Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 27, 28, 29  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 17:32    Předmět: Citovat

Vstřikování to ošetří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 9:01    Předmět: Citovat

Zatiaľ som ten airbox podrobne neskúmal, ale mám dojem, že je to len platňa s filtrom a celé nad motorom. Novšie Fabie to majú mimo motor, to ma inšpirovalo. Rozdiel je nejak 4-kone a niečo viac na točivom momente na 2-3-tis. O nič nejde, len ma to trochu štve, tak som to chcel na jar poriešiť, proste vymeniť saciu armatúru. Ak je to tak komplikované, tak na to ten bobek dávam.

Oni návrhári reoretici postrádajú prax a šetria. A vôbec, koľko bolo úprav v rozvodoch - a nielen? Takže vždy to ide ešte lepšie, alebo menej osekane. Pravda druhé je, ako vysoko dočiahnem ja a tu to vysoko nie je.

Ďakujem vám všetkým za reakcie a rady a ospravedlňujem sa za preťahovanie vlákna.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dobrman



Založen: Aug 12, 2012
Příspěvky: 1511
Bydliště: J H

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 9:54    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
......- ale léta jsem jezdil starou šáde, která měla z výroby na přívodu k filtru vzduchu po straně díru, do ní gumovou přechodkou zaústěnou "kopexovou" hadici nastavenou volným koncem ke sběrnýmu vejfukovýmu potrubí a uvnitř tlačný termostatický tělísko s klapkou, která řídila poměr nasávání vzduchu mezi "teplým od vejfuku" a "studeným od víka" - aby motor měl pookud možno optimální teplotu nasávanýho vzduchu v rozmezí 20-40°C, na který měl nastavenej karbec....


No já si pamatuju ze svý 120 (1978), že tam žádná klapka nebyla. V "ramenu" sání do filtru byla díra s gumovým špuntem a tam se na zimu dávala ta kopexka. Ta gumová zátka se nasadila na "normální" vstup a pak to sálo jen a jen od výfuk. potrubí.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 11:08    Předmět: Citovat

Ještě k tomu tuningu s led světlem v kufru. Já to tam dával né jako tuning, ale aby bylo vůbec něco vidět a pokud to budeš páchat, je fajn myslet na jednu věc. Je to zapojené přes komfortku a tedy otevřeno 12V, zavřeno dává dost proudu na to, aby led svítily, dokud po zamčení komfortka neusne, tedy se sundaným platem v kufru to svítí jak na lesy. Dá se ošetřit odporem co to zatíží, nebo mini relátkem na 12V-to by snad mohlo odpadnout, ale vyzkoušené to nemám. Roletu mám furt zataženou, tak mi to nevadí Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 13:51    Předmět: Citovat

dobrman napsal(a):
EKKAR napsal(a):
......- ale léta jsem jezdil starou šáde, která měla z výroby na přívodu k filtru vzduchu po straně díru, do ní gumovou přechodkou zaústěnou "kopexovou" hadici nastavenou volným koncem ke sběrnýmu vejfukovýmu potrubí a uvnitř tlačný termostatický tělísko s klapkou, která řídila poměr nasávání vzduchu mezi "teplým od vejfuku" a "studeným od víka" - aby motor měl pookud možno optimální teplotu nasávanýho vzduchu v rozmezí 20-40°C, na který měl nastavenej karbec....


No já si pamatuju ze svý 120 (1978), že tam žádná klapka nebyla. V "ramenu" sání do filtru byla díra s gumovým špuntem a tam se na zimu dávala ta kopexka. Ta gumová zátka se nasadila na "normální" vstup a pak to sálo jen a jen od výfuk. potrubí.....
Mám pocit, že ty první šádyny to ještě neměly - byla to "inovace ve výrobě" stejně jako zrušení tý prostříhaný ozdobný mřížky v zadním čele, kterým stejně do motoru jenom lítal bordel - tu nahradila mřížka krytá tím plastovým "spoilerem" na víku motoru, proto taky byl v nevím kterým roce změnenej úhel sklonu tý sací trubky - u novějšího provedení směřovala víc vodorovně právě pod to víko a nebyla z plechu, ale z plastu. Tu "kopexku" pak měla napojenou trvale a o teplotu se právě staral ten termostat. Kecal bych, kdybych tvrdil, že to bylo od modelu 1980, ale vím že tenkrát tam těch změn bylo daleko víc - hlavně vzhledově, tenkrát se totiž poprvé objevily obdélníkový světlomety, zatím pořád ještě zapuštěný do masky a s blinkrama v nárazníku - ty se tutově přestěhovaly do rohů masky a blatníku až od modelu 1985, protože tatík měl právě ročník 1977, mřížku v zadním čele, přední blinkry v nárazníku a zadní skupinovky "ovál na svislo useknutej nahoře i dole", zatímco ta moje byla ročník 1987 - a už měla jak ty úpravy na sání jak jsem popsal vejš, tak i ty ostatní, který si z posledních šádyn pamatujeme - přední světla se zaobleným sklem vytvarovaným do obrysu čumáku, blinkr vedle nich, nárazníky z černýho plastu s kovovou výztuhou uvnitř a spoustu dalších úprav - když se to vezme, že dneska se co 2-3 roky dává do výroby "facelift" a každejch 5-6 let jde ven "nová generace", tak šádyna za svoji dobu produkce počínaje rokem 1976 až do úplnýho ukončení v roce 1988 prošla určitě jedním faceliftem (ročník 1980) a jednou "generační obměnou" (1984), i když se tomu tenkrát říkalo jen "inovace". Ale těch změn v konstrukci a nejen vzhledovejch tam bylo hodně - oni se tenkrát konstruktéři taky snažili spoustu věcí vylepšit, i když na to od centrálního plánování nedostávali moc prostoru - spousta věcí se musela schovávat pod "šetření materiálem" nebo "úsporu devizovejch prostředků" - to byly jediný věci, na který komančérský vedení jakž takž slyšelo a dovolovalo ty úpravy zavádět... Přitom to kolikrát byly pro jízdní vlastnosti auta tak důležitý změny, jako rozšíření rozchodu náprav a použití širších pneumatik spolu s hřebenovým řízením, který bylo dovoleno vyrábět od roku 1984 - ale vůbec se nemluvilo o tom, že ta novější přední náprava už nepotřebovala každý 3 měsíce mazat mazacím lisem čepy, takže už z nich neodkapávala vazelína na silnici ... Prostě i když se to nezdá, tak za těch 12 let bylo ve výrobě šádyn konstrukčních změn uplatněno víc než dost. Jen už je to 30 let a lidi už zapomínají.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt prosinec 07 2017, 17:27    Předmět: Citovat

Denis, mňa skôr napadlo dať to cez dorazový spínač, ak bude kam ho umiestniť. Alebo ako aux na Magicar. Ale možno na to ani nedôjde.
Plato mám, dokúpil som.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: pá prosinec 08 2017, 12:01    Předmět: Citovat

Nevymýšlej vymyšlené. Led přes odpor, do světýlka jdou dát 4-5 auto led, a zkus si odpor, který to zatíží tak, že to zhasne, pokud tě to se.e. Mám kombi, tam je roleta, takže to není skoro vidět, navíc folie na zadních všech sklech, přes které není nic vidět. Bohužel ani večer ven z toho při couvání vidět není-už to tam bylo, tak to měnit nebudu, protože mám obavy, že bych to serval i s výhřevem skla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2017, 15:40    Předmět: Citovat

Keď to tam bolo, tak dobre. Ale i tak je priestor pre vylepšenia. Ja to tam nemám (aspoň som si to nevšimol), takže mám k dispozícii všetky možnosti, čo a ako. Možno tam dám nejakú decentnú lampu, možno LED pás v silikóne, možno lampu na baterky a zapínať/vypínať si ju budem podľa potreby - nemusím ťahať kábel = rozoberať tapacír a tak. A možno nič.
Napájať to zo stropného svietidla nie je zlý nápad. Ale i tak by som to doplnil o kufrový dorazový spínač, ak by to nebol problém.
Ale toto sú málo zaujímavé drobnosti.

Viac mi vadí, že som doriešil centrálne zamykanie, už to mám zadeklené a potom som si spomenul, že som zabudol na jednu doplnkovú funkciu. Už sa mi to nechce rozoberať. Nechám to tak a ak bude chýbať, potom sa k tomu vrátim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so prosinec 16 2017, 7:15    Předmět: Citovat

Včera som konečne dokončil. Výškače som nijak nezatlmoval. Nesmerujú na mňa, viď jedničková Fabia, že áno. Navyše sú pod krytkami. Tak to vyzerá dobre. Zvuk mi pripadá stále "studený" a trochu to pýta doplniť stredy, alebo skôr asi vymeniť stredobasy, znejú asi ako prášenie koberca. Zatiaľ to nechám a ak to bude unavovať, čoho sa trochu bojím, tak pokračovanie cez leto. Aspoň mi už nevykrúcajú uši. Ale osadiť ich nebolo tak jednoduché a to nie len do krytiek, ale i do auta. Potrápilo ma to.
Centrál mám systémom dvere šoféra ako jedna jednotka a zvyšné tri ako druhá jednotka. A budem si prepínať, či majú cvakať všetky spolu, alebo diaľkovým od poplašáku budú chodiť len šoférove a zvyšné nie. Zamknú všetky. Druhý prepínač určuje, či majú zamykať i zadné dvere, alebo tie len odomykať, aby nedošlo k vymknutiu kľúčov.
Zatiaľ hotovo a ďalej sa ukáže.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 11:52    Předmět: Citovat

Pozrite
Dokáže mi prosím niekto vysvetliť, aký význam malo paprať sa so spodnou reťazou, prečo olejové čerpadlo netočí radšej ozubenie vyvažováka?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 15:02    Předmět: Citovat

Protože to tak je skoro u všech aut. Je to levnější, řekl bych.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 17:25    Předmět: Citovat

Veď to čerpadlo stačilo kúsok posunúť a dať iné koleso. Aspoň podľa toho pohľadu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 17:39    Předmět: Citovat

Jenže udělat dvě ozubená kola, která běží spolu je o dost náročnější (obrábění), než bouchnout na lisu dvě kolečka + řetízek z koloběžky. Teď nevím která zn aut, možná koncern dělá část rozvodu ozub koly a je to taky poruchový.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 18:21    Předmět: Citovat

To snáď musí byť koleso ekonomické (poddimenzované).
Čo má potom povedať prevodovka?
Ale veď reťaz si vyžaduje ramienka a napínak.
Prečo tedy tá istá alebo ďalšia reťaz neťahá i vyvažovák?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 19:18    Předmět: Citovat

Aby vyvažovací hřídel měl smysl, musí mít určitou pozici vůči klikovce - a většinou aby pohlcoval i rotační momenty, měl by se točit obráceným směrem. To beze zbytku plní čelní ozubený soukolí. Řeťázek nebo řemen zajišťuje rotaci ve stejným smyslu - tam by vyvažovák neplnil všecky funkce. A kdyby řetěz pohánějící rozvod měl hnát i olejovou pumpu, musela by ta pumpa bejt NAD klikovkou - aby mělo kolo na klice dostatečnej ÚHEL OPÁSÁNÍ - to si najdi, nemá cenu to tady podrobně vysvětlovat co to je - stručně, kolo pro přenos síly potřebuje mít na sobě řetěz nebo řemen na určitý části obvodu. Kdyby byla olejová pumpa hnaná tím samým řetězem co rozvod a byla by tam kde je její nejideálnější místo = dole v olejový vaně, nemělo by kolo na klice dost zubů v záběru s řetězem. Proto jsou tam ty řetězy dva - jeden "vede nahoru" na vačku(y), druhej dolů k olejový pumpě. A když je řetěz dostatečně krátkej, stačí mu jen vodítka, nepotřebuje napínák. Navíc na něm není žádná kolísavá zátěž jako na rozvoďáku - olejová pumpa vykazuje trvalej a stálej odpor, kterej se mění jen postupně s ohříváním oleje v motoru - rozhodně na něm není žádný "cukání" jako na rozvoďáku. Stačí proto tenčí, jednodušší = lacinější.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 27, 28, 29  Další
Strana 10 z 29

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund