Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31895 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 16 2017, 0:31 Předmět:
Bastlfanda napsal(a):
ok1hga: : "Při startování mi to nějak střílí asi do výfuku, nevíte, co dělám špatně?"
fredis: Kdo chce kam ... Tak buď té lásky a sděl nám blbcům s "ničím nepodloženýma teoriema", která přesně jednotka má tu nastavenou úroveň napětí (a jakou), kdy už nedovolí startéru, aby se roztočil ...
Běžně to má na starosti ŘJ motoru, u míň typů "komfortka". Obecně čím modernější auto, tím míň funkcí ovládá řidič tvrdě "napřímo" přes jednoduchý spínače a naopak víc a víc funkcí je řidičem ovládanýma prvkama jen požadováno kprovedení po ŘJ, který obsahujou výkonový spínače nebo aspoň blokovací obvody k funkcím. Už "stříkačkovej" favorit nešel nastartovat, když napětí na baterce při točení startérem spadlo pod cca 8,5V - napětí na baterce už nestačilo pro povolení ŘJ otevřít ventil ve vstřikovači nad škrticí klapkou. Jezdil jsem s jedním takovým od roku 2004 až do prosince 2009 a další 2 roky s ním ještě cestovali rodiče. Naprosto přesně vím, o čem píšu - když odmítal nastartovat i když ještě točil, stačilo k příslušnýmu pinu ŘJ motoru připojit klidně i jen "alarmovou" 12V baterku a motor najednou naskočil - protože najednou měla ŘJ dost vysoký napětí a otevřela vstřikovač a sepnula spínač pro zapaltrafo. Modernější auta mají i spínání startéru "přes ŘJ" a ne přímo od spínačky. Pak stačí desetina voltu pod nastavenou hranici a bez venkovního zdroje napětí si neškrtneš. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: po říjen 16 2017, 1:22 Předmět:
Souhlas, ale to je to, o čem jsem tu psal - že tyhle motory/řj jsou odběrově tak nenáročný, že se provozujou s aku za hranicí životnosti a pak tomu stačí málo, aby to bylo schopný fungovat, u lepších výbav jsou třeba i DC-DC měniče, apod. (natož s tim praštěnym start-stopem), ale stejně na to podpětí ty jednotky (resp.ty součástky v nich) často "umíraj" ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.