Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

SEAT IBIZA 6L 1,4 TDI/55 kW, problem startovanie za tepla,

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
palo1129



Založen: Oct 21, 2008
Příspěvky: 102

PříspěvekZaslal: so duben 15 2017, 18:49    Předmět: SEAT IBIZA 6L 1,4 TDI/55 kW, problem startovanie za tepla, Citovat

Krasny cesky den,
zdravim tunajsich odbornikov, ktori sa venuju problematike a a maju skusenosti hlavne s opravou TDI motorov

SEAT IBIZA 6L 1,4 TDI/55 kW, rv 2003
~190 000km

Jazdim tymto autom pravidelne do prace priblizne 30 km trate uz cca 3 roky a poslednom case sa zacal objavovat problem so startovanim motoru.
Problem sa vylucne objavuje len pri ztartovani zohriateho motoru. Je zaujimave ,ze studene starty su bezchybne a dokonca nebol problem pri nedavnych januarovych mrazoch , motor vzdy naskocil na prvy pokus, teda ked bol odstaveny!
Akonahle prejdem dlhsi usek a auto chcem nasledne nastartovat tak bez ohladu casu zhavenia sa motor dlho pretaca a horko tazko naskoci.

Dalsi ale vaznejsi problem sa zacal velmi sporadicky objavovat posl. mesiac s tym, ze pocas jazdy mi motor znicoho nic zdochne. Na palubovke sa neukaze ziadna vystrazna kontrolka, max ostane svietit cervena kontrolka baterie, horsie ze vypadne aj posilovac riadenia takze musim s autom postat a nastratovat znova. Zatial sa tento problem objavil sporadicky len pri vyssich prev. stupnoch (4,5 ) ale bez ohladu otacok motora. Motor si ale za beznych okolnosti alebo so zaradenim do neutralu drzi konstantne , nemenne otacky.

Bol som s tym uz aj v servise ale vzhladom na okolnosti ma budu riesit az po sviatkoch. Po zbeznej kontrole bez diagnostiky mi vsak vysvetlili ,ze na 80% budu zanesene strekovacie trysky a opotrebovane ich tesnenie, ktore prepusta do motora vzduch. Takze by mali ist na kompletny repas alebo vymenu.

Otazka na Vas je ci ste mali rovnake problemy, a bolo potrebne vykonat presne tuto opravu. A kolko to priblizne moze stat?


Naposledy upravil palo1129 dne ne duben 16 2017, 8:07, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: so duben 15 2017, 19:15    Předmět: Citovat

Předně to chce napíchnout na diagnostiku. A pak bych se obrátil na Seat fórum a Seat klub.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so duben 15 2017, 20:10    Předmět: Citovat

Starter uz bol repasovany? Za tepla sa zvecsia vole v puzdrach rotor sucha o stator, tym padom neroztoci motor dost rychlo a nestartuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 352
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 15 2017, 21:54    Předmět: Citovat

citace:
budu zanesene strekovacie trysky a opotrebovane ich tesnenie, ktore prepusta do motora vzduch

Tohle mi připadá jako nesmysl, kdyby netěsnily trysky, tak to za studena nenastartuje, za tepla vlivem roztažnosti by problém zmizel.

Jaký to má vstřikování (rotačka, CR, PD,...), a kdy byly naposled měněny palivové filtry?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne duben 16 2017, 0:51    Předmět: Citovat

1.4TDI je PD.

Rozhodně to chce diagnostiku, zda-li to přímo neukáže chyby. Někdy to je snímač otáček vačkové hřídele. A pokud tam nebude nic, může to být i startér. Takových už bylo, co jim to studený chytalo, teplý ne...vyměnili půl auta a nakonec to byl startér.

Nicméně tobě to blbne i při chodu motoru, bude tam i něco jiného. Normu oleje VW505.01 dodržuješ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
palo1129



Založen: Oct 21, 2008
Příspěvky: 102

PříspěvekZaslal: ne duben 16 2017, 9:25    Předmět: Citovat

dakujem za vsetky rady,
inak olej syntetiku, filttre olejovy a pelovy menim pravidelne. Taktiez som pred nedavnom kupil aj novu autobateriu.
ostatne veci som na aute zatial nemenil

navstivil som tiez aj spominane seat fora. Vacsinou sa ale odpovde na moj problem dost rozchadzali. Radili mi uz asi vsetko od vymeny sviecok, opravy startera, zleho snimaca teploty motora, spatnych lamda sond, snimaca otacok hriadela, slabeho tlaku palivoveho cerpadla alebo zaneseneseneho palivoveho filtra, dokonca mi niekdo radil precipovat riadiacu jednotku, ktora sleduje otacky motora alebo ze pouzivam prilis bohatu zmes Shocked .


Je zaujimave, ze sa zatial nikto mi neradil vymenit tie trysky, lebo ten pan zo servisu to povazuje za tutovku.
Ale ako uz spominal Nakadah ako to v niektorych servisoch chodi, ze vam vymenia najskor pol auta az zistia skutocny problem sposobom pokus - omyl.


Naposledy upravil palo1129 dne ne duben 16 2017, 19:49, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: ne duben 16 2017, 18:02    Předmět: Citovat

Pokial je pravda o baterke v kondicii, starteri OK a ostatnej elektrike OK (hlavne kostry a silove spoje) tak potom uz len klasika okolo PD motorov vymackana hlava a tym padom netesne vstreky.

Popularno-vedecke citanie najdes tu (1,4 je 1,9 bez jedneho valca - plati vsetko popisane o PD motoroch) http://www.auto.cz/bazarova-legenda-1-9-tdi-opravdu-nejlepsi-diesel-na-svete-105442

a odborne info od ludi z fachu na www.dieselpower.cz/forum
mysli na to ze 1,4TDI PD sa v X variantoch vyskytovalo v celom koncerne
(Fabia, ibiza, polo a .... x dalsich aplikacii) takze nehladat len ibizu

seat forum je skor o onanovani okolo tuningu atd ... tam toho moc nenajdes

V principe budes potrebovat skuseneho mechanika, ale myslim, ze komplexnemu(drahemu - generalka hlavy a aspon otestovaniu vstrekov) rieseniu sa asi nevyhnes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
palo1129



Založen: Oct 21, 2008
Příspěvky: 102

PříspěvekZaslal: ne duben 16 2017, 20:21    Předmět: Citovat

xmurgi tebe velke diki, lebo tvoj pripevok je hodny vsetkych, co som do teraz na seat forach cital.
Dal si mi naviac linky kde si otom ako uplny lajik mozem vela precitat a hlavne zistit, ze sa v autoservise bavim so skutocnym automechanikom odbornikom alebo len s tzv. udrzbarom, ktorych v dedinskych autoservisoch stretnej vela krat (teda bez urazky ).
Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31980
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 16 2017, 23:32    Předmět: Citovat

Jestli ten tvůj motor má kód AMF, tak je stejnej jako motor montovanej do fábule první generace v letech 2003 - 07.
Tudíž si o něm můžeš docela dost počíst i případně po registraci pokecat na fóru Škodahome.cz v týhle sekci: http://forum.skodahome.cz/forum/177-škoda-fabia-i-motor-14-tdi-19-tdi-19-sdi/ . Je tam celkem 27 STRÁNEK témat na téma ropák 1,4/1,9 ve fábuli...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: po duben 17 2017, 9:10    Předmět: Citovat

Ak je všetko pravda čo si napísal (hlavne 190000km) tak pumpáče (PD) boli problém.

Preveril by som hlavne tieto body :
Elektrické prípojky - motor/bateria
Vzduch v palivovej sústave (častý problém)
Stav paliva v palivovej nádrži je príliš nízky ( to ak jazdíš na doraz)
Relé palivového podávacieho čerpadla (svorka 30 a 87).
Stav paliva/palivového čističa/palivového vedenia (prisávanie vzduchu a netesnosť únik paliva)
Čistič vzduchu/sací soustava - blokování (MAF)
Mechanický stav motoru
Prečítať chybové kódy (diagnostika a test akčných členov dvôležité ! )
Snímač teploty chladicí kapaliny ( senzor G81 )
Vstrekovacie trysky (Kontrola je nutná ! Iste vieš prečo.)
Riadenie motor (RJ) - prípojky/kabelový sväzok
Programovanie RJ motora (to by som vynechal ale bo úplne nakoneic preflesh)
Řiadiaca jednotka motora (pár krát sa stalo že signál vypadával práve tu bola to fuška lebo sa muselo logovať za jazdy)
EGR ventil (dvôležité)

A ko napísal xmurgi hlava je tiež dvôležitá ale nebýva častým problémom ale po stovkách km je už problém len človek nikdy nevie koľko tých km skutočných má ak je to dovoz . Stočenky sú v kurze stále .

Neviem či tomu rozumieš ak nie dajto preveriť skúsenému mechanikovy.

Neviem kde bývaš ale ak by si bol blízko tak trysky viem skontrolovať (po dohode je možné urobiť aj repas)
Veľa zdaru pri oprave Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund