Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17797 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 15 2017, 21:54 Předmět:
Pěkný, ale ten plusovej bez izolace... Někde si štrejchnout o kostru a je vohňostroj.
Jinak taková perla. Kámoš tak dlouho nabíjel na letišti baterky do elektroletů až při odjezdu startér jen cvakal. Protože byl na letišti sám, tak vzal jeden asi z půlky vybitej LiPol tříčlánek 4,5Ah co má povolený odběr 45C (202A), narval jeho 4 mm banánky do svorek autobaterky a úplně normálně benzínovou Xsaru nakopnul.
Já jsem jednou v nouzi nakopnul dehtovýho Pažouta 405 19Ah baterkou do motorky. Baterka v autě byla tak vybitá, že potkávačky jen žhnuly, takže všechen proud dala ta 19Ah baterka. _________________ Jirka
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: ne září 17 2017, 9:51 Předmět:
O nějakym tom kapesním startovacím zdroji taky uvažuju, jen si řikam, kolik startů např. dehťáku těm baterkam dá tak na prdel, že už to nenastartuje ani malej benzín ...
Jinak kabely ála šňůra na prádlo jsou sice na dvě věci, ale nic se nemá přehánět ... Pořádný kabely v rukou někoho neznalýho dokážou nadělat pěknou paseku a navíc o to víc namáhaj zdrojovou soustavu "dárce" ... Taky jsem se takhle jednou nechal ukecat k připojení k mýmu 1.9 dehtu auto se dvěma aku ("vždyť jsou nový" ... njn, spíš nově zničený hlubokým vybitím...) a šestilitrovym motorem s kabelama na náklaďáky a i když ten šestilitr chytl, tak měl v pr... altík a muj altík to málem "vzalo s sebou" (už se z něj začínalo kouřit a napětí sotva 12V, přitom aku jsem měl nabitou (ta se už začínala taky hezky hřát...), takže ano, silný kabely, ale s ohledem na zdrojový soustavy aneb jak už tu někdo psal, zase ne za každou cenu nějaký "sado-maso" ...
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: po září 18 2017, 22:18 Předmět:
Tak nakonec jsem koupil na zkoušku nějakýho Vikinga, údajně 16,8Ah (takže taková "kapesní skoromotobaterka" ) a jsem na to fakt zvědavej ... Byl o něco levnější a i když se tváří "nabitěji" (s kompresůrkem, redukcema na USB i na NTB, ale samozřejmě na můj aktuálně pracovní tam neni, resp. je jen menší stejnýho typu, i když 19V to umí, resp. na prázdno něco přes 18,9V, ale s tim výkonem nevim nevim, při 12V na tom 2A výstupu naprázdno cca 12,4V a při připojení 20W halogenky to shazuje... ), provedení kabelů kupodivu relativně slušný (na svou velikost, průřez samozřejmě tak na desítky ampér, krátkodobě možná i těch plus mínus sto...otázkou je i to, co je v tý krabičce na + kabelu ... ), dokonce obě svorky propojený, nasazení konektoru taky neni jak nasazovat sondy do multimetru (masivnější), ale naprázdno to dává 11,5V, takže otázka, jak tvrdej zdroj to je a jestli nehrozí nějaká exploze ... Přemejšlim, jestli to "jen" podrobit nějakýmu důkladnějšímu měření nebo se tomu rovnou "podívat na zoubek", event. o těchhle "hračkách" založit vlastní téma ... Názory?
doktor365: Jak dlouho to máš a kolikrát jsi použil? Máš to nějak proměřený/důkladněji okouknutý?
edit: Jo a po připojení tý 20W halogenky na ty startovací vývody je pokles napětí asi 0,07V (na 11,43-44, nabito asi na třičtvrtě), další koumání příště ...
Já si to vždy půjčuji od kamaráda co má autoservis. Fáčko to nastartuje i když je baterka úplně mrtvá,že ani kontrolky nesvítily v zimě. C3 1.4 HDI taky. Ten kolega říkal,že když je baterka 100A tak to stačí na jeden start jenom. Má to už dva roky a je spokojený. Včera jsem si pořídil svůj zdroj. Ne že bych ho nějak potřeboval ,ale manželka jezdí do práce 2km a občas prostě auto stávkuje a to když to zrovna nejmíň potřebuješ,tak myslím ,že se využije nebo děti. V tý krabičce na kabelech je prý něco k ochraně kvůli přepólování. Mám tento,ještě jsem nezkoušel ,přivezl mi ho včera večer.
http://shop.elancar.cz/startovaci-zdroje-power-banky/dm-smart-box-q900-startovaci-box-q900-veestb-power-banka-14800mah-startovaci-proud-300a
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5166 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: so září 23 2017, 15:44 Předmět:
Pokud kontrolky ještě svítí, ale auto už nestartuje, neznamená to že aku by už motor nenatočil . Elektronika to hlídá a nedá šanci startéru aby se začal točit. Stačí připojit nabíječku a ihned to nastartuje! . Nabíječka dodá napětí a AKU, byť vybitý, proud. Několikrát vyzkoušeno na FI 1,4 MPi 50 kW. Jen to auto musí být v garáži.. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5166 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: so září 23 2017, 16:55 Předmět:
Jedno vím jistě a to je, že ta nabíječka by za pár vteřin ten akumulátor dobila jen stěží. Je to vyzkoušené a x krát prověřené nejen mnou. Při startu se hlídá pokles napětí a pokud je pod úrovní nastavenou v ŘJ, startér se nepohne .A já si pořád myslel, jak jsi se tu objevil, že víš všechno . _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: so září 23 2017, 17:11 Předmět:
fredis: Nemáš pravdu ... Natož u F1, u novějších (a "dospělejších") aut může jednotka aku odpojovat např. "komfortní" spotřebiče, ale to právě z důvodu, aby zbyla energie na to primární - start ... To bych spíš věřil tomu, že má ta aku tak vysokej vnitřní odpor (přitom nějakou kapacitu třeba ještě jo...), že pokles napětí ani pořádně nespojí 50-tku ... A těmhle autům ke startu stačí fakt málo, často i ta samotná nabitá motobaterka, takže jsou relativně často provozovaný s baterkama na pokraji životnosti, ne-li za ní ... (a tam to většinou i ty jednotky zkousnou, horší je to u aut, kde jsou jich desítky...) ...
A kdybys pravdu měl, tak by (aspoň ta moje nynější...) "startovací powerbanka" se svýma 11,5V nemusela pomoct, ale chystam se jí dát nějakej menší zátěžák na ropáku, kde nebude aku úplně v p... a měřit proud ... Zajímalo by mě, jestli ta powerbanka má nějakou svojí ochranu jako u těch méněampérových (i vícevoltových) výstupů, kde ale shazuje i 20W halogenka ... taky jsem zatim nezjišťoval, jestli je to počátečním odběrem nezahřátýho vlákna nebo shazuje fakt dřív než při 2A...
Jo a ještě jedna věc...Dal bych si pozor, jakou nabíječku na to startování připojuju, ne každá to zkousne ... Některý třeba "jen" vypálej vlastní pojistku nebo maj jiný ochrany, ale vzhledem k tomu, co vše se dá sehnat...
Naposledy upravil Bastlfanda dne so září 23 2017, 17:21, celkově upraveno 1 krát.
fredis: Myslím, že nic hlídané není. Co kdyby šlo o exponovanou chvíli: kapacita baterie na hranici - a např. chcíplý motor na přejezdu - a ono by to nestartovalo ?
No a právě jak říkáš: auto v garáži (tedy relativním teple), baterka hyn no a právě ta chvilka, než připojíš nabíječku a vlezeš do auta a zastartuješ stačí možná k tomu, aby se to uschopnilo ke startu ?
Jenom úvahy, nikdo neví všechno...
EDIT: až jsem to odpálil, tak vidím nový příspěvek od Bastlfanda... Tak sorry za sdělení v podstatě toho samého...
EDIT2:
Bastlfanda napsal(a):
............Jo a ještě jedna věc...Dal bych si pozor, jakou nabíječku na to startování připojuju, ne každá to zkousne ... Některý třeba "jen" vypálej vlastní pojistku nebo maj jiný ochrany, ale vzhledem k tomu, co vše se dá sehnat...
Souhlas a jenom dovětek: a také ne každé auto přežije připojení jakékoli nabíječky na baterku připojenou k autu...
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5166 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: so září 23 2017, 17:48 Předmět:
Máte pravdu. Nikdy jsem neměl ani auto, natož abych to co jsem napsal v praxi ověřil . Pište dál své ničím nepodložené teorie a sbírejte příspěvky o ničem . Už se k tomu vyjadřovat nebudu. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: ne září 24 2017, 9:08 Předmět:
ok1hga: : "Při startování mi to nějak střílí asi do výfuku, nevíte, co dělám špatně?"
fredis: Kdo chce kam ... Tak buď té lásky a sděl nám blbcům s "ničím nepodloženýma teoriema", která přesně jednotka má tu nastavenou úroveň napětí (a jakou), kdy už nedovolí startéru, aby se roztočil ...
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: po říjen 16 2017, 0:14 Předmět:
malá aktualizace - první zkouška "startpowerbanky" proběhla na uchlastaný patnáctistovce (moto s aku o podobný kapacitě jak ta powerbanka) a trošku jsem jí "potrápil" a vzala to statečně ... Se startérem točila "jak za mlada"(na samotnou aku už to jen tak "přehupovalo"...), sama o sobě se hřála mírně, ale kabely i s "krabičkou" na plusovym se zahřály "statečně" (přitom svorky ok, je fakt znát, že maj slušnou pružinu a propojení obou "kleštin"), až skoro lituju, že to nebyla úplně příhodná chvilka k tomu tam měřit i proudy...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.