Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 27, 28, 29  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 11:31    Předmět: Citovat

Určitě to není na škodu, základem jsou ale pneu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 12:00    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
To bych netvrdil, na dvojkové fabii to ASR funguje celkem dobře. V situaci, kdy je jedno kolo na ledu, to pomůže.


V takove situaci jo, ale ne pokud klouzes nekde po zasnezenym kopci. ASR ti spis pomuze nedostat smyk. Ja ho na CLK musel vypnout treba i kvuli vyjeti z park. mista - snazi se zamezit protaceni kol, coz dela tim, ze kolo pribrzduje
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 12:16    Předmět: Citovat

Já jsem to ještě vypínat nikdy nepotřeboval a vyhrabal jsem se všude. Ale slyšel jsem o BMW, se kterým se díky ASR nedalo na zasněžené dálnici předjet kamion.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 12:21    Předmět: Citovat

A kde mas nahon? To CLK zadni, ma to dost tendenci do namrzlyho kopce hrabat, tzn ASR porad brzdi. S vypnutym ASR staci korigovat smer a za stalyho hrabani vyjede Smile

druhy auto ma trvalou 4x4, a vyjede v klidu s i bez stabilizace, ale s vypnutou je to daleko zabavnejsi Smile Akorat kvuli hmotnosti a profilu pneu 255/45 to ma jizdni vlastnosti sani nalozenych paletou cihel Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 12:37    Předmět: Citovat

Moja predstava bola, že keď zapadnem a koleso pretáča, tak ho pribrzdí, tým presunie silu do toho druhého a tedy vyleziem von. Nesprávne? Snáď to má nejaký menežing, že nebude striedavo brzdiť jedno a druhé dookola, či ešte obe naraz. Či?
I u kvadra si viem predstaviť, že sa zavesí na dve kolesá v uhlopriečke a zvyšné dve budú hrabať.
Viem, lepšie by bolo uzamknúť diferenciál, ale to vedia máloktoré autá. Dá sa to dorobiť?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 12:39    Předmět: Citovat

Fabie se snad s jiným než předním náhonem nedělala. Jediné zadonáhonové vozidlo, se kterým jsem něco najezdil, je Š1000MB a odvozeniny. To vyjede všechno i bez ASR, akorát to na horším povrchu občas nechce jet jinam než rovně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 12:48    Předmět: Citovat

Jo, tys psal, ze na fabce, to jsem prehlidl... to je samozrejme predohrab
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 13:39    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
Fabie se snad s jiným než předním náhonem nedělala. Jediné zadonáhonové vozidlo, se kterým jsem něco najezdil, je Š1000MB a odvozeniny. To vyjede všechno i bez ASR, akorát to na horším povrchu občas nechce jet jinam než rovně.
Existoval 1 prototyp jedničkový fábule s motorem 1,8TSFI a s Haldexem. Byl na značkách a používal se v rámci fabriky v Bolce. Jezdila s ním výjezdní skupina pro analýzu příčin a následků dopravních nehod, občas to dělalo špér-klapku na tratích rally kolem Boleslavi (Bohemka). Baterku to například muselo mít podobně jako některý báwa v kufru, bo pod kapotu k motoru už se nevlezla. Jezdilo to jako drak, projelo to skoro všude, jenže stejně jako tolik dalších pro lidi výbornejch věcí to zaťal Vlkohrad - a škodifka nesměla a nesmí vozidlo s pohonem všech kol na platformě menší než pašík/ochcáfka/leon ani vyvíjet. I proto nikdy nebyl 4x4 roomster (i když původní koncept z roku 2003 s tím plně počítal = měl celej podvozek shodnej s ochcáfkou) ani rapák (oba dva byly ve výrobě s platformou vpředu shodnou s polem/ibizou) a nebude ani chcála 4x4, ale jako čtyřkolka se moh vyrábět vedle klasika octy a supa 4x4 už jen sněhulák (má platforku ochcáfky) a pozdější kokodák a za-rok (zase oba odvozený od větší platformy) - při tom v rámci koncernu se čtyřkolky na "malý platformě" dělají (ibiza cupra a polo GTI)... ale samozřejmě jen pro někoho. Tolik k otázce "byla fábule někdy 4x4?".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 14:04    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Moja predstava bola, že keď zapadnem a koleso pretáča, tak ho pribrzdí, tým presunie silu do toho druhého a tedy vyleziem von.

Teoreticky to tak je, ale může to být i tak, že kolo během jízdy do kopce jen občas proklouzne, ale auto v pohodě jede. Jenže s ASR začne ŘJ přibžďovat a ubírat plyn, takže ty jedeš do kopce s nohou na plynu a auto stále zpomaluje až zdechne. Pokud obě kola stojí na kluzkém povrchu (mokrá tráva), může být problém se vůbec rozjet. Místo hrabání auto brzdí a tím pádem ztrácí kinetickou energii. Někdy to prostě pomůže a jindy je to lepší vypnout. Určitě od toho nečekej zázraky. Průchodnost terénem se zlepší spíše o jednotky procent.


Duvsan napsal(a):
Dá sa to dorobiť?

Auto musí mít ABS. Ale mám pocit, že pak už je standardní výbava i ASR. Pokud máš ASR, tak se výměnou jednotky dá přidat ESP.
Teoreticky se dá dodělat i ABS, ale je to poměrně drahé a auto bude v rozporu s velkým techničákem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 15:36    Předmět: Citovat

Či sa dá dorobiť som myslel uzamykací diferenciál, resp. vymeniť za taký, ktorý je možné zamknúť. Nepotreboval by som ASR. ESP je lepšie, alebo o tom istom?

Nechcem kecať, ale mám dojem, že neplatí úzus, že keď je ABS, tak je i ASR.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 19:53    Předmět: Citovat

v koncernu žádná taková převodovka není, takže není za co vyměnit.
ESP pomáhá držet auto ve směru kam jedeš, resp. kam je natočený volant. Blbě se s ním například otáčí auto přes ruční brzdu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 19 2019, 20:08    Předmět: Citovat

V koncernu vůbec není vícero věcí - hlavně v něm totálně chybí cokoliv, čím by se zohlednil poměr mezi jednotlivýma značkama koncernu na skutečným prodeji a tím i zisku na vliv na celkovou "zákaznickou politiku". Vůbec nemá cenu cokoliv na tohle téma rozebírat, stačí se podívat a porovnat objemový tržní resp. ziskový finanční podíly mezi dvěma evropskýma "dcerama" - španělským Seatem a českou Škodofkou s tím, jak k knim představenstvo z Vlkohradu přistupuje i třeba na poli výbavovejch stupňů nebo i jednotlivejch konstrukčních prvků, který jsou "interně povolovaný k použití" na jednotlivejch typech obou značek. Prostě další "my přeci musíme vědět nejlíp, co vy jako zákazníci potřebujete". Obávám se, že až budu v budoucnosti nucenej nahradit svoje současný vozidlo nějakým jiným, tak už to nebude nějakým dalším výrobkem koncernu - i třeba kvůli týhle naprosto nesmyslný "politice" vůči zákazníkům.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st únor 20 2019, 10:22    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Či sa dá dorobiť som myslel uzamykací diferenciál, resp. vymeniť za taký, ktorý je možné zamknúť. Nepotreboval by som ASR. ESP je lepšie, alebo o tom istom?

Nechcem kecať, ale mám dojem, že neplatí úzus, že keď je ABS, tak je i ASR.


Treba od Quaife, delaji aftermarket diffy. Nebude to levny, ale zase si procvicis hezky rozborku prevodovky, to ti nijak neuskodi Smile

Idealne, kdyby meli takovej, co ma stejnej prevod.

Samozrejme to neni offroad, a zadny rucni zamykani nehrozi. Je to normalni diff s omezenym prokluzem, tzn limituje rozdil mezi rychlosti otaceni vystupnich hridelu - mnohem lepsi, nez vsechny ASR a podobny koniny.

Ja ho prave budu taky na jare kupovat na CLK, at to ma i nejaky koule Very Happy

Treba tady:
https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch/advanced/result/?vehicle=4&product_type=11&sub_type=16&manufacturer=44&model=84&q=
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st únor 20 2019, 12:30    Předmět: Citovat

Do fabie HTP ho dělají taky, jo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 20 2019, 12:42    Předmět: Citovat

To není o fábuli s hádající se trojicí pístů - to je na konkrétní typ převodovky s daným stálým převodem - a ten fabrika vkládá různej podle konkrétní motorizace a výkonový varianty - a v neposlední řadě i podle ročníku výroby. U motoru 1,2HTP připadá do úvahy asi 8 možnejch variant seskládání jen samotný převodovky a k nim tuším 6 variant diferenciálu-rozvodovky. Všecky jsou navzájem plně záměnný a v podstatě jen určujou styl a druh auta, na jakej je ta špajzka optimálnè poskládaná. Jestli třeba na půldruhý tuny těžkýho roomstera do města nebo lehkou krátkou 11 metráků vážící fábulu jezdící hlavně mimo město a po dálnici.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 27, 28, 29  Další
Strana 13 z 29

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.25 sekund