Založen: Nov 23, 2007 Příspěvky: 919 Bydliště: Vážany
Zaslal: st říjen 25 2017, 9:53 Předmět: Kapacita autobaterie
Včera jsem slyšel rozhovor kamaráda automechanika se zákazníkem. Zákazník chtěl do Felicie autobaterii 60Ah. Kamarád mu to rozmlouval, že autobaterie tak velké kapacity ve Felicii nevydrží. Autobaterie 45Ah prý bude mít delší životnost než ta 60Ah. Taková je prý zkušenost.
Ptal jsem se ho, proč si to myslí.
Prý Felicie na tak velkou kapacitu není stavěná. Autobaterii 60Ah nenabije oproti 45Ah na 100% a tím, že je podnabitá bude mít nižší životnost.
Že na to má vliv vnitřní odpor baterie, teplota elektrolytu při nabíjení, výkon generátoru.
Tím, že podnabitá autobaterie bude mít nižší životnost je jasné. Ale proč by k tomu mělo docházet. Vždyť nabití baterie je dáno konečným napětím. Má automechanik pravdu?
Může mi to někdo objasnit? _________________ Hledám ideální řešení...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 25 2017, 10:11 Předmět:
Mechoš tomu rozumí jak koza náklaďáku. Samozřejmě je to pitomost, ta 66Ah baterka vydrží úplně stejně, spíš dýl. Teď jsem jen na mobilu z práce, večer doplním proč to tak je. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7918 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: st říjen 25 2017, 10:34 Předmět:
Ve Feldě mám 65A, byla starší z nějakého diesela a chodí tam už více jak 6 let bez problémů. A jak není Felda stavěná na větší kapacity? 12V je 12V. A kapacita? Přece po startu doplníš stejné množství energie které jsi startem spotřeboval ať je to 45Ah nebo 65Ah. Navíc tady je výhoda, že při delší jízdě a plném nabití máš věší zásobu. Někteří mechanici by se vážně měli věnovat tomu, čemu rozumí. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6569 Bydliště: Praha
Zaslal: st říjen 25 2017, 11:08 Předmět:
A navíc u vyšší kapacity akumulátoru dochází k menšímu proudovému zatížení na jednotku aktivní plochy desek, což se pozitivně projeví na životnosti. Že startovacímu akumulátoru dává největší kouř právě startování je bez diskuze.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7808 Bydliště: Brno
Zaslal: st říjen 25 2017, 11:13 Předmět:
Narazil jsem na toto tvrzení už vícekrát.
Spousta takových mechaniků říká, že Felda nedokáže nabít silnější baterku.
Prostě nechápou to, že alternátor svým Imax převyšuje všechny požadavky na nabíjení různých akumulátorů. Pokud dá 55A, tak by měl v pohodě nabíjet baterii 550 Ah (za předpokladu Inab= 0,1 C), ale samozřejmě za delší čas dokáže alternátor nabít i větší aku.
Osobně jsem ve Feldě měl aku 92 Ah (nějaká speciálka, údajně z Porsche Cayene, měla nebývale malé rozměry).
Dostal jsem ji od známého, vydržela přes dva roky, pak se vysypal článek. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7918 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: st říjen 25 2017, 11:14 Předmět:
Snad jen na doplnění, akumulátor s vyšší kapacitou může mít (nemusí) menší vnitřní odpor, což by mohlo být jako jediný argument s ohledem na nabíjecí soustavu vozidla. V praxi to je zanedbatelné. No a pak rozměry, do některých vozidel se 65Ah nevejde. Do Feldy ano. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6069 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: st říjen 25 2017, 12:11 Předmět:
Je to odborník, tak mu věřte Já bych ho ale poslal s takovým woodoo do zadnice, 45Ah je tam, protože je to nejmíň kvůli startovacímu proudu a tudíž také nejlevnější.
Miniaturizované baterky mají ale ošizené Pb konstrukce, tudíž jsou náchylnější na poškození, s životností to není výhra.
Dvakrát se mi stalo, že po servisu, kde byla manipulace s baterkou mě odešel krajní článek. Ztratil kapacitu, evidentně poškozená konstrukce desky od manipulace s vývodem.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15490 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st říjen 25 2017, 12:17 Předmět:
Menší vnitřní odpor baterie? Nabíjecí soustava je alternátor, diody a omezovač napětí bez toho, jaká je tam kapacita baterie. Menší kapacita baterie je dobitá rychleji, větší kapacita baterie je dobita na 100% prostě později i když z ní využiješ jen 60% a na těch 60% se dobije stejně rychle jako ta menší pro kterou je těch 65% kapacity větší baterie vlastně 100%.
Jediným omezením mohou být jen rozměry baterie a max. poloha plus a mínus.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9659 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st říjen 25 2017, 12:28 Předmět:
též si myslím že byl to spíš obchodník co chtěl zbavit se ležáku ze skladu,
to je normální, to se dělá, když není toal. papír nabídnu šmirglpapír _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Nov 23, 2007 Příspěvky: 919 Bydliště: Vážany
Zaslal: st říjen 25 2017, 12:30 Předmět:
Jedna varianta mě napadá.
Co když někdo jezdí velmi krátké vzdálenosti?
U 45Ah zjistí dříve, že je potřeba jí dobít bokem, protože se v autě nedobije.
U 65Ah zjistí později, že je vybitá.
To by znamenalo, že 65Ah aku by byla, teoreticky, za svou životnost delší dobu podbitá. _________________ Hledám ideální řešení...
Založen: Nov 23, 2007 Příspěvky: 919 Bydliště: Vážany
Zaslal: st říjen 25 2017, 12:38 Předmět:
Jinak obviňování z udání ležáku je v tomto případě úplně vedle. Na jeho obranu musím potvrdit, že je to velmi dobrý automechanik.
Spíš bych viděl problém jak objasnit, proč má takovou zkušenost s většími autobateriemi ve Feliciích. _________________ Hledám ideální řešení...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6569 Bydliště: Praha
Zaslal: st říjen 25 2017, 13:20 Předmět:
Ani jízdy na krátkou vzdálenost nemohou vést k nedobití aku, na start potřebuješ v extrému třeba 300A * 0.0014h (5 sekund) = 0.42Ah kapacity. Kdyby dával alternátor do baterky řekněme jen 20A, tak je to dobité za 1,5 minuty. A to jsou všechno hodnoty poněkud mimo, ve skutečnosti jsou startovací nároky menší a nabíjecí proud větší.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st říjen 25 2017, 13:32 Předmět:
Upřímně taky věřím tomu, že je lepší osadit do auta baterku co největší kapacity jaká se tam rozměrově vleze. Hlavně v zimě je to pak lepší. Do mé A4 B5 1.8 výrobce osazoval 44Ah, no já tam nacpal 72Ah...v zimě je to opravdu rozdíl.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Další
Strana 1 z 7
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.