Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8975 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá říjen 06 2017, 9:39 Předmět:
Jo, v Brně by to taky bodlo. Zmizela by ta změť drátů nad hlavou a hlavně spousty sloupů. Celkově je to město takový čistší, bez drátů. Akorát tady se toho nedočkáme, ale možná tu budem mít ten hyperloop.
V Severním Alžírsku je od Siemense systém přerušovaných středních kolejí. Prej to už docela funguje, o nákladovosti a spolehlivosti jednotlivých systémů se tu můžete pohádat.
Za mě každopádně na socku jebat, jezdím autem. S motorem s vnitřním spalováním samozřejmě
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2120 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st říjen 11 2017, 11:24 Předmět:
Já v tom vidím budoucnost. Během jízdy na trati kde je trakce se dobyje a potom může zajet do okrajové části kam jezdili dřív pouze autobusy. Problém je ale v tom, že Lithium na baterie se bude těžit až v jakém si česku což je příliš daleko a tudíž bude strašně drahé.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 11 2017, 11:31 Předmět:
Vydět vybrace vynutí vydlema, žrát přitom vyšně a dobýjet si tak energii - za tohle bych normálně už snad navrhoval BAN ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17682 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt říjen 12 2017, 14:16 Předmět:
A jste si pánové s tím nabíjením Lithiovek na zastávkách tak jistí? Já že jsem kdysi četl v nějakým dopravním časopise o setrvačníkovým zásobníku energie pro tramvaje. V podlaze vozidla byly čtyři 1,5 m v průměru protiběžný setrváky a na každý zastávce se znova 2-3 minuty roztáčely.
A mysím, že to byl zrovna Siemens, kdo s tím laboroval. Ale faktem je, že to bylo v dobách, co Bateria Slaný dělala jenom tužku NiCd 450 a dvoutužku NiCd 900 a lithium byl téměř bezvýznamnej prvek v Mendeleevtable _________________ Jirka
Siemens taky laboroval s baterií kondenzátorů, kam se rekuperovalo a pak se to spotřebovalo při rozjezdu. Taky se to moc neujalo. Normální tramvaj rekuperuje do troleje a pokud je v dané sekci jiná, tak se to spotřebuje, jinak to jde do odporů.
Nevím jak teď, ale co jsem slyšel, tak v ČR na rekuperační brždění nebyly podmínky (terénní a rozvody), tak se u strojů, co ji uměly nesměla používat (měnírny na to musely být stavěné a na trati musel být např. vratný vůz ,co vyjížděl kopec , se kterýho se sjíždělo při brždění rekuperací). Tak se brzdilo do mařících odporů na střeše. Jak je to teď a od kdy je to jinak už nevím. Ty informace jsou asi přes 10-let starý.
Mě osobně přijde koncept vozidla, který se snaží energii na (třeba) čtvrt hodiny jízdy načerpat za 3 minuty stání na zastávce, podivný - Zaparkovat, zastykovat na trolej a nabíjet - potom odstykovat a dál jet. K dobru je nabíjení na konečných, kde je třeba 10-minutový obratiště.
Vědcové by měli spíš zamakat na palivových článcích na běžný "materiály" (třeba líh, či cukr) - už jsou potřeba jako sůl. To by koncept elektromobilizmu dostal jiný, a smysluplnější rozměr (o kapesních jaderných reaktorech se nebavím - to je příliš sci-fi)
Nevím jak teď, ale co jsem slyšel, tak v ČR na rekuperační brždění nebyly podmínky (terénní a rozvody), tak se u strojů, co ji uměly nesměla používat (měnírny na to musely být stavěné a na trati musel být např. vratný vůz ,co vyjížděl kopec , se kterýho se sjíždělo při brždění rekuperací). Tak se brzdilo do mařících odporů na střeše. Jak je to teď a od kdy je to jinak už nevím. Ty informace jsou asi přes 10-let starý.
Vzhledem k tomu, že v Praze už dneska umí rekuperovat naprostá většina tramvají (všechny modernizované T3.RP, KT8D5N a samozřejmě nové 14T a 15T), tak už se modernizovala i síť. Ale rekuperuje se stále jen v rámci části sítě, přes měnírnu se nic zpět nevrací. Takže pokud není v daném úseku jiný vůz, který spotřebovává, použije se přebytečná energie jen k napájení samotného vozu a zbytek se zmaří v odporech.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.