Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 27, 28, 29  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: út květen 19 2020, 16:47    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Nemusí, ale jsou různý verze podle toho, jestli má nebo nemá dotyčný auto palubní počítač nebo MaxiDot. Samozřejmě jsou i rozdílný pro naftu/benzín, ale nafta tady nehrozí ...


Bych se skoro hádal, že to tak není. Tempomat = aktivace dané funkce v ŘJ motoru, kabeláž a páčka. Ta je více méně univerzální pro všechny škodovky té doby a kabeláž je pak stejná pro všechny Fabie. Jediným limitem je jednotka BSG - u zcela holých výbav (Junior) se musí vyměnit za vyšší, ale to je dnes záležitost několika stokorun.

Z těch všech zde probíraných úprav mě tato přijde nejjednodušší a za těch 20 let už je internet plný návodů, jak to udělat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32001
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út květen 19 2020, 17:15    Předmět: Citovat

witt napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Nemusí, ale jsou různý verze podle toho, jestli má nebo nemá dotyčný auto palubní počítač nebo MaxiDot. Samozřejmě jsou i rozdílný pro naftu/benzín, ale nafta tady nehrozí ...


Bych se skoro hádal, že to tak není. Tempomat = aktivace dané funkce v ŘJ motoru, kabeláž a páčka. Ta je více méně univerzální pro všechny škodovky té doby a kabeláž je pak stejná pro všechny Fabie. Jediným limitem je jednotka BSG - u zcela holých výbav (Junior) se musí vyměnit za vyšší, ale to je dnes záležitost několika stokorun.....
Neaktivuje se to v ŘJ motoru, ale v BSG A V PALUBOVCE, ve který je procesor vyhodnocující rychlost auta - proto jsou jiný verze pro auto s PP a bez něj. Páčka je vzhledově stejná, ale je jiná kabeláž k ní a jinej konektor (jinak osazenej pinama) - právě aby šel ovládat i ten PP, pokud v autě je. Ke všemu se musí vyměnit celej konstrukční komplet obsahující obě dvě páčky pod volantem, protože u fábule to je nerozebíratelnej celek nasazenej na hřídel volantu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jurosdi



Založen: Jan 07, 2017
Příspěvky: 127

PříspěvekZaslal: út květen 19 2020, 19:01    Předmět: Citovat

V jednotkovej Fabi sa mení len lavá páčka+ malá kabeláž. Aktivacia v RJ motora(adresa01). Po načítaní motorovky sa v okne 11(login) zadá 11463.
Podmienkou je BSG-čko s indexom 6Q0 alebo 6Q1. Index 6Q2 tempomat nepodporuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: út květen 19 2020, 23:14    Předmět: Citovat

Přesně tak. Na tom, co napsal Ekkar, neodpovídá realitě snad vůbec nic.

https://www.9000.cz/pdf/temp-fab1.pdf

Tempomat je svým způsobem skrytá funkce, stačí dodat jen ovládací prvek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 0:35    Předmět: Citovat

Sice nemam Fabiu, ale tiez ma dokonca v znackovom Benz dealerovi ubezpecovali, ze ked nemam ABS, tak tempomat je u mna na stopro vyluceny - a cuduj sa svete, jedna packa, zopar kablikov a aktivacia v RJ motora a tempomat bezi ako hodinky Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 8:55    Předmět: Citovat

Na autě (jakémkoliv) zpravidla není problém dodělat cokoliv, co mají jiné výbavové stupně - automobilka se tomu ale z logických důvodů brání a autorizované servisy to proto nedělají s tím, že to nejde, technicky není možné.
Výjimkou je právě ten tempomat u Fabie, který byl dokonce nabízen jako oficiální "autorizované" příslušenství. Vtipné je, že tempomat z výroby stál 9000,-. Dodatečně domontovaný v autorizovaném servisu byl za 6000,-. No a pak se začala prodávat páčka za pětiliko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12079
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 9:24    Předmět: Citovat

witt napsal(a):
Výjimkou je právě ten tempomat u Fabie, který byl dokonce nabízen jako oficiální "autorizované" příslušenství. Vtipné je, že tempomat z výroby stál 9000,-. Dodatečně domontovaný v autorizovaném servisu byl za 6000,-. No a pak se začala prodávat páčka za pětiliko.

našel jsem celou sadu,
jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
msar



Založen: Apr 22, 2006
Příspěvky: 291
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 11:08    Předmět: Citovat

Rozdíl je kolébka RES/SET nebo jen tlačítko SET (RES je na vypínači)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12079
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 11:31    Předmět: Citovat

díky, nevšiml jsem si . . .
a co je u Fabky lepší ?

v práci jezdím s Fordem, tam je to úplně jinak a samostatným ovládáním . . .

je v tom nějaká elektronika ?
nebo jsou v tom pro tempomat jen spínače a přepínač ?
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní.
Jen se to předrátuje a přehraje jednotka . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
msar



Založen: Apr 22, 2006
Příspěvky: 291
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 12:20    Předmět: Citovat

Ve své Fabii tempomat nemám, přemýšlím o dodělání (ale moc se mi do montáže nechce).
Původně se do Fabií montovalo provedení s jedním tlačítkem, ta s kolébkou je z jiných modelů (Superb), dle toho, co jsem četl na netu. Podle mě je lepší typ s kolébkou. Jsou to jen spínače a tlačítka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32001
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 12:30    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
...
našel jsem celou sadu,
jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?
Rozdíl je taky v označení na škatulce - když tam je logo škodofky resp. kterýkoliv jiný značky koncernu, je to dražší než ten samej díl, vyrobenej na těch samejch mašinách ve stejný fabrice, ale prodávanej jen s logem výrobce - příklad - přední světlo v krabici s logem škodofky cena kolem 5-6 tKč, identický světlo jen s logem Hella cena 3500Kč ... Tož asi tak.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 12:49    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
díky, nevšiml jsem si . . .
a co je u Fabky lepší ?

v práci jezdím s Fordem, tam je to úplně jinak a samostatným ovládáním . . .

je v tom nějaká elektronika ?
nebo jsou v tom pro tempomat jen spínače a přepínač ?
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní.
Jen se to předrátuje a přehraje jednotka . . .

já volil kolíbku Wink
elektronika v tom nejni jen vypínač on/off a "tlačítko" on/off/on, pokud ti nevají si nějam nabastlit dva kolíbkáče tak to uděláš za 50kč Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 14:32    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
našel jsem celou sadu, jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?


Je to trochu složitější: Originál páčka Fabie, co se dávala ve výrobě, je ta s tlačítkem. Jenže pro dodatečnou montáž se začala používat páčka s kolíbkou, která byla původně pro Superba, neboť byla za 1/4 ceny.
A ty v těch odkazech máš neoriginál páčku, ale tu původní pro Fabii, a originál VW, jenže pro Superba (pro Fabii a ostatní je jen jako náhrada).

V každém případě jsou zcela záměnné a podle mě je kolíbka lepší, protože na jednom prvku (kolíbce) přidáváš a ubíráš rychlost. To tlačítko mi přijde poněkud nelogické - tlačítkem ubíráš a přidáváš tím šoupadlem, kterým se to zapíná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 14:45    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní. . .


mohu potvrdit, tohle jde. Největším úskalím - pokud se ti nebude chtít utrácet za hotovou kabeláž - ale bude sehnat tu svorkovnici (černá) a pin do svorkovnice, aby jsi to připojil k autu. Obojí se dá sehnat na vrakárně i přímo ve Škodovce. Jen musíš přesně vědět, co potřebuješ. Takže to buď jsi schopný na vrakárně poznat, nebo znáš kód pod jakým se tá objednat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12079
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st květen 20 2020, 16:17    Předmět: Citovat

witt napsal(a):
Největším úskalím - pokud se ti nebude chtít utrácet za hotovou kabeláž - ale bude sehnat tu svorkovnici (černá) a pin do svorkovnice, aby jsi to připojil k autu. Obojí se dá sehnat na vrakárně i přímo ve Škodovce.

kabeláž seženu a na ovládání mám dvě kolíbky, jedna drží polohu, má i střední nulovou polohu a druhá kolíbka je to samý, jen polohu nedrží vrací se do střední nulové polohy, tu použiju místo tlačítek . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 27, 28, 29  Další
Strana 20 z 29

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund