Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 27, 28, 29  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 19:48    Předmět: Citovat

Protismer sa dá dosiahnuť jednoducho, reťaz koleso opáše zvonka. Potrebovala by doplniť ešte jedno koleso, kladku.
Fakt to nemá napínak.
Stále mám dojem, že posunutím čerpadla kúsok dozadu a výmenou ozubenia by sa všetko ostatné ušetrilo, ale prdím na to. Pýta to hlbšie štúdium.
Ďakujem a uzatváram tému.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31837
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 20:14    Předmět: Citovat

Znovu vymejšlíš kolo - oni ti konstruktéři motoráři nejsou blbí. Proč by vyvíjeli každej motor znovu od karteru, když můžou využít ze starších konstrukcí funkční a výkonově i spolehlivostně ověřený a dostačující komponenty? Motor je v podstatě stavebnice - skládačka starších věcí, který konstruktér použil klidně i ze 20 roků starý jiný konstrukce - a z novejch věcí, který jsou vyžadovaný vnějšíma vlivama - ekonomií provozu, ekoterorismem, požadavkem na tohle a tamto ... Takže prostě vezmou olejovou pumpu včetně pohonu z tamtoho motoru, protože to je jednodušší než dva roky vyvíjet novou. A to, že pak v sériový výrobě najednou něco nefunguje, za to nemůže konstruktér - ale nedostatečný vyzkoušení ve skutečným provozu, který by takovou konstrukční vadu odhalilo - dneska se spoléhá daleko víc na PC simulace než na skutečný fyzický testování, bohužel simulace dopadají ne vždycky stejně i v reálu. Příkladem jsou právě ty původně krátký vodítka rozvoďáku na HTP (takže přeskakoval - delší vodítka to spravily, ale kdyby byl udělanej plnej zkušební program, muselo by se na to přijít už při něm) nebo jeho vejfukový svody a katalyzátor umístěný moc blízko u stěny bloku, takže přehřejvají olej - zase by se na to při jízdních testech přišlo.

A to nemluvím o jízdních a životnostních testech "proslulýho" průseru koncernu jménem 1,2TSI - u něj se na testování prakticky vys.rali taky a testovalo se až ze série "přímo na lidech". Výsledek je dostatečně známej - zatímco sériová výroba 1,2TSI a jeho osazování do aut bylo zahájený ve druhý polovině roku 2009 (VW Polo), definitivní verze pohonu rozvodu přišla do série až 18.června 2011 - neboli skoro 2 roky výroby se osazoval víc nebo míň "špatnej" řetěz, kterej se potom musel u každýho motoru někdy jednou, někdy i víckrát vyměnit - a mnohdy se výměna musela dotknout celýho motoru, kterej po předchozím "skočení rozvodu" fatálně havaroval (proražený písty, ohnutý nebo zlomený ventily). Všecko by klasický dlouhodobý jízdní zkoušky odhalily - jenže to by se musely nějaký konat ... Halt se šetřilo na zkušebním programu, tak to pak zákoši zaplatili v cenách novejch aut dvakrát...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 20:28    Předmět: Citovat

Vieš, ako tie retiazky vyzerajú. Nemá motorka robustnejšie? A na katalyzátor predsa stačil selský rozum dedinského gazdu. A že napínacie ramienko nepoistili zubovou západkou? Aspoň samostav podobný tomu v zadných brzdách tam mohli dať. Zadieranie vodítok ventov, to sa nehádam. Ale zase inžinieri projektanti mohli vedieť niečo o degradácii oleja. Niekedy fakt neviem. Ale, čo. Very Happy . Drink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31837
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 20:40    Předmět: Citovat

Motorka posílá na zadní kolo výkon 10kW a víc - pohon rozvodu spotřebovává jen asi 3kW. Není EKONOMICKÝ dávat na rozvod tak silnej řetěz, aby to vydržel dělat 20 let - když životnost auta je podle výrobce 5 roků maximálně - potom už ho máš správně bezplatně odevzdat k recyklaci a koupit si za drahý love novou kcháru ... Hochu, ty se ještě musíš hodně učit - a bude to bolestný poznávání, to si piš ... Nejdřív začni termínama jako "optimalizace výrobních nákladů" a pokračovat můžeš termínem "katování kostů". Pak přijď a jestli ještě budeš ochotnej se o něčem takovým bavit, pokecáme ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 20:41    Předmět: Citovat

Toto máš techt. Napokon keď už šetria na skrutkách, nahradzujú ich nitmi... ach.

Mne len tá spodná reťaz pripadala zbytočná, keď to šlo za cenu výmeny ozubenia urobiť bez nej, čím by sa nakoniec ušetrilo. Teda mal som taký dojem. Ostatné som ani riešiť nechcel. Ale necháme to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so květen 26 2018, 14:16    Předmět: Citovat

Ahojte
Už som sa na to pýtal. Zaujímalo ma, čo by obnášalo doplniť do jedničkovej Fábie obmedzovač, aby som neprekročil zvolenú rýchlosť. Zistil som, že som nevymyslel nič nové. Ale ako to dostať do výbavy Classic? Meniť riadiacu jednotku nemám chuť. Nejde to napichnúť na budík a výstup natvrdo na plyn? Alebo to zavesiť na otáčky? Aspoň by nebolo treba riešiť ochranu pri zošliapnutí spojky.
Cez OBD to fakt nejde vyčítať?
Nemusel by som stále chodiť očami medzi cestou a budíkmi. Hlavne pri kopčekoch.
Mimochidom, čím sú napájané budíky? Jednosmerným, alebo sú tam nejaké pulzy?
Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po srpen 06 2018, 0:11    Předmět: Citovat

Myslím, že som niekde spomínal, že mi chýbe indikácia nedovretých dverí. Tak konečne som to rozobral a doplnil. LED nebola osadená a ešte dosť ďalších súčiastok. Tak som ju dal cez odpor ku diódovému mostíku od jednotlivých dverí. Napájanie ide od rádia ACC-ON (prvá poloha kľúča). Zvažoval som ešte upozorňovátko, že som nerozsvietil, ale nechce sa mi dobíjať ku relétkam, keď tam mám Magicar a T-Lock.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 17:44    Předmět: Citovat

Takže. Prístrojovku som mal rozobratú, chýbajúcu LED som doplnil a vyviedol sólo a vonku napojil cez odpor, otvorené dvere mi už indikuje. Dal som to k napájaniu rádia, tedy zasunutý kľúčik.
Psina bola potom trafiť pozície ručičiek. Kto to robil, rozumie.
Výškač som vymenil, hrá ďaleko lepšie, ale so stredobasom sa bil. Od cievky pred stredobas som upustil a dal som sa riešiť výškače. Majú každý vlastný bipolar 6,8 μF (ak sa už nepletiem). Tie som nechal originál a doplnil som sériovky. Pristál som na bipolároch 68 μF. Keď si to spočítate, veľký rozdiel som neurobil. Ale počuť to je zreteľne (takže ešte čo-to počujem -- a už sa nedivím Thálesovým zložitým výhybkám). Pri menšej hodnote som počul "jamu" a viac už bolo veľa. Takto sa to dá počúvať. Chcelo by to vymeniť i tie stedobasy, hrajú akoby mali membrány z plachtoviny, ale na moje jazdenie netreba. Možno budúce leto.
Tempomat už neriešim.
Ešte k saniu. Už nejaký čas zvažujem sací trakt nechať ako je a proste a jednoducho k nemu nadpojiť "husí krk". Do stávajúcej konštrukcie by som nezasiahol, iba by som predĺžil sací kanál. Ale akosi už k tomu nemám dôvod. Možno to niekedy skúsim, už len zo psiny.
Čus
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá říjen 12 2018, 10:13    Předmět: Citovat

Vis, ze se da za par korun koupit auto, kteryho nebudes muset pulku dodelavat doma, a dokonce i neco vydrzi?

Me taky bavi se v tom hrabat, ale radeji tu energii venuj nejakymu autu, ktery za tu namahu stoji.
Zachranovat Fabiu s HTP me prijde, jakoby greenpeace bojovali za zachranu octomilek Smile

Treba neco takovyho - za par korun, sice ma trochu "patinu", ale aspon pekne pojezdis...

https://www.rajveteranu.cz/21120-jaguar-xj-s-coupe-praha-10
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33905
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 12 2018, 10:42    Předmět: Citovat

S volantom vpravo to tazko u nas prihlasis.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá říjen 12 2018, 10:49    Předmět: Citovat

Ja vim, to byl "ilustracni" inzerat - daji se sehnat i LHD

v CR to problem uplne neni, jde to zaregistrovat, ale jezdit s tim je nakokot...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33905
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 12 2018, 11:02    Předmět: Citovat

Ale inak suhlas. Nevidim zmysel hrat sa s autom, ktore nebolo dobre ani ako nove a je ich vsade plno...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá říjen 12 2018, 14:27    Předmět: Citovat

Hlavne keď chcem niečo malé a krátke.
Mal som špekulácie; Golf, trojková Audi 1.8, Hyundai, Fábia 1.4, dokonca Oktávia či Passat s tým, že budem prikrývať kufor plachtou. Požiadavky boli ABS, ASR alebo niečo podobné a klimatizácia. Ale tak či onak, ukrátilo by ma to o tisícovku tak či tak. Jazdím len sporadicky a či mi pod strechou bude stáť ona alebo niečo iné... Možno niekedy časom.
Ešte nejaké drobnosti a bude hotovo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá říjen 12 2018, 15:55    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
v CR to problem uplne neni, jde to zaregistrovat, ale jezdit s tim je nakokot...
Na veteránská čísla v pohodě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33905
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 12 2018, 16:33    Předmět: Citovat

Ale potom nemozes normalne jazdit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 27, 28, 29  Další
Strana 11 z 29

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund