K tym neskutocne potrebnym a dolezitym parametrom, ako je nabitie za par minut a dojazd tisicky km, donekonecna omielanymi spalovacimi magormi, treba dodat, aka je teda skutocna realita - 99% ludi dobija auta v noci pocas spanku, alebo cez den pocas prace, a 99% z nich denne nenajazdi ani niekolko desiatok km, takze netreba strasit nezmyslami o potrebe nabit auto za par minut a mat stovky kW nabijacie stanice Co je ale na tejto oblasti najkomickejsie, ze najviac problemov vidia prave ti, ktorych skusenosti su najmensie, respektive ziadne
I tito lidé ale třeba chtějí jet občas někam na výlet nebo na dovolenou, pak je jim takové auto ovšem k prdu _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
No a při představě, kdy 50 lidí dobíjí svý auta před tescem na parkovišti - jaký výkon musí protéci tím vedením, co napájí ty nabíječky. Výhoda spalovacího motoru je v tom, že jeho "hnací médium" je (obrazně vzato) vysoce koncentrovaná energie - kdy Ti hlavicí tankovací pistole tečou megawatty.
beztak si každý výrobce elektromobilu vyvine svůj systém nabíječek, a určitě se některý značka bude víc protežovat, protože mít Teslu je cool (příklad).
Já sám nechci "spalováky" hájit - sám automobil nemám, protože jej nepotřebuji. Využívám hlavně veřejnou dopravu a svoje nohy. nějakou dobu jsem měl auto a vím, jak po dojetí třeba do Brna v centru najednou "zavazí". protože s ním můžeš maximálně na placená stání. A je úplně šumák, zda je to nějaká TESLA, nebo TRABANT. Budoucnost než v elektromobilech vidím spíš v hybridní technologii, kde by např spalovací turbínka, nebo vylepšený spalovací motor poháněl generátor. Ten by dobíjel baterie, na který bys jezdil jako elektromobilem. V centru nebo na "šontačkách" bys využil výhod elektrického pohonu, při delších jízdách bys využil nezávislost na "nabíječkách" - Ano jeden z klasických hybridů, co tu už možná jezdívají. A další ulehčení životnímu prostředí by pomohlo sdílení aut, nebo "protežování veřejné dopravy", aby autem jezdili pouze ti, kteří jej potřebují. Ostatním, aby se to nevyplatilo.
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: so listopad 25 2017, 15:21 Předmět:
Hahaha, sdílení aut - viděls někdy služební auto, na kterém se třídá X lidí, jaká to je prasečina? Tam si umažeš i montérky ...
Dojezd elektroaut - dá elektroauto denní nájezd 300 km???, což není nic neobvyklého (např. v zimě kontrola domku na horách, návštěva příbuzenstva "staršího ročníku" a pomoc jim zařídit něco v okresním městě, ..) a přitom topit, svítit, občas tuto trasu jet i s přívěsem.. _________________ *****
Workharde, nerad ta sklamem, ale opat je to o tom istom, drviva vacsina ludi ide na dovolenku raz za rok, aj to letecky Co sa tyka kurenia, tak samozrejme elektricke alebo bufik, sice som nikdy nikoho nepocul sa stazovat, dokonca ani v takejto studenej krajine, ale vsetko ma svoje nevyhody, to je bez debaty...pre mna osobne je vacsi problem teplo, a klima funguje bez problemov
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15535 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so listopad 25 2017, 18:42 Předmět:
workhard napsal(a):
I tito lidé ale třeba chtějí jet občas někam na výlet nebo na dovolenou, pak je jim takové auto ovšem k prdu
Vím, že to myslíš dobře, ale ruku na srdce. Na tu větší dálku normální lidé autem nejezdí, jen masochisté. A na tu střední, např. z Brna do Prahy, zase každý raději použije vlak. No a tam, kde mu to stačí dojet do 2-3 hodin, tak mu to bude stačit při tom dobití přes noc, ale musí si tam najít zásuvku kvůli zpáteční cestě.
Asi holt záleží na vkusu každého soudruha, já třeba po 250 km cestě na fesťák netoužím po tom hledat na louce nějakou zásuvku. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15535 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne listopad 26 2017, 9:12 Předmět:
Jistě a o tom jsem právě psal, jestli sis nevšiml. Když 250 km na fesťák, tak určitě ne svým autem a to ani na benzín nebo na naftu. Raději vlakem jak ostatní a můžeš se zhulit už po cestě.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15535 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne listopad 26 2017, 21:56 Předmět:
Kde bych spal naprosto zhulenej, tak to by snad bylo jedno. Pokud ale chci spát v autě, tak snad mohu chrápat i v hoteli I. kategorie, ne?
No, a když cyklistické stezky, tak na kole vzhůru za zdravím.
Založen: Nov 23, 2007 Příspěvky: 919 Bydliště: Vážany
Zaslal: po listopad 27 2017, 9:14 Předmět:
Jirka napsal(a):
U vás ještě jezdí vlaky?
U nás z tratí udělali cyklostezky
V pátek jsme se o tom bavili v hospodě.
Možná se u nás taky bude rušit dráha.
Že by se místo toho udělala cyklostezka.
Betonová.
Po těch kolejích by se to dobře stahovalo. _________________ Hledám ideální řešení...
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2126 Bydliště: Oslavany
Zaslal: út listopad 28 2017, 8:59 Předmět:
Já vidím jako nejvíce rozhodující jestli se rozšíří elektromobily či nikoli v tom jaká budou lobby petrolejářských korporací. Jejich technické parametry v tom hrají pramalou úlohu. Vždy zvítězí ten obchodně silnější systém, bez ohledu na technickou dokonalost. (třeba video systém VHS)
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33987 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út listopad 28 2017, 9:29 Předmět:
Zvitazi vacsinou to, co je lacnejsie. To je aj pripad VHS.
Obavam sa toho, ze sa tu zacnu hromadne predavat cinske "elektromobily" - nieco, co sa tvari ako auto, ale je to vyrobene ako najlacnejsi cinsky odpad. Bude to lacne a bude sa to dobre predavat, tradicne automobilky pojdu do prdele a nam ostane holy k***t. To vsetko za potlesku "ekologov".
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.