Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kvalitní benzín, ale od koho?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Kde tankujete?
Shell
10%
 10%  [ 5 ]
OMV
15%
 15%  [ 7 ]
MOL
4%
 4%  [ 2 ]
Benzina
30%
 30%  [ 14 ]
Pap Oil
0%
 0%  [ 0 ]
Kde to zrovna vyjde
39%
 39%  [ 18 ]
Celkem hlasů : 46

Autor Zpráva
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4476
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: so srpen 19 2017, 19:04    Předmět: Citovat

Dnes to krásně vyšlo na vyzkoušení lepšího benzínu. Jel jsem trasu 180km a stejnou domů se srovnatelným provozem. Dálnice a obyčejná silnice, tak půl na půl.
Tam jsem dojel na obyčejný 95, který běžně tankuji. Na zpáteční cestu jsem do nádrže, kde bylo cca 4 litry benzínu nabral necelých 32 litrů Vervy 100. Na obě cesty jsem měl vynulovanou dlouhodobou spotřebu a ta byla na obě cesty překvapivě stejná. Ale musím přiznat, že auto jelo líp do kopce a i akcelerace byla asi o trochu lepší.
Teď je otázka, jestli rozdíl přes 3,-Kč na litru za to stojí. Jestli nebude stačit jen VIF. Question

_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so srpen 19 2017, 19:56    Předmět: Citovat

Udělal jsem přesně to samý co ty, jen díky v tombole vyhraný "přednabitý CCS kartě" jsem toho 100oktanovýho benzínu mohl vyjezdit za celkem 5000Kč = zhruba 3 plný nádrže roomstera, tankováno vždycky na ÖMV. Zlepšila se kultivovanost chodu motoru, "chtivost" jít do otáček a celkově z jízdy plynoucí subjektivní dojem. Bylo to ale v zimě, platnost karty byla omezená Silvestrem, takže jsem nemohl vyzkoušet, jestli se přitom objeví nebo neobjeví jeden z chronickejch problémů mýho typu motoru = občas se objevující nucenej opakovanej start po odstavení trvajícím víc jak asi 5-6 hodin při venkovní teplotě v rozmezí přibližně 10-16°C. Pro tyhle podmínky má totiž kód BXW nepříjemnou chybu v softwaru - má nastaveno, že i když teplota chladicí kapaliny je právě v tomhle rozmezí a pro kultivovanej chod těsně po startu by bylo potřeba dát ještě "sytičovou" dávku paliva, ŘJ dá dávku sníženou, vhodnou pro teplotu vyšší - a motor okamžitě po startu zdechne, nebo pár vteřin běží na 2-3 válce a zdechne i tak. Při opakovaným startu ŘJ vychází ze zjištění o nepravidelným chodu při posledním startu a dá "sytič", takže motor při opakovaným startu naskočí bez problémů - má vyšší dávku, takže spolehlivě zažehne hned v prvním válci, ve kterým dojde ke vstřiku a po pár vteřinách chodu, když začne narůstat teplota, ŘJ chod bez problémů upravuje dál podle algoritmu. Tenhle nepříjemnej jev se projevuje jen po odstavení delším jak asi 6h (aby stačila komplet vystydnout chladicí kapalina) a při teplotě v uvedeným rozmezí. Jak má vystydlej motor míň jak 10°C, tak software velí vstřikovat mírně až silně obohacenou startovací dávku (několik stupňů obohacení podle zjištěný teploty chladicí kapaliny) a pokud má motor teplotu při startu vyšší jak asi 16-20°C, tak už mu stačí ta nižší, "běhová" dávka paliva. Jev potvrzujou křížem krážem přes celej koncern nezávisle na sobě a na značce auta všichni majitelé motorů s tímhle kódem, pokud parkujou mimo garáž. U garážovanejch aut s tomu skoro nedochází -
a když, tak zase když je i v tý garáži motor vychladlej na uvedený rozmezí teplot. Výrobce přesto nereaguje a v servisech tvrdí, že se jim závada neprojevuje - bodejť, když nechávají auto na takovou kontrolu přenocovat v dílně, kde je teplo...

No a po ujetí cca 2200km na ten víceoktanovej benzín jsem usoudil, že se to nevyplatí, protože efekt to má srovnatelnej s litím VIFu do obyčejnýho BA95 nabranýho na TankONO ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 10:46    Předmět: Citovat

Nemá někdo zkušenosti s VO nákupem paliv? Od jakýho množství se dá dostat na ceny u Ona? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 19:34    Předmět: Citovat

Asi to nespotřebuješ všechno sám, a když budeš chtít prodat dál, musíš složit kauci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st říjen 11 2017, 20:20    Předmět: Citovat

Myslím jako v nákupu aby to bylo na jejich koncové prodejní ceně, ne jejich nákupní Laughing nebo je to i tak něco jako vlak? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 1:07    Předmět: Citovat

Řádově kubický metry = tuny paliva na 1 odběr. Myslím že 200l sud už je moc malá jednotka. Usuzuju podle známýho, kterej nadával jako špaček v poměrně nedávný době - tehdá zajišťovali pro Kapsch nový mejtný brány a pro mobilní operátory nový trunkový věže bez síťovejch přípojek (ty se budovaly dodatečně, protože na ně musí bejt extra stavební povolení i povolení všech, kterým to jde přes pozemky) agregátama s dieselovým motorem - a do těch agregátů se musela z rafinérky kupovat čistá minerální nafta bez babišsračky, aby jim v nádrži neučunila po 2 měsících stání nespalitelnej rosol. Takže nejdřív musela firma vyběhat povolení, že z důvodu zajištění trvalý provozní spolehlivosti potřebujou naftu s dobou skladovatelnosti delší jak 2 měsíce (což je oficiální označení nafty bez řepákový babišsračky) - a pak se jelo přímo do Parama pro naftu. Jenže nikdo zodpovědnej se nezeptal na minimální prodejní množství a poslali tam maníka s Tranzitem, do kterýho naskládali 5 sudů po 200 litrech. No a v Paramu se jim vychechtali jak €uroparlament visegrádským námitkám proti uprchlickým kvótám - že si mají přijet s cisternou o minimálním obsahu 2 000 litrů, že jim míň jak tunu na jeden odběr za VC neprodají ... Sice měli "nádobí" na odběr 1 000 litrů, jenže kubík motorový nafty váží jen asi 850 kilo - a tady byl problém ... Jak je to s minimálním odběrem aktuálně, to nevím, ale ty cca 3 roky zpátky byla ta tuna minimum na 1 odběr za VC.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 6:48    Předmět: Citovat

To by nemusel bejt problém, koukám, že se nechaj ne tak moc draho sehnat ty standardizovaný 1000l kostky na paletě i s výdejním čerpadlem. Dvě palety se vejdou na dodáfku…
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 16:13    Předmět: Citovat

Netuším, jestli ti dovolí natankovat uhlovodíkový palivo = hořlavinu I.třídy do plastový nádoby, která má povrchovej odpor větší jak 10kΩ/cm - jak to je požadovaný třeba pro plastový kanystry na palivo do auta...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 16:23    Předmět: Citovat

Šak to v nejhorším i rozvážej v cisternách, ne. Celý se to takhle prodává i s tankovačkou, na naftu samozřejmě - tak myslim, že na tendle petrolej jsou podstatně mírnější požadavky, protože to se zapaluje poměrně blbě, na rozdíl od mnohem těkavějšího benzínu.

Ostatně něco v tom smyslu sem slyšel i od firmy co si dělala jednu čerpačku v areálu, že na naftu je to relativně prkotina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zed_007



Založen: Jun 01, 2017
Příspěvky: 31
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 20:17    Předmět: Citovat

Nemělo by být při objemu nad 200l phm už ADR? A teda auto a výbava k tomu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt říjen 12 2017, 20:25    Předmět: Citovat

Tusim nad 60 l ze?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7070
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá říjen 13 2017, 20:00    Předmět: Citovat

ADR na naftu je až od 1000 litrů.
cspsd.cz/ Podlimitní množství

Mnohdy je to, čím se IBC plní, také hořlavina I. třídy, uhlovodík dost podobný benzínu.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 13 2017, 22:23    Předmět: Citovat

No, jenže to jsme zas u toho, že u nafty 1 tuna jako minimální PRODEJNÍ jednotka není ztotožnitelná s minimem pro povolený podlimitní ADR přepravy, protože 1 tuna nafty = cca 1200 litrů ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: pá říjen 13 2017, 22:35    Předmět: Citovat

No tak to zas skončí na nákupu bůhví kde v Polsku, kde člověk koupí cokoli a nikdo se neptá. Pak tu brečej že nemaj odbyt Laughing

Ostatně ideální by byla Ukrajina, stojí to tam pakatel a eště navíc je to bez burešsraček, takže se to nekazí a člověk dojede dál…ale na hranicích by to asi bylo drsný. No nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund