Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 8:46 Předmět:
Kúrili dost dobre. Protože motor je v předu. Řekl bych, že v jeji éře nejlíp ze všech provozovaných aut. Ono v té době ale moc dalších běžně provozovaných typů aut nebylo. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 10:36 Předmět:
Žiguláky i moskviče vždycky topily výborně právě proto, že byly navrhovaný na ruský zimní podmínky. Platilo to i pro další ruský auta, ty se sem ale nikdy následkem obchodních praktik RVHP ve větších počtech nedostávaly - ještě tak volhy jako "papaláš-váloš" pro ty, na který nevyšla ještě luxusnější šestsettrojka (pozdějc šestsettřináctka) z Tatry, ale třeba "ižaky" nebo "záporožce" se k nám nikdy nevozily (na rozdíl od NDR a Maďarska, kde jich bylo jak nasranejch). Ale třeba VAZ 2101 neboli první a nejslabší "žigul" jako přímej konstrukční "potomek" talošskýho Fiata 124 měl v rámci konstrukčních odchylek, zavedenejch přímo talošskýma konstruktérama v rámci kontraktu na výstavbu fabriky v Togliati (Toljati) https://mapy.cz/s/puhatehamu a licenci k výrobě aut proti svýmu vzoru záměrně posílenou elektrickou soustavu s alternátorem o vyšším výkonu, lehčí převod diferáku (menší maximálka, ale vyšší tahová síla na kolech), jinou geometrii náprav a jiný tlumení/pružení kvůli lepší průchodnosti na ruskejch "darógach" a právě úplně jinak zkonstruovaný topení, aby dokázal udržet nezamlžený okna minimálně vepředu i v mraze dosahujícím -40°C a více. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 14:22 Předmět:
Nemáme. Víš proč?
Protože EKKAR už dne 2020-12-23 ve 23:47:40 napsal(a):
witt napsal(a):
...
Nevím jestli si to dobře pamatuju, ale na spálení kubík plynu je potřeba cca 10 kubíků vzduchu (předpokládám, že tady bude někdo, kdo tomu rozumí). ...
Pamatuješ si to blbě. Je to skoro přesně 15 kubíků vzduchu na 1 kubík plynu (přesně je to 14,78 : 1 hmotnostních jednotek) v případě plynů jako je zemňák (neboli skoro čistej metan CH₄) nebo LPG (směs propanu C₃H8 a butanu C₄H10)....
_________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7572 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 14:47 Předmět:
vševěd napsal(a):
mraze dosahujícím -40°C a více.
No, já ti nevím. Nás učili, že mráz spíš klesá k XY° C, než že by je dosahoval. Dosahovány jsou kladné teploty.
Mráz - 40° a více je třeba - 25° C. Nebo nula, že.
Je jistě pochopitelné, co jsi chtěl napsat, ale lépe (a logičtěji) by znělo "mráz klesající k - 40° C a méně". _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 15:03 Předmět:
Zas slovíčkaření. My Češi jsme běžně zvyklí uvažovat v absolutních hodnotách = větší teplo je víc kladnejch stupňů, větší mráz je víc zápornejch stupňů. Používají to i rosničkáři v oficiálních předpovědích - říkají "větší mrazy" a myslí tím nižší teploty. Takže zas další provokace a pruzení, ty švéďáckej vopruzenče, co? Jen si posluž, my jsme zvyklí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 15:10 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Dosahovány jsou kladné teploty
Teplota je už z principu vždycky jenom kladná. Dosahovat tedy může jakékoli teploty od abs. nuly, stejně tak může klesnout na absolutní nulu.
Nula Celsiova je jenom takové pro lidi zajímavé nic.
Pokud něco ohřejeme třeba z 20 na 40°C, těžko můžeme říct, že jsme teplotu zdvojnásobili.
Ovšem pokud se řekne "mráz dosahující až -xx stupňů", je jasné, že se jedná o ne vždy logickou češtinu, nemluví se tedy o teplotě ale o mraze, a pak skutečně mráz směrem k absolutní nule roste.
Pořád lepší, než říct o prázné krabici, že v ní nic není, když v ní nic je
Naposledy upravil Kremik dne pá prosinec 25 2020, 2:03, celkově upraveno 3 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 15:12 Předmět:
Nechej ho, je zbytečný hádat se vo pitomosti s absolutním blbcem - von Hubertus bude už jen z principu furt prudit proti všemu, co napíšu. Dohadováním se s ním akorát škodíš svýmu zdraví pro blbost jinýho ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 22:03 Předmět:
Nemá. Třeba favorit je neměl, ani felina, nemají je ani pozdější škodofky. Podtlakovej odtah vzduchu z interiéru je u nich vyvedenej do spáry pátejch dveří, čímž je zajištěný základní bezprůvanový větrání interiéru za jízdy - OPAKUJU, ZA JÍZDY, kdy je v oblasti těch pátejch dveří podtlaková zóna a naopak pod čelním sklem, v místě kde jsou obvykle mřížky pro vstup vzduchu do ventilace, je v tu samou chvíli zóna přetlaku. Nikdo si nesmí představovat, že to je rozdíl měřitelnej v atmosférách, ale nějaký ty desítky až stovky Pascalů to jsou a při průřezu ventilačních kanálů v řádu stovek cm² to stačí na to, aby se obsah vzduchu uvnitř auta za jízdy plynule obměňoval i bez puštěnýho ventilátoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7572 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 22:21 Předmět:
No tak jasně - není to provedení "mřížka" někde na sloupku, ale interiér auta nemůže být hermeticky utěsněn. To bys pěkně nepříjemně (na uších) pocítil každé zabouchnutí dveří.
Favorit to neměl v pátých, ale v zadních dveřích, tam dole, jak je zakřivení podle podběhu. Tam jsou takové dva čtvercové otvory (viditelné když otevřeš dveře) a těmi jde vzduch ven.
Stodváca to měla u zadního okna a mřížku na sloupku. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 24 2020, 22:54 Předmět:
Prostě ODTAH VZDUCHU Z INTERIÉRU mají všecky auta - ale jen v určitý době byl v podobě "přiznanejch mřížek", o který auta v zájmu vylepšení aerodynamiky v dalším období zase přišly. Toť vsjo. Hermeticky uzavřený není žádný auto, ale bez pohybu, kdy je kolem kastle všude stejnej statickej tlak, se žádný větrání interiéru konat nemůže - a když si v něm nějakej ychtyl iniciativně ve snaze zúčastnit se soutěže o Darwin Award zatopí PB vařičem, tak holt má kmotra Zubatá žně ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.