Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5213
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: út srpen 29 2017, 14:47    Předmět: Citovat

O tom nic neviem. Tempomaty do fabii sme bezne montovali a bolo to len a len o páčke a kabeláži.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út srpen 29 2017, 14:58    Předmět: Citovat

Takže to ide mimo riadiacej jednotky? Moja je asi verzie Junior, čiže pustý základ.
Poštudujem o tom viac.

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=816949&st=0&sk=t&sd=a
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st srpen 30 2017, 14:44    Předmět: Citovat

Upřímně mi tempomat přijde použitelný jen za situace, kdy jedeš po prázdné dálnici, která navíc nevede přes nějaké kopce. Jinak jen zvyšuje spotřebu a musíš ho každou chvíli vypínat. Ve městě je použití tempomatu vyloučené.

Pokud chceš mít jen upozornění, žes překročil max. rychlost, tak to umí každá GPS.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt srpen 31 2017, 3:58    Předmět: Citovat

A preto som si to chcel uľahčiť tým jednoduchým obmedzovačom. Lebo dediny jazdievam tak 40-60 a cezpoľne cca 80-105. Tak by som si to prepol, vyšľapol pedál a ide sa. A nevypínalo by sa to a nijak inak by mi to nezasahovalo do riadenia.
Už som prišiel i na koncepciu toho. Potrebujem informáciu o pojazdovej rýchlosti, prinajhoršom ju môžem brať rovno z budíku. A potom len kde napichnúť tranzistor, ktorým by som to obmedzoval. Ďalej stačí OZ blokovaný kondenzátorom alebo lepšie vhodný čítač a referencia, ktorá mi udá to obmedzenie. Mnoho áut má obmedzovače, na 130 km/h a tak, takže by som ani nemusel bastliť, čo do auta ani nie je dobrý nápad. I keď v tomto prípade by to buď nefungovalo, alebo by som s tým niekde postál a volal odťahovku. Ale i tak, je to auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: pá září 01 2017, 19:37    Předmět: Citovat

Od faceliftu by tempomat měly umět prý všechny, jen je potřeba to zafajfknout v jednotce. Je to o páčce a kabeláži, jak tady bylo řečeno. Chtěl jsem domontovat, ale jeden drát se napojuje někde na konektoru na přepážce motor/kabina a demontáž palubky si rád nechám ujít. Už tak to tuším znamená sundat volant kvůli páčky atd..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá září 01 2017, 20:19    Předmět: Citovat

Dnes som s tým zabil deň. A to som len ťahal kábel od zadných dverí dopredu a cez palubovku. Povytiahnuť strednú časť (kde je rádio) - povytiahnúť lebo to drží lanko od kúrenia - to bol vrchol môjho snaženia. Potom som odtapacíroval predné dvere a prekvápko. Priechodka pre kábel dorvaná, úchytky pre káble vylámané, káble polepené ako prišlo, priechodka pre bowden k zámku chýbe, z dvoch gumených záslepiek je len jedna, originál kábel pre osvetlenie pri otvorení dverí odseknutý (nechápem, pán asi nepozná diódy - je v tom dorobený Magicar), no fuj.

Pozriem číslo RJ a napíšem.

Ale tupému obmedzovaču by som sa potešil viac. Nepustil by ma cez (a pri prudkom zošliapnutí až na podlahu by sa mohol vypnúť, inak tlačítkom) a inak by nijak nezasahoval, o nič viac by sa nestaral. Pripadá mi to pohodlnejšie. Mať nohu na plynáku nepovažujem za problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne září 03 2017, 18:43    Předmět: Citovat

Tak ja mám RJ SIEMENS 5WK4 8213 C, dal som to do Googlu a mala by to byť 6Q2937049C. Takže konečná, do výmeny už nejdem.

Denis, ak zvládneš odmontovať spodné časti a volant i s páčkami, vrchný diel už nie je problém. Dnes som to dal. Ale len vrchný diel. Totiž pozrel som odspodu, niečo sa mi nepozdávalo, tak som sa s tým bavil. Keď som ho povytiahol a pozrel cez predné sklo, všetko v poriadku, tak som ho vrátil. Volantu už veľa nechýbalo. Ale som rád, že som nemusel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: út září 05 2017, 11:07    Předmět: Citovat

Takže tempomat máme doriešený. Svetielko na palubovke nejak vymyslím.
Riešim ďalší problém. V aute mám Magicar M9300B. Chcel som ho vyhodiť, nakoniec ho nechám, len mu trochu oklieštim možnosti. Väčšinou sa vozím sám, tak je zbytočné, aby cvakali všetky zámky, stačí ten môj. A možno mu nedovolím ani to, vraj existuje univerzálne diaľkové. A načo mám kľúčik. Zvyšné dvere nech len zamkne, to môže. Tak či tak, chcem mať v aute tlačítko, ktorým v prípade potreby otvorím všetky dvere naraz a tiež chcem, aby keď zamknem mechanicky jedny dvere, aby zacvakli i zvyšné tri. A keďže motorček môže zhorieť či mechanizmus sa môže zadrieť, tak aby riadiaca jednotka kontrolovala stav každého zámku samostatne a v prípade problému upozornila. DO samozrejme niee, ani anténku, dôvod som uviedol. Jednotku by som doplnil k tomu Magicaru. Je také niečo na trhu? Prosííím !!! Mám to rozkuchané, tak nech to poriešim. P
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt září 07 2017, 9:29    Předmět: Citovat

Zdá sa, že nik nevie nič. Popýtal som sa i u niektorých predajcov. Zrejme všetci veria tým servám a ich káblom.
Predbežne tam dám len relé pre odomykanie, nebude to blbovzdorné, ale je to moje auto a nie služobné. A možno časom na niečo prídem.
Pre kontrolu zámkov by to chcelo nejaký štvorvstupový AND alebo NAND, ale nízkopríkonový, keďže by bol permanentne na baterke. Alebo tam dám TL431 a odpory.
Samotný Magicar nevie fungovať so sadou odporov? Ušetril by som tú TL431.
Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt září 07 2017, 10:58    Předmět: Citovat

Tady by bylo jednodussi asi pouzit nejakou ATiny apod... Minimalne kvuli spolehlivosti a jednoduchym upravam funkcnosti. Spotreba je taktez zanedbatelna....

Tou kontrolou zamku myslis hlidani proudu v motorku, nebo jen jejich stav zamknuto/odemknuto?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt září 07 2017, 22:30    Předmět: Citovat

Stav by stačilo. Samozrejme ide o motorky, ktorých súčasťou sú interné spínače. Proste ak mal zopnúť, tak kontrola (cez spínače), či naozaj zopol. Ak nie, tak poplach (svetielko, pískatko). A ak je zopnutý a ja dám povel zopnúť, tak preň to už neplatí, on už zopnutý je. A opačne, samozrejme. Pripadá mi, že to ešte nik neriešil. Možno som paranoidný a nie je to potrebné. Ja už neviem.

ATInu by som sa musel naučiť naprogramovať. A jak je v niečom program... Neviem. ATI s programom je spoľahlivejšia, ako klasické logické členy alebo OZ (komparátory)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá září 08 2017, 9:04    Předmět: Citovat

Nestacilo by limitovat proud motorkem? Jde ti jen o ochranu motorku pred spalenim, nebo o nejaky dalsi vyhodnoceni stavu? To me neni jasny.


reseni s MCU je podle me robustnejsi co se tyce napr. reseni zakmitu apod. a taky jde jednoduse upravovat funkce v pripade potreby. A tady by se jednalo o celkem jednoduchy kod. Trosku komplikovanejsi asi bude priprava vyvoj. prostredi. Ale zase by ses neco naucil, coz je plus Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá září 08 2017, 23:48    Předmět: Citovat

Prúdy motorkami môže sledovať, prečo nie. Mne prioritne ide o kontrolu, že keď mal zopnúť, tak naozaj i zopol. Aby sa nestalo, že odídem od auta a niektoré dvere zostanú nezamknuté, lebo sa šprajcol zámok alebo motor zhorel.
A drobné vylepšenie v rámci luxusu by bolo to, že každý zo štyroch motorčekov (v kufri ho nemám - a ani nechcem, to už je nebezpečné) by bol napájaný samostatne, tedy nie všetky paralelne, ako je to obvyklé. Totiž vozím sa väčšinou sám a je zbytočné, aby chodili všetky zámky. Tak si to pozapájam. Zamknúť všetky, odomknúť len šoférove. Ďalšie v prípade potreby odomknem špeciálnym tlačidlom v kabíne, alebo ručne. A ktoré zámky zostanú zamknuté, tak tie nech systém zbytočne nepeckuje. Aj k tomu tie interné kontakty v tých servách. No a tiež sa mi páčila predstava, že keď sedím v aute a jedny dvere zamknem, tak aby zamkli i ostatné. Čiže by to mala byť škatuľka, ktorá by mala dva povelové vstupy: zamknúť a odomknúť; ďalej poplachový výstup a porty pre štyri motory (zámky). Tie by napájal a pomocou spínačov v tých servách by ich kontroloval. Kontrola stačí pre stav "zamknuté" nasledujúca po úkone "zamknúť". Magicar vyšle povel "zamknúť", jednotka zamkne a skontroluje, či sú všetky zamknuté. Tedy nerieši, či zamkol, ale či je zamknuté. Ale začína mi to pripadať príliš zložité.

Procesory som programovať nikdy neskúšal, nemám o tom predstavu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so září 09 2017, 15:31    Předmět: Citovat

Tak uvažujem, že k zmieňovanej krabičke sa asi nedopracujem (vyššia dievčia). Keďže, ako som už popísal, nie všetky dvere budem odomykať, ale druhou stranou alarm bude môct všetky dvere zamknúť, tak uvažujem motory napájať nie priamo, ale cez ich vlastné interné spínače. Takže: Dvere sú otvorené. Dám povel "zamknúť". Motorček zamkne. Tým sa interný kontakt rozpojí a motor zostane odpojený a tedy mimo ďalšiu hru. Aby dvere bolo možné odomknúť, tak tieto kontakty premostím diódami zapojenými v protismere. Cez ne sa uzavrie obvod a dvere sa odomknú. Otázka znie nasledovne. Môžem to zapojiť takto napriamo, alebo by dochádzalo k opalovaniu kontaktov v mikrospínačoch a je potrebné použiť relétka? Alebo postačia zvitkové kondenzátory?
Ďakujem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so září 09 2017, 19:44    Předmět: Citovat

Myslel som si, že som to načal v inom vlákne, ale neviem to nájsť, asi blbnem. Keď už mám dvere rozobraté, tak ich treba poriešiť nakomplet, tak pridám i ďalší problém a to je zvuk. Reproduktory by mali byť oem, viď tu. Stredobas s výškačom si nejak nesedia, krúti mi to uši. Hodiny som pozeral po iných reproduktoroch, až som to vzdal, kým si to zrovnám v hlave. Predbežne mám dojem, že mi nevyhovuje vysoko položené delenie (tipujem niekde okolo 6 kHz), pretože fázové posunutie, Thales a spol. vedia. Do auta neuvažujem hifi, tak stredobas by som zatiaľ rád nechal (samozrejme za ním vytlmím samolepiacou penou) a asi to chce výhybku a iný výškač, ktorý zvláda od nižších frekvencií. Tak ak by niekto o niečom vedel... Ď

Tak výškač by mal byť 6Y0035411B a ten by mal fungovať od 2k, tak som z toho trochu jeleň. Každopádne to neladí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Další
Strana 2 z 29

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund