Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

nezávislé topení C3 Picasso - vysvětlení funkce

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kejmi



Založen: Sep 20, 2012
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: st červenec 26 2017, 9:43    Předmět: nezávislé topení C3 Picasso - vysvětlení funkce Citovat

ahoj borci, měl bych dotaz ohledně bufiku v C3P 1,6hdi s digi klimou.
Auto dovoz z Německa, tak nevím celou historii, ale tuším, že v autě je z výroby přihřívač a někdo ho nechal od Eberspaecheru vytunit na bufik se spínacíma hodinama EasySmart T. Bohužel si nejsem jistý správnou funkcí. Po zapnutí bufiku spínacíma hodinama je slyšet slabé hučení, po chvilce začne pumpovat naftu a začne hořet.... To je vše, čeho jsem docílil. Předpokládám, že po dosažení určité teploty chladící kapaliny by měl sepnout vnitřní ventilátor? Čekal jsem 10 minut a ventilátor ani ťuk. Kontroloval jsem zapojení a "rozpojení" kabelů dle schematu z netu a to sedí, jen mi to zapojení nedává smysl - jak by mělo dojít k zapnutí ventilátoru?



IMG_4132.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  IMG_4132.JPG
 Velikost:  84.49 kB
 Staženo:  151 krát


_vyr_56EasyStartT.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  _vyr_56EasyStartT.jpg
 Velikost:  54.19 kB
 Staženo:  154 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st červenec 26 2017, 9:48    Předmět: Citovat

Lava cast prepina napajanie ventilatora z 15 (12 V za spinacou skrinkou) na 30 (trvalych 12 V). Ta prava by mala prepinat riadenie ventilatora z riadiacej jednotky klimatizacie na nieco ine, co tam nie je nakreslene.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejmi



Založen: Sep 20, 2012
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: st červenec 26 2017, 10:14    Předmět: Citovat

Díky za zprávu. Zkusím tedy nejdřív proměřit těch 12V (30) a pak uvidím co dál. Já po zapnutí bufiku (za relátkem) nenaměřil nic... předpokládám, že to relé sepne 12V pro ventilátor až při určitý teplotě vody v chladícím okruhu...?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st červenec 26 2017, 11:22    Předmět: Citovat

Jedna vec je 12 V pre ventilator, ale zem ventilatora je pripojena cez ten "zosilnovac", ten musi mat na vstupe nejaky signal, aby ventilator nieco robil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st červenec 26 2017, 11:52    Předmět: Citovat

Je třeba si ujasnit, kterému ventilátoru přerušuje to relé přívod řídicího napětí pro výkonový stupeň.
Podle mne jde o ventilátor vnějšího chladiče klimatizace, nikoli ventilátor kabinového topení. Není totiž žádoucí, aby venkovní chladič zbytečně spínal, když řídicí jednotka klimy zjistí, že je vhodná chvíle začít prostor kabiny ochlazovat.
Obávám se, že ventilátor v kabině bude schopný foukat, až zapneš klíček, protože úprava se jeho obvodu netýká.



bufik.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  bufik.jpg
 Velikost:  96.17 kB
 Staženo:  117 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejmi



Založen: Sep 20, 2012
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: st červenec 26 2017, 12:13    Předmět: Citovat

Děkuji Vám za příspěvek. Relé 100% přerušuje signál mezi ovládacím panelem a regulátorem VNITŘNÍHO ventilátoru. Je to takto zapojené od Eberspaecheru (za ovládacím panelem je přerušený vodič vedoucí k regulátoru)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st červenec 26 2017, 13:00    Předmět: Citovat

Pak mi ale uniká smysl prvního relé. které ovládané výstupem FG+ připojí plus ventilátoru natvrdo, zatímco druhé relé, protože má plus z téhož vývodu, odpojí ovládací napětí z jednotky klimy. V takovém zapojení skutečně ventilátor nemůže běžet. A pochopil bych to u venkovního ventilátoru, zbytečně by zatěžoval akumulátor.
To ovládací napětí dostane výkonový stupeň ventilátoru až sepnutím klíčku, protože relé přerušující přívod řídicího napětí ztratí napájení a výkonový stupeň může spustit ventilátor.
Prostě buď je chyba v zapojení nebo už v návrhu.
A nemusí to být ani chyba, ale záměr: co když ten bufík má jen ohřát chladicí kapalinu, aby povolil zatuhlý olej (u VVT motorů je například -15°C teplota, při které se s některými oleji nedoporučuje vůbec startovat), a předehřál současně topení, které si po nasednutí pustíš sám?
Ona totiž visí ve vzduchu i otázka, co jako honí chladicí kapalinu topením, když neběží vodní pumpa?

Existují nějaké stránky o této úpravě, ať to nemusím hledat?

POZOR, ZMĚNA: už jsem to našel.
modul 22_1000_32_47 sice odpojí řídicí napětí z klimajednotky, ale (a to ve schématu nakreslené není) připojí na vstup regulátoru ventilátoru pevné napětí vlastní. Při teplotě vodního okruhu kolem 30°C (když přepne relé ventilátoru), zkontroluj jeho otáčky. Měly by odpovídat stupni 1 až 2 původního manuálního nastavení (ať to moc nežere). Jestli otáčky neodpovídají, vyjmi z relé špunt a pod ním je trimr, kterým si otáčky dorovnáš.
O moc víc v tom katalogovém listu není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: pá červenec 28 2017, 12:54    Předmět: Citovat

No nevím, kabinovej ventilátor bere taky dost velkej proud a i tak citroeny mají v počítači naprogramováno vypnutí veškeré elektriky při stojícím motoru za 30 minut. Podle mě to bez běžícího motoru nepůjde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17512
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá červenec 28 2017, 13:38    Předmět: Citovat

C4 Pikaču mi padá do Economy módu, kdy se vše vypíná, po asi 3 mimutách od vytažení klíčku. Jedinný zůstane pod šťávou zásuvka 12V vlevo za zadníma dveřma. Před tim jsem měl Xsara Pikaču a tam byl bufik buď nafta nebo elektrika a ohřívalo to ne vodu, ale vzduch ve větracím potrubí. Bez bufiku to strašně dlouho trvalo než HDI dvoulitr ohřál vodu natolik aby to začalo kloudně topit.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund