To mi neříkej, že tady máš vlákno o elektrovýbavě a ještě nemáš stažené schéma? Vše je tam popsané. Jen musíš vědět jestli máš jednotku CAN, nebo Lin
Jinak na použití staré stahovačky (ten plech s lanovody) bych byl velmi opatrný - moc to nevydrží a dříve či později v tom křupne (zejména pokud nebudeš mít automatický doraz) a nepůjde s tím hnout - velmi nepříjemná závada na dálnici.
Když už bych to bastlil, tak bych zainvestoval do nového mechanismu. Stačí Čína - na rozdíl od originálu z výroby to vydrží.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5912 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út duben 23 2019, 14:46 Předmět:
Mám komplet sťahovačku.
Auto je výbava Classic. Mám posilňovač riadenia a vyhrievané zadné sklo. To je asi všetko. Centrál a indikácia nedovretých dverí sú dorobené. Tak neviem, či to nejakú komfortku vôbec má. Moja predstava bola dve tlačítka, tie by cvakali relétkami a cez ne by šlo okno. Ale nechcem zničiť elektroniku sťahovačky, tak by som to radšej napojil nejak inteligentne. Odpojiť a vyviesť motor priamo bude plán B.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5912 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út duben 23 2019, 19:34 Předmět:
Tak sa podarilo. Akurát pre zadné dvere. Dúfam, že v tom nie je rozdiel. Vlákno je tu.
Ako že to mám zapojiť?
Motor mám takýto.
Šestica pinov vpravo je na kontakty prepínača v madle dverí spolujazdca?
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5912 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st květen 15 2019, 22:46 Předmět:
Za jazdy mi doslúžila batéria a motor pomaly chcípol. Vie mi niekto prosím vysvetliť, prečo bežiaci motor nebeží ďalej bez batérie? Mal som za to, že odišlo dobíjanie. Všetko nasvedčovalo tomu.
Časť cesty domov som ešte zvládol, zvyšok ma ťahal švagor.
Dík
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5194 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt květen 16 2019, 7:01 Předmět:
A elektricke zapalovanie asi funguje ako? Ked ti umrie alternator a pomaly ale isto vyzmykas baterku tak kde ma elektronika brat energiu pre svoj chod? Vsetko je v tom aute na elektriku a ty sa pytas taketo ...hluposti Doporucujem ti skontrolovat kabelaz veducu od altika do RJ, rado sa lamalo pri konektorovych spojoch pod motorom
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5912 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt květen 16 2019, 9:14 Předmět:
keemo, nečítaš pozorne. Všetko sa tvárilo na dobíjanie, ale to bolo v poriadku, prdla batéria.
Motor točí, altík produkuje, batéria je len "prívesok", potrebná len pre naštartovanie. Tak som si myslel. Čo je inak? Batéria slúži ako filter, ako akýsi gigantický kondenzátor?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 16 2019, 23:44 Předmět:
Částečnou pravdu máte všichni - ale bohužel nikdo jste neřekl všecko. Ano, se starším autem s dynamem jde jet jen na něj, stejně tak jde jet i na starší altík s kotvičkovým regulátorem - protože první kotvička odpadává až při nějakejch 7-8V na výstupu z něj, takže jak se jednou takovej altík nabudí a kotvička přitáhne (třeba i jen překročením otáček přibližně 2500 na hřídeli altíku), tak už drží i na volnoběh - a pokud má dostatek výkonu, udrží motor v chodu i bez baterky. Šlo by to i s moderním altíkem s polovodičovým "reglerem", důkazem jsou poslední výběhový řady "šádyn", který už dostávaly polovodičovej regulátor k alternátoru. Jenže čím modernější auto, tím víc zbytečný burnzerantský elektroniky v něm je - a jednou z jejích zhola zbytečnejch funkcí je i hlídat napětí v palubní síti. No a když "díky" kleknutý baterce a zároveň připojený běžný provozní zátěži (světla, větrání, elektronika motoru, ABS, EPS, ESC a fůra dalších zbytečností) v momentě ubrání plynu napětí mžikově spadne pod 10V, ŘJ vyhlásí "arbajtšlus" a vypne všecko ... Prostě auto jako takový by jelo dál, ale program v ŘJ to nedovolí. Stížnosti na tento stav nikoliv na lampárni, ale v Bruseli. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.