Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st leden 13 2021, 15:45 Předmět:
Príliš ho ani nepodtáčam, to sa trasie na silentblokoch a karbonuje. Vytáčam ho, nie že nie, ale pri ustálenej jazde sa snažím držať v rozsahu 2000-2300ot., kým to je možné.
To že sa sústreďuje, to je dané elektronickým plynom a k tomu nejaká čakačka v riadiacom softvéri alebo pomalosť počítača, neviem. Aspoň môj trojvalec. Favorit (Forman, Fábia) s lankom, tam keď som šliapol, motor vytočil hneď. Resp. ja som mal už jednobod. Oneskorenie bolo dané len nasatím vzduchu. Keď som sadol do Fábie, kým som prešiel most, som ju zadusil štyrikrát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 13 2021, 18:41 Předmět:
workhard napsal(a):
Kolik to žere na těch 5000 otáček? To je jak japonská motorka
Kupodivu oba dva motory (1,2HTP i 1,4 16V) mají při maximálním výkonu skoro stejnou spotřebu - oba dva se v tu chvíli pohybujou na zhruba 8,5-9 litrech na 100km při jízdě na pětku, čímž je jasně popřený €urochujský dogma, že motory s menším počtem válců mají lepší účinnost, protože mají menší třecí ztráty, haťapka je přitom spíš na horní hranici tohohle intervalu. To dogma možná platí v labáku, ale v reálu, kdy se na jízdních odporech dnešních aut úplně nejvíc podílí aerodynamika a valivej odpor kol se třecí ztráty v motoru zase projevujou nejvíc v momentě, kdy auto stojí na volnoběh na místě - neboli v době, kterou hodně upřednostňoval starej evropskej měřicí cyklus - a jehož následkem jsou zase ty kurwítka typu stop-start atp ... Prostě v dnešní době je celá automobilní technika obrácená na hlavu, užitečný a lidem příjemný věci jsou na nátlak €urochujéristů bez sebemenší odborný zkušenosti rušený a nahrazovaný naprosto nesmyslnýma blbostma až kurwítkama. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st leden 13 2021, 19:36 Předmět:
Ja som si myslel, že je to dané tepelnými stratami. Nik sa nebude hádať, že V8 má vyššiu spotrebu ako štvorvalec a V12 ešte vyššiu, alebo že najlepšie z toho vyjde boxer s protibežnými piestami a tedy s dvomi kľukovkami, pretože nestráca teplo ochladzovaním o hlavu. Ja som to pochopil tak. Druhou stranou trojvalec potrebuje robustnejší zotrvačník, takže je výhodnejší pri ustálenej jazde, pri akcelerácii naopak stráca. Do toho porovnania ešte zahrň prevody + stály prevod.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st leden 13 2021, 22:03 Předmět:
To má horizontálny motor, ale dve hlavy. Tie motory majú svoje výhody i nevýhody. Áut s motormi s protibežnými piestami so spoločnou spaľovacou komorou (dva piesty pália proti sebe v jednej spoločnej komore) veľa nie je.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 14 2021, 0:36 Předmět:
Motor s protiběžnýma pístama není věc moc známá, asi nejvíc jich používali Rusi v tanku T-64, kde jím zkusili nahradit od války používanej dýzlovej 12-válec V-2 (a všecky jeho pozdější verze), vyvinutej před válkou ve spolupráci s Junkersem jako letadlovej motor na levný palivo = naftu. Takže zkusili udělat dvoutaktní protiběžnej 5-válec (10 pístů) v úpravě multifuel (neboli že sblafne všecko co hoří od lihu přes benzín, motorovou naftu a kerosin až po rostlinný oleje včetně všech možnejch jejich vzájemnejch směsí), jenže i když z něj brali výkon 700HP, nikdy se nestal tak spolehlivým, jako původem předválečnej V-2 (pozdější označení V-12, V-54/55 a pod). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt leden 14 2021, 14:08 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Kupodivu oba dva motory (1,2HTP i 1,4 16V) mají při maximálním výkonu skoro stejnou spotřebu - oba dva se v tu chvíli pohybujou na zhruba 8,5-9 litrech na 100km při jízdě na pětku, ... ...
Nezkoušel jsem to, protože už je to o papíry, ale velmi silně pochybuju, že při jízdě na plný plyn na pětku při maximálním výkonu, tedy asi při 5500 ot/min, tedy při nějakých cca 180-200 km/h bude 1,4 16V žrát devět litrů.
Můžeš to vyzkoušet na čtyřku Životnost motoru, který je pro dosažení maximálního výkonu nutno vytáčet na 5000 otáček, bude také diskutabilní. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 14 2021, 17:00 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Kupodivu oba dva motory (1,2HTP i 1,4 16V) mají při maximálním výkonu skoro stejnou spotřebu - oba dva se v tu chvíli pohybujou na zhruba 8,5-9 litrech na 100km při jízdě na pětku, ... ...
Nezkoušel jsem to, protože už je to o papíry, ale velmi silně pochybuju, že při jízdě na plný plyn na pětku při maximálním výkonu, tedy asi při 5500 ot/min, tedy při nějakých cca 180-200 km/h bude 1,4 16V žrát devět litrů.
1,4 16V nemá maximální výkon při 5500RPM, ale vrcholí kus od kusu někde v rozmezí 4500-5000RPM, na 5500RPM už zasahuje omezovač. HTP má nominálně maximum v 5000, omezovač na 6000. Třeba u fábule JEDNIČKY se až nad 5500 vyškrábalo jen provedení se 74kW - s odlehčeným klikovým mechanismem, většíma kanálama a ostrou vačkou, to mělo omezovač až na 6800. A to taky jako jediný dokázalo na maximálku "udělat" víc jak 200km/h, ostatní se na to kvůli kobinaci zpřevodování/omezovač/aeroodopor nedostanou, jenže pro všecky (i pro 74kW) je 200km/h už otáčkově za hranicí maximálního výkonu. Roomster 1,4 16V má papírový maximum 171km/h, s HTP 51kW dokonce jen 165km/h. Fábule II krátká i dlouhá (kupodivu bez rozdílu) s o dva zuby těžším diferákem má tuším 182km/h a 172km/h. S těma roomama to máme s kolegama z RC vyzkoušený na dálnici, kdy se jelo "hlava nehlava co to dá" (v Německu), že HTP room těžko vyleze nad 160 a já s BXW jsem udělal 171 podle GPS po hooodně dlouhým rozjezdu a jen díky volný silnici, jakýkoliv auto který tě zpomalí pod 150 znamená znovu dva kiláky rozjezdu ... Jedinej room kterej jde pravidleně na 200 a vejš je 1,6 16V se 77kW, ale za 12 litrů spotřeby (celej ten motor je značně nenažranej) a ještě 1,9TDi s čipem (nominálně má taky 77kW), aby se dokázal dostat nad původní omezovač, bez čipu se otáčkově zastaví těsně pod 200 na 196 GPS. V kastli fábule jdou oba určitě nad 200, ale jen těsně - zas zasáhne omezovač. Je to kvůli malejm kolům, protože room má třeba ve srovnání s ochcáfkou pro 16" kola povolenej profil jen 195/55 zatímco ofca má 195/65 a ty dva cenťáky na průměru jsou prostě citelně znát (třeba u toho motoru 1,9TDI, kterej má ofca i room stejnej). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt leden 14 2021, 17:21 Předmět:
workhard napsal(a):
Můžeš to vyzkoušet na čtyřku Životnost motoru, který je pro dosažení maximálního výkonu nutno vytáčet na 5000 otáček, bude také diskutabilní.
Na čtyřku bude auto zrychlovat, dokud nezasáhne omezovač. Na pětku při plném plynu a 120 km/h se ukazuje okamžitá spotřeba asi 12 l, při stoupající rychlosti spotřeba určitě klesat nebude.
Někde se psalo, že HTP i 1.4 ve škodovce při vysokejch otáčkách žerou tolik, protože přidávají benzín navíc pro ochlazování katalyzátoru, ale jestli je to pravda nevím.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 14 2021, 22:12 Předmět:
Atmosféry to nedělají, ale dělaly to 1,2TSI (ty byly 8V) při dálničních rychlostech, protože mají kat právě kvůli ekologii hned za svodama. Tam směs při vysokejch otáčkách hoří při tak vysoký teplotě a právě kvůli vysokýmu množství vejfukovýho plynu jde ze svodů tak dlouhej plamen, že by to vypálilo kat na šutr. Proto při překročení zhruba 3500RPM a držení těch otáček po delší jak nastavevenou dobu u nich začínala ŘJ obohacovat směs kvůli snížení teploty spalování - a spotřeba tak vylezla při dálniční jízdě až na 17-18 litrů. Při chvilkovým vytočení motoru to nedělalo, při dlouhodobým cestování dálniční rychlostí to bylo horší než trvalá regenerace DPF filtru. Modernější TSI s rozvodem hnaným řemenem a svodama integrovanýma v hlavě a tudíž ochlazovanýma chladicí kapalinou to už nepotřebujou, ty jsou tudíž úspornější, u starších to ale až do přehrátí softu na jinou verzi, která dává menší obohacení a tím nezvyšuje tolik spotřebu byla naprostá katastrofa, auta velikosti fábule/pola/ibizy žraly na dálnici víc jak americkej křižník s pěti-šestilitrovou V8... Ty úpravy softu se dělaly v rámci "svolávačky", na kterou nikdo auta nesvolával, ale práce dělaly značkový servisy skoro utajeně stejně jako se u 1,2TSI přidávala podložka pod tyčku regulace turba, majitel přijel do servisu na garančku a oni mu řekli, že tam má nějakou nespecifikovanou závadu, kterou mu ale v rámci záruky bezplatně odstraní, jen to bude trvat o hodinku dýl - a když si pak auto takoví majitelé odváželi, s hrůzou zjišťovali, že jim auto najednou nejede "tak vocpoda" jak byli zvyklí, jenomže jim nikdo neřek, že tím podtáčením si kurwí motor jako nikdy předtím (kvůli omezení rázů a tím i vytahování rozvodovýho řetězu se tou podložkou v regulaci turba i jiným softem uměle opožďoval nástup křivky výkonu a točivýho momentu až na hodnotu kolem 1800RPM, bez omezení nástupu plnicího tlaku byl ten oturbenej pidimotor schopnej dávat víc jak 2/3 maxima krouťáku už při 1200RPM a rozjížděl se i plně naloženej už na volnoběh - jen to strašně mlátilo a cukalo). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7546 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt leden 14 2021, 22:32 Předmět:
Inu, Das simply clever auto... Američan s pětilitrem (pravda, litrový výkon je ve srovnání s těmi TSI naprosto tragický) se na dálnici (a na 99% jinde) "dloube v nose". Co u toho zvedá spotřebu je město a rozjezdy. I s pětilitrem z kraje 90. let se "mimoměsto" dalo jet v klidu za deset, jedenáct litrů. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 14 2021, 23:14 Předmět:
Zcela výjimečně ti Hubertusi musím dát za pravdu - a k tomu výkonu vs. spotřeba si ještě přičti tu zásobu životnosti, když takovej V8 pětilitr jede 90 tacho na tempomat kopec nekopec a furt si přitom brumlá svejch 2000-2200 RPM ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.