Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Expanzka Fabia 1
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ferro0



Založen: May 31, 2011
Příspěvky: 635
Bydliště: Jablonecko

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 9:16    Předmět: Expanzka Fabia 1 Citovat

Zdravim,

nevite co zpusobuje po nastartovani za studena upozorneni na palubce a pipani, ze neni dostatecna hladina chladici kapaliny? Expanzku jsem vycistil redidlem a na chvili to pomohlo. Nakonec jsem zakoupil novou a zavada se po kratkem case znovu objevila. Chladici kapalina je nova. Ze by unik oleje do chladici soustavy? Pokud je kapalina zahrata - startovani motoru za tepla tak se nic na palubce nezobrazuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5202
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 10:05    Předmět: Citovat

skontroluj pripojovaci konektor, muze byt nejaky prechodak v kabelazi, jednickove fabie trpely na puchreni kabeloveho svazku v motorovem prostoru... je mozne ze merena velicina je na hrane tolerance a po zahrati kapaliny se zmeni...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3499
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 10:22    Předmět: Citovat

Způsobuje to prollínání oleje přes těsnění pod hlavou do chlazení.
Konečným řešením je výměna těsnění pod hlavou (případně srovnání hlavy), vyčištění chladicího systému a expanzky a nová náplň chladicí kapaliny.
Ale... pokud nejsou v chladicí kapalině na hladině v expanzce vidět mastné skvrny, můžeš zkusit zkalibrovat čidlo chladicí kapaliny - vytáhnout konektor z expanzky, nastartovat, nechat zapípat, zhasnout motor, připojit konektor zpět.
Nebo paralelně k čidlu připojit odpor 2k2 - 2k7. To je taková hodnota kdy ještě ŘJ pozná pokles hladiny pod elektrody. Pozor je to ale hodně nouzové řešení.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je to dočasné řešení a bude se to jen zhoršovat. Může to vydržet pár měsííců, rok nebo dva a pak stejně skončíš výměnou těsnění.
Takže se nechá vydržet třeba do výměny oleje a pak to (nechat) udělat vše najednou.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ferro0



Založen: May 31, 2011
Příspěvky: 635
Bydliště: Jablonecko

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 10:25    Předmět: Citovat

Jeden cas kdyz po nastartovani svitila na palubce kontrolka tak jsem to vyresil zapojenim rezistoru misto expanzky hodnoty nekolika KΩ. Takze svazek vodicu muzu vyloucit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ferro0



Založen: May 31, 2011
Příspěvky: 635
Bydliště: Jablonecko

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 10:36    Předmět: Citovat

Diky vyzkousim. Expanzka je cista, instalovana nova pred mesicem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 13:07    Předmět: Citovat

Zdánlivej nesmysl a naprostá pitomost - ale už několikrát se mi vyplatilo v podobnejch případech záhadnýho svícení kontrolkama brzd a motorovýho příslušenství podívat se na brzdovej spínač (!!!!!!) na pedálu.

Celej "ftip" tohohle zdánlivýho nesmyslu je totiž v tom, že na rozdíl od drtivý většiny týhle "chytrý" elektroniky má "moderní" brzdovej spínač jak přímý napojení na +12V od baterky jen přes pojistku, tak i stejně jako ten zbytek elektroniky potenciál "12V za klíčkem" - takže na brzdovým spínači jsou u moderních aut oba tyhle potenciály (nejen že svítí brzdovýma světlama, jak by se na takovej spínač slušelo, ale ještě "bonzuje" do ŘJ, že šlapete na brzdu - a ona začne automaticky ubírat dávku paliva nebo ji úplně zastaví, aby motor nepřemáhal zbytečně brzdy, vypne tempomat, pokud je zařazenej - atd), takže se taky klidně může stát, že do ŘJ proleze při špatným kontaktu nebo po nějakým svodu napětí, který tam normálně nemá co dělat - a nadělá akorát zmatek. Většinou se to vyřeší po výměně brzdovýho spínače za novej, s perfektníma kontaktama "kde to má kontaktit" a dobrým izolačním stavem tam, kde to má izolovat...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ferro0



Založen: May 31, 2011
Příspěvky: 635
Bydliště: Jablonecko

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 13:14    Předmět: Citovat

Brzdovej spinac byl menen asi pred rokem, kdy svitila kontrolka EPC a nesvitila brzdova svetla. Pred tydnem stejna zavada - kontrolka EPC svetla ale sviti.
VAG nasel zavadu 16955 - neverohodny signal. Po smazani zavady uz EPC nesviti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 13:23    Předmět: Citovat

Jo, pokud jsi seš 100%-ně jistej, že to spínačem není, nejsem proti. Já se setkal s případem, kdy "přes pult" v krámu s ND koupenej spínač se po půl roce rozsypal jako z Lega, protože byl z nějakýho nekvalitního plastu - buď v něm bylo moc recyklátu, nebo nebyly při tavení doplněný stabilizátory proti degradaci - a plast se rozsypal jako zvětralej trouch z vrbovýho pařezu ... jo -
a byl to výrobek "Starline", od tý doby mi taky nic s touhle značkou nesmí k autu blíž než na 5 metrů ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3499
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 13:49    Předmět: Citovat

Až na to, že brzdovej spínač u Fabie nemá s kontrol(k)ou chladicí kapaliny vůbec nic společnýho. Jeho probllém se projeví rozsvícením kontrolky EPC, lhostejno, zda brzdová světla nesvítí či svítí (častější problém) trvale.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 13:54    Předmět: Citovat

Viděl jsem fábuli, kde nepravidelně svítila kontrolka ABS - nepomohlo nic až výměna spínače. Další kus dokonce padal nepravidelně do nouzáku, ale "vrtulník" rozsvítil jen někdy - asi tak každej třetí pád do nouze. Těch signálů tam je moc a záleží na jejich vzájemný kombinaci s tím z brzdovýho spínače, jakou chybu to vykáže. Je to bohužel tak, ŽE DOSLOVA A DO PÍSMENE NIKDY NEVÍŠ ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3499
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: po září 25 2017, 14:00    Předmět: Citovat

Bavíme se o kontrolce chlazení.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2641

PříspěvekZaslal: út září 26 2017, 8:25    Předmět: Citovat

Původní závadu bych taky viděl na problém s těsněním pod hlavou. Předělat, vyčistit, vyměnit nádobku, doplnit novou CHK a jedemeeeee. Cena těsnění je zanedbatelná, ale měly by se vyměnit i šrouby - ty originální jsou už trochu dražší a chtělo by to i srovnat hlavu. S tím vyměnit i těsnění na ventilech.
Já jsem to absolvoval před dvěma lety, jenže při povolování jednoho šroubu držícího hlavu tento šroub praskl. Nakonec jsem šroub odvrtal, vyvložkoval a skoro dva roky to jede v pohodě. Ale nebyl to hezký pohled na kámoše, když mu ten šroub zůstal v ruce. A je to věc, které se bojím, když beru něco do opravy. Aby se mi to nerozsypalo pod rukama.

Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: út září 26 2017, 10:35    Předmět: Citovat

riesil som netesnost pod hlavou na fabii jednemu kamosovi (olej v chladiacej kvapaline, v expanzke olejova "vazelina"). motor OHV. Hlavu by som doporucoval zrovnat, a tiez urobit ventily, ked uz je hlava von z auta (repas hlavy stoji cca 70eur aj s ventilmi, potom este sa mozes rozhodnut, ci chces aj tlakovu skusku alebo nie - ja som nedal). Sruby som dal povodne (doporucuje sa dat nove), ceny tesneni su na fabiu zanedbatelne (pod hlavu, pod zvody), montazny postup najdes na nete. V principe, ked sa hlava montuje postupujes od stredu ku okrajom, a ked ju povolujes tak v opacne ("letokruhy"). Presne poradie srub najdes na nete, pokial si spravne spominam, tak na fabiu bol predpis - uvodny moment 25Nm a potom kazdu srubu este 2x po 90stupnov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út září 26 2017, 14:54    Předmět: Citovat

Ja to na 1,4 nemam lebo seat setril a zijem. Lenze ten motor co mas ty moze stratit vodu a potom bude problem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2641

PříspěvekZaslal: st září 27 2017, 6:26    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
... Lenze ten motor co mas ty moze stratit vodu a potom bude problem.


Jo, to se mi taky stalo, když jsem jezdil s odporem 21k namísto elektrod v nádobce s chladící kapalinou. No a pak jsem myslel že mě raní mrtvice, když jsem přijel z Prahy (140km) a v nádobce nebylo ani "ň" - praskl chladič. Naštěstí nejezdím jako hovado, nemusel jsem nikde čekat v koloně, tak se to tak nějak uchladilo asi tím zbytkem vody, co byl pod dírou.
Takže nedoporučuji to nechávat nějak vyhnít. Ono se to samo nezlepší.

Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund