Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 27, 28, 29  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 530

PříspěvekZaslal: st únor 20 2019, 13:40    Předmět: Citovat

No nevím, jestli je závodní tuning vhodný do běžného provozu Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 20 2019, 17:17    Předmět: Citovat

Diferenciál se zvýšenou svorností je do normálního provozu naprosto normální, akorát to trochu zvedne spotřebu, protože v zatáčce už se nebude ten stálej převod volně protáčet, ale bude omezovanej a to tím víc, čím větší bude rozdíl rychlosti točení kol = na klikatý vokresky to nebude to nejlepší. Jinak konkrétní hodnotu stálýho převodu můžeš najít v Dílenský příčurce... U fábule se v příčurce z roku 2006 uvádí, že převodovka označená jako "typ 02T" se montovala v minimálně 36 různejch verzích podle objemu motoru, výkonový varianty a roku/měsíce výroby. Například:
- k motoru 1,9SDI 47kW se montovaly od 11/99 do 02/02 převodovky s kódovým označením EYY, FDN a FCX - stálej převod 64:19 = 3,368; následně od 02/02 až minimálně do roku 2003 kódy FRA, FVU, GDJ, GDR, GRS a GSA se stálým převodem 65:18 = 3,611.
- ve stejným výrobním období říjen 1999 až květen 2003 pro motor 1,4 16V 55kW to bylo dalších 8 variant, všecky ale používaly stálej převod 66:17=3,882, stejně jako dalších 8 variant používanejch pro 74kW verzi motoru o stejným objemu;
- pro motor 2,0 85kW se osazovalo 7 verzí týhle převodovky, všecky používaly stálej převod 57:17 = 3,353;
- u haťapky to bylo jenom v období leden 2001 - březen 2003, protože její výroba neběžela úplně od začátku výroby fábule - i tak se ale jen do toho května 2003 "stihlo nastřádat" celejch 5 rozdílnejch verzí - 3 pro výkonovou variantu 1,2 litru 40kW, ty měly stálej převod 68:15=4,533 a 2 pro variantu 47kW s převodem 67:16=4,188.
U výkonovejch variant 44 a 51kW, který byly zavedený pozdějc, měly všecky stejnej těžší převod - do roku 2010 67:16 = 4,188 a po něm pro normu €uro5 dokonce ještě těžší, jestli se nemejlím, tak 66:17=3,882 nebo 65:18=3,611 nebo dokonce až 64:19=3,368 - všecko v závislosti na maximální váze auta ve kterým to bylo. Vzhledem k tomu, že převodovka 02T se montovala do fábule, roomstera a dokonce do rapida minimálně až do roku 2017, je vysoce pravděpodobný, že i kvůli jejímu nasazení v kombinaci s dalšíma motorizacema včetne benzínů a dýzlů s přeplňováním byly vytvořený další varianty stálejch převodů než těch 6, který jsem tady vypsal.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st únor 20 2019, 17:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
... = na klikatý vokresky to nebude to nejlepší.


Praveze bych rekl, ze to bude mit citelne lepsi jizdni vlastnosti prave na klikatych cestach...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 20 2019, 17:37    Předmět: Citovat

Myslel jsem z pohledu spotřeby a jízdy na suchu, kdy právě v zatáčce dochází k největšímu vzájemnýmu posunu rychlosti kol - tam samosvornost diferáku bude vadit. Něco jinýho je samozřejmě sebemenší pokles adheze až její ztráta na jednom kole, kdy právě samosvornost umožní diferenciálu dál přenášet aspoň část výkonu na neprokluzující kolo. Lepší vlastnosti v zhoršenejch podmínkách za cenu vyšší spotřeby i v podmínkách lepších. Prostě bude to něco za něco - nic nebude ideální.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá únor 22 2019, 0:35    Předmět: Citovat

Si nadupaný.

Najlepšie by bolo rozvodovka s manuálnym alebo elektrickým zámkom. Ale i toto znie zaujímavo.
Usúdil som, že chcem i ABS, už ma totiž vozilo, tak súčasnú haťapku riešiť nebudem. Ale je fajn, že o tom viem.

S HTP 47kW som dal spotrebu cca 8,6/100, už som to spomínal. Oveľa horšie to asi nebude. Druhá otázka je životnosť trecích obložení (ak som pochopil správne) tej rozvodovky a tiež sa asi nepotešia kolesá.

Riešili sme ASR a ja som zistil, že ja chcem ASR-TC.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 14:58    Předmět: Citovat

Edit

Naposledy upravil Duvsan dne ne únor 24 2019, 15:37, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 15:18    Předmět: Citovat

Ty samosvory se běžnou jízdou nijak zvlášť neopotřebují, ten rozdíl otáček není tak velký. Samosvorování je kurví podstatně víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 15:39    Předmět: Citovat

Promiň, ale nějak nerozumím.

Čo na to kolesá? A stabilita v zátačkách (na mokru)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2019, 15:52    Předmět: Citovat

Dušane, JAKÝKOLIV polo s HTP motorem je jenom překarosovaná fábule. I když vono je to ve skutečnosti vobráceně, pola jsou "dárci techniky" a fábule je "potomek". A ještě ke všemu v důsledku nemalejch omezení nadiktovanejch Vlkohradem dost zkriplovanej potomek - nejde o prostor, ale o některý vejbavový prvky, nejvyšší výkonový varianty pohonů i podvozků atd. Jedničková fábule ještě mohla mít verzi s dvoulitrem 85kW benzín atmo, ale dvojková už nesměla dostat nic výkonnějšího než 77kW 1,6 benzín atmo nebo 1,9 dehet turbo, trojková už nesmí dostat ani libovolnej čtyřválec. Polo mělo v několika generacích i čtyřkolku - fábule nikdy. Ale polo 1,2 51kW má prostě pod kapotou ÚPLNĚ IDENTICKOU HAŤAPKU jako fábule 1,2HTP 51kW (platí to i pro verzi s motorem 40/47kW se všema problémama s její 6-ventilovou hlavou ´podpalování vejfukáčů a tím ztráta komprese ...). Jenom se na polo nevztahovalo to třípísmenkový označení na prdeli ... A samosvor je jen o přenosu síly na kola, ten ti stabilitu nezajistí, když už jseš takovej vořech a vletíš do zatáčky přesmoc ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po únor 25 2019, 11:39    Předmět: Citovat

Ten samosvor se "zamyka" az pri pomerne velkym rozdilu rychlosti otaceni kol (ale nevidim tam presnej udaj), tzn vetsinu casu behem jizdy na suchu nebude zadnej rozdil. Navic ten od Quaife zadny viskospojky ani oblozeni nema, je sroubovej (ale ne torsen)...

Duvsan: prosim te, zapomen na HTP, vzdyt to v kontextu ojetiny nedava zadnej smysl - proc se zabyvat necim, co uz z fabriky stoji za prd, a navic si musis pulku auta dodelat doma sam. Mozna to melo smysl jako novy, ale ted uz fakt ne...

Jestli shanis maly, levny auto, mrkni treba na Suzuki Swift, BMW 3 compact, nebo treba Fiesta ST150, to dokonce i jede
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po únor 25 2019, 18:47    Předmět: Citovat

HTP 47kW užívam tak rok a pol, takže tak celkom s tebou nesúhlasím. Pravda nie je pre pretekárov, ale na mestské a okrskové vozenie vyhovuje. Diaľnice nejazdím.
Pokiaľ ide o motor, už asi všetci vieme, že nie je problém v chýbajúcom pieste, hoc to má svoje nevýhody, ale v tom, že inžinieri dopackali spústu ďalších vecí okolo. A zvukovo sa mi páči 10-krát viac než štvorvalcová klasika, ak nepočítame hukot reťaze, tá dojem kazí. Keby bola k dispozícii trojvalcová 1,4 či 1,6 -ka s reťazou kultivovanou alebo remeňom a inteligentne poriešenými vecami okolo ako záležitosti okolo oleja, ventilov či výfuku, už by som sa vôbec nebránil, dokonca by som bol rád. A nebolo by ma treba dlho presviedčať ani na dvojvalec, pravda dnešnej konštrukcie, nie ten starý Fiat.

Vlani som za rok natankoval tak štyrikrát, alebo možno päťkrát. Prvé, čo od auta chcem, je odolná karoséria. To sa údajne na japonské značky nepodobá, čo ja viem. A keďže nie som žiadny pán, tak niečo, čo ma príliš nebude ťahať z peňazí. Z BMW som vyliečený. Boli dobré kedysi, dnes to už neplatí. Len sú stále drahé. Fordy v trvácnosti kastly vyhovejú?
110kW v takom malom prckovi, to čo? Na okruhy?
Naloží benzínovú kosačku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 25 2019, 19:00    Předmět: Citovat

Ještě pro upřesnění a pořádek - vymazání adaptivních hodnot z ŘJ a následný "pořádný prohnání jak zdutou kozu" haťapce určitě žádný kW pod kapotu nepřidá, jak se mi tady včera snažil podsouvat jeden z provokatérů, ale co to udělá je, že se ŘJ "naučí" reagovat s kratšíma prodlevama třeba právě na prudký sešlápnutí plynu a auto se tak celkově projevuje jako dynamičtější, protože nemá ty tolik kritizovaný defaultně nastavený prodlevy, který sice svýma nesmyslnýma nařízeníma produkuje €urohujerská Úhnije v nejlepších oumyslech vyprodukovat míň exhalací, ale který ve výsledku akorát zhoršujou aktivní bezpečnost auta ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po únor 25 2019, 20:12    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
HTP 47kW užívam tak rok a pol, takže tak celkom s tebou nesúhlasím. Pravda nie je pre pretekárov, ale na mestské a okrskové vozenie vyhovuje. Diaľnice nejazdím.
Pokiaľ ide o motor, už asi všetci vieme, že nie je problém v chýbajúcom pieste, hoc to má svoje nevýhody, ale v tom, že inžinieri dopackali spústu ďalších vecí okolo. A zvukovo sa mi páči 10-krát viac než štvorvalcová klasika, ak nepočítame hukot reťaze, tá dojem kazí. Keby bola k dispozícii trojvalcová 1,4 či 1,6 -ka s reťazou kultivovanou alebo remeňom a inteligentne poriešenými vecami okolo ako záležitosti okolo oleja, ventilov či výfuku, už by som sa vôbec nebránil, dokonca by som bol rád. A nebolo by ma treba dlho presviedčať ani na dvojvalec, pravda dnešnej konštrukcie, nie ten starý Fiat.

Vlani som za rok natankoval tak štyrikrát, alebo možno päťkrát. Prvé, čo od auta chcem, je odolná karoséria. To sa údajne na japonské značky nepodobá, čo ja viem. A keďže nie som žiadny pán, tak niečo, čo ma príliš nebude ťahať z peňazí. Z BMW som vyliečený. Boli dobré kedysi, dnes to už neplatí. Len sú stále drahé. Fordy v trvácnosti kastly vyhovejú?
110kW v takom malom prckovi, to čo? Na okruhy?
Naloží benzínovú kosačku?


Ja hlavne narazel na to, ze jsi se dival po tom Polu se stejnym motorem, ne na tu spucasnou Fabku..
To BMW compact jsem myslel starou e46 prave.. to jsem nenapsal, moje chyba Smile
Tech 110kW je na obcasny zahnani nudy Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 530

PříspěvekZaslal: po únor 25 2019, 20:36    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Pokiaľ ide o motor, už asi všetci vieme, že nie je problém v chýbajúcom pieste.[/i]


Ano, je o kousek výš ve ventilech...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po únor 25 2019, 20:45    Předmět: Citovat

Polo se stejným motorem, ale 51kW z r. 2009, tak ma zaujímala reťaz a ďalšie prípadné zmeny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 27, 28, 29  Další
Strana 14 z 29

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund