Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektromobily
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Olchor



Založen: Nov 18, 2009
Příspěvky: 1651
Bydliště: Blansko

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 7:53    Předmět: Citovat

Je to jako vždycky - bezbřehé nadšení elektromobily je stejná blbost, jako jejich úplné zatracení. Časem se určitě prosadí, ale bude to dost dlouhý proces. Dnešní e. mají spoustu mušek, které je třeba vychytat, ale trend je jasný. Dávám tomu tak 30 let, než bude na světě 50% elektromobilů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 8:27    Předmět: Citovat

Zatim asi jediny koncept co jsem videl a ktery mi pripadal realny pro bezne uzivatele byl, ze se baterie nenabiji, ale na pumpe se proste rychle vymeni elektrolyt. Ten se pak nabiji mimo spicky pripadne rozvazi jako benal apod. Jenze zatim je to podobne scifi jako to nabijeni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 14:48    Předmět: Citovat

To by asi nefungovalo
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 15:16    Předmět: Citovat

Nyní je ropa zdarma. Je jen trošku hluboko.
Až nebude ropa, zbude nám jen elektřina.
A pokud nebude zdarma, tak jako ropa, tak za ni tvrdě zaplatíme.
A pokud se nevymyslí jiný princip získávání energie než jádro, tak ani dostatek elektrické energie nebude.
Ropa, jak si každý dokáže spočítat, má v sobě spoustu energie.

_________________
Hledám ideální řešení...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 20:38    Předmět: Citovat

Myslím, že se tady uvažuje moc do budoucna. Nevíme, co bude za rok, dva. Spalovací motory ale určitě ano.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FERYACT



Založen: Apr 20, 2005
Příspěvky: 2285
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 20:43    Předmět: Citovat

V Norsku problémy z elektromobily houstnou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9789
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 21:28    Předmět: Citovat

elektřina je jedna z neušlechtilejších forem energie, to znamená i "nejřidší" nevím, jak bych to jinak napsal - viz dále:
Určitě se dá někde zjistit, kolik energie uvolní 50 litrů nafty. Těch 50 litrů nafty naleješ do nádrže za pár vteřin. Pokud to tam liješ hadicí, můžeš si spočítat energetický tok, co těch pár vteřin tou hadicí proudí. (podle mě je to řádově v desítkách MW). Do cisterny tý nafty můžeš nalejt klidně 2000L a bude tam. To samý platí i o benzínu (zkapalněný plyn, či jiné fosilní , či vyrobené palivo)
Je to furt ta samá nafta, kterou leješ do auta kanystrem, hadicí na jakýkoliv čerpací stanici. V Autě je jen nádrž.
V případě "čistého" elektromobilu je potřeba energii z toho paliva (pro jednoduchost nepočítám jaderné elektrárny, protože i palivový pruty s uranem je svým způsobem fosilní palivo a musí se na použitelnou formu přetvořit) přetvořit na elektrickou energii, která se sama o sobě moc dobře ukládat nedá a tak se musí měnit v potenciální chemickou energii na povrchu desek akumulátorů.
Touto energií musíte ty "elektrické" nádrže naplnit takovým způsobem, aby se dalo z vozem rozumně jezdit - ne mít příslovečnou prodlužku za zadkem. Bohužel na rozdíl od tekutýho paliva jej do těch "nádrží" nedostanete za pár vteřin, protože jak sami víte, musí tím vedením téct vysoké proudy a vysoké napětí. Zkrátka z toho vyplývá, že v dnešní době klasický "čistý" elektromobil je stejně použitelný, jako bateriové ještěrky v továrnách. Na místo pojmu "továrna" zde platí "nejbližší okolí" - takže tak na cestu do práce či za nákupy a přes noc nabíjet...
Na ostatní bohužel spalovací motory nahradit nepůjdou..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7840
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 21:55    Předmět: Citovat

Artabane,jen takova myslenka-rychlost vyroby elektriny by se asi dala (hlavne u solaru,vodnich,vetrnych elektraren) nejak odhadnout.ale co rychlost vyroby ropy?sice za druhe svetove valky byla paliva vyrabena z uhli,ale potom jsme zase na zacatku...
Ja si myslim (budu se asi zase opakovat),ze cesta u elektromobilu musi byt pres vymenne akubloky.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 22:52    Předmět: Citovat

FERYACT napsal(a):
V Norsku problémy z elektromobily houstnou.

Klasika, pisu a tvrdia ti, ktori tam v zivote ocividne neboli Wink Rovnako ako ta sprava z autoforum.cz, sprepacenim totalna køkøtina, ktorej samozrejme vsetci spiatocnici a neprajnici velmi radi uveria a s radostou ju siria dalej Very Happy Z tej fotky je uplne zrejme, ze sa jedna o priemyselny park alebo firemny pozemok, kde nie je moc miesta, alebo este nemaju zapojene vonkajsie nabijacky, tak preco by sa nenapojil tam, kde to ide - ja osobne som nikde nic take nevidel, za cele roky, vsade su uz davno pripojky a nikto nemusi tahat predlzovacku z okna maringotky Laughing Asi niekomu nedoslo, ze ludia tu v maringotkach nebyvaju Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9789
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út únor 20 2018, 23:17    Předmět: Citovat

Zrovna u toho větru jseš jako producent elektrické energie závislej na tom kolik ho v ten danný okamžik k dispozici. Sám víš, že jsou dny, kdy nefouká vůbec a jsou dny, kdy jsou vichřice. Ze solární energií je to podobný - zase jsi závislej na tom, jak moc je jasno. Pokud bys chtěl zužitkovat i šero, tak bys musel mít o hodně větší pole panelů. Běžně dostupná elektřina je stejně původně jen "produktem" z fosilních paliv, co se zpracovávají v elektrárnách.
Vyměnitelný elektrolyt - to řadím do stejné roviny, jako palivový článek. Palivový článek je zrovna jeden z možných zdrojů, co mění jinou formu energie na elektrickou (viz můj názor na to výše). Akorát ne vodíková cesta, ale spíš nějaký ten ethanol..
Vyměnitelný "akupacky" - těžko se všichni domluví na jednom typu, a můžeš za svůj v lepší kondici dostat ojetější - Tady by spíš zase ty regenerovaný "redox-flow" baterie, kde se vymění elektrolyty..
- pokud chceš žít doopravdy ekologicky, a ne být pokrytec, nezbyde Ti nic jinýho, než používat svoje nohy,když to jde, nebo městskou hromadnou dopravu, či spolujízdu. Automobil využívat v nezbytným případě a zodpovědně. Co Ti víc o tom mám říct. Sám auto nepotřebuji, ale byly doby, kdy jsem jej měl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 977
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: st únor 21 2018, 5:59    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):

Určitě se dá někde zjistit, kolik energie uvolní 50 litrů nafty.

To určitě. Jenže "přidaná hodnota" paliv není v tom, že má v sobě "energii". Přidaná hodnota paliv je v tom, že je "aktivuješ" kyslíkem, který s sebou vozit nemusíš, bo je na silnicích všude zdarma. Kdyby jsi měl ten kyslík tankovat spolu s palivem, tak by přepočet energie dnes používaného paliva versus akumulátor na kg vyšel hodně v neprospěch paliv.

Co v první fázi zdanit kyslík (např. namontovat na sání měřáky) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19567
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st únor 21 2018, 8:05    Předmět: Citovat

Ono to je jedno, i auta na fosilní či syntetická paliva budou na ulici taky vyžadovat nabíječky, protože kvůli slavným emisním limitům budí alternátor jen v určitých provozních režimech nezávisle na vůli řidiče. Takže, jak jsme zvyklí přijet před panelák a za dva dny při -15°C v pohodě nastartovat, protože vozidlo se odstavovalo přece s plně došlápnutou baterkou, to už nebude pravda. Přes chodníky povedou desítky prodlužovaček k nabíječkám? Nebo si máme postavit garáže někde v údolí, ať se při dojetí baterka aspoň trochu došlápne (při rozjezdu a v tahu do kopce totiž nedobíjí).
Je zajímavé, že o tomto "nesmírně inteligentním systému" se nějak mlčí - jen se zdůrazňuje, že vypnutí start-stop systému ničemu nepomůže, no, dejme tomu.
Ale přečtěte si to celé, je toho moc... (a, jak je kolem něčeho, zač musí zákazník platit, moc keců, čuju vždycky nějakou lumpárnu).
Doufám jen, že ostatní výrobci to nebudou riskovat, že jim zákazník nechá objednané auto na prodejně, až mu přiznají takovou vychytávku... čtyřikrát dražší baterka se životností tři roky, to je teda pokrok...

_________________
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JoDiK



Založen: Jan 10, 2018
Příspěvky: 526
Bydliště: Olomoucký kraj

PříspěvekZaslal: st únor 21 2018, 10:26    Předmět: Citovat

citace:
Touto energií musíte ty "elektrické" nádrže naplnit takovým způsobem, aby se dalo z vozem rozumně jezdit - ne mít příslovečnou prodlužku za zadkem. Bohužel na rozdíl od tekutýho paliva jej do těch "nádrží" nedostanete za pár vteřin, protože jak sami víte, musí tím vedením téct vysoké proudy a vysoké napětí


Jedna skupina projektantů infrastruktury pro elektromobily navrhovala výměnný jednotný systém bateriií, které by se do elektromobilů různých výrobců strkaly třeba zespodu. Takže majitel elektromobilu by dojel k "pumpě" nad rampu, zespodu by mu vyndali vybitou a nasadili nabitou baterii a mohl by "za pár vteřin" jet dál... Vyřešil by se tak i problém s nízkou životností baterií...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7840
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st únor 21 2018, 11:24    Předmět: Citovat

JoDiK- to je přesně to, o čem píšu.
Přijedeš, vyměníš, odjíždíš.
A se stárnutím akupacků by se dalo dělat to, že by se měřil náboj do akumulátoru uložený, podle toho by odběratel platil.
Akupack by vůbec nebyl jeho- něco jak švajssflašky.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 977
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: čt únor 22 2018, 8:17    Předmět: Citovat

Tenhle systém měl hlavně vyřešit cenu nových aut (vize byla taková, že si majitel koupí auto, ale baterii si bude jen pronajímat). Jenže aby to ekonomicky fungovalo, při nabíjení ze zásuvky (pokud by to bylo vůbec umožněno) by se musel odvádět nějaký poplatek majiteli akumulátoru. Pokud by individuální nabíjení umožněno nebylo, musela by se nejdříve vybudovat taková síť "výměníků", s mnoha bateriemi, aby si majitel vozu nemusel pro jinou baterii moc zajíždět.
Ano, tenhle systém by mohl fungovat, ale je otázka jak by byl moc konkurenceschopný při porovnání nákladů na 1 km jízdy a také vyžaduje počáteční vysoké investice s nejistým výsledkem (pokud by mezitím trend "uhnul" jinam).
A v českém prostředí bych se bál toho, že šikovné ruce systém checknou systém tak, aby se dalo dobíjet bez nutnosti platit majiteli baterie...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21  Další
Strana 12 z 21

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund