To bych netvrdil, na dvojkové fabii to ASR funguje celkem dobře. V situaci, kdy je jedno kolo na ledu, to pomůže.
V takove situaci jo, ale ne pokud klouzes nekde po zasnezenym kopci. ASR ti spis pomuze nedostat smyk. Ja ho na CLK musel vypnout treba i kvuli vyjeti z park. mista - snazi se zamezit protaceni kol, coz dela tim, ze kolo pribrzduje
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: út únor 19 2019, 12:16 Předmět:
Já jsem to ještě vypínat nikdy nepotřeboval a vyhrabal jsem se všude. Ale slyšel jsem o BMW, se kterým se díky ASR nedalo na zasněžené dálnici předjet kamion.
A kde mas nahon? To CLK zadni, ma to dost tendenci do namrzlyho kopce hrabat, tzn ASR porad brzdi. S vypnutym ASR staci korigovat smer a za stalyho hrabani vyjede
druhy auto ma trvalou 4x4, a vyjede v klidu s i bez stabilizace, ale s vypnutou je to daleko zabavnejsi Akorat kvuli hmotnosti a profilu pneu 255/45 to ma jizdni vlastnosti sani nalozenych paletou cihel
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út únor 19 2019, 12:37 Předmět:
Moja predstava bola, že keď zapadnem a koleso pretáča, tak ho pribrzdí, tým presunie silu do toho druhého a tedy vyleziem von. Nesprávne? Snáď to má nejaký menežing, že nebude striedavo brzdiť jedno a druhé dookola, či ešte obe naraz. Či?
I u kvadra si viem predstaviť, že sa zavesí na dve kolesá v uhlopriečke a zvyšné dve budú hrabať.
Viem, lepšie by bolo uzamknúť diferenciál, ale to vedia máloktoré autá. Dá sa to dorobiť?
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: út únor 19 2019, 12:39 Předmět:
Fabie se snad s jiným než předním náhonem nedělala. Jediné zadonáhonové vozidlo, se kterým jsem něco najezdil, je Š1000MB a odvozeniny. To vyjede všechno i bez ASR, akorát to na horším povrchu občas nechce jet jinam než rovně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 19 2019, 13:39 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
Fabie se snad s jiným než předním náhonem nedělala. Jediné zadonáhonové vozidlo, se kterým jsem něco najezdil, je Š1000MB a odvozeniny. To vyjede všechno i bez ASR, akorát to na horším povrchu občas nechce jet jinam než rovně.
Existoval 1 prototyp jedničkový fábule s motorem 1,8TSFI a s Haldexem. Byl na značkách a používal se v rámci fabriky v Bolce. Jezdila s ním výjezdní skupina pro analýzu příčin a následků dopravních nehod, občas to dělalo špér-klapku na tratích rally kolem Boleslavi (Bohemka). Baterku to například muselo mít podobně jako některý báwa v kufru, bo pod kapotu k motoru už se nevlezla. Jezdilo to jako drak, projelo to skoro všude, jenže stejně jako tolik dalších pro lidi výbornejch věcí to zaťal Vlkohrad - a škodifka nesměla a nesmí vozidlo s pohonem všech kol na platformě menší než pašík/ochcáfka/leon ani vyvíjet. I proto nikdy nebyl 4x4 roomster (i když původní koncept z roku 2003 s tím plně počítal = měl celej podvozek shodnej s ochcáfkou) ani rapák (oba dva byly ve výrobě s platformou vpředu shodnou s polem/ibizou) a nebude ani chcála 4x4, ale jako čtyřkolka se moh vyrábět vedle klasika octy a supa 4x4 už jen sněhulák (má platforku ochcáfky) a pozdější kokodák a za-rok (zase oba odvozený od větší platformy) - při tom v rámci koncernu se čtyřkolky na "malý platformě" dělají (ibiza cupra a polo GTI)... ale samozřejmě jen pro někoho. Tolik k otázce "byla fábule někdy 4x4?". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Moja predstava bola, že keď zapadnem a koleso pretáča, tak ho pribrzdí, tým presunie silu do toho druhého a tedy vyleziem von.
Teoreticky to tak je, ale může to být i tak, že kolo během jízdy do kopce jen občas proklouzne, ale auto v pohodě jede. Jenže s ASR začne ŘJ přibžďovat a ubírat plyn, takže ty jedeš do kopce s nohou na plynu a auto stále zpomaluje až zdechne. Pokud obě kola stojí na kluzkém povrchu (mokrá tráva), může být problém se vůbec rozjet. Místo hrabání auto brzdí a tím pádem ztrácí kinetickou energii. Někdy to prostě pomůže a jindy je to lepší vypnout. Určitě od toho nečekej zázraky. Průchodnost terénem se zlepší spíše o jednotky procent.
Duvsan napsal(a):
Dá sa to dorobiť?
Auto musí mít ABS. Ale mám pocit, že pak už je standardní výbava i ASR. Pokud máš ASR, tak se výměnou jednotky dá přidat ESP.
Teoreticky se dá dodělat i ABS, ale je to poměrně drahé a auto bude v rozporu s velkým techničákem.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út únor 19 2019, 15:36 Předmět:
Či sa dá dorobiť som myslel uzamykací diferenciál, resp. vymeniť za taký, ktorý je možné zamknúť. Nepotreboval by som ASR. ESP je lepšie, alebo o tom istom?
Nechcem kecať, ale mám dojem, že neplatí úzus, že keď je ABS, tak je i ASR.
v koncernu žádná taková převodovka není, takže není za co vyměnit.
ESP pomáhá držet auto ve směru kam jedeš, resp. kam je natočený volant. Blbě se s ním například otáčí auto přes ruční brzdu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 19 2019, 20:08 Předmět:
V koncernu vůbec není vícero věcí - hlavně v něm totálně chybí cokoliv, čím by se zohlednil poměr mezi jednotlivýma značkama koncernu na skutečným prodeji a tím i zisku na vliv na celkovou "zákaznickou politiku". Vůbec nemá cenu cokoliv na tohle téma rozebírat, stačí se podívat a porovnat objemový tržní resp. ziskový finanční podíly mezi dvěma evropskýma "dcerama" - španělským Seatem a českou Škodofkou s tím, jak k knim představenstvo z Vlkohradu přistupuje i třeba na poli výbavovejch stupňů nebo i jednotlivejch konstrukčních prvků, který jsou "interně povolovaný k použití" na jednotlivejch typech obou značek. Prostě další "my přeci musíme vědět nejlíp, co vy jako zákazníci potřebujete". Obávám se, že až budu v budoucnosti nucenej nahradit svoje současný vozidlo nějakým jiným, tak už to nebude nějakým dalším výrobkem koncernu - i třeba kvůli týhle naprosto nesmyslný "politice" vůči zákazníkům. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Či sa dá dorobiť som myslel uzamykací diferenciál, resp. vymeniť za taký, ktorý je možné zamknúť. Nepotreboval by som ASR. ESP je lepšie, alebo o tom istom?
Nechcem kecať, ale mám dojem, že neplatí úzus, že keď je ABS, tak je i ASR.
Treba od Quaife, delaji aftermarket diffy. Nebude to levny, ale zase si procvicis hezky rozborku prevodovky, to ti nijak neuskodi
Idealne, kdyby meli takovej, co ma stejnej prevod.
Samozrejme to neni offroad, a zadny rucni zamykani nehrozi. Je to normalni diff s omezenym prokluzem, tzn limituje rozdil mezi rychlosti otaceni vystupnich hridelu - mnohem lepsi, nez vsechny ASR a podobny koniny.
Ja ho prave budu taky na jare kupovat na CLK, at to ma i nejaky koule
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 20 2019, 12:42 Předmět:
To není o fábuli s hádající se trojicí pístů - to je na konkrétní typ převodovky s daným stálým převodem - a ten fabrika vkládá různej podle konkrétní motorizace a výkonový varianty - a v neposlední řadě i podle ročníku výroby. U motoru 1,2HTP připadá do úvahy asi 8 možnejch variant seskládání jen samotný převodovky a k nim tuším 6 variant diferenciálu-rozvodovky. Všecky jsou navzájem plně záměnný a v podstatě jen určujou styl a druh auta, na jakej je ta špajzka optimálnè poskládaná. Jestli třeba na půldruhý tuny těžkýho roomstera do města nebo lehkou krátkou 11 metráků vážící fábulu jezdící hlavně mimo město a po dálnici. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.