Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Šalina na baterky
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 8:27    Předmět: Šalina na baterky Citovat

Byl jsem teď na dovolené ve Španělsku a ve městě mě tam zaujalo zajímavý řešení šalin. Po většinu dráhy měla normálně trolej jako u nás, ale v historické části města jela bez ní. V každé zastávce byla dobíjecí stanice, kam se pantograf vždycky na chvíli připojil, jinak jezdila se zataženým. V zastávce stála třeba jen půl minuty, ale stejně se dobíjela. Zajímalo by mě, jak to mají řešený, že stačí i tak krátkej čas na dobití. Olovo tam asi nebude. Ví někdo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ohryzek36



Založen: Dec 24, 2008
Příspěvky: 2376
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 8:58    Předmět: Citovat

Jak je to u šalin nevím, ale ve Zlíně se od loňska testují parciální trolejbusy - tady jsou nějaké zkušenosti s provozem, prý používají "nano Lithium Titanate Battery" / nLTO.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 9:19    Předmět: Citovat

Tohle nic jiného než nějaká modifikace lithia nezvládne. I tak bude jistě životnost baterek přímo oslňující. A hlavně bude zajímavé, až nějaký tenhle elektrostroj někde havaruje tak, že to schytají články, ten fajrák bude jistě nezapomenutelný zážitek. Obdržel jsem z nejmenovaného zdroje informaci per huba, že alespoň co se některých elektroautobusů týče, crashtesty se dělají BEZ baterek, což mi přijde tak nějak poněkud zvláštní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 9:40    Předmět: Citovat

šaliny sice v Třinci nemáme ale zelené el.autobusy Solaris Urbino ano, mě by zajímalo či jízdou z kopce se baterky reciproče dobíjejí přes nějaké palubní dynamo nebo se pohonný motor přepne do funkce generátoru proudu ?
_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7815
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 9:53    Předmět: Citovat

Podobný systém se už leta používá u trolejbusů, minimálně v Plzni (ve Zlíně taky? To nevím jistě).
A chtějí jej zavést v případě obnovy trolejbusového provozu v Praze.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 10:12    Předmět: Citovat

V Praze se už trolejová trať staví v Prosecké ulici. Nebudou tam jezdit trolejbusy ale elektrobusy s pantografem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7815
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 10:27    Předmět: Citovat

FHonza- ale to je jen oblezlička kvůli dotacím.
Sejně to budou trolejbusy, ovšem EU přispívá jen na elektrobusy, tak se to pojmenovalo nějak ve smyslu: Elektrobus s úsekovým dobíjením.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 10:33    Předmět: Citovat

Zas když to nemá trolej všude, tak je to trolejbus nebo elektrobus ? Smile
S tou dotací jsem to netušil, vlastně je to spíš smutný než srandovní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7815
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 10:37    Předmět: Citovat

Pokud jsem tomu rozumněl dobře, tak je elektrobus takový samohyb, který funguje jen a jen na baterky.
Kdežto u toho kombinovaného provozu je možnost buď jet na baterky, nebo si cucat z troleje, přitom navíc dobíjet baterky.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 10:40    Předmět: Citovat

FHonza napsal(a):
Zas když to nemá trolej všude, tak je to trolejbus nebo elektrobus ?

Záleží, jak se to vypapíruje. Ve Zlíně třeba už leta jezdí trolejbusy, které nemají trolej všude, a jsou to opravdu trolejbusy. Čili drážní vozidlo, které například nemá SPZ. Jízda mimo trolej je "speciální použití drážního vozidla". Elektrobus bude pravděpodobně papírově jako obyčejný autobus.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt říjen 05 2017, 10:54    Předmět: Citovat

Schválně jsem kouknul do silničního zákonu a trolejbus je považován za motorové vozidlo. K řízení je potřeba kromě "průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla" i řidičské oprávnění D.

Takže se to vlastně pozná jednoduše. Stačí se zeptat řidiče jaký má papíry Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: pá říjen 06 2017, 8:20    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
... u trolejbusů, minimálně v Plzni ...

Tak to máš nepřesné informace.
V Plzni jezdí na některých linkách trolejbusy, co mají i spalovací motor. Takže např. v Černicích nastartuje, stahne sběrače a jede dál.
A zpátky u Olympie nastartuje, jede, na jedné zastávce v Černicích má takové "trychtýře" aby se mu sběrače trefily na troleje, jen pro jistotu koukne ze dveří a jde se dál, už na elektrický pohon.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: pá říjen 06 2017, 8:46    Předmět: Citovat

Ještě přidám fotku, zrovna v "nabíjecím doku" na zastávce.
O nano lithium titanátových baterkách jsem ještě neslyšel. Přečetl jsem si ten popis u trolejbusu a píšou prý 16 000 cyklů do plnýho vybití. Akorát neuvádí vybíjecí, ani nabíjecí proudy, pro těch 16 000 cyklů. Ale zdá se to docela v pohodě. Jen mají menší energetickou hustotu, škoda.



tram2.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  tram2.jpg
 Velikost:  143.41 kB
 Staženo:  103 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: pá říjen 06 2017, 9:07    Předmět: Citovat

Ty tramvaje to je fajn, bez drátů v historických částech. Ale ty segveje v pozadí,... to bych nakopal do těch líných zadků...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: pá říjen 06 2017, 9:18    Předmět: Citovat

Na těch tam jezdily skupiny turistů s průvodcem. Taky to nechápu, historický centrum nebylo tak velký, aby nešlo projít pěšky. Navíc na tom krámu stejně musíš dávat bacha na cestu a nestačíš koukat okolo. Ve výsledku jedeš jak idiot ve vláčku dalších idiotů a zastavíš jen tam, kde se rozhodne ten průvodce. Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund