Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Magnet v magnetu

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Dec 10, 2009
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po červen 19 2017, 0:05    Předmět: Magnet v magnetu Citovat

Je v magnetu dvoutaktu permanentní magnet nebo s cizím buzením?
Lze permanentní magnet po ztrátě magnetického pole zase zmagnetovat, aby měl opět dostatečnou koercitivní sílu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po červen 19 2017, 0:48    Předmět: Citovat

Obvykle tam je tvrdej = permanentní magnet, nejčastější provedení bejvalo slitinový (niklo-kobaltový slitiny s ocelí), feriťáky jsem viděl až u moderních motorek s mnohacívkovým alternátorem a zkratovým regulátorem dobíjení. U magneta se slitinovým magnetem žádnej regulátor nikdy nebyl, magneto bylo navržený tak, aby dobíjecí cívka svým vnitřním odporem "stačila" tak akorát dobíjet baterku a ta se moc nevařila.
Magnety samozřejmě jde opakovaně přemagnetovat, otázka je čím - jsou na to potřeba hooodně velký proudový šlupky a ty se jen tak jednoduše podomácku vygenerovat nedají ...

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Charos
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Oct 16, 2009
Bydliště: u Chrudimě

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 10:25    Předmět: Citovat

Já jsem si nechal namagnetovat magneto z pionýra u pana Urbánka z Velimi (Obránců Míru 46, 28101 Velim). Vyskytuje se na burzách, např. v Chotusicích u Čáslavi, udělá to na místě, cena asi 100Kč, vybavení vozí a vidí do toho:
http://www.oldtimer.cz/veteranbazar/burzy.asp

Je možné i poslat poštou - on ho namagnetuje a pošle zpět na dobírku, dobírka stojí 165Kč. Měl stránky www.magnetky.la, ale už nefungují.
Jinak tady je na něho email: libor.urbanek@centrum.cz
(evt. zkus starší email magnetky@centrum.cz)
Tel. 602 430 524 - to bude asi nejlepší
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 10:48    Předmět: Citovat

U těch magnetů do fichtla byly MINIMÁLNĚ dvě různý verze magnetů, lišící se úhlem pootočení magnetickejch pólů vůči klínku na zajištění polohy na kliku. Měl jem "typ 21" z roku tuším 71 nebo 72 a magnet koupenej normálně v Mototechně někdy kolem roku 1980 mi do něj sice rozměrově pasoval, ale za živýho boha s ním nešel nastartovat, přitom jiskru jakž-takž dával. Dodatečně jsem zjistil, že to bylo z důvodu jinak otočenejch cívek zapalování, houkačky a světlometu u magneta pro exportního Mustanga typ 23A, který bylo potom potichu "standartizovaný" pro další výrobu a to starší provedení statoru (05, 20, 21) se přestalo vyrábět. V případě opravy zapalování se pak musel kupovat celej novej stator i s magnetem "mustangovýho" provedení, samotnej novější magnet do magneta se starším provedením statoru elektricky nepasoval...
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor



Založen: Jul 21, 2006
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 12:00    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že jsme na kopci, tak podobný tuningy motorů vedou občas k tomu, že někdo sjede i třeba 2km z kopce, aby zjistil, že stejně nenastartuje. A pokud je to šílenec, co to zkusí třeba s dvěstěpadesátkou Jawou, užije si zpět do kopce docela solidní tlačení.

Ale už těch nadšenců ubývá, lenost vítězí.

_________________
Pokud mě chcete oslovit, klidně použijte jméno Zdeněk.
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 12:14    Předmět: Citovat

Tohle nebyl tuning, tohle byl normálně bez dalšího upozornění prodávanej ND - a protože já měl na tom původním právě ožvejkanej klínek, rozhodnul jsem se koupit new magnet. Ten je u fichtla vytvořenej tuším 8ks tvrdejch slitinovejch magnetů ohnutejch do tvaru podkoviček a s pólama položenýma směrem k obvodu toho "bubnu" - kterej je učuněnej zalitím těch magnetů do hnilíku a osoustružením. Jenže právě během výroby někdy kolem roku 1975-6 došlo v Povážskejch Strojárňach ke konstrukční změně na statoru toho magneta, která měla za cíl posílit světelnou cívku, aby se do hlavního světla mohla používat žárovka 6V 25/25W a ne jako do tý doby jen 6V 15/15W, která teda byla doslova bludička Jůůůlie (a aby Mustang vůbec šel exportovat do Bundesrepubliky nebo třeba do Anglie). No a při tý konstrukční změně došlo k posunu celýho "košíku" statoru, aby se ta větší světelná cívka vůbec měla kam vejít, jenže to zároveň posunulo i polohu zapalovací cívky - a tím se kompletně posunul i předstih a další věci, jenže to nikdo tenkrát nikomu nesdělil a vyrábělo a prodávalo se to vesele dál jako totožnej díl. Mustang měl proto JINOU POLOHU TĚCH MAGNETŮ UVNITŘ ROTORU - vztaženo vůči horní úvrati kliky a celýho motoru, všecko jednoduše jen a jen proto, aby i po změně poloh cívek magneta normálně běžel. Když se ale jedno bez druhýho namontovalo na starší motor, ať už 05 nebo 20/21 (lišily se jen tím, jestli měl/neměl revmaplechy nebo stupačky), tak kombinace prostě nefungovala - a jako že ty statory bylo potřeba občas měnit i na těch starších vehiklech, protože nic nemá nekonečnou životnost ...
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor



Založen: Jul 21, 2006
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 12:18    Předmět: Citovat

Ono se podařilo pár lidem nastartovat "fichtla" tak, že couval. To bylo radosti... Very Happy
_________________
Pokud mě chcete oslovit, klidně použijte jméno Zdeněk.
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 12:25    Předmět: Citovat

Fichtla ne, ale Stadiona jo. Fichtl měl na to moc vysokej předstih kolem 1,5mm před horní úvratí, ale "stádo" má předstih jen asi 0,5mm a "roztlačit pozpátku" jde poměrně snadno. Nezapomenu, jak na dědině u dědy a babičky jezdíval na Stadionu starej zootechnik, vždycky kolem poledne frčel z kravína na druhej konec dědiny k sobě domů na kus žvance a bral to kolem místní hospody, kde si vždycky zastavil, NECHCÍPNUTÝ "stádo" postavil na stojan, vtrhnul do lokálu, kde před něj hospodskej postavil už po zaslechnutí zvuku mopeda roztočený "jedno malý", zootechnik ho vysrknul na jeden lok, hodil na stůl dvoukorunu, otočil se na podpadku a vyšel ven, nasednul na "stádo", protúroval prskolet, rukojetí zařadil "za jedna" a odfičel. Chlapi mu jednou to "jedno malý" trošku pozdrželi, dva z nich zadem oběhli výčep a milý odstavený "stádo" mu chcípli a rozstrkali pozpátku - a znovu blafající ho nechali stát na stojánku před hospodou ... Zootechnik přišel, nasednul, podráždil komára, zařadil, podržel otáčky a pustil spojku .... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor



Založen: Jul 21, 2006
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 12:38    Předmět: Citovat

Těch blbých vtípků bylo víc. Třeba jsme chlapovi u dvouválce přehodili fajfky. Toho si člověk jen tak nevšimne. My seděli venku u piva a on startoval...
_________________
Pokud mě chcete oslovit, klidně použijte jméno Zdeněk.
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 12:52    Předmět: Citovat

Největší svinstvo co ze svojí dvoutaktní éry pamatuju bylo vzít špačka opravdu měkký tužky (nejlepší byla výtvarnická "jednička") a načmárat na izolátor svíčky fichtla nebo staďáka pár linek grafitu ... Spolehlivě to stačilo svádět těch pár ubohejch kV co produkovala při jejich startu indukčka a motor si ani neškytnul - kdo to neznal a tlačil, tak tomu to nakonec chytlo, ale grafit se napálil na izolátor a taková svíčka pak už nikdy nezapálila za studena. Přitom stačilo tu šmouhu z porcelánu jen otřít hadrem ... Samozřejmě kdo to znal. Kdo ne, měl smůlu.
Obdobná sviňárna byl igelit nacpanej do zdířky uvnitř fajfky nebo i namontovaná svíčka s ulomenou/odštípnutou boční elektrodou. Koho tohle nenapadlo, ten se ušlapal ...

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund