Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektromobily
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 19, 20, 21  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17852
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po duben 09 2018, 14:06    Předmět: Citovat

To je jenom na sprint na půl míle, dýl baterka nedá. Laughing
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12076
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po duben 09 2018, 15:19    Předmět: Citovat

. . . a nabíjet to budou týden před tím sprintem . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po duben 09 2018, 15:23    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CharlesBass



Založen: Apr 15, 2009
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: st květen 02 2018, 14:31    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
elektřina je jedna z neušlechtilejších forem energie, to znamená i "nejřidší" nevím, jak bych to jinak napsal - viz dále:
Určitě se dá někde zjistit, kolik energie uvolní 50 litrů nafty. Těch 50 litrů nafty naleješ do nádrže za pár vteřin. Pokud to tam liješ hadicí, můžeš si spočítat energetický tok, co těch pár vteřin tou hadicí proudí. (podle mě je to řádově v desítkách MW). Do cisterny tý nafty můžeš nalejt klidně 2000L a bude tam. To samý platí i o benzínu (zkapalněný plyn, či jiné fosilní , či vyrobené palivo)
Je to furt ta samá nafta, kterou leješ do auta kanystrem, hadicí na jakýkoliv čerpací stanici. V Autě je jen nádrž.
V případě "čistého" elektromobilu je potřeba energii z toho paliva (pro jednoduchost nepočítám jaderné elektrárny, protože i palivový pruty s uranem je svým způsobem fosilní palivo a musí se na použitelnou formu přetvořit) přetvořit na elektrickou energii, která se sama o sobě moc dobře ukládat nedá a tak se musí měnit v potenciální chemickou energii na povrchu desek akumulátorů.
Touto energií musíte ty "elektrické" nádrže naplnit takovým způsobem, aby se dalo z vozem rozumně jezdit - ne mít příslovečnou prodlužku za zadkem. Bohužel na rozdíl od tekutýho paliva jej do těch "nádrží" nedostanete za pár vteřin, protože jak sami víte, musí tím vedením téct vysoké proudy a vysoké napětí. Zkrátka z toho vyplývá, že v dnešní době klasický "čistý" elektromobil je stejně použitelný, jako bateriové ještěrky v továrnách. Na místo pojmu "továrna" zde platí "nejbližší okolí" - takže tak na cestu do práce či za nákupy a přes noc nabíjet...
Na ostatní bohužel spalovací motory nahradit nepůjdou..


Ano, jeden z mála diskutérů, který vidí dále, a to mnohem dále, než většina zastánců a koneckonců i odpůrců. Nad mírou pokrytectví zastánců a propagátorů e-mobility lze jen žasnout. Myslím tím tuto elementární znalost přeměny energií (a z čeho v jádru pochází), kterou by se měl ohánět kdejaký ekolog. Ale ouha, to už by nebyla ekologie, ale už jen čistý marketing pro často nevhodný produkt, který by byl nezbytný pro prodej. (Něco jako podomní prodejce, který prodal stařence sice výborný (a drahý) vysavač, který je vhodný ale do hotelu na obrovské, nepříliš členité plochy, ne do bytu 1+1).

I ministerstvo životního prostředí v Německu se zbavilo Tesly jako prakticky nepoužitelného auta pro účely služebních cest Smile


Chtěl bych tu uvést na pravou míru několik dalších nejasností napříč celým vláknem:
1) Elektromobily běžně prodávané mají jeden, max dva elektromotory (u vozidel 4x4). Ty jsou umístěné normálně v "motorovém" prostoru v ose nápravy - a kola pohánějí přes klasické hřídele s homokinetickými klouby. Vesměs motor s diferenciálem je kompaktní celek, který je samozřejmě svou nízkou zástavnou výškou trochu zajímavější než spalovací motor. Tyto motory jsou chlazeny stejným způsobem jako spalovací motory - vozidlo má chladič, čerpadlo a náplň fridexu. Má také klasické topení, které zužitkovává odpadní teplo (navíc má elektrickou spirálu, když je ještě motor studený). Dále je další chladící okruh, který optimalizuje teplotu baterií - chladí - nebo v případě potřeby ohřívá. Pokud je hnaná i zadní náprava, tak je chladící systém i pro ni buď rozšířený, nebo zdublovaný. Odhadem 30l fridexu celkem. Diferenciál a případně převody mají samozřejmě náplň oleje a možná i zjednodušený nízkotlaký okruh pro mazání ložisek motoru. Toto platí pro Teslu a E-Pace a podobné luxusní auta. Co jsem měl možnost nahlédnout pod kapotu E-Up! tak to je vše naprosto podobně koncipované - jen úměrně menší Smile

2) Elektromobil má pro palubní přístroje, komfortní výbavu a většinou i řízení trakčních motorů, normální 12V soustavu s běžným 12V akumulátorem (a nebo dvěma). Dobíjení 12V akumulátoru a napájení soustavy je řešeno hlavně během "režimu jízdy" z měniče - místo alternátoru. Je věšinou naprostá katastrofa pokud dojde k vybití - nenastartuje se 12V měnič, systémy je třeba restartovat, nastavit... ->odtahovka (vlastní zkušenost). A i klimakompresor - je poháněn 12V elektromotorem. Brzdový posilovač, pokud není elektrický, má elektrickou vakuovou pumpu na vytvoření potřebného podtlaku.

Takže opak je pravdou, pokud si někdo myslí, že je elektromobil jednodušší Smile I v autíčku na dálkové ovládání je motorek jeden, který pohání kolečka přes diferák Smile

V elektromobilu není navíc jen motor, řízení motoru, a měnič na 12V, je tam i řízení provozu baterie, je tam i vlastní nabíječka - do které se ze stojanu zapojí 3F 400V (příp 1F 230V) a teprve tam se proud mění na SS napětí potřebné pro nabíjení akumulátorů. Rychlonabíjecí se rozumí stanice, které poskytují SS proud o potřebném napětí!!! Mám dojem, že jsou tak označovány i stanice, které poskytují "pouze" 3F 400V Smile To už samozřejmě proti nabíječce 230V 16A nabíjí rychleji Smile

Vždy, když vidím nějakou Teslu, jak stojí v některém OC - kouknu se, jak dlouho tam stojí, a kolik má nabito - nezřídka jsou to 2-3h a nabito třeba jen 67% ... a směju se pak argumentům propagátorů, jak je to úžasné a že v každém OC a vlastně už dnes prej na každém významném místě se to dá za hodinku nabít Very Happy

Ale především je třeba jít do elementárních základů problematiky, zjišťovat, co je skutečná ekologie a co jen byznys co se ekologií kryje ... Někdo tady vzpomínal porvnání účiností uhelné elektrárny a spalovacího motoru... to je dost velkej oříšek a nelze jím elektromobily jednoznačně obhajovat. Už jen proto, že elektrárny spalují, stejně jako auta palivo, které je třeba k nim dovážet. Zajímavé by bylo srovnání i z pohledu "ekologičnosti" získání, zpracování a dopravy 1 kW energie v uhlí a 1 kW v benzínu nebo naftě. Mám takovej "neblahej" pocit, že to čerpání tekuté látky a její rafinace je přece jen výhodnější než bagrovat v zemi a házet to na hromady, pak na vagóny nebo lodě Smile atd ...

Je to mnohem koplexnější, a pokud by kdokoli znalý chtěl, z ekologického hlediska rozcupuje elektromobil na pouhý nepoužitelný přízrak z budoucnosti - prostě by to šlo, fakty k podložení by byli neúprosné, ale nevhodné a nekorektní. I Elon Musk prohlásil, že ve VÝZKUMU akumulátorů (tj nikoliv v jejich konvenčním používání) nelze zaručit, a ani čekat, že se budou parametry vylepšovat o více než 5% ročně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7914
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 21:15    Předmět: Citovat

Při zaplavení elektromobilu lze očekávat zkrat, výbuch a požár... https://www.quora.com/What-will-happen-if-an-Electric-vehicle-enters-a-flood
_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FERYACT



Založen: Apr 20, 2005
Příspěvky: 2285
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: út listopad 27 2018, 14:57    Předmět: Citovat

Dneska jsem četl na internetu že nějaký čerstvý absolvent VUT má ve spolupráci z Norskou firmou podaný patent na litium-sírový akumulátor Podrobnost: jen vysoká kapacita. Jenom více takých zpráv.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6552
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út listopad 27 2018, 16:40    Předmět: Citovat

Jezdit s těmito krámy je pakárna. Člověk musí být poměrně kliďas a počítat se vším. https://www.autickar.cz/clanek/jak-se-zije-s-elektromobilem/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: út listopad 27 2018, 17:03    Předmět: Citovat

Z těch,který jsou složený tak,jak napsal CharlesBass,bych si nekoupil ani jeden.I ten starej "brejlovec" má 4 motory a rozvod z trakčního generátoru(s regulací tyristorama) a to pomocný napětí(24V DC) získává z alternátoru nebo dynama,který si bere výkon řemenem.Pokud by elektromobil obsahoval 2 nebo 4 motory,odpadnul by třeba ten diferák(dělal by se elektricky,2 motory v sérii) a možná i to chlazení by se zjednodušilo(při dvojnásobku počtu můžou mít poloviční výkon).Místo těch 12V AKU by stačily 2 měniče(jeden standby malej,jeden hlavní silnější).Pokud mám k dispozici např.480V DC,je blbost napájet motor klimošky 12V a použiju k ní motor taky na 480V(na stejnej výkon 20x menší proud a tím i průřez vedení).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út listopad 27 2018, 21:12    Předmět: Citovat

To je samá teorie. V praxi to nejede ani těm velkým firmám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17852
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt listopad 29 2018, 22:38    Předmět: Citovat

Tak jsem dnes v TV zaslechl informaci kolik elektroaut jezdí v Číně, kolem 300 tisíc. A ročně jich přibývá 25%. Na těch pár miliard, co tam žije je to asi jak plivnutí v moři.
Ale docela mě překvapilo, že podmínkou výroby a prodeje elektroaut v Číně je zasílání dat výrobci/prodejci v reálným čase o asi 60-ti údajích o autě a to nejen technických údajů ale taky trasy a že se tyto údaje předávají do centrálního státního sledovacího systému. Takže dokonalej Velkej bratr.
Možná někdo namítne, že i u nás není jistý, co eCall bude vlastně posílat kdy a kam ale zase stále můžu mít auto, který ho nemá.
Někdo namítne, že kdo má mobil s Gůglem, tak je neustále sledovanej taky. Ale u něj si můžu vybrat, třeba že si vemu starou Nokii, telefon vypnu, nebo ho nechám doma, nebo ho zahodím.
Znám pár lidí, co žádnej mobil nemaj, neměli a asi i mít nebudou a žijou bez něj naprosto plnohodnotnej život. Wink

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33986
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt listopad 29 2018, 23:18    Předmět: Citovat

Ano, Cina buduje novu totalitu. S dnesnymi moznostami to bude krajina otrokov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2467
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: pá listopad 30 2018, 12:54    Předmět: Citovat

Je to už mimo téma, ale čínské sociální skóre je úplná dystopie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: pá listopad 30 2018, 18:15    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33986
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 30 2018, 18:48    Předmět: Citovat

Aj u nas a v mnohych dalsich krajinach EU rastie sledovanie obcanov a obmedzovanie slobody. S komunistami pri moci to skonci zle.

Este nieco k teme: https://auto.idnes.cz/truck-emise-nakladni-auto-hlasovani-limity-co2-f47-/automoto.aspx?c=A181118_133907_automoto_fdv
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17852
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá listopad 30 2018, 22:47    Předmět: Citovat

jimirek napsal(a):
Dokud si to nechávají doma a neexportují to do světa, je to jejich věc, není-liž pravda?

No mě spíš znepokojuje, že když to má Velkej Číňan jako podmímku prodeje a provozu, tak to nejspíš ve všech vyráběných elektroautech je vyřešený a nainstalovaný možná dokonce jako základní výbava. Nezdá se mi, že by pro každou zemi byla vyráběná speciální telemetrie, spíš to bude univerzála s výběrem odesílaných dat podle konkrétních požadavků. Telemetrie obvikle bývají obousměrný, takže i v zemi, kde to sledování nebude aktivní se dá jednoduše aktivovat na dálku a ani nebudeš vědět kdy, co se bonzuje a proč.
Né že bych měl potřebu něco tajit ale jde o ten princip osobní svobody a to je docela dost.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 19, 20, 21  Další
Strana 14 z 21

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund