kde je trakce se dobyje a potom může zajet do okrajové části kam jezdili dřív pouze autobusy. Problém je ale v tom, že Lithium na baterie se bude těžit až v jakém si česku což je příliš daleko a tudíž bude strašně drahé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 11:27    Předmět: Citovat

No při tomdle provozu se teda dobyje určitě Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 11:31    Předmět: Citovat

Vydět vybrace vynutí vydlema, žrát přitom vyšně a dobýjet si tak energii - za tohle bych normálně už snad navrhoval BAN ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 12:40    Předmět: Citovat

šaliny jsou v Ostravě a Brně, jinde jsou tramvaje
a že na baterie ? nic až tak revolučního
https://auta-letadla-lode.heureka.cz/rappa-tramvaj-mluvici-cesky-se-zvukem-a-svetlem-cervena/#

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17682
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 14:16    Předmět: Citovat

A jste si pánové s tím nabíjením Lithiovek na zastávkách tak jistí? Já že jsem kdysi četl v nějakým dopravním časopise o setrvačníkovým zásobníku energie pro tramvaje. V podlaze vozidla byly čtyři 1,5 m v průměru protiběžný setrváky a na každý zastávce se znova 2-3 minuty roztáčely.
A mysím, že to byl zrovna Siemens, kdo s tím laboroval. Ale faktem je, že to bylo v dobách, co Bateria Slaný dělala jenom tužku NiCd 450 a dvoutužku NiCd 900 a lithium byl téměř bezvýznamnej prvek v Mendeleevtable Wink

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7400

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 15:05    Předmět: Citovat

Siemens taky laboroval s baterií kondenzátorů, kam se rekuperovalo a pak se to spotřebovalo při rozjezdu. Taky se to moc neujalo. Normální tramvaj rekuperuje do troleje a pokud je v dané sekci jiná, tak se to spotřebuje, jinak to jde do odporů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9757
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 15:27    Předmět: Citovat

Nevím jak teď, ale co jsem slyšel, tak v ČR na rekuperační brždění nebyly podmínky (terénní a rozvody), tak se u strojů, co ji uměly nesměla používat (měnírny na to musely být stavěné a na trati musel být např. vratný vůz ,co vyjížděl kopec , se kterýho se sjíždělo při brždění rekuperací). Tak se brzdilo do mařících odporů na střeše. Jak je to teď a od kdy je to jinak už nevím. Ty informace jsou asi přes 10-let starý.
Mě osobně přijde koncept vozidla, který se snaží energii na (třeba) čtvrt hodiny jízdy načerpat za 3 minuty stání na zastávce, podivný - Zaparkovat, zastykovat na trolej a nabíjet - potom odstykovat a dál jet. K dobru je nabíjení na konečných, kde je třeba 10-minutový obratiště.
Vědcové by měli spíš zamakat na palivových článcích na běžný "materiály" (třeba líh, či cukr) - už jsou potřeba jako sůl. To by koncept elektromobilizmu dostal jiný, a smysluplnější rozměr (o kapesních jaderných reaktorech se nebavím - to je příliš sci-fi)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 16:38    Předmět: Citovat

Palivový články tohoto výkonu jsou taky sci-fi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7400

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 16:51    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
Nevím jak teď, ale co jsem slyšel, tak v ČR na rekuperační brždění nebyly podmínky (terénní a rozvody), tak se u strojů, co ji uměly nesměla používat (měnírny na to musely být stavěné a na trati musel být např. vratný vůz ,co vyjížděl kopec , se kterýho se sjíždělo při brždění rekuperací). Tak se brzdilo do mařících odporů na střeše. Jak je to teď a od kdy je to jinak už nevím. Ty informace jsou asi přes 10-let starý.
Vzhledem k tomu, že v Praze už dneska umí rekuperovat naprostá většina tramvají (všechny modernizované T3.RP, KT8D5N a samozřejmě nové 14T a 15T), tak už se modernizovala i síť. Ale rekuperuje se stále jen v rámci části sítě, přes měnírnu se nic zpět nevrací. Takže pokud není v daném úseku jiný vůz, který spotřebovává, použije se přebytečná energie jen k napájení samotného vozu a zbytek se zmaří v odporech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund