Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektromobily
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15536
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt listopad 02 2017, 18:45    Předmět: Citovat

Výroba kteréhokoliv motoru je taky závislá na výsledku a složitosti řízení.
Výsledkem bývá nakonec to samé jak u konkurence, ale s jinými zásobami baterek a hlavně, že potom někdo zjistí, že elektromobil nesplňuje ani základní požadavky na spolehlivost obyčejného sériového auta za desetinu ceny toho elmobilu. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TubeGuru



Založen: Dec 21, 2011
Příspěvky: 514
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt listopad 02 2017, 19:26    Předmět: Citovat

Zdar, mě slušně řečeno štve, že se v souvislosti s elektromobily a jejich tzv. ekologičností jaksi zamlčuje, že ty jejich baterie je třeba nabíjet energií, kterou je nutné vyrobit v elektrárnách, které (pokud nejsou jaderné) čmoudí a smrdí, ale to je od nabíjecí stanice daleko, není to vidět. Takže elektromobil je "ekologický", neekologická je ta elektrárna. Hm taky jeden ze seriozních pohledů na věc Rolling Eyes . Někde jinde (a severočeši o tom asi něco vědí) ať to klidně smrdí a ničí zdraví, hlavně, že my máme v ulicích čerstvý vzduch. Poněkud krátkozraké a taky hloupé. Hlavně, že máme protikuřácký zákon, jehož samotný název říká proti komu je - proti kuřákům, nikoliv proti kouření, to by se jmenoval jinak... To je zde však OT Confused .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15536
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt listopad 02 2017, 20:38    Předmět: Citovat

Ono se to nezamlčuje, někteří výrobci si toho už všimli a montují tam takové kulaté kolíčky na připojení té šťávy. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7838
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt listopad 02 2017, 23:14    Předmět: Citovat

Trochu bych si dovolil nesouhlasit s tím, že elektrárna vypouští emise jen trochu jinde, než auto- má to víc aspektů.
1. účinnost tepelné elektrárny může dosáhnout až 50%, což je pro automobily se spalovacím motorem asi nedosažitelná meta
2. elektrárna jede v optimálních provozních podmínkách, výkyvy (které způsobují dočasné snížení účinnosti) jsou minimální, hodně nežádoucí. Kdežto u auta se spalovacím motorem jsou trvale přítomné.
3. na 1 kWh vyrobené energie vypustí tepelné elektrárny podstatně méně emisí, navíc jsou nepřetržitě hlídány. Kdežto u auta je to skoro neurčitelné (emise se měří na volnoběh a zvýšené otáčky, čili dvě hodnoty. Ale reálný motor v autě běží v rozsahu třeba 650- 5500 ot/min. Jako u mého přibližovadla. U jiných je to trochu jinak).

Asi je těch diferencí víc. Jen je neumím popsat.

Každopádně dnešní cesta elektromobilů nemůže být udržitelná. V Dánsku si toho už všimli.

Osobně si myslím, že by cesta mohla vést přes výměnné aku-packy, které by se někde na "benzínce" nabíjely podstatně nižším proudem, delší dobu, navíc třeba ještě modulovaně- něco jako HDO, kde by podle výroby z OZ byl řízen i nabíjecí příkon, tím by se vykryly špice, které dnes vznikají.
Elektromobil by přijel na značky, robot by vytáhnul vybitý aku, nasadil nabitý.

Další cestou by mohlo být dobíjení na křižovatkách, stojící automobil by byl napájen z nějakých "šín" v silnici, zase jen relativně malým proudem. Ale i to by pomohlo, aku by se po cestě ve městě natolik nevybily, potom by nebylo potřeba honit takové příkony.

Na závěr bych rád připomenul, že nejsem ekoterorista, jezdím na benzín, a hlavně bych se nerad dožil toho, že by mi zakázali se občas projet v hadráku. A elektromotor a akumulátory do něj fakt cpát nebudu.

Ale situace ve městech je fakt šílená, koncentrace emisí se nelepší, spíš horší (minimálně co se týče polétavého prachu), takže stávající stav je asi fakt neudržitelný.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6564
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 10:33    Předmět: Citovat

Je to mrtvá myšlenka, jako třeba 3D. Navíc v této éře nemá smysl se zabývat nějakou ekologií a podobnými pitomostmi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1286
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 14:02    Předmět: Citovat

citace:
...účinnost tepelné elektrárny může dosáhnout až 50%...

Ono to má opravdu víc aspektů - účinnost rozvodu a nabíjení cca 90%, účinnost vybíjení a motoru cca 90% a najednou jsme na asi 40% (50%*0,9*0,9). Když uvážím topení odpadním teplem u spalováku (nutno přičíst k účinnosti pohonu, příp. u el. odečíst) dostávám se na stejné hodnoty kolem 35-40% jako u současných turbomotorů.

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6564
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 17:23    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2418

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 20:11    Předmět: Citovat

Vždycky, když zahlédnu zmínku o polétavém prachu, vzpomenu si na čistotu silnic třeba v Rakousku a na šílenej bordel na krajnicích u nás. Ve městech se ulice zametají jen když padá listí a na venkově se teď všude orá a na silnicích pod kotníky bláta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12534

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 21:00    Předmět: Citovat

To je dobře, že se všude orá. A slovo bláto má pro mnoho lidí pejorativní (hanlivý) charakter. Jinak Rakousko má 17% orné půdy, ČR má 41% orné půdy. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17879
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 22:55    Předmět: Citovat

Nojo, na Dachšteinu se vorat nedá a i kdyby to šlo, je to moc vysoko a je tam zima tak by tam stejně nic nerostlo. Laughing
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6564
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st listopad 15 2017, 20:16    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15536
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st listopad 15 2017, 23:30    Předmět: Citovat

Ano, používat elektromobil a nechat ho venku na mrazu není to nejlepší, ale kdo má na elektromobil, tak snad má i na blbou garáž. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17879
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt listopad 16 2017, 0:15    Předmět: Citovat

Nojo, ale lionová technologie potřebuje alespoň 13-15 stupňů aby měla nějaký "normální" chování. Když budeš vyjíždět s teplým auťákem do mrazu a z mrazu zase do tepla, tak ti nasolený shnije za polovinu času než když má studenej odchov. Prostě elektromobily jsou v součastný podobě všecko jedna velká 3,14čovina.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15536
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt listopad 16 2017, 7:16    Předmět: Citovat

To je zase jen o prachách. Kdo má na EM, tak si prostě za nějaký čas koupí další. Mít EM jen na ježdění jen když je krásně, tak to je dost zajímavé. Prostě to jsou ty ostatní podružné aspekty, na které by se měl dívat každý v prvním případě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4037
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 16 2017, 8:38    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
To je stará známá skutečnost, že elektromobil jen přenáší exhalace z místa kde jezdí do místa, kde se pro něj vyrábí elektrika.

Tak to se vraťme k parním lokomotivám, elektrická také potřebuje energii z tepelné elektrárny Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Další
Strana 5 z 21

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund