Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 27, 28, 29  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2019, 7:39    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
auto jako takový by jelo dál, ale program v ŘJ to nedovolí. Stížnosti na tento stav nikoliv na lampárni, ale v Bruseli.

To by mě ale zajímalo, proč za tohle může Brusel, to si rád nechám vodborně vobjasnit.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2019, 8:27    Předmět: Citovat

Ekkare, to je celkem odlisny auto od auta. Me treba sprava napajeni pri klesajicim napeti zacne odpojovat postupne vsechno, co neni potreba (zacne topenim, nakonec vypina i navigaci a pristrojovku) tak, aby bezel motor (VW)... To je doprovazeno patricnou hlaskou na displeji.

Podobny chovani jsem je u M-B (CLK W209) - opet informuje ridice na displej a povypina bizuterii, aby dojel co nejdal..

Pokud baterka "klekne" (predpokladam, ze myslis to, ze je prerusena, nebo ma obrovskej vnitrni R), tak bych asi ani nechtel, aby to bezelo dal se vsim nefiltrovanym bordelem z altiku.
Radsi schluss nez shanet a menit treba ECU, nebo immo Smile

Jo, "zbytecnosti" jako treba vetrani a topeni v aute chci.. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2019, 14:30    Předmět: Citovat

Altík má pólových dvojíc viac, tak by som sa jeho produkcie asi nebál. Keď, tak ma opraví Ekkar, alebo niekto. Ale keby to bolo podľa jeho popisu, tak po vytočení motora do otáčok by sa malo všetko zobudiť, včetne predných svetiel (batéria ešte dožívala). A ono houby. Potom som ich vypol, mal som skôr. Motor 2-2,5 tis. ot. a bez blinkrov, potom i bez budíkov, až pa-pa.
Dúfam že som neočúdil ventily (chudobná zmes).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2019, 16:08    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Ekkare, to je celkem odlisny auto od auta. Me treba sprava napajeni pri klesajicim napeti zacne odpojovat postupne vsechno, co neni potreba (zacne topenim, nakonec vypina i navigaci a pristrojovku) tak, aby bezel motor (VW)... To je doprovazeno patricnou hlaskou na displeji.

Podobny chovani jsem je u M-B (CLK W209) - opet informuje ridice na displej a povypina bizuterii, aby dojel co nejdal..

...
Jo, "zbytecnosti" jako treba vetrani a topeni v aute chci.. Very Happy
On to právě Duvšan potvrdil, že mu to odcházelo "po kouskách" - a ty "zbytečnosti" jsem myslel EPS, ESC a tyhle "berličky pro nesvéprávný vopice za volantem". Výbava skutečně usnadňující život řidiče a nevotravující je užitečná, výbava omezující svéprávnost počínajíc Stop-Startem pokračujíc systémem udržování v pruhu peroucím se s řidičem v zatáčce o volant až po systém nouzovýho brždění aktivující se během zahájení předjížděcího manévru je podle mě vysoce nežádoucí. Všecko tohle by mělo jít uživatelsky trvale povypínat - klidně i s tím, že po vypnutí všech těch blbostí bude na palubce trvale svítit hrst kontrolek pro případ, aby varovaly eventuálního nežádoucího uživatele (chápej zloděje případně nepoučenou manželku) že "tohle auto ti žádnou berličkou prdel nezachrání". Prostě plánovitě odebírat člověku pravomoc na řízení vlastního majetku při zachování jeho plný odpovědnosti za následky případnejch nehod mi přijde jako šikana a nežádoucí zasahování do osobnostních a lidskejch práv.
Hubert_79 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
auto jako takový by jelo dál, ale program v ŘJ to nedovolí. Stížnosti na tento stav nikoliv na lampárni, ale v Bruseli.

To by mě ale zajímalo, proč za tohle může Brusel, to si rád nechám vodborně vobjasnit.
A vodkud vodjinud než z Brusele pocházejí všecky ty k0k0tský nařízení, že auta musejí mít povinně ESněco a USněco a automatický tohleto a támhleto a dalších milijón megapýčovin?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2019, 22:03    Předmět: Citovat

Kúp si starú plečku ako ja. Ja by som rád mal ABS (vie zachrániť život, v lepšom majetok; už ma viezlo na mokrom so zastávkou v jarku, inak by som búral, takže pre "prdel" to nie je), ďalej by som rád EBD. Autopilot podľa čiar na vozovke, udržiavač vzdialenosti od vozidla predomnou či cúvací senzor sa mi zdajú tiež ako dobrí pomocníci. Kým sme ľudia, budeme sa mýliť a i robiť hlúposti. A následky vedia byť hrozivé. Druhá časť asistentov je pre zvýšenie pohodlia. Preberáme jazdu po verejnej vozovke, nie na okruhu. Pravda od svojich tvorcov pýtajú istú inteligenciu, inak vedia naopak zabiť.

Ako je to s tým (samo)budením alternátora? Prečo mi to postupne chcíplo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 2:13    Předmět: Citovat

Motor je už druhá záležitosť. A automat niekto chváli a iný haní (ja mám manuál). Záleží i čo za auto si vyberieš. A ešte k tým asistentom. Nožom môžeš odrezať chlieb i prst. Oheň ťa v zime hreje a uvarí ti obed, alebo spáli barák. Spomenul som niečo o určitej inteligencii.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5211
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 7:28    Předmět: Citovat

Ano, naucis sa na vsetky tie vylepsovace stability, navigacie a dalsie capiny a potom ti da niekto do ruky staru fabiu bez vybavy a ty poriadne ani nebudes vediet kam sa strka klucik... Otupovanie ludstva...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 10:46    Předmět: Citovat

Ale otupení lidé bývají zpravidla šťastní Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 16:35    Předmět: Citovat

Ekkar stiahol posledný príspevok.

U rozumného vodiča možno ABS nikdy nepríde k slovu. Ale koľko takých máme na cestách?
Vždy a stále mám problém udržať rýchlosť. Idem rýchlejšie alebo pomalšie, kolíšem medzi tým. Snívam o jednoduchom tempomate, kde by som mal 50 a 90 a prepínal. Áno, potom v inom voze by mi to chýbalo.
Svetlá stále zapínam a vypínam manuálne, nedorábal som žiadnu automatiku. Práve preto, aby som si na ňu nezvykol a potom nezabúdal.
Vždy je niečo s niečím, výhody a nevýhody.
Keď je človek blb, nezachráni ho nijaká doplnková výbava. Ale keď si môžem pomôcť, tak prečo nie.
Áno sú veci, ktoré nechceme. Príklad je systém štart-stop. Ten by sa mal dať vypnúť natvrdo, čomu tak nie je. Hold, treba si zvyknúť pred každou jazdou siahnuť na tú páčku, alebo čo to tam je. Ja asi také auto mať nebudem.

Ako je to prosím s tým samo(ne)budením alternátora?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 17:55    Předmět: Citovat

ABS-ko nema s rozumom nic spolocne, clovek nema sancu ovladat prakticky hocijake cinnosti ci regulacie tak rychlo a ucinne, ako elektronika, a hocijako dobry a skuseny sofer mozem byt, uz sa mi parkrat stalo, ze po zaparkovani v prudsom kopci na farme v terene pocas par hodin napadlo kopec snehu a musel som ist nazad - s ABS-kom sa clovek moze spustit dole a brzdit a zaroven drzat smer, bezpecne, bez neho sa clovek spusti a bud brzdi prerusovane, co je velky problem pre rychle zrychlovanie dole kopcom, alebo pripadne z toho zrychlovania chyti stres, dupne na brzdu a skonci v priekope alebo na streche Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 19:43    Předmět: Citovat

Ten kopec je tak strmý, že to nejde ubrzdiť motorom?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 22:00    Předmět: Citovat

Ten kopec bol taky strmy a bolo tak smyklavo, ze auto zacalo krutit uz pri brzdeni motorom a tahalo ma zrovna do zrazu napravo - jedina sanca bolo spustit auto dole, a nemat ABS, tak nedam ruku do ohna za to, ako by to dopadlo, minimalne gate by som musel prezliekat Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6063
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so květen 18 2019, 22:04    Předmět: Citovat

Anebo se naučit jezdit Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne květen 19 2019, 10:56    Předmět: Citovat

Tak jsem si přečetl celé toto vlákno, uf... Smile Ač se s ledasčím úplně neztotožňuju, hezky se to čte.
Mé první auto byla Š100. Dva měsíce po získání ŘP jsem s ní havaroval, jí tak neskutečně klouzal zadek, to by mě nikdy nenapadlo. Boural bych asi i dřív, ale chvíli trvalo, než jsem ji aspoň trošku zpojízdnil. To je tak, když se dělá autoškola v Oktávce (1999), bez jediného smyku, a pak se sedne do "kila" Very Happy Vyleštil jsem svodidla, odřel jsem si celou levou stranu, ale auto po troše přemlouvání jelo dál. No nic, beru to jako součást autoškoly. Pak už jsem si to klouzání zadku užíval, uměla pištět gumama snad i ve 40km/h. Na kruháčích bývala legrace Smile Pak mi ji někdo ukrad, tak jsem měl několik Š105/120. Tohle auto mi naprosto vyhovovalo. Motor a náhon vzadu, ideální věc, jen kapku výkonnější kdyby bylo. Všichni dávno přesedlali na předohraby, a opravdu hrabali kde se dalo. 120 nehrabala, vyjela všechno. Přesto nikdo nechápal, proč v tom furt jezdím. Divné, ale budiž. Ovšem i 120 má své limity. Přestěhoval jsem se do míst, kde i ona mívala problém po dešti se dostat na silnici, natož v zimě. Jenže co místo ní??
Několik let jsem byl bez auta, když dojezdila a já nevěděl co místo ní. Taky jsem byl zhnusen naší legislativou, ale to je jiný příběh. Jezdil jsem jen pracovně s různými auty, samozřejmě předohraby. To se kolikkrát nerozjelo ani na rovině, stačila mokrá tráva a trošku měkkčí podloží. Jednou hráblo, už bylo v dolíku a konečná. A to nepatřím k těm, kteří jen trošku zapadnou a už lítá bláto na všechny strany. Ve škodovce jsem se naučil jezdit. Ta by ovšem v těchto chvílích normálně jela.
Postupně jsem upustil od představy, že budu mít škodovku, protože fakt nebylo co vybrat. No a když už, tak už, pořídil jsem si 4x4. Taky mi cvaknou všechny zámky, když ho zamykám, i ty zamknuté, okna nemají koncové spínače, motorek "točí" dokud tlačítko držím, zadní okno si občas jezdí jak chce, ale tyhle věci neřeším, protože vůči tomu ostatnímu jsou to prostě naprosté prkotiny. 4x4 doporučuju i Duvsanovi. Konečně mu to pojede, a na blbosti nebude mít myšlenky. Po zasněženém poli, do kopce, i s vozíkem - pojede. Ze škarpy ledas koho vytáhneš. Projel jsem i potokem, ač tedy nerad, myslel jsem že tam zapadnu, předemnou jely větší "děla", jeden tam propích gumu, ale objet to nebylo kudy. Projel jsem, jak kdyby tam žádný potok nebyl. Prostě paráda!
Samozřejmě i 4x4 má své limity, ale pokud záměrně nepojedeš nějaký drsnější terén, tak na ně moc nenarazíš. Velká vrstva bahna už problém je, nebo vrstva mokrého sněhu, pod ním trošku trávy a pod ní bahýnko, to už klouže. I zahrabat se dá. Ale já nemám uzávěrky difů a jestě jsem neobul MT gumy. I tak jsem se vždycky nějak vyhrabal. Offroaďáci projedou i tohle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: ne květen 19 2019, 11:10    Předmět: Citovat

No jasně, Duvsan si kvůli najetým 3000 km ročně bude kupovat 4x4, protože se mu jednou povedlo zahrabat fabii na sněhu. To už snad vyjde levněji jezdit taxíkem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 27, 28, 29  Další
Strana 17 z 29

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund