Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15536 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt listopad 02 2017, 18:45 Předmět:
Výroba kteréhokoliv motoru je taky závislá na výsledku a složitosti řízení.
Výsledkem bývá nakonec to samé jak u konkurence, ale s jinými zásobami baterek a hlavně, že potom někdo zjistí, že elektromobil nesplňuje ani základní požadavky na spolehlivost obyčejného sériového auta za desetinu ceny toho elmobilu.
Založen: Dec 21, 2011 Příspěvky: 514 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt listopad 02 2017, 19:26 Předmět:
Zdar, mě slušně řečeno štve, že se v souvislosti s elektromobily a jejich tzv. ekologičností jaksi zamlčuje, že ty jejich baterie je třeba nabíjet energií, kterou je nutné vyrobit v elektrárnách, které (pokud nejsou jaderné) čmoudí a smrdí, ale to je od nabíjecí stanice daleko, není to vidět. Takže elektromobil je "ekologický", neekologická je ta elektrárna. Hm taky jeden ze seriozních pohledů na věc . Někde jinde (a severočeši o tom asi něco vědí) ať to klidně smrdí a ničí zdraví, hlavně, že my máme v ulicích čerstvý vzduch. Poněkud krátkozraké a taky hloupé. Hlavně, že máme protikuřácký zákon, jehož samotný název říká proti komu je - proti kuřákům, nikoliv proti kouření, to by se jmenoval jinak... To je zde však OT .
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7838 Bydliště: Brno
Zaslal: čt listopad 02 2017, 23:14 Předmět:
Trochu bych si dovolil nesouhlasit s tím, že elektrárna vypouští emise jen trochu jinde, než auto- má to víc aspektů.
1. účinnost tepelné elektrárny může dosáhnout až 50%, což je pro automobily se spalovacím motorem asi nedosažitelná meta
2. elektrárna jede v optimálních provozních podmínkách, výkyvy (které způsobují dočasné snížení účinnosti) jsou minimální, hodně nežádoucí. Kdežto u auta se spalovacím motorem jsou trvale přítomné.
3. na 1 kWh vyrobené energie vypustí tepelné elektrárny podstatně méně emisí, navíc jsou nepřetržitě hlídány. Kdežto u auta je to skoro neurčitelné (emise se měří na volnoběh a zvýšené otáčky, čili dvě hodnoty. Ale reálný motor v autě běží v rozsahu třeba 650- 5500 ot/min. Jako u mého přibližovadla. U jiných je to trochu jinak).
Asi je těch diferencí víc. Jen je neumím popsat.
Každopádně dnešní cesta elektromobilů nemůže být udržitelná. V Dánsku si toho už všimli.
Osobně si myslím, že by cesta mohla vést přes výměnné aku-packy, které by se někde na "benzínce" nabíjely podstatně nižším proudem, delší dobu, navíc třeba ještě modulovaně- něco jako HDO, kde by podle výroby z OZ byl řízen i nabíjecí příkon, tím by se vykryly špice, které dnes vznikají.
Elektromobil by přijel na značky, robot by vytáhnul vybitý aku, nasadil nabitý.
Další cestou by mohlo být dobíjení na křižovatkách, stojící automobil by byl napájen z nějakých "šín" v silnici, zase jen relativně malým proudem. Ale i to by pomohlo, aku by se po cestě ve městě natolik nevybily, potom by nebylo potřeba honit takové příkony.
Na závěr bych rád připomenul, že nejsem ekoterorista, jezdím na benzín, a hlavně bych se nerad dožil toho, že by mi zakázali se občas projet v hadráku. A elektromotor a akumulátory do něj fakt cpát nebudu.
Ale situace ve městech je fakt šílená, koncentrace emisí se nelepší, spíš horší (minimálně co se týče polétavého prachu), takže stávající stav je asi fakt neudržitelný. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1286 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: pá listopad 03 2017, 14:02 Předmět:
citace:
...účinnost tepelné elektrárny může dosáhnout až 50%...
Ono to má opravdu víc aspektů - účinnost rozvodu a nabíjení cca 90%, účinnost vybíjení a motoru cca 90% a najednou jsme na asi 40% (50%*0,9*0,9). Když uvážím topení odpadním teplem u spalováku (nutno přičíst k účinnosti pohonu, příp. u el. odečíst) dostávám se na stejné hodnoty kolem 35-40% jako u současných turbomotorů. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Vždycky, když zahlédnu zmínku o polétavém prachu, vzpomenu si na čistotu silnic třeba v Rakousku a na šílenej bordel na krajnicích u nás. Ve městech se ulice zametají jen když padá listí a na venkově se teď všude orá a na silnicích pod kotníky bláta.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17879 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt listopad 16 2017, 0:15 Předmět:
Nojo, ale lionová technologie potřebuje alespoň 13-15 stupňů aby měla nějaký "normální" chování. Když budeš vyjíždět s teplým auťákem do mrazu a z mrazu zase do tepla, tak ti nasolený shnije za polovinu času než když má studenej odchov. Prostě elektromobily jsou v součastný podobě všecko jedna velká 3,14čovina. _________________ Jirka
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15536 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt listopad 16 2017, 7:16 Předmět:
To je zase jen o prachách. Kdo má na EM, tak si prostě za nějaký čas koupí další. Mít EM jen na ježdění jen když je krásně, tak to je dost zajímavé. Prostě to jsou ty ostatní podružné aspekty, na které by se měl dívat každý v prvním případě.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.